6 nov explantatie Dr. Roossink; vragen voorbereiding, afscheidsrituelen en na operatie

Als je om cosmetische reden een bv hebt gehad.

Moderators: Essi, Susana

Maja34

6 nov explantatie Dr. Roossink; vragen voorbereiding, afscheidsrituelen en na operatie

Ongelezen bericht door Maja34 » 07 sep 2019 18:37

Lieve allemaal,

6 nov is het dan eindelijk zover; explantatie dag!!
Van 75D terug naar een AA.
Na bijna een jaar vechten vanaf de radar uitzending in nov '18, wachtlijsten en veel gesprekken met huisarts, pc's, Dr. de Block/Nanayakkara.
22 nov ben ik alweer 3 jaar thuis met allerlei vage klachten, waarvan vermoeidheid, slapeloosheid en schijnallergieën de ergste zijn.
Menzis heeft de aanvraag met de brief van het VU/Nanayakkara en mijn huisarts op basis van systemische klachten in 1x goedgekeurd.

Na maanden van wikken en wegen tussen de verschillende pc's, heb ik uiteindelijk voor Dr. Roossink van Jan van Goyen gekozen.
Nu de datum is geprikt, ben ik er erg emotioneel onder. Ik heb een soort bucketlist gevoel; ik wil nog van alles met deze borsten. En dat leid er ook toe dat ik me suf Tinder hahaha.. ik heb het gevoel dat ik heel wat in te halen heb, wat ik afgelopen jaren door ziekte heb gemist. Namelijk intimiteit met deze borsten.. maar natuurlijk hunker ik naar echte liefde.. iemand die er voor je is.. ook als het slecht gaat. Afgelopen weken ook weer flink tegen een muur aangelopen.. grote lol met een man en nadat we het bed hadden gedeeld, veranderde zijn gedrag 180 graden. Uitspraken als 'je hebt ook overal last van' en 'hoe kan jij nou stress hebben, je werkt niet eens'. Ik moest mijn schouders er maar even onder zetten terwijl hij geen vragen stelde over de situatie en achtergrond. Dat ik al zo lang thuis ben kon hij niet rijmen met mijn uiterlijk en vrolijke voordoen op de date. Nee duh.. hij deed geen moeite. Afijn.. het was een harde leerschool.. wat kan ik me in mensen vergissen. Bah.. op zo'n moment voel ik zoveel verdriet en woede en wil ik het liefst een boxbal!

Ik heb nog heel wat vragen mbt tot de explantatie:

Fotoshoot/afscheidsrituelen
- Als afscheid wil ik ook graag net zoals D-borah een boudoir/burlesque fotoshoot doen. Met deze borsten maar ook nadat ze er een tijd uit zijn. Burlesque is ook een passie van mij. Nu nog een fotograaf.. Wie weet er een goede en betaalbare fotografe (liefst dus een vrouw)?
En ik ben heel benieuwd of er vrouwen zijn die nog andere dingen hebben ondernomen als afscheid van hun borsten..?

Sauna
- Ik zou graag nog een dagje willen genieten in de sauna/wellness. Dat is voor mij echt een dag ontspanning, weg van alle zorgen. Nu weet ik dat de sauna afgeraden word met implantaten. Dus ik ga een dagje wellness doen, zonder veel in de sauna te zitten of iets vergelijkbaars. Weet iemand een goede vervangende ontspannende (dag)activiteit?

Protocol Dr. Niessen
- Waar kan ik het pre en after explantatie protocol van Niessen vinden? Ik kan het niet vinden op het forum.
En zijn er nog meer protocollen van Nederlandse/Belgische pc's?

Wel of geen drains - risico's
- Wat betreft gezondheid zou ik het liefste drains willen, zodat het vocht gewoon afgevoerd word en mijn lijf daar niet voor hoeft te werken. Dr. Roossink is ze bereid te plaatsen. Echter geeft ze aan dat er ook een esthetisch risico aan zit... zij geeft aan dat er een kans is dat de de holte op een gekke manier aan elkaar kan groeien, dus borstweefsel en de kant van de ribben. Volgens mij heet dat een verkleving. Hierdoor kan er een lelijke deuk in de borst ontstaan. Het wondvocht wat niet afgevoerd zou worden door drains zou ervoor zorgen dat dit niet kan gebeuren..
Wat vinden jullie van dit standpunt en zijn hier vrouwen bekend mee? Gezien ik zelf nauwelijks eigen weefsel heb, heeft dit mij aan het nadenken gezet of ik om deze reden wel drains wil.. help!

Gevoel in borst en tepel terug na explantatie?
- Door mijn borstvergroting is helaas al het gevoel in beiden borsten aan de onderkant en de tepel volledig weg. Ik baal hier nog elke dag van. Vind het vreselijk dat dit ook het gevolg is geweest van mijn eigen keuze. Velthuis kliniek heeft bij mijn BV ook nooit verteld dat masseren kan helpen om het gevoel weer wat terug te krijgen.
Zijn er vrouwen waarbij het gevoel een beetje is hersteld na explantatie? En hebben jullie daar zelf iets aan gedaan?

Liefs, Maja
Laatst gewijzigd door Maja34 op 08 sep 2019 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Essi

Re: 6 nov explantatie Dr. Roossink; vragen voorbereiding, afscheidsrituelen en na operatie

Ongelezen bericht door Essi » 07 sep 2019 19:35

Maja wat fijn je hebt een datum!
Ik snap dat je met heel veel dingen bezig bent. Werk je to do list, rustig af voor het straks jou datum is. Succes
Liefs essi

Nic1978

Re: 6 nov explantatie Dr. Roossink; vragen voorbereiding, afscheidsrituelen en na operatie

Ongelezen bericht door Nic1978 » 07 sep 2019 19:50

Hi Maja,

Wat fijn dat je een datum hebt! En hopelijk ga je je daarna langzaamaan weer beter voelen🙏

Wat een eikels lopen er rond he! Iemand die zo reageert kan je beter kwijt zijn hoor,we verdienen veel beter!
Maar snap je gevoel,ben ook vrijgezel. Vind de gedachte aan straks weer “plat” zijn en dan ook nog met littekens ook echt wel lastig..en niet om wat mannen zullen vinden,maar wel om me zelfverzekerd te voelen. Heb ze tenslotte niet voor niks genomen (nog geen 2 jaar geleden).
Maar we moeten denken aan hoe sterk we zijn..we kiezen voor onszelf,onze gezondheid!💪 En ik ben ervan overtuigd dat de goede mannen het snappen en verder kijken dan een paar borsten.

Je vragen mbt de drains en het gevoel in de borsten heb ik ook,dus ben benieuwd naar de reacties.

Succes de komende weken met de voorbereidingen en je bucketlist!😊

Liefs Nicole

Luna MKS

Ongelezen bericht door Luna MKS » 07 sep 2019 20:05

Hier even wat linkjes
Protocol Niessen staat hier: viewtopic.php?t=94

Fotografe:viewtopic.php?t=2241
Jansje een pb sturen :D

Succes lieverd, komt vast goed, vertrouw daarop!
💋

Weltrusten voor straks meiden!😴

Even lezen graag 🦋WELKOM OP HET FORUM!🦋
Op onze WEBSITE vind je informatie en onderzoeken
Belangrijk: KLACHTEN DOOR IMPLANTATEN MELDEN!💪
Klachten over behandelaar of verzekeraar? MELD DIT!💪
Problemen met inloggen of registreren? LEES DIT!
⚠️Bij acute problemen je arts raadplegen!

wilmaatje

Ongelezen bericht door wilmaatje » 07 sep 2019 20:12

Lieve Maja

Heel veel herkenning in je verhaal. Wat betreft de drains zou ik dat ook wel willen weten. Ik heb een overnachting en gevraagt of ze op de dag van vertrek eruit mogen, maar moet ik op de dag zelf vragen...ik ben 10 sept aan de beurt

Als je me in een privébericht even je email stuurt, email ik je het protocol van Niessen

Je zult hier vast nog een hoop herkenning vinden

Wilmaatje

Luna MKS

Ongelezen bericht door Luna MKS » 07 sep 2019 20:29

Maja, ik had drains en geen kuilen veel andere vrouwen ook drains en geen kuilen. Hoop dat je er wat aan hebt.
Het lijkt me lastig inderdaad om te kiezen. Ik zou wel drains willen, want je helpt ook veel rommel af te voeren. Maar iedere vrouw met ook hier weer zelf beslissen.
Zo blij dat ik niet in jullie schoenen sta!!! Echt moeilijk deze fase!!!
Maar lieverd, alles gaat goedkomen!!!
Vraag voor je gaat slapen wat te doen, dan krijg je vast antwoord.

💋

Luna MKS

Ongelezen bericht door Luna MKS » 07 sep 2019 20:33

Oh ja het gevoel is bij mij wel beter dan het was! Dus de huid vlak onder de tepel.
Ik hoop bij jou ook straks!!!🤞🤞🤞

wilmaatje

Ongelezen bericht door wilmaatje » 07 sep 2019 20:38

Luna schreef:
07 sep 2019 20:29
Maja, ik had drains en geen kuilen veel andere vrouwen ook drains en geen kuilen. Hoop dat je er wat aan hebt.
Het lijkt me lastig inderdaad om te kiezen. Ik zou wel drains willen, want je helpt ook veel rommel af te voeren. Maar iedere vrouw met ook hier weer zelf beslissen.

💋
Thanks Luna, fijn om te weten dat drains geen kwaad kunnen en juist afvoert

Susana

Ongelezen bericht door Susana » 07 sep 2019 20:43

Hoi Maja,
Ik heb geen drains gehad en ben ik heel blij om, minder kans voor infecties (voor mijn gevoel). Het zal je verbassen hoe je lichaam kan herstellen. Ik ben bijna alle vocht kwijt binnen 3 dagen. Vandaag is mijn 5 dag na operatie. Het gevoel rondom de borsten begint terug te komen (had ook een borstlift).
Ik had geen moeite met afscheid nemen van de prothese...Ik kon ze nooit accepteren. Vanaf dag 1 na de bv vond ik ze zo nep....dat ik weinig aandacht aan ze gaf. Ik schaamde er voor. Ik baalde dat ik liet het doen. Dus geen foto sessies voor mij met prothese...maar ik snap ook je wenst. Maak mooi foto's er van 🙂
Ik wens je veel succes tijdens deze proces 🍀💜
Explantatie + borstlift 2 september 2019
Handig om te weten : viewtopic.php?f=208&t=2033 💜
Je klachten melden: viewtopic.php?f=142&t=1689 🍀
Voor vragen over borst- en littekenverzorging: info@inbalanstotaal.nl 💌
Website massagepraktijk: https://www.inbalanstotaal.nl/borstmassage/ 🦋

Luna MKS

Ongelezen bericht door Luna MKS » 07 sep 2019 21:02

wilmaatje schreef:
07 sep 2019 20:38
Luna schreef:

💋
Lieve Maja, dat was bij mij en vele andere vrouwen!! Dus hoe dat bij jou gaat kan ik niet zeggen he lieverd!!!
Dit is mijn eigen ervaring en die van vele andere vrouwen.
Er waren wel wat dames die schreven over een kuil, maar dat was dan boven de borst doordat er geen vulling was. Ik had dit ook vlak na explantatie omdat ik graatmager was. Dat trok na aankomen goed bij.
Door drains worden siliconen resten goed afgevoerd dus dat is een voordeel. Een nadeel is weer een iets grotere kans op infectie... Dus je moet als vrouw kiezen uit beiden.
Gelukkig waren er ook niet veel vrouwen met een infectie, dus dat is positief!😀 En sommigen die juist geen drain hadden, hadden wel een infectie. Dus ook dan kan het gebeuren.
Ik ben blij dat ik niet hoefde te kiezen in mijn tijd. Het werd in het ziekenhuis standaard gedaan.
Lastig he lieverd?
Je komt er wel uit, gewoon je vraag de kosmos in uitzenden. Dan komt je antwoord 😉

Moeke

Ongelezen bericht door Moeke » 08 sep 2019 08:27

Luna schreef:
07 sep 2019 21:02
wilmaatje schreef:
07 sep 2019 20:38
Luna schreef:

💋
Lieve Maja, dat was bij mij en vele andere vrouwen!! Dus hoe dat bij jou gaat kan ik niet zeggen he lieverd!!!
Dit is mijn eigen ervaring en die van vele andere vrouwen.
Er waren wel wat dames die schreven over een kuil, maar dat was dan boven de borst doordat er geen vulling was. Ik had dit ook vlak na explantatie omdat ik graatmager was. Dat trok na aankomen goed bij.
Door drains worden siliconen resten goed afgevoerd dus dat is een voordeel. Een nadeel is weer een iets grotere kans op infectie... Dus je moet als vrouw kiezen uit beiden.
Gelukkig waren er ook niet veel vrouwen met een infectie, dus dat is positief!😀 En sommigen die juist geen drain hadden, hadden wel een infectie. Dus ook dan kan het gebeuren.
Ik ben blij dat ik niet hoefde te kiezen in mijn tijd. Het werd in het ziekenhuis standaard gedaan.
Lastig he lieverd?
Je komt er wel uit, gewoon je vraag de kosmos in uitzenden. Dan komt je antwoord 😉
Een tip om infectie te voorkomen is om te zorgen dat de drainpotten altijd lager zijn dan de insteek, je borsten dus. Zodat er geen vloeistof terug kan stromen je lichaam in. Als de potten vacuüm zijn zal dat niet niet zo'n vaart lopen maar als ze niet vacuüm zijn moet je daar echt op letten.
Je kan zien aan het kleine groene harmonicaatje op de pot of het ingetrokken is, dan is het vacuüm. Vooral snachts is dat soms een uitdaging. liever aan je bed hangen met een kleerhanger ofzo dan naast je neer leggen.
Ik had ook drains, geen kwalijke gevolgen van ondervonden. Het is natuurlijk niet fijn, je moet er even doorheen, de opluchting is er als ze er weer uit zijn. Ik vond het een erg prettige gedachte dat er via de drains nog resten siliconen weg konden spoelen

Liefs, Moeke
It's time to change the world!

Voor veel vragen en antwoorden kun je hier terecht:
viewtopic.php?f=208&t=2033
Heb je lichamelijke klachten door je implantaten, meld dit dan hier:
https://www.rivm.nl/meldpunt-bijwerkingen-implantaten
Heb je klachten over de zorg die je kreeg meld dit dan hier:
https://www.landelijkmeldpuntzorg.nl/burger/home
N.a.v. de uitzending van Radar bestaat er de mogelijkheid om ook hier een klacht te melden:
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... -bij-icij/

Onzeker

Ongelezen bericht door Onzeker » 08 sep 2019 13:30

Wat fijn dat je een datum heb meid.
Ik vond het heel spannend om de datum te weten, maar ook wel een opluchting. Ik snap heel goed dat je nog even afscheid wil nemen. Dat gevoel herken ik zelf ook wel. Heb ook echt wel het idee dat ik misschien wel even een soort rouwverwerking zal hebben na de operatie. Succes met het aftellen naar jou datum!💋
18 Oktober 2019 explantatie + lift bij JvG door Dr van Selms

Handig om even door te lezen Welkom
Meld je klachten! Meldpunt RIVM

D-borah

Ongelezen bericht door D-borah » 08 sep 2019 23:48

Lieve Maja, wat fijn dat je een datum hebt! En niet bij Van Selms!? Goed dat je naar je gevoel luistert hoor, dr Roossink zal net zo professioneel en integer zijn. Ik begrijp dat je een soort van afscheid van je borsten wilt nemen. Ook ik heb ze weinig betrokken bij intimiteit de laatste jaren eigenlijk en er niet meer van ‘genoten’. En een vent die zo doet wat je beschrijft verdient jou niet!

De fotoshoot was heel fijn en toch ook een bevestiging dat ze echt weg moesten. In een bh kon het nog wel maar de foto’s zonder lingerie waren zo nep dat ik die heb laten deleten haha. Heel gek maar ik voel me nu meer mezelf zonder die dingen. Mijn shoot was wel duur vind ik dus ik weet niet wat je eraan wilt uitgeven. Google is your friend, er zijn genoeg vrouwelijke fotografen te vinden.

Voor wat betreft de wellness, een heerlijke full body ontspanningsmassage een idee, of een fijne gezichts- en decolleté behandeling?

Mijn rechterborst heeft sinds het begin 24 jaar geleden geen gevoel meer in de tepel en een stuk huid, dat is na de explantatie onveranderd, al heb ik soms het idee dat mijn tepel weer een klein beetje gevoel krijgt. Geen idee hoe dat bij jou zal zijn, ik denk dat het per situatie verschilt...

Ik kan je voor na de operatie elastine en collageenhydrolysaat aanraden voor je darmen en huidversteviging en mattisson alka greens poeder om te ontgiften. Kan allemaal in een smoothie of door de yoghurt.

Sterkte met de aanloop naar je explantatie. Daarna voel je je weer jezelf hoop ik!!
- Beauty is only skin deep -

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetische borstvergroting)”