Kan je je op ALCL laten testen, jaarlijks? / Belangrijke info en onderzoeken over ALCL

Informatie ziekten en klachten.

Moderators: Essi, Susana

diana1967

Kan je je op ALCL laten testen, jaarlijks? / Belangrijke info en onderzoeken over ALCL

Ongelezen bericht door diana1967 » 28 mei 2019 22:48

Verderop lees je zeer belangrijke informatie en onderzoeken over ALCL - Luna

kan je je op ALCL laten testen, jaarlijks? en zo ja, hoe?
mijn kapsels zitten er na de explantatie nog in
zou thermografie hiervoor geschikt zijn? wil liever geen mammo, maar wat moet....

Esthertje

Ongelezen bericht door Esthertje » 29 mei 2019 06:51

Hi Diana

Jaarlijks testen zullen ze niet doen. Je moet letten op zwelling van de borst of een knobbel erin en evt echt vergrote lymfeklieren. Dus niet iets opgezet, maar echt groot. Je kunt dan bloed laten prikken op afweercellen. Het is zeer zeldzaam. Een thermografie is volgens medici niet geschikt om kanker in een vroeg stadium te ontdekken omdat het niet diep genoeg doordringt.

Luna MKS

Ongelezen bericht door Luna MKS » 29 mei 2019 12:48

Aah lieve Diana, ik snap je angsten nu wel. Zoals Esthertje al heel goed heeft uitgelegd doen ze dit niet en hoeft ook niet. Het is wel altijd belangrijk om als vrouw de borsten te controleren. En goed te letten op veranderingen. Maandelijks controleren van je borsten is bij vrouwen altijd belangrijk ook met het oog op borstkanker: viewtopic.php?f=37&t=2357&p=22308#p22307
Ik vermoed dat de kans groter is bij vrouwen die kapselcontractie hadden. Of vrouwen met dikke kapsels. Of vrouwen die een infectie hebben gehad. Ze denken dat ALCL mede door bacteriën wordt veroorzaakt. Kapselcontractie ontstaat meestal ook door bacteriën. Die vormen een biofilm op het implantaat daarom is het voor implantaatdraagsters ook belangrijk om altijd antibiotica te krijgen bij een tandartsbehandeling. Ook na een periode met borstvoeding kan ineens kapselcontractie ontstaan. Omdat hierdoor bacteriën bij de protheses kunnen komen. Ik las laatst zelfs een stuk over een vrouw die na salmonella vergiftiging infectie van de borsten kreeg. De protheses moesten er uit en ze vonden de bacterie in het onderzochte kapsel :shock: Bizar!
Op getextureerde implantaten hechten zich makkelijker bacteriën overigens en dat is onderzocht.

Lieverd, wees er niet teveel mee bezig. Let goed op je borsten, onthoud hoe ze voelen of eruitzien, zodat je meteen door hebt wanneer er iets veranderd. Het eerste symptoom is zwelling van je borst of een knobbel. De lymfeklieren hoeven dan nog niet opgezet te zijn, omdat het eerst in de borst optreedt en daarna pas verder verspreidt.

Wat betreft je vraag over thermografie: Theromgrafie is een alternatieve onderzoeksmethode die de reguliere methoden niet mag vervangen, maar als goede aanvulling wel wat kan bijdragen. En soms ontdekken ze via alternatieve methoden wel meer en sneller dat er iets niet klopt. Dat is mijn eigen ervaring. Toch moet je er niet blindelings van uit gaan. Alternatief en regulier moeten samenwerken en niet elkaar uitsluiten.

Alles komt goed hoor!!!

Even lezen graag 🦋WELKOM OP HET FORUM!🦋
Op onze WEBSITE vind je informatie en onderzoeken
Belangrijk: KLACHTEN DOOR IMPLANTATEN MELDEN!💪
Klachten over behandelaar of verzekeraar? MELD DIT!💪
Problemen met inloggen of registreren? LEES DIT!
⚠️Bij acute problemen je arts raadplegen!

Luna MKS

Ongelezen bericht door Luna MKS » 29 mei 2019 15:43

Hier een onderzoek over BIA-ALCL: https://www.sciencedirect.com/science/a ... 7815000388 bij achtergebleven kapsels!

Bij deze dame werd de diagnose BIA-ALCL pas gesteld nadat haar implantaten er al lange tijd uit waren. De implantaten werden er in 2011 uitgehaald maar de kapsels niet verwijderd. In 2015 kreeg ze klachten en hebben ze de kapsels verwijderd. In het kapsel werden ALCL cellen gevonden.

Microbial detection in seroma fluid preceding the diagnosis of breast implant-associated anaplastic large cell lymphoma: a case report and review of the literature
https://www.tandfonline.com/doi/full/10 ... 593846#_i4

The Relationship of Bacterial Biofilms and Capsular Contracture in Breast Implants
https://academic.oup.com/asj/article/36/3/297/2589255

Antibiotic prophylaxis for patients with breast implants prior to dental procedures
https://www.perioimplantadvisory.com/cl ... procedures

A Woman's Breast Implant Was Removed After Becoming Infected by Salmonella
https://www.allure.com/story/breast-imp ... -infection :shock:

Dacht, laat ik maar linkjes plaatsen omdat vrouwen soms twijfelen aan de juistheid van wat er gezegd wordt.
Zoals in mijn onderschrift staat, kun je alles op onze site terugvinden.
Deze onderzoeken zijn erg recent. Ik vond ze pas geleden en het zijn zeer belangrijke onderzoeken met belangrijke aanwijzingen.

Luna MKS

Ongelezen bericht door Luna MKS » 29 mei 2019 15:51

Hier nog 1

Bacterial Adhesion and Biofilm Formation on Textured Breast Implant Shell Materials
https://www.researchgate.net/publicatio ... _Materials

Zoals ik al zei vormt zich op getextureerde implantaten sneller een biofilm dan op de gladde. Het is dan ook niet vreemd dat er juist bij de getextureerde implantaten meer gevallen van ALCL zijn ;)

Het is allemaal zo klaar als een klontje in feite. Toch vinden ze het niet genoeg om er iets aan te doen :(

Luna MKS

Ongelezen bericht door Luna MKS » 30 mei 2019 15:07

Nog even iets plaatsen

The A, B and C’s of Silicone Breast Implants: Anaplastic Large Cell Lymphoma, Biofilm and Capsular Contracture
https://www.mdpi.com/1996-1944/11/12/2393/htm
ALCL treedt ook op bij vrouwen met gladde implantaten, maar vaker bij vrouwen met ruwe implantaten!

Bacterial biofilm associated with a case of capsular contracture
http://www.newmicrobiologica.org/PUB/al ... /3/238.pdf

Filmpje: http://link.brightcove.com/services/pla ... 3012495001

Hier meer over ALCL: https://www.mks.meldpuntklachtensilicon ... taten/alcl

wilmaatje

Ongelezen bericht door wilmaatje » 30 mei 2019 19:02

Hi Lieve luna

Ik ga naar een reguliere internist , de wachttijd is te lang in het VU. Je zegt dat het bloed dan getest moet worden op afweer cellen?? weet een gewone internist dit ?? of is dit een speciaal onderzoek? ik heb ook weleens gelezen controleren op CD30 ofzo, of is dit onderzoek van het kapsel? waar kan je eigelijk een punctie laten doen om te kijken wat er in de lymfe klieren zit?? ik heb 2 zeer echorijke onder oksel

Hi diana
Bij mijn zus in de holistische praktijk, in De Bilt is er op 24 juni a.s. 1900 hr een info avond over het thermische onderzoek van de groene zusters, misschien leuk om naar toe te gaan?

Lieve groet Wilma

Luna MKS

Ongelezen bericht door Luna MKS » 01 jun 2019 16:48

Er is heel weinig kennis bij artsen over ALCL...
De punctie kun je door een pc of andere arts laten aanvragen. Ook de internist zou dat kunnen doen.
Bespreek het met de arts waar je naartoe gaat.
Ik zou zoveel mogelijk over ALCL uitprinten en meenemen.
Sterkte lieve Wilma!!! X Luna

Deze link kenden jullie al maar plaats hem voor vrouwen die hem nog niet hadden gezien:
viewtopic.php?f=37&t=475&p=3818#p3818

Luna MKS

Ongelezen bericht door Luna MKS » 02 jun 2019 08:47

Interview met prof. Cohen Tervaert
Gaat over Biocell (van Allergan) implantaten die zijn in Canada van de markt gehaald.
https://omny.fm/shows/alan-carter/alan- ... suspension

AmbervdV

Ongelezen bericht door AmbervdV » 02 jun 2019 16:54

Ik heb zelf ook een punctie gehad omdat ze mij verdachten van ALCL. De pc had de punctie aangevraagd. De naald is gewoon onder echografie mijn borst ingegaan en daar hebben ze vloeistof weggenomen. Mijn borst was enorm gezwollen. Eerder had ik al meerdere keren een borstontsteking gehad en ik heb ernstige kapselvorming. Het kan dus wel degelijk
McGahn 410 style 295
Explantatie 21 juni 2019

Luna MKS

Ongelezen bericht door Luna MKS » 02 jun 2019 19:26

De vraag was of ze dit routinematig ieder jaar kunnen/zullen doen. Het antwoord is helaas nee, ze doen dit alleen bij klachten zoals bij jou, Amber. Dan wordt er wel gekeken d.m.v. punctie.

Laat je kapsels verwijderen en goed onderzoeken! Infecties in de borsten vergroten de kans op ALCL.

Sterkte!!!

diana1967

Ongelezen bericht door diana1967 » 02 jun 2019 20:45

dank je wel lieve lUna, voor je uitleg en geruststelling
xx

Vivje74

Ongelezen bericht door Vivje74 » 03 jun 2019 07:34

wilmaatje schreef:
30 mei 2019 19:02

Hi diana
Bij mijn zus in de holistische praktijk, in De Bilt is er op 24 juni a.s. 1900 hr een info avond over het thermische onderzoek van de groene zusters, misschien leuk om naar toe te gaan?

Lieve groet Wilma
Waar is die kliniek Wilmaatje, of wat is de naam? Ik woon in Bilthoven, zou informatieavond graag bezoeken!

Groetjes Viv

wilmaatje

Ongelezen bericht door wilmaatje » 08 jun 2019 09:36

Hoi vivje

Wat leuk , ik ben er ook die avond, mij zus heeft ook fb van de praktijk

Holistische praktijk Joshanti
Meutelaan 2 Bilthoven

Gr wilma
Fb Wilma robert

wilmaatje

Ongelezen bericht door wilmaatje » 08 jun 2019 23:34

AmbervdV schreef:
02 jun 2019 16:54
Ik heb zelf ook een punctie gehad omdat ze mij verdachten van ALCL. De pc had de punctie aangevraagd. De naald is gewoon onder echografie mijn borst ingegaan en daar hebben ze vloeistof weggenomen. Mijn borst was enorm gezwollen. Eerder had ik al meerdere keren een borstontsteking gehad en ik heb ernstige kapselvorming. Het kan dus wel degelijk
Ik heb gelezen dat een punctie niet voldoende is, er moet een biopt genomen worden en onderzocht

Plaats reactie

Terug naar “Informatie ziekten en klachten”