Explantatie chirurgen in België

Een lijst met goede chirurgen.

Moderators: Susana, Essi

Luna MKS

Explantatie chirurgen in België

Ongelezen bericht door Luna MKS » 15 apr 2018 10:47

:!: Ervaringen met chirurgen vind je op de volgende plaatsten:
- In dit gedeelte over plastisch chirurgen. Je moet ingelogd zijn.
- In de delen over explantatie, lipofilling en borstlift (zie explantatie ervaringen). Zowel in het openbaar als afgeschermd deel.
- In het afgeschermde deel vind je zowel positieve als minder positieve ervaringen. Je moet dus lid zijn om alles te kunnen lezen.

Hieronder een lijst met chirurgen in België:

* Dr.Jose Budo
Dr. Budo doet de consulten bij Medical Skin Care in Sint-Truiden en opereert in Hasselt in het ziekenhuis.
Deze arts heeft regelmatig contact met SVS-MKS. Hij erkent de problemen met siliconen borstprotheses en plaats ze zelf niet.
Hij werkt uitsluitend met zoutwater borstprotheses. Lees hier wat hij over siliconen borstprotheses schrijft.
Hij plaatst liever helemaal geen protheses bij vrouwen, omdat de veiligheid van geen enkele prothese kan worden gewaarborgd.

*dr. Wouter Van Deun van YouYouclinic (https://www.youyouclinic.be/)
Je kan een afspraak boeken in Antwerpen of in Kortrijk.
Ervaring dame: viewtopic.php?t=2730

* Dr. Theunis
Jan Palfijn ziekenhuis in Merksem
Dr. Patrick Theunis Centrum voor Plastische Chirurgie
Heeft veel ervaring met lipofilling.

* Dr. Stillaert - UZ Gent
Één dame die nooit implantaten heeft gehad deed meerdere malen lipofilling bij deze arts en was erg tevreden.
Hij is heel goed in zijn vak en ook eerlijk over de resultaten.

* Dr. J van der Putte
Heeft veel ervaring met lipofilling.
:!: Doet geen explantaties!

*Marc Vandevoort
Topic met ervaring: https://meldpuntklachtensiliconen.com/f ... php?t=3694
Explantatie topic met foto's: viewtopic.php?f=257&t=3748 (afgeschermd)

Lijst RBSPS
Hier zie je een lijst met de door het Belgische Ministerie van Volksgezondheid erkende plastisch chirurgen (reconstructie en esthetisch).
Om snel geholpen te worden, kun je meerdere klinieken of ziekenhuizen bellen en vragen naar de wachttijden.
Ga je bij een arts langs, bereid je dan heel goed voor op het consult.
Meteen na het eerste consult zul je een beeld van de arts hebben.
Volg je intuïtie en blijf niet bij een arts waar je je niet prettig bij voelt.
Of bij een arts die je niet tegemoet komt in je wensen, zoals het verwijderen van kapsels en/of het meekrijgen van de protheses.

Ervaringen
Zie hier welk cijfer verschillende artsen van hun patiënten krijgen.

De lijst staat op alfabetische volgorde en wordt continu bijgewerkt. 1=Goed 2=Gemiddeld 3=Slecht
Let op: het laden duurt erg lang op de telefoon! Beter bekijk je dit op je pc. Het is de moeite waard om te kijken, zodat je een indicatie hebt van ervaringen van andere dames.

:!: Het gaat om persoonlijke ervaringen, wat niets zegt over de kwaliteit van de werkzaamheden van de artsen!

Overig
Prijzen verschillen per kliniek en ziekenhuis. Ook de mogelijkheid tot overnachten verschilt.
Ga altijd goed voorbereid op consult. En ga altijd goed na of jouw arts een geconventioneerd arts is of niet.

Luna MKS

Re: Explantatie chirurgen in België

Ongelezen bericht door Luna MKS » 17 apr 2019 12:17

Lieve dames,

Zouden jullie even willen kijken of de arts die je opereerde hier tussen staat. Zo niet, wil je dat dan even doorgeven, dan zet ik hem of haar er bij.

Dank je wel!

Liefs, Luna

Monique MKS

Ongelezen bericht door Monique MKS » 18 mei 2021 13:36

Bericht van één van onze Belgische dames.
:!: LET OP, is dus niet mijn eigen bericht!
ik ben zelfs twee jaar geleden geëxplanteerd na bijna 15 jaren siliconen mcghan prothesen.
Ik heb een Belgische arts in Antwerpen op jullie lijst gevonden: dr Patrick Theunis. Hij kent de problematiek en heeft me binnen de week na mijn e-mail met beschreven klachten gezien op consult in zijn privé practijk en me een week later geopereerd: je kan kiezen tussen zna Jan Palfijn Merksem of zna Stuivenberg in Antwerpen.
Ik had naast de typische BII klachten ook een vergrote beetje vervormde pijnlijke borst en ook een frozen shoulder aan die kant. Achteraf gezien zat er vocht in met ontstekings(mast)cellen maar toch intacte prothesen.
Hij heeft me gezegd dat in België elke explantatie van eender welk implantaat wordt terugbetaald als er een complicatie is, welke dat ook is. Hij vermeldt dat gewoon op het operatieverslag voor ziekenfonds en verzekeringsdocumenten. Ik ben bij OZ onafhankelijk ziekenfonds en ook privé bij DKV VERZEKERD voor hospitalisatie. Ik heb NUL euro betaald, wel tweepersoonskamer . Ik heb zelfs na een half jaar naar t ziekenhuis gebeld om te horen of er nog een rekening open stond. Maar neen.
Ik ben een dag int ziekenhuis geweest maar je mag een tweede dag blijven afhankelijk van de situatie. Het is zo dat mijn Dkv verzekering ook 100% terugbetaald Zolang er een documentatie van een arts is, ook al zou het ziekenfonds niet terugbetalen . Maar hij heeft me mondeling meegedeeld dat de wet een terugbetaling van explantatie voorziet bij complicatie en dat hij daar nog nooit een weigering heeft op gehad. Ik zal eens zoeken of ik ergens een wettekst vind.

Laluna

Ongelezen bericht door Laluna » 23 mei 2021 21:10

Dag Monique,

Ik ben blij met jouw verhaal. Het klinkt heel goed, de ervaringen die je hebt gehad met deze chirurg. Ik heb ook McGhan implantaten sinds 2008 en rara ook last van frozen shoulder recht, en pijn in de gewrichten en ook in de rechterborst.
Fijn dat hij jou zo snel kon helpen. Eeen paar vraagjes : Hoe voel je je nu na de explantatie? Zijn je klachten minder of verdwenen? Wat is het standpunt van Dr Theunis over kapsel verwijdering? En hoeveel zou iemand bij hem betalen als het niet door het ziekenfonds zou terugbetaald worden ?

Groetjes Laluna

Monique MKS

Ongelezen bericht door Monique MKS » 24 mei 2021 12:49

Laluna schreef:
23 mei 2021 21:10
Dag Monique,

Ik ben blij met jouw verhaal. Het klinkt heel goed, de ervaringen die je hebt gehad met deze chirurg. Ik heb ook McGhan implantaten sinds 2008 en rara ook last van frozen shoulder recht, en pijn in de gewrichten en ook in de rechterborst.
Fijn dat hij jou zo snel kon helpen. Eeen paar vraagjes : Hoe voel je je nu na de explantatie? Zijn je klachten minder of verdwenen? Wat is het standpunt van Dr Theunis over kapsel verwijdering? En hoeveel zou iemand bij hem betalen als het niet door het ziekenfonds zou terugbetaald worden ?

Groetjes Laluna
Hoi Laluna,

Bovenstaand bericht is niet van mezelf, ik ben de oprichtster van het Meldpunt en val tijdelijk voor Luna MKS in.
Dit bericht had deze dame op Facebook geplaatst. Luna MKS heeft in het verleden contact gehad met dokter Theunis voor onze dames in België.
Hij schijnt inderdaad veel over de siliconenproblematiek af te weten en tevens ook over lipofilling. Als ik me niet vergis, zei Luna dat hij niet achter het direct doen van lipofilling staat, omdat hij kapsels verwijdert en er dan een grote wond ontstaat.
Het lijkt me handig als je zelf even contact met hem opneemt. Luna had hem in 2012 of 2013 gemaild geloof ik, dus hij doet dit al heel erg lang.

Wens je veel succes!

Monique MKS

Laluna

Ongelezen bericht door Laluna » 03 jul 2021 20:40

Bedankt voor de info!
Ondertussen heb ik een consult gehad met Dr Theunis. Hij gaat zoveel mogelijk kapsel verwijderen en dit ook naar het labo sturen voor onderzoek.

Lipofilling doet hij inderdaad niet in dezelfde operatie als de explantatie. Eerst moet de wond helemaal genzen. Niet dat ik lipofilling wil hoor, nee , niets meer wat niet in mijn borstjes hoort! zelfs geen eigen vet! Dan maar liever theezakjes :) (grapje)

Ik kreeg een goede indruk van de chirurg. Hij heeft ervaring met explantatie en kapselverwijdering. Hij beantwoordde mijn vragen , ook per email.
Naast het bloedonderzoek moet ik nog een MRI en een echo van de borsten laten maken om de conditie van de implantaten te bepalen.

29/07 is de grote dag! Ik kijk uit naar een weer natuurlijk lichaam! Duimen dat alles vlotjes en goed verloopt!

Kan iemand mij wat feedback geven over hoe het herstel verloopt na een explantatie?

Groetjes
Laluna

Essi

Ongelezen bericht door Essi » 04 jul 2021 16:42

Laluna,
Ik heb je op de lijst met komende operaties gezet.
Succes met aftellen naar jou dag.
Liefs essi

Luna MKS

Ongelezen bericht door Luna MKS » 05 jul 2021 13:46

Laluna schreef:
03 jul 2021 20:40
Bedankt voor de info!
Ondertussen heb ik een consult gehad met Dr Theunis. Hij gaat zoveel mogelijk kapsel verwijderen en dit ook naar het labo sturen voor onderzoek.

Lipofilling doet hij inderdaad niet in dezelfde operatie als de explantatie. Eerst moet de wond helemaal genzen. Niet dat ik lipofilling wil hoor, nee , niets meer wat niet in mijn borstjes hoort! zelfs geen eigen vet! Dan maar liever theezakjes :) (grapje)

Ik kreeg een goede indruk van de chirurg. Hij heeft ervaring met explantatie en kapselverwijdering. Hij beantwoordde mijn vragen , ook per email.
Naast het bloedonderzoek moet ik nog een MRI en een echo van de borsten laten maken om de conditie van de implantaten te bepalen.

29/07 is de grote dag! Ik kijk uit naar een weer natuurlijk lichaam! Duimen dat alles vlotjes en goed verloopt!

Kan iemand mij wat feedback geven over hoe het herstel verloopt na een explantatie?

Groetjes
Laluna
Ja, dokter Theunis is een fijne arts en zeer kundig! Heb in het verleden contact met hem gehad.
Voor je vraag over het herstel verwijs ik je naar dit deel: viewforum.php?f=233
Start daar een nieuw topic over dat onderwerp mocht je dat nodig vinden, aders loopt alles door elkaar heen. Dit topic gaat over artsen in België.

Succes en liefs!

Plaats reactie

Terug naar “Welke chirurgen?”