ziekenhuis of privekliniek??

Ervaringen van dames.

Moderators: Susana, Essi

anita 64

ziekenhuis of privekliniek??

Ongelezen bericht door anita 64 » 10 aug 2020 12:26

Hoi allemaal , ik ben Anita 56 jaar.
Ik heb in 2007 mijn borsten laten vergroten met 310 cc.
Daarvoor had ik lege " theezakjes" en ben gekleineerd.
Nu heb ik al zolang klachten dat het advies is ze te verwijderen.
Mijn borsten zijn gaan hangen en alleen eruit halen is daardoor geen optie.
er moet dus een lift plaatsvinden.
Nu heb ik geen idee om het in het ziekenhuis of in een privekliniek te laten doen.
Wie kan mij helpen? Ook qua kosten?
Kan ik zomaar de prijs overal opvragen?

EvaSarah

Re: ziekenhuis of privekliniek??

Ongelezen bericht door EvaSarah » 10 aug 2020 22:26

Hoi Anita,

Wat mij enorm heeft geholpen is veel lezen op het forum, om te kijken welke stappen je kan nemen en in welke volgorde..
super naar die klachten 😞... ik zou anders beginnen met de huisarts en die zou een verwijzing voor je kunnen doen

Succes
Liefs EvaSarah
Eurosilicone 280cc vanaf 2004

anita 64

Ongelezen bericht door anita 64 » 11 aug 2020 14:09

Bedankt voor je reactie EvaSarah,
Volgens mij hoef ik niet meer langs de huisarts als ik van het vumc het advies voor explantatie krijg?? Of toch wel? Ik denk dat een ziekenhuis wel de beste optie is voor mij.
Weinig vertrouwen in prive klinieken. Eerst was de arts vol lof over de cohesieve implantaten en nu lees ik dat zij het troep vind en ze niet meer gebruikt. Die troep zogenaamde troep heb ik nu in mijn lijf. Ik baal zo van dat dit zo maar mag.

EvaSarah

Ongelezen bericht door EvaSarah » 11 aug 2020 14:15

anita 64 schreef:
11 aug 2020 14:09
Bedankt voor je reactie EvaSarah,
Volgens mij hoef ik niet meer langs de huisarts als ik van het vumc het advies voor explantatie krijg?? Of toch wel? Ik denk dat een ziekenhuis wel de beste optie is voor mij.
Weinig vertrouwen in prive klinieken. Eerst was de arts vol lof over de cohesieve implantaten en nu lees ik dat zij het troep vind en ze niet meer gebruikt. Die troep zogenaamde troep heb ik nu in mijn lijf. Ik baal zo van dat dit zo maar mag.
Zeker troep! 😓
Hier heeft mijn Internist ook bevestigd dat het weleens aan de protheses kan liggen (al mijn losstaande klachten) maar ik moest sowieso een verwijzing via mijn huisarts ivm de vergoeding tenzij de arts van het vumc de verwijzing doet..
ik ga ook naar een hele andere arts dan die mijn bv heeft gedaan 15 jaar terug 😏
Je zou natuurlijk altijd even de arts kunnen bellen welke stap nu verder ter advies
Succes
Liefs EvaSarah

Essi

Ongelezen bericht door Essi » 13 aug 2020 17:53

Hallo Anita64,
Welkom!
Als een ziekenhuis jou voorkeur heeft, is dat een prima keus.
En het lijkt mij niet dat je eerst nog via de huis arts moet.
Heel veel succes met het bewandelen van jou pad. Als je een operatie datum hebt zet ik je op de lijst met komende operaties.
Liefs essi

anita 64

Ongelezen bericht door anita 64 » 21 aug 2020 09:49

Dankjewel!
Ik heb even geinformeerd bij een privekliniek. Zij krijgen maximaal 70% vergoed door de zorgverzekering.
Dit omdat ze geen contracten met zorgverzekeringen hebben.
Dus dan zal het een ziekenhuis worden en die vermelden het volgende:
De prijsindicatie is voor een borstverkleining want zo word het daar omschreven.
Ik heb nogmaals vermeld dat het om explantatie van protheses gaat en een lift van de huid en dat de explantatie vergoed word.
Toen verwezen zij mij naar een privekliniek waar hun arts ook werkte.
Lastig allemaal.

EvaSarah

Ongelezen bericht door EvaSarah » 21 aug 2020 10:13

anita 64 schreef:
21 aug 2020 09:49
Dankjewel!
Ik heb even geinformeerd bij een privekliniek. Zij krijgen maximaal 70% vergoed door de zorgverzekering.
Dit omdat ze geen contracten met zorgverzekeringen hebben.
Dus dan zal het een ziekenhuis worden en die vermelden het volgende:
De prijsindicatie is voor een borstverkleining want zo word het daar omschreven.
Ik heb nogmaals vermeld dat het om explantatie van protheses gaat en een lift van de huid en dat de explantatie vergoed word.
Toen verwezen zij mij naar een privekliniek waar hun arts ook werkte.
Lastig allemaal.
Hoi Anita, sommige privéklinieken hebben ook contracten met zorgverzekeraars. Ik ga bij het Jan van Goyen daar krijg ik ook 100% vergoeding. Bergman kliniek volgens mij ook. Dus je zou kunnen kijken welke contracten met elkaar hebben. En dan wat intakes plannen? Zodat je een keuze kunt maken waarbij jij je goed voelt

Liefs EvaSarah

Evie

Ongelezen bericht door Evie » 21 aug 2020 16:47

Hi Anita,

Je zou kunnen kijken bij Ter Gooi ziekenhuis Dr Rooijens. In eerste instantie zou ik mij daar laten opereren (100% vergoed) maar uiteindelijk voor Dr. Niessen gekozen vanwege lipofilling. Maar anders had ik mij gerust door dr Rooijens laten opereren. Dr Rooijens is ook iemand die systemische klachten erkent.

Sterkte met alles.

Gr. Evie

Sammie

Ongelezen bericht door Sammie » 23 aug 2020 08:39

hi

Privé kliniek of ziekenhuis is denk ik vooral waar jij jezelf fijner bij voelt. De een is niet slechter dan de ander. Er zijn artsen die en in ziekenhuis werken en in kliniek.
Hier op het forum kun je veel lezen over waar dames zijn geweest en bij wie en wat ze hebben laten doen.
Als jij ook een lift nodig hebt dan kan je misschien daar veel over lezen en lezen bij wie veel dames dat hebben laten doen. Kijken naar resultaat. Dat hielp mij heel veel.
Dan kan je op gesprek gaan en kijken hoe je je voelt bij de arts en of je gehoord wordt en of jullie klikken. Alleen jij kan die beslissing maken. Niks is goed of slecht. Als jij je er maar prettig voelt. Voelt het niet fijn dan ga je naar een ander. Voelt het goed dan weet je dat.

Wat verschrikkelijk dat je gekleineerd bent en daardoor het gevoel had dat je grotere borsten moest. Heel jaar.
Ik gun je dat als je die troep straks kwijt bent je trost en blij kan zijn met je lichaam. Laat je nooit meer kleineren!!! Dat doen alleen maar mensen die zelf super onzeker zijn en hun kracht halen uit andere neer halen. Hoeven ze niet naar zichzelf te kijken. Narcisten wellicht.
Je bent nu sterker dan dat!!!!

Zet em op. Het komt goed.
Lees en onderzoek en dan maak je je keuze.

We lezen met je mee
Liefs Sammie

anita 64

Ongelezen bericht door anita 64 » 30 aug 2020 12:35

Dankjewel Sammie voor je steun.
Nu kan ik het inderdaad zo zien. Helaas zit ik nu met die siliconen in mijn lijf, en laat ik ze verwijderen....dan met lege huid.
Vraag me af of ik iets kan ondernemen tegen de chirurg die ze gezet heeft en nu op haar website zet dat het troep is! En dat ze dat altijd al dacht. Maar wat ook vreemd is is dat ze deze protheses nog steeds aanbied. Snap het niet.

Sammie

Ongelezen bericht door Sammie » 02 sep 2020 13:11

ja lastig en verwarrend. Er is heel veel gaande hierin. Er beweegt veel en gelukkig veranderen er wat dingen. Dankzij de hulp van de mensen achter deze site die zo hard voor ins strijden.
Maar verandering duurt lang. En de weg ernaartoe kent vele hobbels.
Ik zou zeker een melding /klacht maken.
Wellicht doen ze niks met individuele meldingen maar wel met die van een groep.
Sowieso een melding maken.
Check even het kopje over; BELANGRIJK: KLACHTEN MELDEN. Daar kan je alles vinden over wat te doen met welke klacht.
Succes.

Ikzelf dacht het ook heel erg te vinden dat ik weer bijna geen borsten zou hebben. Maar ik ben alleen maar blij. Blij dat ik die troep niet meer heb. Blij dat ik weer een leven heb en dan vooral zonder pijn. Dankbaar ook! Heel erg dankbaar. En mijn borsten zijn niet meer het belangrijkste. Ik ben iets afgevallen en merk gelijk dat ze wat platter worden. Ik ga richting de 40, nog erg jong , maar merk wel dat de zwaartekracht aan dat iniminie beetje borst gaat trekken. Ik sta er nu in van, nou en. Als het heel erg erg word kan er altijd nog een lift of filling. Voor nu ga ik mijn borstspieren trainen, met push ups bijvoorbeeld, om de spieren die de boel omhoog moet houden sterker word en dan zie ik wel.
Mijn gevoel en mening zijn heel erg veranderd na de explantatie. Ik hou van mijn lichaam en alle "gebreken".
Ik ben nog niet zover dat ik mezelf mooi noem maar ik accepteer mezelf. En dat is zoveel waard.
Het is normaal dat de boel gaat hangen met de tijd. Het is normaal als er rimpels komen. Na veel vulling is het normaal dat het nu platter en leger is. Bij mijn lichaam is het normaal dat er kleine borsten zijn.
Ik ben ik! En dat is helemaal goed.
Zo zit ik er in en voel ik me nu en dat gun ik iedereen. Iedereen. Of je nou kiest voor wel een filling of lift of wst dan ook. Ik gun iedereen dat hij of zij blij en tevreden is met zichzelf en zich focust op zoveel leuke dingen aan zichzelf en geniet van een gezonder lichaam. Uniek en precis zoals jij bent. Houd van jezelf en heb lief.

Zo, dat was weer een heel verhaal van moeder overste😅
Maar wel met liefde. Veel liefde🥰❤
En ik wil eigenlijk alleen maar zeggen, het komt goed. Eerst die troep eruit en vanaf daar verder.

Liefs Sammie

anita 64

Ongelezen bericht door anita 64 » 05 sep 2020 23:15

Helemaal gelijk!!❤

Plaats reactie

Terug naar “Explantatie en borstlift ervaringen”