Klachten aan borsten 5 jaar na explantatie (siliconen in lymfeklieren)

Vertel hier je klachten.

Moderators: Essi, Susana

Nicole

Klachten aan borsten 5 jaar na explantatie (siliconen in lymfeklieren)

Ongelezen bericht door Nicole » 02 jan 2020 22:51

Hallo ik ben Nicole
ik heb in 1992 mijn eerste protheses gekregen ( merk onbekend)
Na ongeveer 17 jaar klachten en een bultje in mijn borst werd er gezegd dat het bindweefsel was en kreeg ik spontaan nieuwe protheses (geruwd want die waren beter)want deze waren oud ( nooit gezegd dat ik lekkage had )
Weer klachten gekregen en na een MRI siliconen in lymfklieren en borsten beiderzijds.

Ik heb 5 jaar geleden een explantatie gehad door Dr Kappel.

Heb deze week een mammografie,echo,punctie 3(hapjes)
gehad en er zat een zwarte vlek die gegroeid was met echo van 3 jaar terug .
1 week in angst wachten op de uitslag.
Nee gelukkig het was geen kanker ppfff
Maar wat het dan is wisten ze niet en ook niet waarom het gegroeid was, maar om mij gerust te stellen wilden ze toch een MRI maken., daar wacht ik nu op.

Ik ben geen goede schrijfster maar ik hoop dat jullie wat hebben aan mijn verhaal.
Xx
Nicole

wilmaatje

Re: Klachten aan borsten 5 jaar na explantatie

Ongelezen bericht door wilmaatje » 03 jan 2020 10:35

Hoi Nicole

Mijn eerste BV was in 1990. ik had ook na 10 jaar kapselvorming, ze hebben toen 1 prothese eruitgehaald, schoongemaakt en teruggestopt. Dit mag helemaal niet, maar. vroeger deden ze maar. 4 jaar later was deze bij een wissel ook lek. waarschijnlijk dus lek gesneden. toentertijd had je nog vloeibare siliconen dus nog erger dan de vaste substantie van nu. na 30 jaar en 3 wissels, heb ik in september alles laten verwijderen.

ik kan me voorstellen als je een lekke prothese hebt gehad, en explantatie, dat siliconenresten of kapselresten misschien aan de orde zijn, ik hoop dat er een goed resultaat uitkomt, ben wel benieuwd, na zoveel jaar. Heel veel succes met de uitslag. Laat je het nog weten

Wilma

Luna MKS

Ongelezen bericht door Luna MKS » 03 jan 2020 10:41

Hoi Nicole,

Wat akelig. De mri geeft meer info dus wees even geduldig.
Kan zijn dat het bindweefsel is of zelfs siliconen. Deze hopen zich na verloop van tijd op. Op een echo is het moeilijker te zien. Je zou je weefsel door Henry Dijkman kunnen laten onderzoeken, want hij heeft hier meer verstand van. Kijk even op zijn facebook pagina.

Ik heb je bericht afgesplitst en verplaatst. Stond verkeerd.
In dit deel lees je hoe alles werkt: viewforum.php?f=208

Ik zou aan alle dames willen vragen daar te lezen, want het is voor mij geen doen meer om iedere keer berichten af te splitsen en te verplaatsen. Ik lees nu heel selectief. Hoop dat jullie dat begrijpen.
Het is voor het overzicht belangrijk dat je een eigen topic hebt en niet in andermans topics over een nieuw onderwerp begint.

Heel veel steekte lieve Nicole, komt vast goed hoor. Neem anders contact op met Henry.
Ik weet niet of ik zomaar zijn contactgegevens mag doorgeven... Maar als je wil, dan vraag ik dat even.

💋

Even lezen graag 🦋WELKOM OP HET FORUM!🦋
Op onze WEBSITE vind je informatie en onderzoeken
Belangrijk: KLACHTEN DOOR IMPLANTATEN MELDEN!💪
Klachten over behandelaar of verzekeraar? MELD DIT!💪
Problemen met inloggen of registreren? LEES DIT!
⚠️Bij acute problemen je arts raadplegen!

Essi

Ongelezen bericht door Essi » 03 jan 2020 19:20

Hallo Nicole,
Wat rot voor je joh!
Denk je dat je overal van af bent.... zo zie je maar 5 jaar verder :(
Heel veel sterkte en laat ons weten wat de uitslagen zijn hoor.
Liefs essi

Nicole

Ongelezen bericht door Nicole » 05 jan 2020 22:27

Hallo allemaal,
Dankjewel voor jullie reactie,s
Morgenvroeg moet ik door de MRI
Ik weet wel dat in de vlek die zichtbaar was en gegroeid is siliconen bij in zaten maar verder wisten ze het niet, dokter Kappel heeft geen okselt toilet uitgevoerd en niet alle kapsel weggehaald 5 jaar geleden, omdat de klachten aan mijn arm waarschijnlijk vele malen groter zouden worden daardoor.
Ze hebben 8 jaar geleden na aangezichtspijn ook een hersenscan gemaakt en zagen een witte vlek in de kleine hersenen en ook dat weten ze niet wat het is.
Ik heb al gezegd vorige week bij de uitslag van de echo en punctie dat ik graag een second opinion wil van mijn punctie weefsel door dr Dijkman omdat hij er veel onderzoek naar heeft gedaan.
Ze kende zijn naam niet maar heeft deze genoteerd en zal hem zeker gaan zoeken op internet.
Ik weet alleen niet of de Menzis Henry Dijkman vergoed.
Weten jullie dat misschien?
Ik hou jullie op de hoogte en ik ben heel blij dat ik mijn verhaal hier kwijt kan en met jullie kan delen
Thanks

Joanna

Ongelezen bericht door Joanna » 06 jan 2020 01:58

Luna schreef:
03 jan 2020 10:41
Hoi Nicole,

Wat akelig. De mri geeft meer info dus wees even geduldig.
Kan zijn dat het bindweefsel is of zelfs siliconen. Deze hopen zich na verloop van tijd op. Op een echo is het moeilijker te zien. Je zou je weefsel door Henry Dijkman kunnen laten onderzoeken, want hij heeft hier meer verstand van. Kijk even op zijn facebook pagina.

Ik heb je bericht afgesplitst en verplaatst. Stond verkeerd.
In dit deel lees je hoe alles werkt: viewforum.php?f=208

Ik zou aan alle dames willen vragen daar te lezen, want het is voor mij geen doen meer om iedere keer berichten af te splitsen en te verplaatsen. Ik lees nu heel selectief. Hoop dat jullie dat begrijpen.
Het is voor het overzicht belangrijk dat je een eigen topic hebt en niet in andermans topics over een nieuw onderwerp begint.

Heel veel steekte lieve Nicole, komt vast goed hoor. Neem anders contact op met Henry.
Ik weet niet of ik zomaar zijn contactgegevens mag doorgeven... Maar als je wil, dan vraag ik dat even.

💋

Hoi Luna,

Zou ik eventueel ook de contactgegevens van Henry Dijckman mogen hebben?

Alvast bedankt!

Liefs

Luna MKS

Ongelezen bericht door Luna MKS » 06 jan 2020 10:28

Joanna schreef:
06 jan 2020 01:58
Hoi Luna,

Alvast bedankt!

Liefs
Lieve Joanna en andere meiden, ik kan helaas niet zomaar zijn contactgegevens gaan geven zonder heel heel goede reden. Daar begin ik niet aan want die arme man wordt overladen met berichten.
Waarom zou je zijn contactgegevens willen? Hij kan je niet meer infomeren dan wat er aan info op onze site en het forum staat.

Alleen in uitzonderlijke gevallen brengen we patiënten in contact met hem. Maar dan moet er echt iets heel erstigs zijn. Of zoals in het geval van Nicole dat weefsel onderzocht moet worden.

Sorry!!!!!

😘💕

Luna MKS

Ongelezen bericht door Luna MKS » 06 jan 2020 10:32

Nicole schreef:
05 jan 2020 22:27
Hallo allemaal,
Dankjewel voor jullie reactie,s
Morgenvroeg moet ik door de MRI
Ik weet wel dat in de vlek die zichtbaar was en gegroeid is siliconen bij in zaten maar verder wisten ze het niet, dokter Kappel heeft geen okselt toilet uitgevoerd en niet alle kapsel weggehaald 5 jaar geleden, omdat de klachten aan mijn arm waarschijnlijk vele malen groter zouden worden daardoor.
Ze hebben 8 jaar geleden na aangezichtspijn ook een hersenscan gemaakt en zagen een witte vlek in de kleine hersenen en ook dat weten ze niet wat het is.
Ik heb al gezegd vorige week bij de uitslag van de echo en punctie dat ik graag een second opinion wil van mijn punctie weefsel door dr Dijkman omdat hij er veel onderzoek naar heeft gedaan.
Ze kende zijn naam niet maar heeft deze genoteerd en zal hem zeker gaan zoeken op internet.
Ik weet alleen niet of de Menzis Henry Dijkman vergoed.
Weten jullie dat misschien?
Ik hou jullie op de hoogte en ik ben heel blij dat ik mijn verhaal hier kwijt kan en met jullie kan delen
Thanks
Het onderzoek bij Henry Dijkman is een pathologisch onderzoek en wordt gewoon vergoed als dit door jouw arts wordt opgevraagd. Ik zou niet weten waarom ze dat niet zouden vergoeden. Maar het moet dus wel aangevraagd worden door arts.

Sterkte met alles en met de MRI!!!

😘💕

Nicole

Ongelezen bericht door Nicole » 06 jan 2020 19:10

Dankjewel Luna ☺️
Ik heb contact gehad met Henry Dijkman
Vandaag MRI gehad met contrastvloeistof en volgende week de uitslag.
Ik heb ook een bericht aan Henry Dijkman gestuurd.
Ik ga volgende week ook overleggen of ze het weefsel van vorige week door willen sturen voor een second opinion naar Henry en zijn collega peter bult in het radboud UMC

Groetjes Nicole

Luna MKS

Ongelezen bericht door Luna MKS » 06 jan 2020 19:29

Nicole schreef:
06 jan 2020 19:10
Dankjewel Luna ☺️
Ik heb contact gehad met Henry Dijkman
Vandaag MRI gehad met contrastvloeistof en volgende week de uitslag.
Ik heb ook een bericht aan Henry Dijkman gestuurd.
Ik ga volgende week ook overleggen of ze het weefsel van vorige week door willen sturen voor een second opinion naar Henry en zijn collega peter bult in het radboud UMC

Groetjes Nicole
Wat goed!👍
Dit is voor zijn onderzoek ook zo ontzettend belangrijk en voor ons gezamenlijke doel!
Heel blij!😀

Hoop dat er iets uit komt dat behandeld kan worden😢

😘💕

Joanna

Ongelezen bericht door Joanna » 06 jan 2020 19:49

Luna schreef:
06 jan 2020 10:28
Joanna schreef:
06 jan 2020 01:58
Hoi Luna,

Alvast bedankt!

Liefs
Lieve Joanna en andere meiden, ik kan helaas niet zomaar zijn contactgegevens gaan geven zonder heel heel goede reden. Daar begin ik niet aan want die arme man wordt overladen met berichten.
Waarom zou je zijn contactgegevens willen? Hij kan je niet meer infomeren dan wat er aan info op onze site en het forum staat.

Alleen in uitzonderlijke gevallen brengen we patiënten in contact met hem. Maar dan moet er echt iets heel erstigs zijn. Of zoals in het geval van Nicole dat weefsel onderzocht moet worden.

Sorry!!!!!

😘💕

Ok ik begrijp het!
Ik dacht dat hij je weefsel kon onderzoeken en zo uitsluiting kon geven over of je ziek bent van de implantaten of iets anders? Want de internernist kan er niet echt uitsluitsel over geven.. en ze zeggen dat een operatie het ook erger kan maken in mijn geval.

X

Luna MKS

Ongelezen bericht door Luna MKS » 06 jan 2020 20:07

Joanna schreef:
06 jan 2020 19:49
Ok ik begrijp het!
Ik dacht dat hij je weefsel kon onderzoeken en zo uitsluiting kon geven over of je ziek bent van de implantaten of iets anders? Want de internernist kan er niet echt uitsluitsel over geven.. en ze zeggen dat een operatie het ook erger kan maken in mijn geval.

X
Lieve Joanna,

Wat die internist zegt is te gek voor woorden!
Ik raad je aan om zoveel mogelijk informatie aan de internist te geven en hem aub met Nanayakkara te laten overleggen. Dat is zeer zeer belangrijk!

Ik word hier zo boos van dat ook internisten de boel tegenwerken!

Geef niet op Joanna!

Lees ook dit: https://www.mks.meldpuntklachtensilicon ... e-klachten

Sterkte!!💕💕💕💕

Joanna

Ongelezen bericht door Joanna » 07 jan 2020 20:10

Luna schreef:
06 jan 2020 20:07
Joanna schreef:
06 jan 2020 19:49
Ok ik begrijp het!

X
Lieve Joanna,

Wat die internist zegt is te gek voor woorden!
Ik raad je aan om zoveel mogelijk informatie aan de internist te geven en hem aub met Nanayakkara te laten overleggen. Dat is zeer zeer belangrijk!

Ik word hier zo boos van dat ook internisten de boel tegenwerken!

Geef niet op Joanna!

Lees ook dit: https://www.mks.meldpuntklachtensilicon ... e-klachten

Sterkte!!💕💕💕💕
Dankjewel,

Ja ik heb binnenkort een afspraak met een interniste in brussel. De enige in België die asia syndroom erkent. Alleen kan zij alleen frans en een beetje engels wat de communicatie moeilijk zal maken.. zeker met medische termen etc.

Ik weet niet of ze als Belgische arts dan wel kan overleggen met Dr. Nanayakkara..

Ik zou gewoon graag uitsluitsel kunnen krijgen over of het écht aan de prothesen ligt of niet. Mijn lichaam reageert enorm slecht op littekenweefsel en kapsels verwijderen kan nog meer litteken geven. Ook heeft mijn moeder fibromyalgie, en zij heeft niks van implantaten.. dus het kan ook echt aan andere factoren liggen bij mij. Ik had voor de operatie al last van iets. Ik ben sowieso van plan ze er ooit uit te laten halen, zeker nooit vervangen (heb ze nu 5 jaar). Ik weet dat ze hoe dan ook niet goed zijn voor niemand. Maar moest mijn toestand nu niét aan de implantaten te wijten zijn, dan wil ik dat weten zodat ik aan de oorzaken kan werken die me wél deze klachten geven. Zo ben ik ook in een veel betere staat voor de explantatie later en kan mijn lichaam er ook beter van herstellen! Snap je? Mijn overactief immuunsysteem maakt namelijk ook abnormaal veel litteken aan. Dat zie ik aan oude littekens die opeens dikker worden etc. Maar dit zat sowieso al in de familie en had ik vroeger ook al, nu alleen vele erger.

En van wat ik al heb gelezen hier, het protocol enz, kan er wel wat onderzocht worden, maar er kan geen uitsluitsel worden gegeven. Klopt dat?
Ik heb me echt al heel goed ingelezen, zo wat alles dat ik hier vond op de site en het forum. Ik zit alleen vast omtrent deftig onderzoek. In België is het echt nog niet op het niveau van Nederland.

Ik wil echt ergens duidelijk kunnen onderzoeken
of het de implantaten zijn of niet. Vandaar dat ik naar de gegevens vroeg van de man die een punctie kon doen van het weefsel. De interniste in Brussel zal niet ideaal zijn vanwege het communicatieprobleem omdat ik nerderlands praat en zij frans. Het protocol ging ik sowieso al laten zien, maar dit kan toch geen uitsluitsel geven dacht ik?

Liefs

Joanna

Nicole

Ongelezen bericht door Nicole » 07 jan 2020 20:45

Hallo Joanna,

Ik kan begrijpen dat jij jou onzeker voelt.
Bij mij hebben ze het door een knobbel en pijn in de borst veel ontstekingen achter elkaar en rare kleine ronde blauwe puntjes op mijn arm en gele dingen die gewoon mijn neus uit kwamen en met bloedonderzoek en echo en MRI ontdekt.
ASIA had het Ik niet mijn vit D was totaal mislukt mijn Ggg was niet goed en ik heb een gen HLA B27
Maar ik zou ondanks dat je twijfelt of het van de prothese,s komt zo gauw mogelijk naar jou pc terug gaan en overleggen over een explantatie want het is hoe dan ook pure gif.
Veel sterkte meid.
Grt Nicole

Luna MKS

Ongelezen bericht door Luna MKS » 09 jan 2020 09:45

Lieve Joanna,

Ik ga hier morgen op reageren, nu lukt dat niet meer helaas. Maar wil wel graag reageren en ga de reactie ook apart zetten, want je ben zeker niet de enige.

Kusjes!!!

Plaats reactie

Terug naar “Klachten lange tijd explantatie en ontgiften”