Vochtophoping in borst en veel klachten door achtergebleven kapsel van jaren geleden

Lees hier ervaringen of stel vragen.

Moderators: Essi, Susana

Vlinder

Vochtophoping in borst en veel klachten door achtergebleven kapsel van jaren geleden

Ongelezen bericht door Vlinder » 24 mei 2019 23:49

Hallo,
In 1999 heb ik een BV voor de borstspier gehad. In 2006 zijn deze verwijderd vanwege ernstige kapselvorming en misvormde borsten als gevolg daarvan.
In 2007 heb ik helaas nieuwe axhter de spier laten plaatsen. Deze zijn in 2016 verijderd door dr Kappel.heel dankbaar voor haar kundigheid! Ze heeft bij de explantatie ook lipofilling gedaan. De protheses waren erg aan het zweten.
Sinds 5 a 6 jaar veel klachten: allergien, hartritmestoornis, vermoeidheid, woordvindstoornissen etc. Etc. Ik probeer alles te accepteren en het leven zo goed mogelijk te leven.

Nu twee jaar na mijn laatste explantatie heb ik cystes in mijn borst. Waarvan een aantal grote. 4+ cm . En nu twee maanden na dat borstonderzoek en punctie , heb ik een borst die volloopt met vocht, wondvocht, bloedstolsels.
De artsen in het ziekenhuis weten niet goed wat ze er mee aan moeten.
Dr kappel gaf aan dat je van lipofilling ook cystes kan krijgen (dus neem dat mee in je overweging wanneer je lipofilling wenst)

De artsen hun theorie is dat de kapsels die na mijn explantatie van protheses die voor de borstspier zaten dit vocht aanmaken.
Deze kapsels zijn toen niet verwijderd helaas.
(Kortom ook na explantatie kunnen de klachten doorgaan en ook nieuwr klachten onverwachts opdoemen.

Op dit moment heb ik contact gekregen met dr Kappel.zij wil me gelukkig helpen om de kapsels alsnog te verwijderen.

Ik ben haar dankbaar!
Ik eil met mijn stukje aangeven dat je dus ook jaren na explantatie wondvocht en andere problemen kunt krijgen na een trigger.

Sterkte allemaal!

Luna MKS

Ongelezen bericht door Luna MKS » 25 mei 2019 09:45

Hoi lieverd wat naar voor je dit! 😥
Het klopt inderdaad dat je door lipofilling cystes kunt krijgen maar die zijn vrij onschuldig gelukkig en als ze klein zijn hoef je er niks aan te doen. Het zijn calcificaties van gestorven vetcellen. Het vervelende aan deze calcificaties is dat ze op een mammogram kunnen lijken op borstkanker. Maar een radioloog kan onderscheid maken. Het is wel altijd belangrijk om aan te geven dat je lipofilling van de borsten hebt gehad.
:!: Verder is het natuurlijk altijd belangrijk om de infotopics goed te lezen dames, want dit zijn dingen waar ik iedereen voor waarschuw. Je moet altijd zelf kijken of je de risico's kunt aanvaarden.
Omdat gestorven vetcellen voor calcificaties kunnen zorgen, is het belangrijk dat er zo weinig mogelijk vet sterft. Maar gelukkig is de kans op grote cysten na lipofilling niet zo heel groot, dus wees gerust!
:!: Bij Vlinder is er veel meer aan de hand en lopen nu 2 dingen door elkaar heen! De klachten die ze heeft zijn niet het gevolg van de lipofilling!
Achtergebleven kapsels kunnen helaas altijd voor problemen blijven zorgen. Daarom dringen we altijd aan deze zoveel mogelijk te laten verwijderen.
Je lichaam ruimt de kapsels zeker niet op zoals veel artsen denken. En in kapselweefsel is jouw immuunsysteem actief en daar komen ook de systemische klachten vandaar. Soms vind ik het onbegrijpelijk dat artsen die geneeskunde hebben gestudeerd, dit gewoon niet snappen.
Ik vind het gewoon onbegrijpelijk dat artsen van jouw eerste explantatie (de wissel), dus niet de explantatie die dokter Kappel uitvoerde (dr. Kappel haalt ze altijd weg!!), de kapsels lieten zitten terwijl jij kapselvorming baker 4 had. Dat betekent heel dikke kapsels en dat laat zien dat jouw immuunsysteem echt heel erg actief is daar in de borsten en juist in deze situaties ligt het gevaar van gedonder als ze blijven zitten!!!! En het gevaar van ALCL. Zijn artsen helemaal van de pot gerukt of zo?? :evil:
Ik ga even kijken wat met jouw verhaal kunnen doen Vlinder, want de overheid moet dit weten en de NVPC ook!!!!
Ik ga je bericht ook even ergens anders plaatsen, want het staat verkeerd. Wil het ook graag bij een opvallende plek en vooral bij het deel over de kapsels.
Lieverd, ik wens je heel veel sterkte. Ik kan je in ieder geval geruststellen omdat je bij dr. Kappel in goede handen bent. Ik zou dit klusje aan geen enkele andere arts toevertrouwen dan aan haar!! Zij heeft ook vaker achtergebleven kapsels verwijderd.
Ik ga ervan uit dat veel van je klachten, dus de systemische, drastisch verminderen of zelfs verdwijnen na de verwijdering van dit kapsel. En ook de klachten in je borsten zullen verdwijnen als de bron is weggenomen. Wel gaat dr. Kappel dit weefsel grondig laten onderzoeken, want het is best verontrustend.
Maar het komt goed hoor!!!!!!!

Ik wens je heel heel heel veel sterkte!!!!

🌷💋🙏❤

Lieverd, ik vraag je ook nog je klachten te melden viewtopic.php?t=1689 dit is heel belangrijk!!!! Zelfs als je al eerder een melding had gedaan, dit toch opnieuw doen, want dit is een nieuwe ontwikkeling bij je.

Waarom is het belangrijk kapsels te laten verwijderen? viewtopic.php?f=37&t=475

Even lezen graag 🦋WELKOM OP HET FORUM!🦋
Op onze WEBSITE vind je informatie en onderzoeken
Belangrijk: KLACHTEN DOOR IMPLANTATEN MELDEN!💪
Klachten over behandelaar of verzekeraar? MELD DIT!💪
Problemen met inloggen of registreren? LEES DIT!
⚠️Bij acute problemen je arts raadplegen!

Luna MKS

Re: Vochtophoping in borsten en veel klachten door achtergebleven kapsel van jaren geleden

Ongelezen bericht door Luna MKS » 25 mei 2019 14:23

:!: :!: Vergeten te zeggen dat de cysten ook door het achtergebleven kapsel kunnen zijn ontstaan overigens. Dat las ik eens in artikelen van dr. Susan Kolb. Dus die hoeven niet door de lipofilling te zijn ontstaan. Het hangt van de plek af waar de cysten zich bevinden. Als dit vooral tegen het kapselweefsel aanligt komt het door het achtergebleven kapselweefsel. Je zou dit tegen je artsen moeten zeggen. Ik plaats zo een artikel erover die je kunt uitprinten en meenemen naar je artsen.
Hier een citaat van dr. Susan Kolb hierover: "The other cause of pain is fibrocystic disease which I have seen in a large number of cases especially over areas of retained silicone and/or recurrent capsules.''

Bron pagina 4

:!: Dit is een heel belangrijk document en zou ik altijd samen met het internistenprotocol aan (huis)artsen laten zien.
Dr. Susan Kolb is een van de grootste experts op het gebied van klachten door siliconen en haar uitleg is zeer goed!

Vlinder

Re: Vochtophoping in borsten en veel klachten door achtergebleven kapsel van jaren geleden

Ongelezen bericht door Vlinder » 26 mei 2019 09:20

Bedankt voor alle tips en ook de artikelen!! Heel fijn!!
Ik merk alleen wel dat mijn diagnose (vastgesteld door dr cohen tervaert) niet echt serieus genomen wordt.

De plastisch chirurg had een aantal uitspraken (overigens een hele aardige vrouw. En de meest vriendelijke en kundige plastisch chirurg in een ziekenhuis die ik tot nu toe heb gesproken!!). Ze zei:
'Als je 'dat' ASIA al hebt gehad hebt tja dan zegt men in zeldzame gevallen dat dat dat klachten zou kunnen geven maar is heel zeldzaam! Dat gebeurt bij mensen die al allergische klachten zouden kunnen hebben (Terwijl ik had aangegeven in het heden -dus niet gehad! maar nu ook nog heb- dagelijks veel klachten te ervaren) Maar goed dat ze het erkende als iets wat bestaat vond ik al heel wat!

Ook zei ze:
' wat de kapsels betreft als de protheses zijn verwijderd plakken ze op elkaar en uiteindelijk ruimt je lichaam die op'. De theorie van de kapsels stond ze niet achter dus stuurde ze me terug naar de mamapoli. Dus ik weet niet hoe ze zal reageren nu ik weer terug ben verwezen naar haar.

Ik ga dus nu al 2 maanden naar het ziekenhuis. Ze hebben in 3x meer dan 330ml vocht weggezogen. (En weggegooid, ook al vroeg ik 'moet dat niet worden onderzocht'? 'Nee hoor dat zien we zo dat is wondvocht')
Uiteindelijk op verzoek van de plastisch chirurg (gelukkig was ze ook hiervan op de hoogte!!) is er wel onderzoek gedaan naar het vocht op die vorm van kanker. Ze zei: ' je kunt met het blote oog geen kankercellen zien in een pot met vocht, dat moet de patholoog anatoom controleren!'.

Maar toen kregen ze er die vierde keer prikken geen vocht meer uit. Meerdere keren geprikt maar lukte niet. Ze hebben toen twee stolsels opgestuurd. Die waren zonder kanker. (Ik ga voor de zekerheid wel een dr kappel vragen of zij de inhoud van de zwelling en de kapsels nog een keer wil laten onderzoeken. Ik hoop nl dat ze wel het juiste hebben opgestuurd. Mijn borst is weer dikker en pijnlijker momenteel).

De plastisch chirurg had overigens niet eerder tijd (ook al ben ik al patient) dan juni en mamapoli kon niks meer voor me doen. Dus ik ben heel blij dat dr. Kappel me serieus neemt en me wil helpen! Met alles wat ik doe bewegen, liggen, iets pakken etc doet de borst zeer.

Ik vind het wel positief dat de plastisch chirurg in het ziekenhuis op de hoogte was van ASIA en dat ze ook die vorm van kanker kende. Dat is echt vooruitgang in bewustwording denk ik!! Mede dankzij al jullie activiteiten!

Luna MKS

Ongelezen bericht door Luna MKS » 26 mei 2019 09:53

Vlinder schreef: ↑
26 mei 2019 09:20
Bedankt voor alle tips en ook de artikelen!! Heel fijn!!
Ik merk alleen wel dat mijn diagnose (vastgesteld door dr cohen tervaert) niet echt serieus genomen wordt.

De plastisch chirurg had een aantal uitspraken (overigens een hele aardige vrouw. En de meest vriendelijke en kundige plastisch chirurg in een ziekenhuis die ik tot nu toe heb gesproken!!). Ze zei:
'Als je 'dat' ASIA al hebt gehad hebt tja dan zegt men in zeldzame gevallen dat dat dat klachten zou kunnen geven maar is heel zeldzaam! Dat gebeurt bij mensen die al allergische klachten zouden kunnen hebben (Terwijl ik had aangegeven in het heden -dus niet gehad! maar nu ook nog heb- dagelijks veel klachten te ervaren) Maar goed dat ze het erkende als iets wat bestaat vond ik al heel wat!

Ook zei ze:
' wat de kapsels betreft als de protheses zijn verwijderd plakken ze op elkaar en uiteindelijk ruimt je lichaam die op'. De theorie van de kapsels stond ze niet achter dus stuurde ze me terug naar de mamapoli. Dus ik weet niet hoe ze zal reageren nu ik weer terug ben verwezen naar haar.

Ik ga dus nu al 2 maanden naar het ziekenhuis. Ze hebben in 3x meer dan 330ml vocht weggezogen. (En weggegooid, ook al vroeg ik 'moet dat niet worden onderzocht'? 'Nee hoor dat zien we zo dat is wondvocht')
Uiteindelijk op verzoek van de plastisch chirurg (gelukkig was ze ook hiervan op de hoogte!!) is er wel onderzoek gedaan naar het vocht op die vorm van kanker. Ze zei: ' je kunt met het blote oog geen kankercellen zien in een pot met vocht, dat moet de patholoog anatoom controleren!'.

Maar toen kregen ze er die vierde keer prikken geen vocht meer uit. Meerdere keren geprikt maar lukte niet. Ze hebben toen twee stolsels opgestuurd. Die waren zonder kanker. (Ik ga voor de zekerheid wel een dr kappel vragen of zij de inhoud van de zwelling en de kapsels nog een keer wil laten onderzoeken. Ik hoop nl dat ze wel het juiste hebben opgestuurd. Mijn borst is weer dikker en pijnlijker momenteel).

De plastisch chirurg had overigens niet eerder tijd (ook al ben ik al patient) dan juni en mamapoli kon niks meer voor me doen. Dus ik ben heel blij dat dr. Kappel me serieus neemt en me wil helpen! Met alles wat ik doe bewegen, liggen, iets pakken etc doet de borst zeer.

Ik vind het wel positief dat de plastisch chirurg in het ziekenhuis op de hoogte was van ASIA en dat ze ook die vorm van kanker kende. Dat is echt vooruitgang in bewustwording denk ik!! Mede dankzij al jullie activiteiten!
Ik was niet van plan meer te schrijven :lol: Staat los van jou mop, maar ik was weer te ijverig bezig gisteren terwijl ik gewoon gas terug moet nemen.

Jou schijf ik wel zijn die artsen nou helemaal GEK GEWORDEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dit is te bizar voor woorden!!!!!!!!!!!!!!!! Dit kan echt niet!!!!!!!!!!!

Ik zou je heel graag willen vragen jouw verhaal te mailen naar de minister. Ik geef je zijn adres als je die wilt. Van mij part stuur je het naar veel kamerleden, want dan kan hij ook niet dit achterhouden. Vertel ze alles!!! En ook de reacties van artsen en het niet onderzoeken van het vocht. Zijn ze helemaal gek geworden! Dit kan wijzen op ALCL!!!!!!! Dat begint namelijk met vocht omdat kankercellen vocht aanmaken!!!!!! Ik was heel voorzichtig met dit te zeggen, omdat ik je niet wilde laten schrikken, maar nu je er zelf over begon doe ik het wel.

Lieve schat, ga naar dr. Kappel en vertel haar alles dus ook dat ze niet wilden onderzoeken op kanker. Jouw kapsel moet verwijderd worden en onderzocht worden op heel veel dingen. En vooral op maligniteit.

Ik zou de deur bij je huisarts platlopen nu. Wijs die alsjeblieft op onze site en alles over ALCL maar ook dat artikel van Susan Kolb waar je veel in kun lezen over klachten die aanhouden door achtergebleven kapsel. Vertel het ook aan dr. Kappel. Wees zo brutaal en neem een exemplaar mee. Lees het zelf heel goed en onderstreep de stukken waar ze schrijft over problemen door overgebleven kapsel.

Dit is echt niet normaal meer! Dit is iets wat haast heeft! Hoe kunnen deze artsen dit doen, dit is echt té bizar voor woorden! En inderdaad, met je blote oog kun je echt niet zien wat voor cellen er in het vocht zitten! Al het vocht dat na zo lange tijd na een operatie aangemaakt wordt, moet onderzocht worden!

Wanneer hebt je de afspraak bij dr. Kappel staan? Dit heeft haast lieverd, zorg ervoor dat ze jou deze week nog ziet.

Het komt vast wel goed, het vocht kan op veel wijzen en hoeft zeker geen kanker te zijn dus maak je ook weer niet bang ok. Ook ontstekingscellen maken vocht aan dus dat kan het zijn. Hoeft niet altijd op maligniteit te wijzen. Heb je gezwolle klieren? Zo ja, dan is het wel echt verontrstend.

Wat zielig voor je!!!!! :cry:

Sterkte lieverd en houd ons op de hoogte. Het is té erg allemaal!

X

Luna MKS

Ongelezen bericht door Luna MKS » 26 mei 2019 09:59

Ik plaats vanmiddag wel wat info over ALCL. Ik zal eens kijken of ik iets vind over deze ziekte nadat de implantaten al verwijderd waren. Bij onze dames zaten ze er nog in en ik weet niet hoe dik die kapsels waren. Jij had kapselvorming baker 4 hoe konden zet dit in je lijf laten zitten bij de wissel??? :evil:
En nee, kapsels worden niet opgeruimd door je lijf!!! Helemaal niet als ze zo dik zijn! Ik plaats vanmiddag linkjes voor je HA. Nu geen tijd lieverd.

X

Luna MKS

Ongelezen bericht door Luna MKS » 26 mei 2019 10:04

:!: Als je borst weer vocht aanmaakt, kun je weer laten prikken en vocht laten onderzoeken. Dr. Kappel kan dit doen of dr. Niessen of een andere pc. Probeer uit te zoeken bij wie je nu snel dit kunt doen. En laat dr. Kappel dan je kapsels verwijderen, omdat zij hier de meeste geschikte pc voor is. Maar laat wel alvast wat vocht onderzoeken. Dat is gewoon beter. Anders duurt het te lang. Je kunt ook naar de verzekering bellen en je verhaal vertellen. Die horen meteen actie te ondernemen en een arts te zoeken die dit voor je gaat doen.
Dit ook met het oog voor de vergoeding van je operatie voor het verwijderen van het kapsel. Omdat dr. Kappel geen afspraken met verzekeraars heeft. Het zou te gek voor woorden worden als je dat deels zelf moet betalen!
Dus verzekering bellen morgen METEEN! Bel met afdeling medische zorg, geloof ik.

Luna MKS

Ongelezen bericht door Luna MKS » 26 mei 2019 10:31

Hier alvast 1 linkje: https://www.sciencedirect.com/science/a ... 7815000388

Bij deze dame werd de diagnose pas ook gesteld nadat haar implantaten er al lange tijd uit waren.

De implantaten werden er in 2011 uitgehaald maar de kapsels niet verwijderd. In 2015 kreeg ze klachten en hebben ze de kapsels verwijderd. In het kapsel werden ALCL cellen gevonden. En moet je de foto zien hoe dik dat kapsel is. Hoe konden ze dat laten zitten? Het is echt niet normaal!

Wijs artsen op dit onderzoek alsjeblieft!

Verder wordt er dit gezegd: The main symptom of BIA-ALCL is painless swelling of the breast in a patient who has a history of receiving a textured surface breast implant. Although breast swelling is a common symptom immediately after any implant surgery, BIA-ALCL most commonly develops years after the procedure. Half of all cases of BIA-ALCL reported to the FDA have been diagnosed within seven to eight years after implant surgery, though the American Society of Plastic Surgeons (ASPS) notes that symptoms can appear two to 28 years after the procedure.

BIA-ALCL ontwikkeld zich meestal jaren na implantatie. De helft van alle gevallen die gemeld zijn ontstonden 7 tot 8 jaar na de implantatie, maar symptomen kunnen 2 tot 28 jaar na implantatie optreden.

Luna MKS

Ongelezen bericht door Luna MKS » 26 mei 2019 10:54

Hier meer linkjes/onderzoeken voor je HA en artsen: viewtopic.php?f=37&t=475&p=3818#p3818

Wijs je verzekering ook op de informatie aub!

De rest komt echt later..

Luna MKS

Ongelezen bericht door Luna MKS » 28 mei 2019 09:24

Lieverd, hierbij nog een linkje, was vergeten dat ik nog wat moest plaatsen :oops:
https://www.mks.meldpuntklachtensilicon ... taten/alcl

Op de pagina vind je weer linkjes naar belangrijke pagina's.

Sterkte!!!!

X

diana1967

Ongelezen bericht door diana1967 » 28 mei 2019 22:44

jeetje, wat heftig, ik word er verdrietig en bang van
heel veel sterkte, dikke knuffel

Vlinder

Ongelezen bericht door Vlinder » 01 jun 2019 12:59

Hallo Luna, heel erg bedankt voor je tijd en inspanningen! Echt superlief van je...
Ik wil even een update geven. Ik ben afgelopen dinsdag naar het ziekenhuis gegaan omdat ik het niet meer uithield. Mijn borst was bijna 3x zo groot. Vroeg of ze aub het vocht wilden wegzuigen.

Bij het aanprikken kwam er nu geen vocht uit maar pus.
Lang verhaal kort. Ik werd opgenomen omdat het een abces zou zijn geworden (ze laten me al 2 maanden tobben) ik kreeg abtibioticum via het infuus.

De doktoren waren het echter niet eens. De oncologisch chirurg vond dat het bij de plastisch chirurg thuishoorde. Etc. Uiteindelijk zou een plastisch chirurg een spoedoperatie gaan doen.

Op het laatste moment werd dit door een andere plastisch chirurg geannuleerd. Hij zou mijn borst ontlasten poliklinisch want tijd voor zo'n grote operatie was er niet... (ik raak in paniek van poliklinisch maar dat mocht niets uitmakrn. Voelde me net slachtvee. Echt heel naar) plaatselijk heeft hij een gote snede gemaakt maar er kwam geen vocht uit.
Achteraf zei hij dat hij het gezwel niet open maakte omdat ik veel bindweefsel had. Hij wilde het toch operatief doen en daar was nu geen tijd voor. Hij heeft een biopt voor de zekerheid genomen en de boel weer dichtgenaaid. Ik mocht naar huis.

Nu eenmaal thuis met nog steeds die dikke borst maar nu met een grote snede erbij.

De plastisch chirurg zei gisteren dat het een lastige operatie wordt omdat de kapsels vergroeid zijn met mijn borstweefsel en met mijn ribben. Hij wil het in zijn geheel eruit halen..

Ik vroeg of hij die kapsels in mijn andere borst ook zou verwijderen. Dat was volgens hem niet nodig. Mijn linkerborst was niks mee volgens hem. Het lichaam zou die kapsels opruimen/ steeds dunner maken.(maar ja die rechterborst met alle problemen zou dat ook ook gelden toch...?) Ik wil ze er toch uit...

Ben over de artikelen maar niet begonnen en asia ook niet...ik kreeg niet de indruk dat hij ervoor open stond.

Ik heb dokter kappel niet kunnen bereiken en durf haar in het weekend niet te bellen.

Wat ik nu moet doen weet ik niet.

De plastisch chirurg zei dat de uitslag van de biopt maandag of dinsdag binnen zou zijn.
Als ik niks zou horen was het goed. waarschijnlijk wordt ik daar vrijdag geopereerd.maar zou graag van dr kappel horen wat zij zou adviseren.

Dus ik ga er nu maar even vanuit dat het toch een soort ontsteking is van de kapsels in mijn borst. Maar het is iig een enorme bal.
Nou dat was het voor nu eventjes. Liefs

Essi

Ongelezen bericht door Essi » 01 jun 2019 13:21

Hé vlinder wat een nare ontwikkeling weer voor je zeg!
Ik snap je ongerustheid. Toch zou ik proberen contact te leggen met dr. Kappel als je haar mening in deze wilt hebben. Als ze je niet te woord wil of kan staan hoor je dat vanzelf. Sterkte meis ik denk aan je.
Hele dikke knuffel voor je.
Liefs essi

Essi

Ongelezen bericht door Essi » 01 jun 2019 13:46

Ik heb er misschien overheen gelezen, vlinder. Maar welke merk heb jij gehad?
Groetjes

Luna MKS

Ongelezen bericht door Luna MKS » 01 jun 2019 16:43

Lieve Vlinder,

Ik had je al gemaild en je hebt weer gebeld en ingesproken, heel goed van je!
Ik wil je ook nog even vragen deze berichten en de onderzoeken te lezen: viewtopic.php?f=161&t=2288
Het is belangrijk om je artsen hiervan op de hoogte te brengen. Er is te weinig kennis onder artsen over ALCL!!!! Print ze uit en neem ze mee!!!
En nogmaals, kapsels lossen dus NIET altijd vanzelf op! Wees daar heel duidelijk over! Hier nogmaals: viewtopic.php?f=37&t=475&p=3818#p3818

Ik zou niet aan het forum werken tot maandag, maar ik moest wel op jou reageren.

Ik wens je heel veel sterkte lieverd!!!!

X Luna

Plaats reactie

Terug naar “Complicaties of klachten na de operatie”