Vervolg explantatie livia (verdrietig) Hier lees zeer mooie dingen over de verwerking van emoties na explantatie

Vertel hoe het gaat de eerste paar maanden na de operatie.

Moderators: Susana, Essi

Livia

Vervolg explantatie livia (verdrietig) Hier lees zeer mooie dingen over de verwerking van emoties na explantatie

Ongelezen bericht door Livia » 22 mei 2020 11:37

Voorstel topic: viewtopic.php?t=2865
Explantatie ervaring: viewtopic.php?t=2987

Hallo allemaal
Ik ben onzeker aan het worden. Geen paniek maar voel mij zo belabberd. De pijn is te doen. Alles voel ik schuiven heel leeg gevoel. Mijn borstgebied voelt koud van binnen. Wat ik heftig vind is die brainfog. Ik kan me niet concentreren vergeet alles Kost al moeite om een bericht te schrijven en goed na te denken wat ik wil schrijven.
Als ik in de spiegel kijk ervaar ik een dubbel gevoel. Dan schrik ik dat ik zo ben afgevallen. Maar voel ook verdriet dat ik mijn lichaam zo belast heb. Vanmorgen mijzelf maar om vergeving gevraagd met 2 handen op mijn borsten dat ik dit mijn lijf heb aangedaan. Daarna een flinke huilbui en nu ervaar ik rust.
De afgelopen 8 maanden heb ik een voorbereidend plantaardig dieet gevolgd omdat ik reageerde op melk en gluten. Nu denk ik eerlijk gezegd dat mijn immuunsysteem het te druk had.
Ik barst ook van de trek sinds maanden. Dus moet erop vertrouwen dat het beter wordt. Alleen is dat vandaag even lastig.
We komen er wel doorheen pfff is jullie ook gelukt...

Luna MKS

Re: Vervolg explantatie livia

Ongelezen bericht door Luna MKS » 22 mei 2020 12:32

Lieve schat,

Wil je heel veel sterkte wensen!!!❤❤❤
Ik begrijp je zo zo goed!!!!😢😢😢

Ik wil je ook even een belangrijke tip geven. Neem mee wat je ervan nodig hebt, ok.
Bij uitsluitend plantaardige voeding moet je altijd heel goed opletten dat je dit op de juiste manier doet. Als je te weinig van bepaalde voedingsstoffen binnenkrijgt ga je afvallen. Dit geldt vooral voor eiwitten. Die zijn heel erg belangrijk.

Ik eet sinds mijn 20ste plantaardig en ben veganist, maar ben wel heel bewust in hoe ik dit aanpak. Dat moet je, wil je je gezondheid niet nadelig beinvloeden. Een goede balans in eiwitten is zeer belangrijk. En daarnaast alle vitaminen en mineralen die je extra nodig hebt.
Plantaardig eten is zeer gezond, maar alleen als je dit op de juiste manier doet.
Door siliconen en ontgiften ga je ook nog eens afvallen, je lichaam schreeuwt om eiwitten. Zorg ervoor dat je die voldoende binnenkrijgt. Eiwitten zijn de bouwstenen van jouw lichaam. Zonder eiwitten zullen vele functies spaaklopen (oa je immuunsysteem) en zal je lichaam zichzelf ook gaan opeten.

Ik zal binnenkort iets gaan schrijven over het plantaardig eten. Ik merk dat steeds meer vrouwen dat gaan doen, echt zo mooi!!!😃

Heel veel kusjes en sterkte, alles gaat goedkomen!!!!

Zo mooi wat je beschreef ook over het voor de spiegel staan en om vergeving vragen. Ik had dat ook. Hier lees je dat: viewtopic.php?t=179

😘💕💕💕💕💕💕💕💕💕💕

Ps. Voel je je nu echt weer plat, weet dat er altijd mogelijkheden zijn. Wij zijn voorstander van acceptatie, maar we weten ook dat sommige situaties moeilijker zijn te accepteren. Jij mag er zijn met je gevoel!!!
Lees de berichten bij acceptatie en ook de overwegingen voor een vervolgbehandeling. Het belangrijkste heb je gedaan. Jezelf verlost, gezondheid eerst, de rest komt eventueel later (alleen als het ECHT nodig is voor JEZELF) en daarna is alles weer goed!!!🌈

Jij komt hier uit hoor! Dit is niet het eindstation!💗

Even lezen graag 🦋WELKOM OP HET FORUM!🦋
Op onze WEBSITE vind je informatie en onderzoeken
Belangrijk: KLACHTEN DOOR IMPLANTATEN MELDEN!💪
Klachten over behandelaar of verzekeraar? MELD DIT!💪
Problemen met inloggen of registreren? LEES DIT!
⚠️Bij acute problemen je arts raadplegen!

Luna MKS

Re: Vervolg explantatie livia (verdrietig)

Ongelezen bericht door Luna MKS » 22 mei 2020 12:43

Heb je berichtje verplaats naar 'Update eerste periode na explantatie '

Sammie

Re: Vervolg explantatie livia (verdrietig)

Ongelezen bericht door Sammie » 22 mei 2020 14:00

Lieve Livia
Ik leef met je mee. Een heel heftig proces is het. En je denkt, als eenmaal de operatie is geweest en ze zijn eruit dan ben ik er. Maar dat is niet waar. Ik wist dat en besefte dat het echt wel heftig zou worden maar had toch niet verwacht dat het zo zou zijn. Ook weer wel maar ook weer niet.

Dit is mijn 4e dag PO. (Van jou toch ook) En ik heb heel veel gevoelens. Soms weet ik niet zo goed wat ik er allemaal van vind.
Ik voel me goed lichamelijk. Ik heb een raar gevoel soms van lucht dat ontsnapt, zoiets als in je buik als je luchtbelletjes voelt. Dat voel ik in mijn rechter borst. Heel gek. Niet pijnlijk of naar maar gek. Misschien voel jij die leegte?
Ik ervaar juist dat mijn borsten heel warm voelen. Ze waren altijd koud en gespannen. Nu voelt dat echt als warm en ontspannen.
Mijn spiegelbeeld daarentegen.......die haat ik nog een beetje. Vind ik lastig. Ik wens dat het snel winter wordt zodat ik veel kelding aan mag. Dat wenste ik vroeger altijd al en dat was weg maar nu dus weer terug.

Ik vind het zo mooi wat je zegt over jezelf vergeven. In de spiegel. Dat ga ik ook doen.
Ik vind het heel heftig om te zien als ik naar de protheses kijk dat ik dat in mijn lichaam heb laten stoppen. Bizar. Dat ik dat mezelf heb aangedaan. Dus ik mag wel een excuus maken naar mezelf en mezelf vergeven. Zoals jij zegt.

En dat er traantjes komen is alleen maar fijn. Dat is verwerking en opluchting. Dat is nodig.
Je lichaam heeft het zwaar maar je hebt gekozen voor gezond en daar zal ze je dankbaar voor zijn. Uiteindelijk.
Misschien een beetje te vergelijken met stoppen met roken. Zodra je dit doet is je lichaam je dankbaar. Je lichaam zal direct verlichting merken. Geen gif meer wat de heel tijd wordt toegebracht.
Merk je direct verschil.....nee. je zal niet gelijk na een week je al meer energiek voelen of met meer lucht of smaak. Meer conditie. Je aderen zullen nog steeds vies van binnen zijn en je longen ook. Dat duurt langer voordat dat beter wordt en je echt wat merkt. Maar je lichaam is wel al heel blij dat je stopt.zij merkt wel direct verlichting. Elk moment dat je stopt kan niet vroeg genoeg zijn.
Met siliconen misschien ook.
Ze zijn eruit. De enorme gif toevoer is gestopt. Ons lichaam is heel blij. Maar dat betekent niet dat het nu al helemaal schoon en fit en gezond is. Ons lichaam was ziek. Best heel erg. Voordat we klachten kregen was het al ziek. En ze moet hard werken nu om beter te worden. Geef haar ook de tijd.

Komt het gevoel dat je bent afgevallen omdat er minder vulling is op je bovenlichaam? Want dan moet je gewoon wennen aan je nieuwe jij. Of ben je werkelijk afgevallen. Dan kan je nu weer beginnen met je herstel en gezond worden en wellicht aankomen.
Het is nu heel erg belangrijk om goed voor jezelf te zorgen. Wat Luna zegt, eiwitten zijn je bouwstenen. en je moet weer opbouwen.
Bewegen is ook belangrijk om op te bouwen maar dat moet wel kunnen natuurlijk.
Wandelen en buiten zijn. Goed eten en drinken.

Besef ook dat de narcose nog maar heel kort geleden is. Logisch dat je brainfog hebt. Je bent zwaar verdoofd geweest en brainfog is al een bekende van Asia. Dus misschien had je dat al. Maar dat gaat echt beter worden. Niet druk om maken maar vertrouwen hebben.
Sta voor je spiegel en zeg en voel dat je je lichaam vertrouwd om te helen. Geef haar alle tools maar vertouw erop dat je lichaam dit kan.
Creëer rust naast de plaats waar je onzekerheid is. Waar je je onzekerheid voelt. Dat mag er zijn hoor, dat gevoel. Niet wegduwen maar zet er rust en vertrouwen naast. Dat voelt prettig.

En ja, we komen er doorheen. Met goeie dagen en een paar slechte. Maar we zijn power vrouwen dus dit lukt. Absoluut.

Ik keek vroeger een cabaret show met een vriendin. Een man en een vrouw. Ik ben ff de naam kwijt maar het was hilarisch. Huilen van het lachen. Maar die show heet; "volgend jaar lachen we erom"
En dat zinnetje gebruik ik vaak de laatste tijd. Niet letterlijk! Maar met het idee dat volgend jaar wellicht alles anders is. Dat als je achteraf kijkt het best wel snel kan zijn gegaan. Nu zit je er midden in en is het soms gewoon klote. Heel erg. Maar dat gaat voorbij en volgend jaar is alles anders en zijn we een stuk gezonder. Das een feit. Want Zonder siliconen.....sowieso.

Sterke vrouw, jij kan dit.
We steunen je en denken aan je
Liefs en knuffels
Sammie

Luna MKS

Re: Vervolg explantatie livia (verdrietig) Hier lees zeer mooie dingen over de verwerking van emoties na explantatie

Ongelezen bericht door Luna MKS » 22 mei 2020 15:29

Lieve Sammie, PRACHTIG! 🥰🥰🥰🥰

Heb de titel aangepast, zodat de meiden jouw prachtige reactie sneller kunnen vinden!❤❤❤

Essi

Re: Vervolg explantatie livia (verdrietig) Hier lees zeer mooie dingen over de verwerking van emoties na explantatie

Ongelezen bericht door Essi » 22 mei 2020 16:06

Lieve Livia,
Geef jezelf en je lijf de tijd.
Ik geef je een dikke knuffel.

Lieve Sammie,
Wat ben jij toch een motivator!
Je lieve woorden voor iedereen altijd en zelf ook nog helemaal in je proces.
Kanjer ben je.

Liefs essi

Livia

Ongelezen bericht door Livia » 22 mei 2020 19:11

Wat een lieve woorden van jullie allemaal
Echt heel fijn 😘
Zo sterk ook allemaal wat een kanjers dank daarvoor 😊😇
Mijn borsten worden nu warm eindelijk. Het gaat al iets beter voelen.
Ik herken zo goed wat jullie zeggen over acceptatie en wat heb je jezelf aangedaan. Het is inderdaad een rouwproces. Ik haat dat spiegelbeeld nog een beetje.
Wat betreft plantaardig eten weet ik goed wat ik doe. Heb ook hulp van een vriendin ( plantaardig voedingsdeskundige). Ik geloof zelf dat plantaardige eiwitten nu het best zijn voor mij en minder belastend voor mijn afweer. Ik eet veel linzen bonen tofu en noten volkeren granen rijst havermout. Veel donker fruit avocado’s lijnzaad chiazaad voor de omega 3. Komt echt goed. Mijn lijf verbrand als een idioot en ik schrik van het feit dat ik ingeteerd ben dus blijkbaar was ik al aan het detoxen op de gezonde voeding.
Bedankt voor jullie tips en ik blijf eten 🤪
Volgend jaar lachen we erom

Livia

Ongelezen bericht door Livia » 22 mei 2020 19:35

Potverdikke al op versturen gedrukt. Luna het is fijn om info te delen over plantaardig eten. Het heeft mij Erg geholpen bij de voorbereidingen. Ik begon me veel beter te voelen. Op sommige dagen zelfs zo goed dat ik twijfelde of het de siliconen wel waren😊
Vanmiddag had ik alle noten en zaden met schil en al in de keukenmachine gemikt voor de notentapenade. Daar hebben we ook om gelachen lang leve de brainfog.

momoires

Ongelezen bericht door momoires » 23 mei 2020 22:47

Lieve Livia, wat een mooie hartverwarmende woorden voor jou. Ik begrijp je gevoel ook zo goed. Ik geloof ook dat het goed komt. De spreuk van Sammie kan zo op een tegeltje 🥰 hou je goed. Elke dag een stapje vooruit. Veel liefs 😘

Luna MKS

Ongelezen bericht door Luna MKS » 24 mei 2020 11:23

Hihihihi gekke dingen kunnen we doen he wanneer ons hoofdje niet werkt🤪

Livia

Vervolg explantatie Livia

Ongelezen bericht door Livia » 27 mei 2020 11:59

Hallo allemaal
We zijn nog rustig aan het herstellen. Het valt me tegen en toch ook weer niet. Het mentale proces gaat eigenlijk wel goed. Hoewel ik het lastig vind om mijn kleding uit te doen met mijn man erbij. En doe het liefst de badkamer op slot. Verder kan ik wandelen en fietsen. Het is meer dat ik zo weinig puf heb als ik iets gedaan heb. Ik voel me fysiek juist minder. Nergens zin in. Lijkt op een burn-out. Voorheen had ik een automatische piloot.
Wat mij wel opvalt is dat ik nu al minder vol zit in de holtes en mijn buik is rustiger minder pijnlijk en opgezet.
Mijn borsten trekken goed bij wat een wonder is dat.
Het zijn wel hangers moet ik zeggen maar heb ook 3 prachtige kinders zelf gevoed.
Ik heb heel veel last van een gevoelloze arm rechts. Kan mijn arm wel bewegen hoor maar is een doof gevoel. Kracht is ook minder.
Daarnaast lijkt het wel of er ijswater in mijn schouderspieren en armen loopt. Soms Ben ik hier misselijk van. Het is geen pijn. Zijn dit detoxwaves? Concentratie is dan compleet weg en erg duizelig.
We gaan rustig door. Elke dag is weer een nieuwe dag.
Mijn zoon kwam met een kaartje thuis. Het leven is net een frikandel je moet het zelf een beetje speciaal maken.
“Mamma” frikandellen zijn toch niet gezond? Nee jongen dat klopt maar de uitspraak is wel heel leuk. En we doen wel meer dingen die niet zo gezond zijn terwijl we denken dat het geen kwaad kan. “Mam” ja jongen: Jij had toch ook iets ongezonds in je lijf? Ja klopt kerel. Oké mam dan nemen we af en toe alleen patat hé
O die kinders 😂🙈
Terug met de voeten op de grond hoppa.

Essi

Ongelezen bericht door Essi » 27 mei 2020 15:29

Hihihi, wat een lekkere opmerking! Idd kinderen :lol:
Ik begrijp je gevoel, als je het hebt over de badkamer op slot en niet gemakkelijk je uitkleden in bij zijn van je man.
Zelf heb ik daar flink de tijd voor moeten nemen. In eerste instantie durfde ik zelf niet meteen "live" naar mijn borsten te kijken. Toen ik ging douchen heb ik een handdoek over de douchewand gehangen om mijn spiegelbeeld nog even niet te zien vanuit verschillende hoeken. We zijn heel vrij hier in huis met de kinderen en de badkamerdeur ging bij mij nooit op slot. Maar na de explantatie vond ik dat toch wel fijn. Niet onverwachts iemand die binnen kwam stormen. Ook het stukje intiem zijn naar mijn man toe, vond ik lastig. Dus mijn vrije ik, met mijn (oude) nieuwe borsten weer zonder kledingstuk hier in huis, heeft een paar weken geduurd.
Neem je tijd, het gaat goed komen. En ja, trotse moeder die je bent! Als je drie kinderen hebt gevoed, mag het allemaal best wat meer hangen 😉
Heel veel liefs essi

Sammie

Ongelezen bericht door Sammie » 27 mei 2020 15:58

Lieve Livia
Mss heb je ook wel een beetje burn out klachten. Het is niet niks wat je meemaakt allemaal. Ervoor en nu erna. Erg stress vol kan het allemala zijn.
Neem je tijd. En geniet van die heerlijk kinderen♥️
Doe rustig aan en als je hulp nodig hebt omdat je wat overloopt dan is dat alles behalve erg.

Over die detoxgolven, ijswater gevoel, weet ik niks. Heb ik zelf niet.
Wel een slaap hand en arm rechts maar daar zit een ontstoken ader dus komt denk ik daarvan.

♥️en knuf van Sammie

Plaats reactie

Terug naar “Update eerste periode na de operatie”