Oververhitte huid gevoel

Informatie ziekten en klachten.

Moderators: Essi, Susana

Emerald

Oververhitte huid gevoel

Ongelezen bericht door Emerald » 24 jun 2020 17:37

Zijn er dames die de volgende klachten herkennen?
Een branderig gevoel heb ik inmiddels al een aantal keer gelezen dat het branderige gevoel wat ik aan de bovenkant van mijn borsten en decolleté heb wel vaker voorkomt.
Het voelt dan echt alsof ik flink verbrand ben door de zon alleen is er geen roodheid.

Ik heb alleen ook soms een verbrand gevoel aan de binnenkant van mijn armen, van de oksel tot een aantal cm boven de pols. Echt de huid voor mijn gevoel. Af en toe denk ik hele lichte vlekjes te bespeuren maar evengoed blijft dit achterwege.
Soms Is het ook enkel een ‘oververhit’ gevoel, alsof er enorm veel warmte in mijn huid zit die niet weg kan. Als ik dan een warme ruimte binnenkom als het zwembad of een warme auto neemt het nog meer toe.
Ook ben ik dan overgevoelig voor bepaalde ruwere stoffen en kan dan alleen maar zachte kleding dragen.

Het gekke is in de nacht gaat het weg of bijna weg.

Ik hoop zo dat dit weggaat na de explantatie. Het is maanden weggeweest en nu heb ik het al voor de 2e keer in 1,5 maanden tijd. Het houdt Altijd een dag of 10 aan...

Luna MKS

Re: Oververhitte huid gevoel

Ongelezen bericht door Luna MKS » 24 jun 2020 18:18

Lieverd, ik had in jouw voorsteltopic al geschreven hoe dat komt viewtopic.php?t=3025
Je kunt antihistamine nemen, dat helpt enorm.
Helaas maakt warmte en de zon dit inderdaad erger....
Probeer warmte en de zon te vermijden.
Wens je heel veel sterkte!!!💕🌈☀️

Even lezen graag 🦋WELKOM OP HET FORUM!🦋
Op onze WEBSITE vind je informatie en onderzoeken
Belangrijk: KLACHTEN DOOR IMPLANTATEN MELDEN!💪
Klachten over behandelaar of verzekeraar? MELD DIT!💪
Problemen met inloggen of registreren? LEES DIT!
⚠️Bij acute problemen je arts raadplegen!

Luna MKS

Ongelezen bericht door Luna MKS » 24 jun 2020 18:40

Nog een tip, neem wat water met een beetje zeezout. Mij helpt dat ook om meer wartme kwijt te raken. Veel drinken is echt belangrijk.

Emerald

Ongelezen bericht door Emerald » 24 jun 2020 18:59

Dank voor je reactie Luna!

Nou ik heb nu histamineremmers, zelfde als wat ik neem als ik netelroos heb. Alleen doet dit voor mij nu niets. Helpt niet eens een beetje.
Het is ook zo’n vreemde gewaarwording. Echt alsof ik tijdens een dag strand niet goed gesmeerd heb. En dan echt flink verbrand. En net als bij zon verbranding geeft aloe vera gel voor heel eventjes verlichting. Voelt heerlijk verkoelend alleen na 2 minuten is het er gewoon nog

Luna MKS

Ongelezen bericht door Luna MKS » 24 jun 2020 22:26

Dan is de dosering te laag... Bij mij werkt het dan ook niet. Ik moet soms ook nog de oudere antihistamine die sederend zijn zoals tavegil.
Ik zou ook echt even naar de derma of allergoloog gaan zodat ze kunnen zien welke stoffen niet goed gaan bij je en jij die kunt gaan vermijden.
Ik zou oppassen met allerlei smeerseltjes. Je kunt koelzalf zonder rozenolie bij de ha aanvragen of kopen bij de apotheek. En dan heel dun opsmeren. En een koud washandje op je huid leggen. Dat is beter dan allemaal smeerseltjes met een waslijst aan ingrediënten waar je misschien op reageert. En geen deo meer met parfum. Geen parfum opdoen en een ander wasmiddel gebruiken zonder kleur en geurstoffen.
Misschien heb je wat aan dit topic viewtopic.php?t=1402
En ik zou histaminerijke voedingsmiddelen gaan vermijden.
Vergeet niet dat er ook iets hormonaals kan zijn... Ik heb bijvoorbeeld last van 'opvliegers' rond de menstruatie. Ga daar eens op letten. En dit heeft allemaal met elkaar te maken. Ook histamine...

Emerald

Ongelezen bericht door Emerald » 25 jun 2020 09:01

Ik denk zeker dat er ook een relatie is tot hormonen. Ik heb het namelijk vooral in de 2e helft van mijn cyclus. En dan is het ineens weer voor maanden of langer weg of alleen heel lichtjes aanwezig.

Maar als ik jou goed begrijp is dit dus niet verbeterd na explantatie?
Daar ben ik zo bang voor.... Erger voorkomen is fijn maar ik hoop toch ook dat bestaande klachten op zijn minst iets verbeteren.

Luna MKS

Ongelezen bericht door Luna MKS » 25 jun 2020 14:08

Ik had mijn implantaten veel langer dan jij en was ook al ziek voordat ik ze nam. Deze klachten had ik ook al vóór de bv. Na de bv was het einde kompleet zoek en werd alles vele malen erger. Maar veel klachten zijn wel degelijk verminderd na explantatie.
Houd moed hoor, alles komt goed!👍🌈
Zijn je darmen trouwens wel goed? Bij lekkende darmen, prikkelbare darmen, ontstekingen in darmen en voedselallergie of intoleranties komt dit ook vaak voor. De huid en darmen hebben een nauwe relatie met elkaar. En de siliconen hebben ook weer invloed op je darmen... Siliconen intefereren met allerlei biochemische processen in je lijf waardoor er overal iets mis kan gaan in je lichaam.
Ze hebben ook invloed op je hormonen overigens. En zo is de cirkel rond.

slscg

Ongelezen bericht door slscg » 25 jun 2020 20:31

hoiii

Ik heb dit ook gehad aan de linkerkant borst oksel.
Bij mij was het branden steken. Om de zoveel tijd en dan 2 weken lang ofzo.
Ik ben nu 2 weken geleden geopend en heb het tot nu toe niet gehad.

Hoop zo dat het wegblijft 🙏

Wanneer word jij geopereerd?

Emerald

Ongelezen bericht door Emerald » 26 jun 2020 10:16

Ik hoop het van harte! Ik heb half augustus mijn 2e consult. Hoop me in het najaar te kunnen laten opereren.

@Luna, geen darmklachten gelukkig. Hopelijk komt er ook niets meer bij aan klachten. Het liefst zou ik ze namelijk per direct laten verwijderen maar het najaar is haalbaar voor mij.

Susana

Ongelezen bericht door Susana » 29 jun 2020 16:53

Hoi Esmerad,
Ik had stekende en brandende pijn op verschillende plekken op mijn borsten, niet constant maar wel vaak. Die is helemaal weg na de explantatie. Nooit meer dit gehad.
Explantatie + borstlift 2 september 2019
Handig om te weten : viewtopic.php?f=208&t=2033 💜
Je klachten melden: viewtopic.php?f=142&t=1689 🍀
Voor vragen over borst- en littekenverzorging: info@inbalanstotaal.nl 💌
Website massagepraktijk: https://www.inbalanstotaal.nl/ 💙

Zusss

Ongelezen bericht door Zusss » 29 jun 2020 21:00

Hoi Emerald,

Ik had stekende en brandende borsten en ook ontstoken ribben,dat is na explantatie gelijk weg gegaan.

Wel staan mijn handen vaak "in de fik" moet ze dan echt koelen. Ook speelt dit op in mijn voeten en benen.
Of dit door de implantaten komt weet ik niet, maar laat dit nog onderzoeken binnenkort. (Diagnose erytromelalgie) zou mij niks verbazen dat er niets onderliggends uitkomt en dit wél door de implantaten komt.. ☹ Het is nog niet over,maar wie weet knapt het nog op als het hier wel van komt.
BV 2000 - 2020 💃🏼
Op naar klachtenvermindering!🍀🦋🍀

Luna MKS

Ongelezen bericht door Luna MKS » 01 jul 2020 10:08

Lieve Zusss, het dragen van steunkouzen heeft mij veel geholpen met dit soort klachten (en andere klachten) aan voeten en benen. Bij vaatproblemen helpt dat.
Ik denk dat je even je vitamine B12 (actief B12), foliumzuur (intracellulair) en B6 moet laten bepalen. Ik vermoed dat je een tekort hebt. Als je B12 injecties krijgt zorg dan wel ervoor dat je daarnaast ook foliumzuur in de vorm van folaat krijgt, anders krijg je daar tekort in. Tekorten in foliumzuur geven soortgelijke klachten als tekorten in B12 en B6. Bij injecties met B12 zal je B12 wel goed zijn, laat dan B6 en foliumzuur onderzoeken. Ik heb dat zelf ook weer gedaan en bleek inderdaad toch weer een B6 tekort te hebben...
Doordat ik zo bang was na de stapeling ben ik het gaan vermijden en slikte enkel de multi. Dat is voor mij en voor de meeste vrouwen gewoon niet genoeg. Wij slurpen B vitaminen op. Ik slik apart bioactieve vormen B vitaminen naast de multi. Hoeft dan niet iedere dag. Folaat en B12 waren goed, want die nam ik al naast de multi. Maar dus geen B6 uit angst... Maar nu slik tijdelijk B6 (p5p) apart (2x20 mg per dag) bij om de lage status op te heffen.
Zo zie je maar, hoe lastig het is om tot de juiste dosering te komen. Blijven testen is dus belangrijk.
De referentiewaarden van B6 zijn overigens veranderd, maar nog niet alle laboratoria hebben dit aangespast.

Ik heb overigens vooral snachts last van brandende voeten vooral de hiel.

Maar wees niet bang lieverd, er is niks om je zorgen over te maken.

Alles komt goed!💗

Luna MKS

Ongelezen bericht door Luna MKS » 01 jul 2020 11:45

Had nog wat toegevoegd aan bovenstaand bercht. Bij onderzoek naar foliumzuur, altijd intracellulair foliumzuur laten onderzoeken, omdat dit meer duidelijkheid geeft dan serumbepaling. Net zoals serum B12 ook niet veelzeggend is. Altijd actief B12 laten meten.

Luna MKS

Ongelezen bericht door Luna MKS » 03 jul 2020 08:35

Zusss, de reden dat ik bovenstaande schreef is dat veel vrouwen die eerder een B12 tekort hadden, ook in de andere B's tekorten hebben. De behandeling van B12 tekort is vaak eenzijding. Door alleen de B12 aan te vullen door injecties gaat je foliumzuur voorraad in de lever drastisch naar beneden. Als je dit jarenlang doet, heb je dus een onevenwicht. Je vertelde eens dat je naast je injecties nooit foliumzuur (folaat) hebt gekregen....
B6 gaat ook fors achteruit. Ze gebruiken allemaal hetzelfde enzym voor de omzettingen en opname in cellen. Heel veel vrouwen hebben tekorten in de B's. Helaas zijn de onderzoeken door reguliere artsen vaak niet goed genoeg. Ze hanteren veel te lage reverentiewaarden. Prof. Cohen Tervaert hanteerde ook veel hogere referentie waarden dan andere artsen.
Medicijnen geven loont meer dan supplementen die ziekte kunnen voorkomen😉
Helaas is onze voeding nu niet meer toereikend genoeg om aan de vitaminen en mineralen te komen.
En door ziekte, ontstekingen en stress (fysieke of mentale stress) in je lijf verbruikt iemand veel meer dan gezonde mensen.

Ik zou alle vrouwen altijd aanraden hun waarden goed te laten onderzoeken. Het is naast explantatie een must vind ik zelf.

Nou stop ik erover, het begint af te wijken van het onderwerp hoewel het met elkaar te maken heeft. En tekorten in deze vitaminen deze klachten kunnen geven.
https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aa ... benen.html
Overigens is er meer wat brandende huid sensaties geeft. Schreef het al in het topic van Emerald. Spirituele dingen of 'ontwaken'. Heel erg off topic, daarom terughoudend met erover schrijven, maar zal snel in het off topic deel een goed boek hierover plaatsen met wat info.
De combinatie van alles samen maakt ervan dat wij heel vervelende klachten hebben.

Fijne dag lieve vrouwen!☀️

Zusss

Ongelezen bericht door Zusss » 03 jul 2020 12:02

Luna schreef:
01 jul 2020 11:45
Had nog wat toegevoegd aan bovenstaand bercht. Bij onderzoek naar foliumzuur, altijd intracellulair foliumzuur laten onderzoeken, omdat dit meer duidelijkheid geeft dan serumbepaling. Net zoals serum B12 ook niet veelzeggend is. Altijd actief B12 laten meten.
Lieve Luna zie nu je bericht.
Mijn huisarts heeft mij 2 weken geleden hierop onderzocht maar niet op deze manier denk ik, ga ze bellen!
Dankjewel 😘💕💕
BV 2000 - 2020 💃🏼
Op naar klachtenvermindering!🍀🦋🍀

Plaats reactie

Terug naar “Informatie ziekten en klachten”