Sabine’s ”boob journey“ (binnen zeer korte tijd klachten)

Informatie ziekten en klachten.

Moderators: Essi, Susana

Sabine

Sabine’s ”boob journey“ (binnen zeer korte tijd klachten)

Ongelezen bericht door Sabine » 26 jan 2020 07:29

Hoi lieve meiden,

Mijn naam is Sabine, 36 jaar en mama van 4 kids. Sinds 14 november 2019 heb ik mijn borstimplantaten 345 cc, van een 70a naar een 70d. (Velthuiskliniek Enschede) Wegens esthetische redenen.
Het herstel ging de eerste weken goed, uiteindelijk vrij weinig pijn.
Maar sinds vorige week 20 januari, voelde ik tijdens het sporten iets “knappen” in mijn linkerborst en daarna ervaar ik sinds dien weer pijn.

Uiteraard gelijk gebeld, maar de verpleegkundige verzekerde mij dat dit hoogstwaarschijnlijk lucht was dat zo nu en dan nog wel eens een knappend gevoel/ geluid kan maken.

Toch blijf ik tot op heden pijn houden en heb tintelingen en verdovend gevoel naar mij linkerarm en hand.
Ook voel ik me sinds maandag extreem moe en duizelig.

Ik heb donderdag 23 januari weer gemaild en gebeld, omdat ik nog altijd last heb, maar heb tot op heden niets terug vernomen.
Ik vind het wat slordig dat ze mij niet uit zichzelf terug hebben gebeld aan het eind van de week, om even te polsen hoe het met me is.

Zo blij dat ik er de eerste weken mee was, zo’n spijt heb ik nu.
Ik voel ze dag en nacht zitten, ze horen niet bij mij en kan er niet aan wennen, vooral nu ik weer pijnen ondervindt en andere klachten.
Ze staan me nu al tegen en na alles wat ik hier lees, wil ik ze er uit!

Kan ik na zo’n korte periode al mijn implantaten laten verwijderen? Omdat je weer onder narcose moet natuurlijk....
En het liefst zou ik dit zsm laten doen. Ik wil mijn oude onvolmaakte lichaam terug.
Misschien was dit wel gewoon een wijze les voor mij, om te beseffen dat ik blij moet zijn met hetgeen wat ik heb en dat schoonheid van binnen komt...

Ik kom zelf uit het oosten van het land, en lees veel over dr Kappel in Zwolle.
Hoe zit het met de wachttijden? Zou ik er binnen nu en een paar weken al terecht kunnen?
En aangezien mijn klachten nog niet echt aantoonbaar zijn, is er dan qua vergoeding/ verzekering iets te doen?

Sorry veel vragen, maar ben ineens heel bang en wil ze kwijt!

Liefs Sabine x
Laatst gewijzigd door Sabine op 20 feb 2020 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.
• Na 4 maand alweer explantatie ivm klachten •
• Day of Freedom by dr. Kappel: 7 maart 2020 •
🌿Mijn harde wijze les: Je bent mooi zoals je bent!🌿

Dorie

Re: Nu al spijt....

Ongelezen bericht door Dorie » 26 jan 2020 07:51

Als je ze eruit wilt lijkt het mij niet zo probleem dat ze er pas inzitten... maar ja ik ben geen arts natuurlijk. Explantatie is niet zo'n zware operatie hoor. Herstel is ook veel gemakkelijker dan bij een borstvergroting. Het lijkt me niet dat je dit vergoed krijgt.... wat naar voor je dat je spijt hebt! Succes met alles
explantatie januari 2020 dr niessen

Sabine

Ongelezen bericht door Sabine » 26 jan 2020 09:39

Dank je w voor je snelle antwoord.
Ja eigenlijk schaam ik me heel erg, maar ik kan mijn gevoel niet uitschakelen.
Ik snap ook dat velen van jullie mij een zeur zullen vinden en “verwend” overkom misschien.
“Hup implantaten erin en hup er nu al weer uit”

Maar ik kan mijn onderbuikgevoel niet uitschakelen.
Zo vreemd hoe dit binnen een week, na zo’n sportactie ineens kan veranderen.
Maar hoe langer ik er over nadenk, hoe zekerder ik ben van mijn zaak.

Zou er (ondanks de ontkenning van de verpleegkundig bij Velthuis) toch iets kunnen zijn met mijn implantaat?
Kunnen ze zomaar scheuren tijdens het sporten? 😳

Zouden jullie een echo/ mri overwegen? En moet ik dit dan bij mijn huisarts aanvragen?

bloempje70

Ongelezen bericht door bloempje70 » 26 jan 2020 09:52

Lieve Sabine, wat ontzettend naar wat je doormaakt. Ik kan me je gevoel heel goed indenken hoor!! Ik heb ze uiteindelijk bijna 10 jaar gehad maar heb ook zo’n spijt! Ik heb in 2015 en sept vorig jaar een echo voor controle gehad en alles was goed zeiden ze. Toch kwam de rechter er afgelopen donderdag kapot uit! Een echo (en mri) laat niet altijd alles zien. Het zou best kunnen dat jouw implantaat gescheurd is als je pijn blijft houden.
Voordeel is dat er dan wel vergoed móet worden. Ik wens je heel veel sterkte en wijsheid met je besluit.
23-1-2020 explantatie Allergan inspira TRF 265 gram door dr. Niessen en 170 cc lipofilling per borst

bloempje70

Ongelezen bericht door bloempje70 » 26 jan 2020 09:56

Rocky schreef in december vorig jaar dat dr. Niessen de mentorprothesen getest had en dat na 3 dagen de siliconendeeltjes al rondzwommen... Ook daantje71 hier op t forum had al heel snel klachten na haar mentorprothesen. Zoek maar op t forum. Dan vind je heel veel info.
23-1-2020 explantatie Allergan inspira TRF 265 gram door dr. Niessen en 170 cc lipofilling per borst

Luna MKS

Ongelezen bericht door Luna MKS » 26 jan 2020 10:03

Lieve schat, niemand vind jou verwend!
We leven met je mee en zijn juist trots op je!!
Ik heb vandaag niet zoveel tijd voor berichten, maar wilde je wel een extra knuf sturen❤

Ik zou gewoon naar een arts gaan die klachten erkend. Bij Kappel zit je helemaal goed👍

Wat je ook kunt doen is via HA mri aanvragen. Dat is nodig voor eventuele vergoeding mocht er toch een scheur zitten.
Ha's zijn verplicht jou serieus te nemen!

Ik had zelf ook binnen 2-3 maanden hevige klachten...Dus je bent echt niet gek!!!

Sterkte!!!🥰😘

Bloempje ik ging het forum op om te vragen of het ging, maar ik denk het wel!😀🥰😘

Even lezen graag 🦋WELKOM OP HET FORUM!🦋
Op onze WEBSITE vind je informatie en onderzoeken
Belangrijk: KLACHTEN DOOR IMPLANTATEN MELDEN!💪
Klachten over behandelaar of verzekeraar? MELD DIT!💪
Problemen met inloggen of registreren? LEES DIT!
⚠️Bij acute problemen je arts raadplegen!

Scorpio

Ongelezen bericht door Scorpio » 26 jan 2020 10:27

Hoi Sabine,

Natuurlijk vinden wij jou geen zeur. Het is vooral verdrietig dat jij je zo voelt. 😢
Voor je eigen gemoedsrust zou ik HA bellen en vragen om MRI of echo ( geen mammografie! ). De HA moet er dan specifiek bij zetten geen mammografie ivm implantaten. Ze kunnen aandringen en zeggen dat het protocol is maar dat kun je gewoon weigeren. Daarna verwijzing naar Dr. Kappel en bellen wat de mogelijkheden zijn.

Vergoeding alleen mogelijk bij lek/ scheur of als internist Asia aangeeft. Lastig, maar je kan het proberen. Eerst maar naar de HA en je zorgen bespreken.

Door de stress hiervan heb je misschien ook nog wel wat extra klachten. Het komt goed. Volg je onderbuikgevoel.

Succes meid🙏🍀
Meer dan 20jr implantaten. Reden: Nul borstweefsel.
28 feb. 2020 explantatie en lipo bij Niessen ivm zorgen en vage klachten.

Sammie

Ongelezen bericht door Sammie » 26 jan 2020 11:45

Zeker geen zeur en zeker niet verwend.
Vertrouw en geloof je gevoel en jezelf. Tenslotte ken jij jezelf het beste. Laat dat geloof in jezelf niet wegpraten door mensen, pc's die van niks weten of niet willen weten.
Voor de rest, wat hierboven al is verteld.

Sterkte en dikke knuf
Sammie

Sabine

Ongelezen bericht door Sabine » 26 jan 2020 13:16

Wauw lieve meiden, doet me zo goed.
Want ik voel me zo alleen in dit.
Maar met jullie echt een stuk minder.

Gelukkig steunt mijn moeder mij in alles en staat overal achter wat ik doe; “als je maar gelukkig bent”

Mijn man heeft wat meer moeite om dit besluit te accepteren. Hij staat achter me, begrijp me niet verkeerd, maar zo ineens na 2 maand er weer uit is voor hem een iets wat te resolute beslissing.

Toch staat mijn besluit vast, morgen bel ik de huisarts om een afspraak te maken voor een mri, ivm mijn gevoel dat er iets met de implantaat is.
En ik bel gelijk naar dr. Kappel voor een afspraak.
Hoe eerder hoe beter.
Wellicht ook naar dr. Niessen, hoor/ lees hier de beste resultaten over?

bloempje70

Ongelezen bericht door bloempje70 » 26 jan 2020 15:27

Volg je gevoel en wacht vooral niet tot je nog zieker wordt. Dr. Niessen is erg goed met lipofilling. Dus als je dat overweegt zou ik zeker ook een afspraak bij hem maken (consult is kosteloos). Hij doet ook onderzoek naar de siliconenziekte en werkt met een heel regeneratieplan om zo goed mogelijk voorbereid de operatie in te gaan en te herstellen. Een holistische aanpak. Dat moet je natuurlijk wel aanspreken. Ik kreeg bijvoorbeeld tijdens de operatie een koptelefoon op met rustgevende muziek.
Gewoon even goed inlezen hier op het forum. Er staat veel info over de verschillende artsen en ervaringen ermee. Verder is er op Facebook ook een fijne besloten groep waar je je aan kunt sluiten waar ‘lotgenoten’ op zitten.

@luna: ik voel me vandaag gelukkig inderdaad een stuk beter dan gisteren 🤗

Luna MKS

Ongelezen bericht door Luna MKS » 26 jan 2020 16:48

bloempje70 schreef:
26 jan 2020 15:27

@luna: ik voel me vandaag gelukkig inderdaad een stuk beter dan gisteren 🤗
👍😀🥰

Even lezen graag 🦋WELKOM OP HET FORUM!🦋
Op onze WEBSITE vind je informatie en onderzoeken
Belangrijk: KLACHTEN DOOR IMPLANTATEN MELDEN!💪
Klachten over behandelaar of verzekeraar? MELD DIT!💪
Problemen met inloggen of registreren? LEES DIT!
⚠️Bij acute problemen je arts raadplegen!

Sabine

Ongelezen bericht door Sabine » 26 jan 2020 17:33

Lieve meiden,

Vanavond Velthuis weer gebeld, spoednummer. Werd vandaag weer enorm duizelig en steeds gevoel dat ik flauw zal vallen. Ook meer pijn en tintelingen/ doof gevoel aan linkerarm/ hand.

Ook kreeg ik er koude rillingen bij. Het voelt NIET goed😢.
Morgenvroeg opnieuw bellen en kan ik langskomen.

Toch wil ik nu actie, dus ook huisartsenpost gebeld en kan ik vanavond naar toe. Ik wil echt die echo/ mri voor duidelijkheid.
Maar ben er bang voor.

Essi

Ongelezen bericht door Essi » 26 jan 2020 17:46

Welkom hier Sabine,
Je hebt "het warme bad" van dit forum al mogen ervaren zie ik.
We snappen wat er in je hoofd omgaat.
Angst en onzekerheid!
Er zijn meer dames geweest die al heel snel weer voor explantatie gingen hoor, is niet gek dus en zeker niet onmogelijk.
Ik wens je veel succes met het zoeken naar de juiste arts voor je explantatie.
Ik ben bij van Selms geweest en was zeer tevreden over hem en het hele team van Jan van Gooyen.
Liefs essi

Sabine

Ongelezen bericht door Sabine » 26 jan 2020 19:38

Luna schreef:
26 jan 2020 10:03
Lieve schat, niemand vind jou verwend!
We leven met je mee en zijn juist trots op je!!
Ik heb vandaag niet zoveel tijd voor berichten, maar wilde je wel een extra knuf sturen❤

Ik zou gewoon naar een arts gaan die klachten erkend. Bij Kappel zit je helemaal goed👍

Wat je ook kunt doen is via HA mri aanvragen. Dat is nodig voor eventuele vergoeding mocht er toch een scheur zitten.
Ha's zijn verplicht jou serieus te nemen!

Ik had zelf ook binnen 2-3 maanden hevige klachten...Dus je bent echt niet gek!!!

Sterkte!!!🥰😘

Bloempje ik ging het forum op om te vragen of het ging, maar ik denk het wel!😀🥰😘
Ooh dus ook al zo snel klachten!
Heb jij ze ook gelijk laten verwijderen en waar ben jij geweest?
Ik wil ze er het liefst zsm uit, en wil niet eerst wachten op allerlei onderzoeken. Maar hoe zou ik dan wel in aanmerking kunnen komen voor een eventuele vergoeding, zo kort na de borstvergroting.... 🤔

wilmaatje

Ongelezen bericht door wilmaatje » 26 jan 2020 20:25

Als ze er zo kort inzitten, hoef je ze alleen eruit te halen, zonder kapsel,
bij dr kappel kan dit volgens mij ook onder plaatselijke verdoving, heb ik weleens gelezen, waarschijnlijk ook goedkoper

Wilma

Plaats reactie

Terug naar “Informatie ziekten en klachten”