Lipofilling de moeite en het geld waard bij weinig vet?

Informatie over lipofilling. Stel hier je vragen.

Moderators: Essi, Susana

Bloem

Lipofilling de moeite en het geld waard bij weinig vet?

Ongelezen bericht door Bloem » 13 feb 2019 21:41

Goedenavond lieve dames,

Mag ik hier een vraag stellen ...

Ik ben vandaag voor de tweede keer op consult geweest bij dr. Niessen en voel me onzeker over wel of niet lipoflling. :?

1 maart worden mijn implantaten verwijderd, ze zitten op de spier.

Ik heb niet veel vet op mijn lichaam, vandaag hebben we nog een keer goed gekeken en de arts geeft aan dat hij 60 tot 100 cc per borst kan inbrengen. Meer vet heb ik niet 🤐

Mijn vraag is of het zin heeft dit te gaan doen? Wil natuurlijk heel graag weer een klein beetje vulling. Maar gaat deze hoeveelheid niet verloren? En is de inspanning en zijn de kosten dan niet voor niks?
Mijn implantaten zijn 270 cc.

De arts wil het gaan doen, maar natuurlijk is het risico van mislukken, of te weinig effect, voor mij.

Ik hoor heel graag of er hier vrouwen zijn met ervaringen of kennis op dit vlak?

Lieve groet,
Bloem

Dorie

Re: Lipofilling de moeite en het geld waard bij weinig vet?

Ongelezen bericht door Dorie » 13 feb 2019 22:37

Geen ervaring helaas om je te helpen. Ik zit wel in het Zelfde schuitje... wil ook bij dr niessen langs en heb ook prothese op de spier. Mag ik vragen hoelang jij bent en wat je weegt?
Ik lees even mee...
explantatie januari 2020 dr niessen, januari 2021 lipofilling

Bloem

Ongelezen bericht door Bloem » 14 feb 2019 07:08

Goedemorgen Dorie,

Ik ben 1.80 en weeg 65 kg. Bmi van 19.5 ongeveer.
Wat ik heb gelezen hier is dat het risico op oneffenheden op de plekken waar geoogst wordt groter is naarmate je dunner bent. En ik vraag me af, weegt het één dan wel tegen het ander op? Ik vind het lastig om opnieuw Niessen lastig te vallen met mijn vragen. Maar in het gesprek heb ik dit over die oneffenheden niet gehoord. Wel dat er echt weinig te oogsten valt.

Heb je al een datum voor een gesprek?

Luna MKS

Ongelezen bericht door Luna MKS » 14 feb 2019 12:04

Lieve Bloem,

Ik snap je twijfels heel erg goed lieverd, maar je moet wat op het forum staat niet in twijfel trekken, want we presenteren altijd feiten. We willen alle kanten laten zien want daar hebben vrouwen recht op.
Er waren inderdaad vrouwen die wat oneffenheden aan de benen hadden gekregen. Canoli was daar 1 van. Bij haar waren de oneffenheden storend vond ze zelf. En ze had na 2 behandelingen ook geen echt resultaat: viewtopic.php?f=156&t=1101&start=15
Ze heeft toch een implantaat laten zetten uiteindelijk... :( Dit vertelde ze mij via de mail, vandaar dat het niet op het forum staat.

Bij Cynthia waren ook wat oneffenheden aan de binnenkant van de benen, maar ze vond het niet storend en is heel erg blij met haar resultaten. Volgens de arts kan er wel iets aan de oneffenheden gedaan worden. Ook Kirsten had oneffenheden aan de binnenkant van de benen. Ook zij vond het niet echt storend. Haar arts zou dit bij een volgende sessie weer mooi wegwerken. Ik weet niet of Kirsten weer voor een volgende keer is gegaan. Ze was 3 keer geweest. Ze had geen berichten meer op het forum staan, want dat vond haar man niet zo leuk, dus die heb ik verwijderd. Haar foto's heb ik nog wel en dames kunnen haar een pb sturen of via mij contact met haar opnemen.

Ik zou me persoonlijk niet onnodig bang maken over wat oneffenheden. De arts is heel kundig en zal er voor zorgen dat dit niet snel gebeurt. En mocht dit wel gebeuren dan is het amper te zien. En vaak is er nog wat aan te doen door middel van massage. Daarbij helpt het dragen van goede compressiekleding dat de kans op oneffenheden aanzienlijk verkleint. Ik ken een dame die echt heel erg slank was en bij wie er maar 30 cc in kon. Zij heeft geef oneffenheden aan de benen. Helaas is 30cc niks en kun je dan beter ook geen lipofilling laten doen.

Ik denk dat dr. Niessen meer dan 60cc kan inspuiten. Hij zegt dit omdat hij jou een realistisch beeld wil geven. Als er 80cc ingespoten kan worden, is er wel wat verschil te merken. Er was een dame die bij een 3e keer 80cc kreeg en dat pakte goed uit. Wel is het zo dat dit voor haar al de 3e keer was. Hoe vaker je lipofilling laat doen, hoe beter de resultaten. Ook Kirsten is dat opgevallen. En ook haar arts heeft dit gezegd.

Lieverd, als je vind dat je te slank bent, dan is daar altijd wat aan te doen natuurlijk. Ik weet dat het onmogelijk lijkt, maar iemand zoals ik die door ziekte een bmi van 16 heeft gehad (en eigenlijk zelfs lager!), weet dat aankomen echt mogelijk is. En als je aankomt, worden je borsten misschien ook wat groter.

Als ik je mijn ongevraagde advies zou mogen geven, zou ik zeggen het niet nu al te doen. De kans van slagen is gewoon veel kleiner (zie ook filmpje van Amerikaanse arts hierover) en jij hebt al dat vet hard nodig, dus het zou zonde zijn. Ik zou me richten op explantatie en herstel van gezondheid. Daarna kun je altijd nog nadenken over een lipofilling. De kans dat het daarna beter pakt is gewoon veel groter. En je zou kunnen nadenken over wat meer vet kweken en je leefstijl aanpassen, zodat je het gewicht ook behoud. Wie weet hoe je borsten er dan uitzien.

Marga, onze voorzitter die liet haar monobloc hydrogels verwijderen. Ze kreeg 70cc in de borsten om de gaten op te vullen. Ze was geamputeerd. Ze heeft geen borsten, maar de gaten zijn gelukkig wel weg. Maar van borsten kun je natuurlijk niet spreken.

De resultaten van lipofiling zijn zeer persoonsgebonden. En bepaalde factoren vergroten of verkleinen de kans van slagen. Explantatie en lipofilling gelijktijdig verkleind de kans helaas wel en dat is jammer als je al je vet hard nodig hebt. Ik zou het geld dan liever bewaren voor een eventueel volgende keer mocht het echt nodig zijn. En misschien kun je dan het Best systeem overwegen. Er is een dame, Loontje, die daar heel goede resultaten mee boekt. Zij had 1 geamputeerde borst.

Lastig he? Ik weet niet welke maat je vroeger had? Als je AA had dan snap ik wel dat je bang bent om weer zo eruit te zien. Ook omdat je zo lang bent, dus ik snap je wel hoor. Gelukkig zijn er tegenwoordig wel heel leuke bh's die je borsten 2 maten groter kunnen laten lijken. Dat scheelt enorm.

Ik wil je heel veel succes en stekte wensen lieverd!

😘❤ Luna, ook van Sol

Lieverd, ik zet even een linkje bij het infotopic naar dit stukje, zodat Sol en ik hiernaar kunnen verwijzen. Ik kan echt niet meer zulke lange reacties geven in topics.

💗💖💕voor jou moppie!

Even lezen graag 🦋WELKOM OP HET FORUM!🦋
Op onze WEBSITE vind je informatie en onderzoeken
Belangrijk: KLACHTEN DOOR IMPLANTATEN MELDEN!💪
Klachten over behandelaar of verzekeraar? MELD DIT!💪
Problemen met inloggen of registreren? LEES DIT!
⚠️Bij acute problemen je arts raadplegen!

Dorie

Ongelezen bericht door Dorie » 14 feb 2019 13:52

Bloem schreef:
14 feb 2019 07:08
Goedemorgen Dorie,

Ik ben 1.80 en weeg 65 kg. Bmi van 19.5 ongeveer.
Wat ik heb gelezen hier is dat het risico op oneffenheden op de plekken waar geoogst wordt groter is naarmate je dunner bent. En ik vraag me af, weegt het één dan wel tegen het ander op? Ik vind het lastig om opnieuw Niessen lastig te vallen met mijn vragen. Maar in het gesprek heb ik dit over die oneffenheden niet gehoord. Wel dat er echt weinig te oogsten valt.

Heb je al een datum voor een gesprek?
Nee nog niet. Wil ergens deze lente gaan. Wil pas in de winter geopereerd worden.
Mijn BMI is iets hoger 20,1. Voor mij gunstig dus😉

Misschien kun je je vragen mailen naar de arts. Is toch een belangrijker beslissingen ...

Luna MKS

Ongelezen bericht door Luna MKS » 14 feb 2019 14:10

Hier trouwens een berichtje van Kirsten. Deze had ze zelf verwijderd ;) viewtopic.php?f=106&t=1420&hilit=kirsten#p13489
Je moet aangemeld zijn om het te lezen, want het staat in het afgeschermde deel. Zo kun je zien dat ik niet zomaar wat zeg.
Je kunt haar een pb sturen. Reageert ze niet, laat het mij dan even weten via pb of mail.

Ik stop er mee voor vandaag! Vandaag veel te lang doorgegaan :(

Dikke kus iedereen!

Ps. Elle was superslank en ik zie geen oneffenheden! :D
Vooral binnenkant dijen is gevoelig voor oneffenheden, omdat het weefsel daar altijd wat slapper is. Vooral als je al wat ouder bent.
Hoe vaker je liposuctie krijgt in en bepaald gebied, hoe groter de kans op oneffenheden. 1 keer zal niet zo snel oneffenheden geven.

Bloem

Ongelezen bericht door Bloem » 14 feb 2019 17:52

Lieve Luna,

Lief dat je zo uitgebreid hebt gereageerd op mijn vragen. Het geeft me wat duidelijkheid, ook de foto's van Elle haar benen na het oogsten, ze zien er idd goed uit ondanks dat ze blauw zijn natuurlijk.

Ik had, na 2 x borstvoeding, een uitgezakte b cup met 2 ongelijke borsten. Met 270 cc aan beide kanten werd dat min of meer gelijk getrokken. Met implantaten en een omvang van 75 heb ik een D, soms een E cup.

Wat je schrijft over tegelijkertijd explantatie en lipo, en de gevolgen voor het vasthouden van het vet is goed om over na te denken. Ik ben op dit moment geneigd je advies te volgen en te wachten.
Ik kan de definitiefe beslissing niet veel langer uitstellen, datum staat al en bij lipo moet ik nog de juiste kleding aanschaffen.
Ik laat het weten wat ik ga doen.

Nogmaals bedankt voor jullie hulp, ik kwam er echt even niet uit. Heb geen partner om het mee te bespreken en kon het niet meer bedenken met alle informatie die er op me afkomt😘

Luna MKS

Ongelezen bericht door Luna MKS » 15 feb 2019 11:02

Ach lieverd, heel erg dat je dit alleen moet doen😔 Maar je bent sterk hoor! Vrouwen zijn krachtige wezens!!!

En lieverds die zich zorgen maken over de pijn na lipofilling (ik zag die vraag voorbij komen😉): we zijn gemaakt om kinderen te baren, dus dat kunnen we echt wel aan hoor!😉

Lieve Bloem, ik vind het goed dat je er zo goed over nadenkt. Vooral ook omdat de implantaten boven de spier zitten. Dat komt er nog eens bij. Bekijk het filmpje van die Amerikaanse arts eens. Zij zegt zelf dat het gewoon zonde is dan om het meteen te doen.

Ik wens je heel veel sterkte en wijsheid. Je komt er wel uit!👍💕

Fijn weekend alvast lieverds!

😘 Luna en mijn lieve collega Sol❤

Dorie

Ongelezen bericht door Dorie » 26 jun 2019 21:19

Hoi bloem

Ik ben heel benieuwd wat voor keuzes jij gemaakt hebt. Ik ben zelf inmiddels ook bij dr niessen geweest. Hij had het tegen mij ook over 50 cc. Vaker (wat ik ook niet wil) zou ook echt niet mogelijk zijn. Te weinig vet.
Nu ik weer thuis ben denk ik: 50 Cc is wel heel weinig. Is dit wel de moeite... had zou vooral voor de huid zijn en iets mee vulling...
Ben jij nog geopereerd en heb je uiteindelijk wel of geen lipo gedaan?? Ben benieuwd!!

Loiza

Ongelezen bericht door Loiza » 16 jul 2019 13:31

Ik heb weinig vet, zo bleek. Bij mij is 60 cc per borst ingespoten en ik zie wel verschil met dat kleine beetje meer in vergelijkingen met mn (hele kleine) borsten voor de siliconen borstvergroting. Uiteraard weet ik niet hoe ik mn borsten had gevonden zonder de lipofilling, omdat ik de explantatie en lipofilling in 1 x heb laten doen. Ik ben blij dat ik het heb laten doen. Ben nog wel in afwachting van het eindresultaat, over 3 maanden weet ik het *). Mijn visie was; nog 1 x geopereerd willen worden en er het maximale uit halen, dus ik vond het het waard. Ook al blijft er niks over sttaks.... toch geprobeerd. Is echt een persoonlijke afweging...
Was 10 jaar de eigenaresse van 300cc siliconen per borst - in juli 2019 explantatie gehad - nu puur natuur inclusief een espressokopje eigen vet per borst. Ben echt verrassend blij met het resultaat :)!

Dorie

Ongelezen bericht door Dorie » 17 jul 2019 13:12

Dank je voor je reactie

Ik sta er op dit moment een beetje hetzelfde in zoals jij dat zo mooi verwoord. Heb
Nog gemaild naar dr niessien. Ik had het niet helemaal goed begrepen. Hij gaat proberen 100cc per borst te doen... wel wat meer dus!
Ik ga alles nog even heel goed afwegen, nog wat vragen mailen en dan hopelijk in januari onder het mes. Heb het voor mezelf toch nog even wat langer uitgesteld...

Aanvulling van Luna: Ik wil ook nog dit eerlijke antwoord van Rita Kappel met jullie delen over wel of niet direct lipo.

Ik heb dr. Kappel om uitleg gevraagd wat betreft het wel of niet direct doen van lipofilling en waarom ze het bij sommige vrouwen meteen bespreekt of aanbiedt en bij anderen juist niet. Dit was haar antwoord:

Inderdaad doe ik in sommige gevallen direct lipofilling. Ik bekijk de situatie per patient. Is er genoeg vulling en elastisch huid, dan adviseer ik verder niets te doen (dus alleen explantatie). Is de huid erg dun en zaten de prothesen achter de spier, dan weet je dat het niet fraai uit zal zien en dat kan je beter maar alvast lipofilling bespreken. Is de prothese óp de spier, dan heb je achter de klier de holte waar de prothese in zat en dan kun je daar vet in kwijtraken bij lipofilling. Heeft een patient weinig vet, dan moet ik zuinig zijn op wat er is, en is er meer kans op een beter resultaat in een tweede aparte operatie.

Plaats reactie

Terug naar “Informatie en vragen lipofilling”