Plan dr Niessen

Lees wat goede supplementen zijn of deel tips.

Moderators: Susana, Essi

Dorie

Re: Plan dr Niessen

Ongelezen bericht door Dorie » 20 dec 2019 21:46

Bedankt voor de tips. Ik heb inmiddels al de meeste dingen van het merk solgar in huis gehaald. Staat ook op het lijstje van dr niessen. Moet alleen nog de omega en de curcumin. Maar dat is pas voor 6 weken na de operatie.... dus heb nog even๐Ÿ˜‰
explantatie januari 2020 dr niessen

Scorpio

Ongelezen bericht door Scorpio » 12 feb 2020 10:33

Ik ben vandaag begonnen met liposomale vit. C van altruient. Niessen schrijft 2000 voor, maar ik dacht zelf aan 1000. Aangezien in een multi ook vit c zit.

Ik neem daarnaast ook straks een multivitamine met mineralen van orthica. Ik ga de poeder proberen. Ik had al een multi v orthica met omega, maar las dat de omega pas 6 weken na de operatie mogen. Dus die moet nog in de kast. Ik zal de poeder bestellen. Verder neem ik niet de andere vitaminen ( zoals biergist en probiotica). Probiotica heb ik ooit eens geprobeerd en kreeg toen ook erg last.

Ik heb gevoelige darmen en kreeg vanochtend diarree. Kan dat al zo snel komen vd vit.c? Namen jullie t ook in op een nuchtere maag? Ik heb alleen niet 15 min gewacht. Mijn ontbijt v yoghurt erbij viel misschien niet goed en gister ook nog zuurkool gehad. Ik zal het morgen proberen met brood als ontbijt.

Ik hoop dat het beter gaat morgen. Voel me nu natuurlijk bleh.

Meer dames met gevoelige darmen die ervaring hebben met de vitaminen?
๐Ÿ’•
Meer dan 20jr implantaten. Reden: Nul borstweefsel.
28 feb. 2020 explantatie en lipo bij Niessen ivm zorgen en vage klachten.

Chika

Ongelezen bericht door Chika » 12 feb 2020 10:39

Ik had wel in begin bij gebruik vit c sterker ruikende urine. Vond ik ook wel een beetje gek, maar denk dat dat toeval was want ik ken dat niet van vitamine c. Wat ik wel weet is dat zuivel de opname van vit c belemmerd. In ieder geval bij het eten van fruit of groenten, dus neem aan ook bij een "los" vit c supplement.. Ik wacht altijd een tot een uur na het eten van zuivel, of neem de vit c of fruit/groente ongeveer een uur ervoor.

Maar je diarree durf ik niet te zeggen!

Scorpio

Ongelezen bericht door Scorpio » 12 feb 2020 10:43

Chika schreef: โ†‘
12 feb 2020 10:39
Ik had wel in begin bij gebruik vit c sterker ruikende urine. Vond ik ook wel een beetje gek, maar denk dat dat toeval was want ik ken dat niet van vitamine c. Wat ik wel weet is dat zuivel de opname van vit c belemmerd. In ieder geval bij het eten van fruit of groenten, dus neem aan ook bij een "los" vit c supplement.. Ik wacht altijd een tot een uur na het eten van zuivel, of neem de vit c of fruit/groente ongeveer een uur ervoor.

Maar je diarree durf ik niet te zeggen!
Oh dank je Chika voor je snelle reactie. ๐Ÿ’•Dat de combi met zuivel niet goed is wist ik niet. Bedankt! Dan zal ik daar sowieso rekening mee houden. Ik zal er misschien ook aan moeten wennen.

Ik vind de materie om vitaminen lastig. Er is zoveel te lezen en er zijn zoveel verschillende standpunten. Ik hoop dat ik het een beetje goed doe. Zal goed naar mijn lichaam proberen te luisteren๐Ÿ˜Š

Luna MKS

Ongelezen bericht door Luna MKS » 12 feb 2020 10:47

Ja, hoge dosering C kan diaree geven lieverd. Net als hoge dosering magnesium.
Ik begrijp niet waarom hij jullie zo moeilijk laat doen en die dure vit c laat aanschaffen. Het voordeel hiervan is echt niet zo groot ten opzichte van een vit c ascorbaat.
Ik gebruik zelf de poeders van Vitals. De magnesium en calcium ascorbaat. Dan is c gebonden aan magnesium of calcium en hierdoor beter opneembaar en ook niet zuur voor maag.
Ik heb heel erg slechte darmen en reageer op veel dingen en Vitals gaat prima. Neem ik 2 schepjes ipv 1, wat ook mag bij ziekte, dan heb ik ook diaree.
Het kan zijn dat deze c vorm niet zo geschikt is voor mensen met gevoelige darmen. Ik zal er eens naar zoeken.

Sterkte!!!โค

"Hoewel je een teveel aan vitamine C uitplast, kun je klachten krijgen als je veel vitamine C binnenkrijgt. Meer dan 2 gram vitamine C per dag kan leiden tot darmklachten of diarree en een verhoogde uitscheiding van oxaalzuur met de urine. In het verleden werd gedacht dat hierdoor het risico op de vorming van nierstenen groter was, maar dit is nooit bevestigd in onderzoek"

Even lezen graag ๐Ÿฆ‹WELKOM OP HET FORUM!๐Ÿฆ‹
Op onze WEBSITE vind je informatie en onderzoeken
Belangrijk: KLACHTEN DOOR IMPLANTATEN MELDEN!๐Ÿ’ช
Klachten over behandelaar of verzekeraar? MELD DIT!๐Ÿ’ช
Problemen met inloggen of registreren? LEES DIT!
โš ๏ธBij acute problemen je arts raadplegen!

Dorie

Ongelezen bericht door Dorie » 12 feb 2020 11:21

Vervelend dat je er last van hebt. Zelf heb en ervaar ik dit niet. Merk er eigenlijk niks van dat ik al die vitamines ed slik... Hopelijk doet het toch iets van goed....
explantatie januari 2020 dr niessen

Luna MKS

Ongelezen bericht door Luna MKS » 12 feb 2020 11:38

Hier nog even een duidelijk stukje over waarom je diarree kunt krijgen.
Hoewel alles wel klopt wat er staat, moet ik lachen om het laatste stukje. Wie zien bij jou dat ook bij de liposomale C de intolerantie grens bereikt kan worden...
Maar misschien helpt het als je de laagst mogelijke dosering neemt. En dan heel langzaam opbouwen. Dan kijken hoe dat gaat. Gaat het niet, dan blijf je bij de dosis waarbij je geen diaree kreeg.
Deze diaree is overigens onschuldig. Het komt omdat water zich dan aan de vitamine bindt en zo de darm verlaat ipv dat het wordt opgenomen.

Ik moet zelf altijd mijn supplement inname opbouwen wanneer ik met iets nieuws begin. Misschien helpt het jou ook om het langzaam op te bouwen en dan kijken tot welke dosis je kunt gaan.

De ascorbaten geven minder problemen met maag en darmen itt ascorbinezuur. Liposomale C zou dat volgens dit stukje ook moeten doen maar bij jou niet. Maar misschien even langzaam opbouwen.

Hoop dat je er wat aan hebt ๐Ÿ’‹

"Bowel Tolerance Factor
Vitamin C has proโ€™s and conโ€™s when it comes to gut health. Each individual has their own โ€˜bowel toleranceโ€™ level for vitamin C. This is the dose at which a vitamin C induced intestinal flush (diarrhoea) occurs. Individuals with a tendency towards gut issues are likely to have a lower bowel tolerance than those without a history of tummy troubles. If exceeding the bowel tolerance level is well-tolerated, then the remainder (un-absorbed) vitamin C passes into the colon before they get absorbed. Some forms of vitamin C supplements are more likely to trigger a lower bowel tolerance factor (ascorbic acid) whereas one of the benefits of liposomal vitamin C is that even at high doses digestive upset, diarrhoea or intestinal flushing is not a factor."

Scorpio

Ongelezen bericht door Scorpio » 12 feb 2020 12:58

Lieve Luna,

Bedankt dat je dit zo voor mij hebt uitgezocht. Je bent een schat๐Ÿ™๐Ÿป๐Ÿ’•

Ik zal t langzaam opbouwen en kijken hoe t gaat ๐Ÿ˜Š

bloempje70

Ongelezen bericht door bloempje70 » 12 feb 2020 13:41

Ja, ik heb ook veel last van mijn darmen gehad toen ik begon met de supplementen. Omdat je dan met alles tegelijk begint vond ik het lastig te bedenken waar het door kwam. Ik had niet echt diarree maar wel veel pijn in mijn buik. Voelde alsof ik net buikgriep gehad had. Bij mij is het na 1,5 - 2 weken beter geworden. Het kan vd probiotica komen, of de vitamine C of in mijn geval omdat ik wellicht mijn kwark had vervangen door soja. Merk dat ik niet dagelijks een bak sojayoghurt moet eten bijv.
Ik slik de vit. C in liposomale poedervorm van het merk BioVitaal. Vind het fijn spul, zit een neutrale smaak aan dus proef je niks van door kwark oid. Verder neem ik multi van Solgar en probiotica Platinum van Vitaminesperpost. En dan nog extra vit D en resveratrol van Bulkpowders (99% puur). Dit laatste is een krachtig antioxidant. Ook geen smaak aan en heel weinig/zuinig in gebruik. Biergist werkt erg op mijn darmen dus dat neem ik niet (meer).
23-1-2020 explantatie Allergan inspira TRF 265 gram door dr. Niessen en 170 cc lipofilling per borst

Joanna

Ongelezen bericht door Joanna » 12 feb 2020 20:34

Scorpio schreef: โ†‘
12 feb 2020 10:33
Ik ben vandaag begonnen met liposomale vit. C van altruient. Niessen schrijft 2000 voor, maar ik dacht zelf aan 1000. Aangezien in een multi ook vit c zit.

Ik neem daarnaast ook straks een multivitamine met mineralen van orthica. Ik ga de poeder proberen. Ik had al een multi v orthica met omega, maar las dat de omega pas 6 weken na de operatie mogen. Dus die moet nog in de kast. Ik zal de poeder bestellen. Verder neem ik niet de andere vitaminen ( zoals biergist en probiotica). Probiotica heb ik ooit eens geprobeerd en kreeg toen ook erg last.

Ik heb gevoelige darmen en kreeg vanochtend diarree. Kan dat al zo snel komen vd vit.c? Namen jullie t ook in op een nuchtere maag? Ik heb alleen niet 15 min gewacht. Mijn ontbijt v yoghurt erbij viel misschien niet goed en gister ook nog zuurkool gehad. Ik zal het morgen proberen met brood als ontbijt.

Ik hoop dat het beter gaat morgen. Voel me nu natuurlijk bleh.

Meer dames met gevoelige darmen die ervaring hebben met de vitaminen?
๐Ÿ’•
Jaaa, ik had een tijdje heeeel veel last van mijn maag. En vitamine c was toen echt te prikkelend. Ik heb toen gelezen dat de vorm Ester-C zachter is. Ik weet niet of dit exact hetzelfde doet als lipsomale C voor het herstel in verband met de operatie, moet je misschien eerst eens navragen. Maar het schijnt wel goed te zijn. Ik kocht een pot los poeder van het merk Springfield. Kostte niet zo veel en zit geen onnodige troep in. Het bestaat ook in capsulevorm van hetzelfde merk.

x

Joanna

Ongelezen bericht door Joanna » 12 feb 2020 20:39

(en ook last aan mijn darmen, niet alleen de maag)

Zusss

Ongelezen bericht door Zusss » 12 feb 2020 21:03

@Dorie en andere lieve dames,

Gebruiken jullie ook de anti oxidanten en biergist?
Ben gisteren begonnen met de rest van Solgar volgens plan (bij DA drogist gekocht) maar twijfel over deze 2 omdat ze de multivutamimen ook zitten.
BV 2000 - 2020 ๐Ÿ’ƒ๐Ÿผ
Op naar klachtenvermindering!๐Ÿ€๐Ÿฆ‹๐Ÿ€

vlindertje

Ongelezen bericht door vlindertje » 13 feb 2020 10:55

Zusss schreef: โ†‘
12 feb 2020 21:03
@Dorie en andere lieve dames,

Gebruiken jullie ook de anti oxidanten en biergist?
Ben gisteren begonnen met de rest van Solgar volgens plan (bij DA drogist gekocht) maar twijfel over deze 2 omdat ze de multivutamimen ook zitten.
Ik heb de anti-oxidanten niet gebruikt en wel een paar tabletjes biergist, maar die gebruikte ik al.
Verder kreeg ik toen ik de multivitamine van Solgar slikte een hele neon-kleurige urine. Daar schrok ik toen even van, maar na wat googlen, bleek dat door vit B2 veroorzaakt te worden.
Verder gebruik ik de curcumin niet, ik heb het een en ander uitgezocht, maar er is niet wetenschappelijk bewezen dat dit helpt en daarbij kan het juist ook veel bijwerkingen geven (maag-darmklachten).

Ik gebruik de Esther-C vitamines, die zijn wat goedkoper dan de liposomale vit.C.

Benijofar2312

Ongelezen bericht door Benijofar2312 » 13 feb 2020 11:17

Heb mijn pc er niet over gehoord... Ik word over vier weken geopereerd, moet je supplementen nemen??

Luna MKS

Ongelezen bericht door Luna MKS » 13 feb 2020 11:18

De Ester C is inderdaad heel goed en minder prijzig dan die dure vit C tabletten die dr. Niessen laat kopen. De opname in deze vorm is gewoon prima. Ik gebruikte hem eerst ook, maar ik loop altijd weer tegen alle vulstoffen aan in tabletten. Dus ik gebruik liever drankjes, sprays, poeders enz. Alleen tabletten als daar geen alternatief voor is.
De pure c poeders van ascorbaten worden ook gewoon goed opgenomen. En verder zonder rommel.
Al die toevoegingen aan tabletten zijn namelijk uiteindelijk ook niet goed voor ons...
Het merk Vitals gebruikt wel de meest minder schadelijke toevoegingen. Vaak cassave en rijst. Solgar en Bonusan hebben iets minder goede toevoegingen, hoewel het nog steeds goede merken zijn hoor. Ik gebruikte ze vroeger ook, maar Vitals en Sunwarrior zijn beter. Sunwarrior is wel heel duur helaas๐Ÿ˜ข

Plaats reactie

Terug naar โ€œSupplementenโ€