Oproep medewerking aan project 'Ik ben mooi zoals ik ben'

Hier lees je oproepen van leden en journalisten.

Moderators: Susana, Essi

Chika

Re: Oproep medewerking aan project 'Ik ben mooi zoals ik ben'

Ongelezen bericht door Chika » 15 jun 2020 17:56

Hoi Myrthe, dank je voor je bericht! Linda hebben we al aamgeschreven.. Die andere bladen die je noemt zijn ook een goed idee!
Thnx😘

Zusss

Ongelezen bericht door Zusss » 15 jun 2020 18:31

Tijdschrift Vriendin vind ik ook heel geschikt.

Ze plaatsen ook vaak oproepen om je verhaal te vertellen aan Vriendin.

Succes meiden! Goed bezig!
BV 2000 - 2020 💃🏼
Op naar klachtenvermindering!🍀🦋🍀

Sammie

Ongelezen bericht door Sammie » 17 jun 2020 09:29

Top!! dankjewel

Sammie

Ongelezen bericht door Sammie » 05 sep 2020 19:22

Lieve dames,
graag jullie hulp

Nog steeds zijn Chika en ik bezig om verhalen te bundelen over onze lange en zware reis die we moesten afleggen. Het "project" om alles op te schrijven heeft heel even stil gelegen door allerlei redenen maar is zeker niet vergeten. We zijn er nog steeds mee bezig en het begint al een beetje vorm te krijgen.
Wel is het belangrijk dat er meer vrouwen mee doen. We willen sowieso ons verhaal vertellen maar de kracht en het idee erachter is dat we zoveel mogelijk echte verhalen weergeven om te laten zien wat voor een invloed het kan hebben op een leven. Juist omdat het voor iedere vrouw anders is is het belangrijk dat we meerdere verhalen mogen bundelen.

Bij onze vorig oproep was er nog niet zoveel duidelijk over het hoe en wat maar het begint nu echt vorm te krijgen en daarom willen we om jullie hulp vragen. Als je de behoefte hebt om je verhaal te delen om andere te helpen en of behoeden voor eenzelfde weg of om andere te steunen in dit onzekere en angstige proces dan kunnen we wellicht samenwerken. Wil je graag dat er meer mensen bewust worden van het gevaar en of de impact dat het heeft op een leven dan kan je meedoen. Want of je nou ziek bent geworden van siliconen of niet, het heeft best veel impact. Je koos ze toen niet voor niets en een operatie is niet niks. Zeker niet als het je uiterlijk veranderd.

Ik zal proberen in het kort (in ben nogal lang van stof meestal, hihihi) even uitleggen wat ons plan is en met welke bedoelingen. En wat we tot nu toe hebben gedaan.

We hebben erg de behoefte om ons verhaal te vertellen. Omdat we graag meer bewustwording willen creëren. Meer begrip en respect.
Omdat het een heel eenzaam en zwaar proces is en er heel veel gezwegen wordt.

Chika heeft meer de behoefte om te vertellen en te leren aan onzekere vrouwen dat je al mooi bent zoals je bent. Jezelf accepteren en van jezelf houden. Met grote of kleine borsten. Met littekens of welke kleur je huid is ect.
Met alles wat je bent ben je prachtig. Zij heeft heel erg geleerd dat ze zichzelf helemaal accepteert sinds de explantatie. En dat wilt ze graag vertellen in de hoop dat er misschien iemand wat langer nadenkt voordat de keuze wordt gemaakt voor een lichaams veranderde operatie. Of onzekere dames laten zien dat je van jezelf mag houden. En wellicht iemand helpen die voor een explantatie staat om wat gerustgesteld te worden omdat ze heeft gezien en of gelezen hoe mooi het kan worden, hoe het kan helpen je leven weer terug te krijgen.

Ikzelf heb heel erg de behoefte om te vertellen hoe dit proces was. Vanuit persoonlijk perspectief. Ik heb ervaren hoe eenzaam het was. Terwijl ik een liefdevolle man en veel vriendinnen heb, erg lieve en betrokken ouders. Het was zo heftig en eenzaam om zo ziek te zijn en dan keer op keer bij een arts te horen dat er niks met je is en het tussen je oren zit. Ook vanuit de omgeving, nog na 4 maanden zeggen sommige dat ik een burn out had en dat het tussen mijn oren zit. Dat de buurvrouw, die ernstige longembolie heeft pas echt ziek is.
Er is al wel geschreven over dit onderwerp, in boek vorm, maar ik wil heel graag de impact vertellen die het op een leven kan hebben. Meer bewustwording. Vooral voor degene die nog moeten komen maar ook voor mensen die oordelen over iets waar ze niet veel van weten.

Samen hebben we een interview opgesteld.
Met als hoofdpunten;
-Waarom koos je toen voor vergroting.
-Waarom koos je voor verwijdering. En hoe was de weg naar deze keuze.
-bij wie ben je geweest voor explantatie en wat heb laten doen of ga je laten doen je, alleen verwijderen en/of lipo en/of lift. En waarom
- en aller belangrijkst, hoe voel je je nu. Lichamelijk maar ook geestelijk.
Kies je ervoor om het je omgeving te vertellen of juist niet. En waarom.

Zoiets is de opzet.

Belangrijk om te weten; we willen heel graag dat alles open en eerlijk is. Geen verplichtingen en geen stress.
Alles, elk verhaal, interview, word voordat het gepubliceerd word aan degen getoond voor goedkeuring. Als degenen het ergens niet mee eens is wordt het aangepast. Als degen toch niet meer wilt mee doen dan is dat helemaal niet erg. Je mag je bedenken.
Elk verhaal word het verhaal van degene die het meegemaakt heeft. Ik verander het niet naar mijn eigen stijl. Jou verhaal is jou verhaal.
Alles mag anoniem of met eigen naam. Mag met of zonder foto. Alles mag.

De reden dat ik het "aandurf" om een boek te schrijven is dat mijn vader schrijver is. Hij weet veel van co auteur schap en goedkeuringen en welke uitgevers enz.
Hij gaat niet helpen met het schrijven zelf, dat is mijn ding. Als hij het wilt lezen mag, maar dan als het klaar is. Alle verhalen blijven prive bij Chika en mij totdat ik alle goedkeuringen heb en het mag publiceren. Maar het helpt dat hij weet hoe of wat met een boek laten uitgeven enz

Het voorwoord is al gescheven samen met een mooi gedicht dat helemaal weergeeft hoe ik ( en misschien jullie) me voelde. Ik ga morgen een dame via het forum interviewen en dan hebben we Chika en mijn interview. 2 dames denken er nog over na, 1 via het forum en 1 die ik "prive" ken.

Nogmaals, alles is vrijblijvend. Je zit nergens aan vast en we oordelen niet en je mag altijd op je mening of besluit terug komen. Wij zijn er zelf heel open over maar begrijpen en respecteren als dat anders is.
We merken dat veel vrouwen het toch spannend of eng vinden om hun verhaal in een boek te krijgen. Snappen we ook.

Als je nog wat wilt weten, je mag altijd alles vragen
Als je dan een mailtje stuurt naar ons mail adres dan kan ik eventueel de interview vragen vast toesturen. Kan je ze vast bekijken.
Als je nog even na wilt denken mag dat ook.
We hebben een mail adres aangemaakt speciaal voor ons "project". We zullen niks anders doen met je mail dan antwoorden op jou mail.

Nogmaals dank voor je bericht
Veel liefs van Chika en Sammie

Muisje

Ongelezen bericht door Muisje » 05 sep 2020 19:32

Ik had monoblock hydrogel dus geen Siliconen, weet niet of dat ook goed is. Zal er in ieder geval goed over nadenken. Als dan laat ik jullie snel wat weten

Liefs Mieke
2010 monoblock Hydrogel implantatie.
Explantatie 2 september 2020 :D :D :D

Sammie

Ongelezen bericht door Sammie » 05 sep 2020 23:07

monoblock verhalen zijn ook welkom. Aboluut. Alle verhalen met wat voor reden dan ook.
We willen graag iedereen aan het woord laten zodat er een compleet beeld bestaat van alles wat er gebeurt en hoe dat is.

Dankjewel voor je reactie.
Denk er maar over na en als je nog wat wilt weten dan mag je alles vragen.
Liefs Sammie

EvaSarah

Ongelezen bericht door EvaSarah » 06 sep 2020 08:42

Lieve Sammie,

Ik ben er in mijn omgeving zeer open over! Ook om andere te waarschuwen ❤️
Zodra ik ben geopereerd en een beetje ben herstelt (hopelijk alle rare klachten weg zijn) draag ik graag mijn steentje bij! Vooral om mensen die om wat voor redenen aan siliconen te willen beginnen. Of mensen die zolang met klachten lopen... en waarbij hopelijk het kwartje gaat vallen met de link naar de siliconen... Dus vooral ook mensen die werken in de medische wereld... want O men die leggen totaal geen link... ik heb het zelfs gevraagd aan meerdere...
naja eerst morgen en dan kom ik er op terug

Liefs EvaSarah
Eurosilicone 280cc vanaf 2004

Sammie

Ongelezen bericht door Sammie » 06 sep 2020 12:53

super fijn EvaSarah
dat je wilt mee helpen en mensen bewust wilt maken en wilt behoeden.
Dankjewel

ik denk aan je morgen. Zet em op, je kan dit.
En dan lekker herstellen. Ik loop niet weg, neem je tijd.

Veel liefs
Sammie

Marinde

Ongelezen bericht door Marinde » 06 sep 2020 18:37

Vandaag Ben geïnterviewd
Voel me ook weer zo opgelucht om dit te mogen vertellen
Ook leuk om sammie persoonlijk aan de telefoon te hebben
Hier kan ik lekker me verhaal kwijt
Kijk enorm uit naar wat het uiteindelijk wordt
Liefs marinde

Sammie

Ongelezen bericht door Sammie » 06 sep 2020 22:24

was een fijn gesprek Marinde. Dankjewel dat ik je mocht bellen. Was heel fijn om zoveel herkenning te vinden in de verhalen. Ik ga het komende week uitwerken. Ben ook benieuwd hoe het wordt😅
Ik laat je zo snel mogelijk weten.
Liefs en nogmaals dank🥰

D-borah

Ongelezen bericht door D-borah » 06 sep 2020 23:47

Sammie schreef:
06 sep 2020 22:24
[..]
Prachtig plan. Mijn aanbod om eea vorm te geven qua lay out en tekst te redigeren (spelfouten etc) staat nog steeds hoor :-)
- Beauty is only skin deep -

Sammie

Ongelezen bericht door Sammie » 07 sep 2020 10:23

Fantastisch D-borah
Gaan we zeker gebruik van maken
dankjewel
liefs Sammie

Mariaa

Ongelezen bericht door Mariaa » 07 sep 2020 18:04

Ik ga mailen