Help.. Nieuwe knobbels in nek. Iemand advies?

Informatie en ervaringen van vrouwen.

Moderators: Essi, Susana

Joanna

Help.. Nieuwe knobbels in nek. Iemand advies?

Ongelezen bericht door Joanna » 16 feb 2020 15:25

Hallo iedereen,

Ik heb momenteel meerder bobbels in mijn nek. En 1 op mijn enkel.
De eerste kwam er 4 jaar geleden in mijn nek tussen mijn klieren en is groot en hard.
Vorig jaar pas deden ze een echo en ze zeiden dat het 'gecalcifieerd lymfe' was. Maar verder is er niets meer uitgelegd of aan gedaan.

Sinds heel recent heb ik er nog 3 bijgekregen in mijn nek.
Die op mijn enkel leek eerst een allergische reactie op iets vanwege dat het heel rood werd. Maar maanden nadat dit wegtrok is er altijd een bultje overgebleven. Deze is eerder zacht. Heb dit aan meerdere artsen laten zien, maar niemand die er iets op zei.

De laatste nieuwe sinds gisteren, in mijn nek, begon ook precies als een allergische reactie. Maar nu dat is weggetrokken, blijft er ook een bult over. Deze is zachter. En je ziet hem heel hard zitten.. :( Ook dat nog erbij.
De andere 3 knobbels in mijn nek voelen allemaal hard.

Mijn huisdokter en behandelend arts doen hier niets mee. Ik weet totaal niet wat ik nog kan doen of hoe en waar ik dit kan laten onderzoeken. Heb dit maanden geleden al getoond aan allemaal artsen omdat ik bang was dat misschien verergerde.. wat uiteindelijk ook is gebeurd.

Heeft iemand hier kennis over alstublieft?

Dankjewel alvast..

Joanna

Chika

Re: Help.. Nieuwe knobbels in nek. Iemand advies?

Ongelezen bericht door Chika » 16 feb 2020 17:29

Hoi Joanna

Zijn jou bobbels ook zo hard dat het op botweefsel lijkt?
Dat heb ik dus. Grootste plek zit al jaren bij m'n borst en de arts vertelde me n.a.v een mri dat het een verkalkte (gecalcificeerde)ader was.
Maar verder wordt er dan nooit meer aandacht aan besteed. Dat vind ik het lastige aan de gezondheidszorg. Er wordt een naampje aan gegeven maar er wordt niet gekeken naar een oorzaak o.i.d
Ik krijg hier nu na de explantatie meer last van omdat ik zowat geen borst meer heb en dat ding dus meer voelbaar en zichtbaar is. Zelfs bh irriteert er nu steeds meer op . En zijligging blijft gevoelig.

Ik heb er dus ook meerdere op m'n benen. Op plekken waar ik zichtbare spataderen heb.

Maar ik vraag me dus ook af wat dit is. Hoe dat kan want vind het niet hele normaal.
Vaatchirurg waar ik pas was voor de spataderen (had steeds meer last van zwaardere benen wat na de explantatie ook ineens veel minder isπŸ˜³πŸ˜€) wist het ook niet. Ze noemde een ontstoken spatader, maar ik weet dat dat ander voelt en niet blijvend is.

Als ik echt last blijf houden van dat ding bij m'n borst ga ik toch maar weer "zeuren" bij een arts.

Maar ik vraag me dus ook af of dit geen relatie heeft met de borstprotheses (ook omdat het daarna al vrij snel ontstond).
En nu jij ook schrijft over gecalcificeerde lymfe en jij ook protheses hebt

Raar...

Ben benieuwd indd of meerdere vrouwen dit herkennen en/of advies hebben?

Als jij je er echt zorgen om maakt Joanna zou ik toch gaan "zeuren" om verder onderzoek en uitleg

Liefs chika

Joanna

Ongelezen bericht door Joanna » 16 feb 2020 17:54

Chika schreef: ↑
16 feb 2020 17:29
Hoi Joanna

Zijn jou bobbels ook zo hard dat het op botweefsel lijkt?
Dat heb ik dus. Grootste plek zit al jaren bij m'n borst en de arts vertelde me n.a.v een mri dat het een verkalkte (gecalcificeerde)ader was.
Maar verder wordt er dan nooit meer aandacht aan besteed. Dat vind ik het lastige aan de gezondheidszorg. Er wordt een naampje aan gegeven maar er wordt niet gekeken naar een oorzaak o.i.d
Ik krijg hier nu na de explantatie meer last van omdat ik zowat geen borst meer heb en dat ding dus meer voelbaar en zichtbaar is. Zelfs bh irriteert er nu steeds meer op . En zijligging blijft gevoelig.

Ik heb er dus ook meerdere op m'n benen. Op plekken waar ik zichtbare spataderen heb.

Maar ik vraag me dus ook af wat dit is. Hoe dat kan want vind het niet hele normaal.
Vaatchirurg waar ik pas was voor de spataderen (had steeds meer last van zwaardere benen wat na de explantatie ook ineens veel minder isπŸ˜³πŸ˜€) wist het ook niet. Ze noemde een ontstoken spatader, maar ik weet dat dat ander voelt en niet blijvend is.

Als ik echt last blijf houden van dat ding bij m'n borst ga ik toch maar weer "zeuren" bij een arts.

Maar ik vraag me dus ook af of dit geen relatie heeft met de borstprotheses (ook omdat het daarna al vrij snel ontstond).
En nu jij ook schrijft over gecalcificeerde lymfe en jij ook protheses hebt

Raar...

Ben benieuwd indd of meerdere vrouwen dit herkennen en/of advies hebben?

Als jij je er echt zorgen om maakt Joanna zou ik toch gaan "zeuren" om verder onderzoek en uitleg

Liefs chika

Hai Chika,

Bedankt voor je berichtje!
In mijn benen heb ik ook last gekregen van spatadertjes en heel zware benen gehad met periodes. Maar daar heb ik geen knobbeltjes.
Alleen 1 bij mijn enkel/scheenbeen vanonder. Deze kwam op met heel veel jeuk en roodheid. Nu is er nog steeds een bult, maar wel een zachte bult. Deze zit vrij hard aan de oppervlakte.
Hier heb ik nooit een doorverwijzing voor onderzoek naar gehad jammer genoeg.

Dan in mijn nek heb ik er 3 harde, waarvan 1 vrij grote en dit was dan zogezegd een lymfenodule die verkalkt was. Ze doen ook best pijn wanneer je ze aanraakt. Ze zitten ook redelijk 'diep'. Maar ja.. hoe en wat vertellen ze echt niet. Ik wou echt dat dit beter onderzocht werd zodat het niet nog erger werd.

De laatste nieuwe die ik kreeg in m'n nek kwam ook ineens op met roodheid en jeuk. Wanneer dat wegtrok bleef er een zachte bult over die je echt hard ziet zitten. Heel lelijk :( Ik hoop echt dat dit weggaat of weggehaald kan worden want het is echt pal op m'n nek in het zicht.

Binnenkort wel een afspraak bij een interniste. Misschien als ik heel duidelijk zeg dat er meer bijkomen en dat ze pijnlijk of irritant zijn, dat ze misschien deftig wilt kijken wat het is. Want een andere internist had er compleet geen aandacht voor. Maar ja, hij geloofde ook niet dat implantaten problemen konden geven. Zo frustrerend allemaal!

Moesten ze bij mij vinden wat het is, zowel de zachte als de harde, laat ik het je weten :) Misschien heb je er wat aan.

X

Susana

Ongelezen bericht door Susana » 16 feb 2020 17:58

Oh Joanna, wat naar dit! Bah!😟
Ik kan je adviseren om te een lymfredrainage behandeling te laten doen, zodat de Lymfesysteem beter kan afvoeren en stromen.πŸ€πŸ’œ
Explantatie + borstlift 2 september 2019
Handig om te weten : viewtopic.php?f=208&t=2033 πŸ’œ
Je klachten melden: viewtopic.php?f=142&t=1689 πŸ€
Voor vragen over borst- en littekenverzorging: info@inbalanstotaal.nl πŸ’Œ
Website massagepraktijk: https://www.inbalanstotaal.nl/ πŸ’™

Luna MKS

Ongelezen bericht door Luna MKS » 16 feb 2020 18:13

Lieve Joanna, kan het een insect zijn geweest die je gebeten heeft? Soms geven insecten dit en dan krijg je zwelling en daarna blijft er een litteken over in de vorm van een bultje. Dat heeft niks met de siliconen te maken.
Zwellingen door opgehoopte siliconen ontstaan geleidelijk, omdat het zich ophoopt in lymfeklieren.
Hoe wisten ze zeker dat er geen siliconen in jouw andere eerder onderzochte knobbels/lymfenklieren zaten? Alleen een mri of punctie kan dat uitwijzen, een echo geeft geen zekerheid...
Je kunt dit nog altijd laten onderzoeken want als vrouw met implantaten zou dat niet gek zijn...
Die andere, vreemde, snel ontstane knobbels kun je door een dermatoloog laten onderzoeken. Ik denk dat die onschuldig zijn. Als het is wat ik denk, dan is het littekenweefsel na die zwelling/onsteking. Het is oppervlakkig toch? En zacht?
Maak je niet druk erover, artsen hadden zeker verder gekeken als het verdacht weefsel was. Maar vraag verwijzing naar derma als het storend is. Ik geloof dat ze in de Jan van Goyen een cosmetisch dermatoloog hebben. Misschien kun je eens langs gaan?
https://medischcentrumjanvangoyen.nl/be ... matologie/
Of een amdere zoeken.

Chika, ook jij zou je knobbels door mri kunnen laten onderzoeken. Bij vrouwen zoals wij kan er altijd sprake zijn van siliconen ophoping...

πŸ˜˜πŸ’•

Even lezen graag πŸ¦‹WELKOM OP HET FORUM!πŸ¦‹
Op onze WEBSITE vind je informatie en onderzoeken
Belangrijk: KLACHTEN DOOR IMPLANTATEN MELDEN!πŸ’ͺ
Klachten over behandelaar of verzekeraar? MELD DIT!πŸ’ͺ
Problemen met inloggen of registreren? LEES DIT!
⚠️Bij acute problemen je arts raadplegen!

Chika

Ongelezen bericht door Chika » 16 feb 2020 18:14

Maar die harde in je nek...voelen die zo hard als botweefsel Joanna?

En heel vervelend als die ene zo zichtbaar in je nek is! Misschien kan lymfedrainage je inderdaad wel helpen!

Goed dat je dit met je internist gaat bespreken, ik hoop dat deze het wel allemaal serieus neemt. Bij knobbels merk ik altijd, wordt er over het algemeen door artsen niet meer verder gekeken als het niks kwaadaardigs is of lijkt.
En natuurlijk is dat een geruststelling, maar als je er maar meer bijkrijgt wil je wel weten hoe dit dan kan!

Ja, ik hoor het graag van je als je meer weet,dank je!

Ik wens je heel veel succes en hoop dat de internist je echt wilt helpen

Luna MKS

Ongelezen bericht door Luna MKS » 16 feb 2020 18:17

Chika, lees ook even mijn bericht. Misschien zag je hem niet.
Ik zou knobbel laten onderzoeken door mri

πŸ˜˜πŸ’•

Chika

Ongelezen bericht door Chika » 16 feb 2020 18:18

Dank je Luna! Moet ik misschien maar eens overwegen. Ik maak me geen zorgen maar vjnd het wel gek. En vooral die nu bij m'n borst is erg vervelend ook al zit die er al lang en is die al onderzocht dmv Mri
😘

Luna MKS

Ongelezen bericht door Luna MKS » 16 feb 2020 18:29

Ooh sorry zie nu dat hij is onderzocht door mri.
Dan kun je er bijna vanuit gaan dat dit wel klopt bij jou. Hoewel ze voor het zoeken naar siliconen wel een ander onderzoek doen. Henry Dijkman zou je daar meer over kunnen vertellen. Jammer dat ik hem geen lid kan maken, zou wel fijn zijn he?
Heb je last van die knobbel, dus pijn? In geval dat het wel verkalking is, dan is massage wel het beste. In geval van siliconen juist niet...
Ik zou bij klachten weer om onderzoek vragen.

πŸ˜˜πŸ’•

Chika

Ongelezen bericht door Chika » 16 feb 2020 18:37

Ja.. Zeker jammer dat dat niet kan!
Het is vooral gevoelig bij erop liggen, of druk van de bh. Of als ik hem bevoel. Sinds Eergister rolde die ook wat en dat lukte voor de explantatie niet . Dus zou heel goed dan toch een ader kunnen zijn
Maar hoe kan zoiets verkalken. En hoe kan het dat er nu ook kleine keiharde knobbeltjes op m'n been /voet zitten. Ook dus zo hard als bot. Dat vind ik dan gek.

Maar kan het dat siliconen zich naast je lymfe, ook ophopen bij je aders en dan keihard gaan aanvoelen Luna?

Luna MKS

Ongelezen bericht door Luna MKS » 16 feb 2020 19:03

Ik ga je even mailen ok?πŸ‘πŸ₯°

Joanna

Ongelezen bericht door Joanna » 16 feb 2020 19:20

Luna schreef: ↑
16 feb 2020 18:13
Lieve Joanna, kan het een insect zijn geweest die je gebeten heeft? Soms geven insecten dit en dan krijg je zwelling en daarna blijft er een litteken over in de vorm van een bultje. Dat heeft niks met de siliconen te maken.
Zwellingen door opgehoopte siliconen ontstaan geleidelijk, omdat het zich ophoopt in lymfeklieren.
Hoe wisten ze zeker dat er geen siliconen in jouw andere eerder onderzochte knobbels/lymfenklieren zaten? Alleen een mri of punctie kan dat uitwijzen, een echo geeft geen zekerheid...
Je kunt dit nog altijd laten onderzoeken want als vrouw met implantaten zou dat niet gek zijn...
Die andere, vreemde, snel ontstane knobbels kun je door een dermatoloog laten onderzoeken. Ik denk dat die onschuldig zijn. Als het is wat ik denk, dan is het littekenweefsel na die zwelling/onsteking. Het is oppervlakkig toch? En zacht?
Maak je niet druk erover, artsen hadden zeker verder gekeken als het verdacht weefsel was. Maar vraag verwijzing naar derma als het storend is. Ik geloof dat ze in de Jan van Goyen een cosmetisch dermatoloog hebben. Misschien kun je eens langs gaan?
https://medischcentrumjanvangoyen.nl/be ... matologie/
Of een amdere zoeken.

Chika, ook jij zou je knobbels door mri kunnen laten onderzoeken. Bij vrouwen zoals wij kan er altijd sprake zijn van siliconen ophoping...

πŸ˜˜πŸ’•
Nee geen insectenbeet helaas.
Ze hebben voor die echo toen niet eens gevraagd of ik implantaten had of de link gelegd. Ik legde die link zelf toen ook niet.

Kunnen ze met een mri onderscheiden of het sillicone is in vergelijking met bijvoorbeeld calficifatie? En kunnen ze van die zachte bobbels dan ook uitmaken wat het is denk je? Of alleen de harde?

Nee.. die snel opgekomen bobbels lijken me niet gevaarlijk. Maar die in m'n nek is heel opvallend. Mijn lichaam is na de implantaten al enorm veranderd op bijna alle vlakken. (ook haaruitval etc.) Echt ALLES waar ik op gesteld was bij mezelf is gewoon weg of veranderd. Nu ineens een dikke bult in het zicht helpt niet echt.
Ik heb die zachte op mijn enkel al aan de dermatoloog laten zien en hij gaf er amper aandacht aan.
Een cosmetisch dermatoloog kan ik naast die explantatie kosten helaas echt niet betalen..

Ik hoop dat de internist op 28 februari iets zinnigs zegt.

Dankje voor je antwoord

X

Luna MKS

Ongelezen bericht door Luna MKS » 16 feb 2020 19:24

Chika, de bobbels op scheenbeen en voeten kunnen overigens bindweefsel zijn. Ik heb ze ook en dit zie je vaak bij mensen met hypermobiliteit. Die voelen inderdaad zo hard als bot.
Ben je hypermobiel?
Kun je ook zijn zonder te beseffen of last van te hebben of dat ze dat ooit hebben vastgesteld.

Niet alles aan knobbels op het lijf hoeft door de siliconen te onstaan. Maar bij borsten en hals is het vaak al wat meer verdacht.

Luna MKS

Ongelezen bericht door Luna MKS » 16 feb 2020 19:34

Een cosmetisch dermatoloog zal eerder aandacht hieraan besteden inderdaad als het echt stoort.
Ik begrijp dat je daar geen geld voor heb..πŸ˜”
Je kunt kosten voor deze consulten, onderzoeken en behandelingen van de belasting aftrekken.
Die andere knobbels zou ik toch nogmaals laten onderzoeken. Maar ik vermoed dat er niks is...
Al begrijp ik wel je zorgen hoor.
Ik zal ook jou even mailen straksπŸ˜˜πŸ’•

Luna MKS

Ongelezen bericht door Luna MKS » 16 feb 2020 19:38

Ik heb overigens ook 1 knobbel (vergrote lymfeklier) in hals en die is ook nooit nader onderzocht maar wel gevonden door internist. Maar ik doe geen moeite, ik weet al bijna zeker wat ze daar zullen aantreffen. Maar heb niks aan dat resultaat, want ze doen er niks mee... En ik wil niet dat ze in mij snijden om dat te verwijderen.

Plaats reactie

Terug naar β€œSiliconen resten in lymfeklieren of elders?”