Door angst stel ik de operatie steeds uit

Deel je ervaringen of stel vragen.

Moderators: Susana, Essi

Jettie

Re: Door angst stel ik de operatie steeds uit

Ongelezen bericht door Jettie » 19 sep 2020 12:49

En hoe is het gegaan?? 🍀
Eurosilicone 180 cc vanaf 2004
Explantatie en lipofilling 1 okt 2020 Dr Niessen

Gwensvc

Ongelezen bericht door Gwensvc » 20 sep 2020 00:58

Hi, de operatie is ondanks mijn stres super goed verlopen en de pijn valt reuze mee. Vandaag rustig thuis op de bank met een boekje. Wel een onrustig gevoel gisteren omdat ik al een glimp opving in de spiegel en in shock was van het eerste zicht. Heb vandaag de spiegel gemeden en geef mezelf de tijd om te wennen aan het nieuwe beeld. Ook moet mijn lichaam nog herstellen en vorm aannemen dus nog te vroeg om hier uitspraak over te doen. Ondanks dat ik onzeker ben over hoe het er gaat uitzien, voel ik wel dat me enorm schoon voel. Zo dubbel, het was mooi en toch voelde het niet ok. Blij dat de implantaten eruit zijn en ik eindelijk gerust kan zijn. Wennen aan de nieuwe ik zal tijd vragen. Wordt vervolgd x

Muisje

Ongelezen bericht door Muisje » 20 sep 2020 10:44

Neem je tijd, ik heb er ook echt aan moeten wennen hoor. In kleding vind ik het soms nog lastig, ziet toch heel anders uit.
Knap goed op.
Op naar een gezond lichaam.

Liefs Mieke
2010 monoblock Hydrogel implantatie.
Explantatie 2 september 2020 :D :D :D

Jettie

Ongelezen bericht door Jettie » 20 sep 2020 12:22

Je hebt het achter de rug! Goed herstel gewenst!

Liefs Jettie
Eurosilicone 180 cc vanaf 2004
Explantatie en lipofilling 1 okt 2020 Dr Niessen

Gwensvc

Ongelezen bericht door Gwensvc » 20 sep 2020 15:44

Heb alleen nog een vraagje.
Ik heb zo postoperatieve BH gekocht online, maar die spant echt helemaal mooi rond, is dit ok? Die duwt dus ook het weinige borst dat ik nu nog heb helemaal plat. Weet niet goed of dat wel ok is. Moet dit echt hard omklemmen of moet het de borst al wat vorm geven? Wat is jullie ervaring hiermee? Lieve groeten.

Essi

Ongelezen bericht door Essi » 20 sep 2020 18:51

Yesss, je hebt het achter de rug.
Zie je nou dat het mee viel!
Fijn dat de pijn goed te doen is. Geef je zelf idd de tijd. En je b.h mag best lekker stevig zitten. Je hebt alleen explantatie gedaan toch? Bij lipofilling moet het wel wat meer ruimte hebben.
Liefs essi

EvaSarah

Ongelezen bericht door EvaSarah » 20 sep 2020 20:49

Fijn dat het goed is gegaan ❤️
Mag best strak zitten een bh na alleen explantatie, ik moet zeggen dat ik er behoorlijk last van heb als het strak zit... maar ik denk dat het persoonlijk is..
liefs EvaSarah
Eurosilicone 280cc vanaf 2004

Mariaa

Ongelezen bericht door Mariaa » 21 sep 2020 00:39

Wat fijn dat je het gehad hebt en wat mag je trots op jezelf zijn!!! Je hebt het maar mooi gedaan!!!

De post operatieve top drukt alles inderdaad erg plat.

Sterkte met het herstel 😚

Sammie

Ongelezen bericht door Sammie » 22 sep 2020 08:43

Wat goed om te lezen dat je je keuze hebt kunnen maken en inmiddels allemaal achter de rug hebt.
Super stoer en super knap dat je er zo instaat. Dat je jezelf de tijd geeft om te wennen. IS heel heel belangrijk.
Ik weet nog hoe erg ik schrok en de eerste week kon ik alleen maar huilen als ik ging douchen. Nu ben ik zeer tevreden en vind het helemaal ok en ook bij mijn lichaam passen. Dat had even tijd nodig maar dat wist ik ook en dat gaf ik mezelf ook. Ik gaf mezelf een jaar maar nu na 4 maanden ben ik daar al.

hoop dat je nog even lekker rustig aan mag doen en geniet van je heerlijke schone en bevrijde gevoel.
liefs Sammie

(Wat betreft bh, wat jezelf prettig vind denk ik. Bij mij zat hij wel redelijk strak, kan niks mee gebeuren. Maar sommige dames vinden dat niet fijn of is het nog gevoelig.)

Gwensvc

Ongelezen bericht door Gwensvc » 22 sep 2020 23:55

Hi dames,

Nu weer dag 4 na de operatie en wat me vooral opvalt is hoe opgelucht ik me voel.
Zo bizar. Ik ben 15jaar lang blij geweest met het mooie, best wel naturelle, resultaat van mijn implantaten (had geen grote maat besteld 😀) en tegelijkertijd ook vanaf dag 1 mijn angst geuit voor het vreemde voorwerp in mijn lichaam en de wetenschap dat het er na jaren (20 jaar hadden ze mij gezegd) verwijderd zou moeten worden. Ik telde letterlijk de jaren. Dus voor mij toch altijd best een struggle geweest en daar werd ik laatst nog door 1 van mijn vriendinnen op gewezen.

Dus ja, ik ben fier op mezelf dat ik het heb aangedurfd, dat ik mijn tijd heb genomen om de chirurg te kiezen die me begreep en dat ik eindelijk mijn eigen lichaam terugheb, weliswaar met miniborstjes maar ik denk dat ik daar best mee kan leven.
Ben nu al aan het googlen om mooie lingerie uit te zoeken.
Nu ziet het er nog wel wat verrimpeld en gedeukt uit maar ik zie toch elke dag wat beterschap en ik probeer elke dag eerlijk maar vriendelijk in de spiegel te kijken om beetje bij beetje te wennen aan mijn nieuwe ‘echte’ lichaam.

Ik wil jullie sowieso al even bedanken voor de vele info die ik hier mocht lezen, de fijne reacties, de bemoedigende reacties, de foto’s, ... het is zeker mede door het bestaan van deze site en de oprechte dames dat ik wist dat ik de juiste richting uitging met mijn denken en mijn weg naar explantatie. 🙏🏻🍀

Aanstaande maandag op controle bij mijn PC en toch nog wat vragen wat betreft de staat van de implantaten, ...

Hebben jullie achteraf iets van detox gedaan of een immunoloog geraadpleegd?

Liefs
Gwen

Gwensvc

Ongelezen bericht door Gwensvc » 11 okt 2020 22:13

Hi,

Week 3 nu en k moet zeggen dat het resultaat mini maat best ok is. De PC was aangenaam verrast dat mijn huid nog zo strak was. Ik moet eerlijk zeggen dat en ene dag me beter meevalt dan de andere. Ik moet er best aan wennen. Na 15jaar is dan ook niet om niks om weer te wennen aan mijn echte gezonde lijf.

Toch ben ik super blij dat ik het heb aangedurfd.
Met heel veel stress en schrik maar ik heb het gedaan.
Beide implantaten waren gescheurd dus het was tijd! Ik kies nu voor een gezond leven en geef mezelf de tijd om te wennen aan de echte ik.

Wanneer mag je alweer wat leukere lingerie aan.
Ik heb wel de nood om me wat vrouwelijk te voelen met mijn nieuwe mini’s.
Ik draag nu de topjes van Calvin Klein en die zijn ook best ok maar ze drukken toch best hard. Deze week had ik ook meer last van een branderig gevoel op mijn borst. Wat me toch wat zorgen baarde. Hebben jullie ook nog lang last gehad. Ook m’n spieren zijn nog niet ok.

Lieve Grt
Gwen

Sammie

Ongelezen bericht door Sammie » 11 okt 2020 22:29

Hi Gwen

Ik word zo blij van jou woorden voor jezelf. Ze klinken lief. Je mag wennen en je geeft jezelf daar tijd voor. Weet dat de ene dag makkelijker gaat dan de andere.
En je mini's.......geweldig. vind ik leuk klinken. Niks mis met onze mini's😆🤩
Super trots mag je zijn. Zo sterk ben je. Fijn om te lezen.

Ik mocht van mijn chirurg na 3 weken weer gewone bh's aan. Ik ben gelijk vanuit de kliniek naar de lingerie shop gereden en wat gekocht.
Ik had 2 beugel bh's maar ik moet zeggen dat ik die niet fijn vind zitten. Even wel maar voelt toch niet prettig op het litteken.
Het liefste draag ik topjes of zo een bralette. Ik heb ze bij de h&m gekocht. Hele leuk met kant. Best sexy, hihihi
Mijn bh's had ik van de triumf.

Ik heb heel soms nog een beetje branderig gevoel in mijn borst. Nu 5 maanden po. Er moet nog veel herstellen van binnen.
Ik ben zo opgeknapt na explantatie dat ik echt geloof dat het wel goed komt. Ik ben niet zo snel bang als ik iets voel. Soms doet het litteken pijn en dan kijk en voel ik even met douchen. Als het een beetje gevoelig is of brand dan masseer ik lichtjes. Maar ik ben niet zo angstig. De ellende is eruit en nu mag mijn lichaam gaam herstellen. Sowieso een jaar.

Nogmaal super tof te lezen je update. Ondanks wat dingetjes die er spelen gaat het volgens mij heel goed met je. Leuk.

Slaap lekker
Liefs Sammie

EvaSarah

Ongelezen bericht door EvaSarah » 11 okt 2020 22:38

Gwensvc schreef:
11 okt 2020 22:13
Hi,

Week 3 nu en k moet zeggen dat het resultaat mini maat best ok is. De PC was aangenaam verrast dat mijn huid nog zo strak was. Ik moet eerlijk zeggen dat en ene dag me beter meevalt dan de andere. Ik moet er best aan wennen. Na 15jaar is dan ook niet om niks om weer te wennen aan mijn echte gezonde lijf.

Toch ben ik super blij dat ik het heb aangedurfd.
Met heel veel stress en schrik maar ik heb het gedaan.
Beide implantaten waren gescheurd dus het was tijd! Ik kies nu voor een gezond leven en geef mezelf de tijd om te wennen aan de echte ik.

Wanneer mag je alweer wat leukere lingerie aan.
Ik heb wel de nood om me wat vrouwelijk te voelen met mijn nieuwe mini’s.
Ik draag nu de topjes van Calvin Klein en die zijn ook best ok maar ze drukken toch best hard. Deze week had ik ook meer last van een branderig gevoel op mijn borst. Wat me toch wat zorgen baarde. Hebben jullie ook nog lang last gehad. Ook m’n spieren zijn nog niet ok.

Lieve Grt
Gwen
Hoi Gwen,

Herken dat van de spieren zeker! Zaten ze bij jou ook onder de borstspier? Vooral links waar bij mij de kapotte prothese zat... en dokter van Selms dus echt werk heeft gehad om het kapsel te verwijderen is nog gevoelig...
ik zit nu op 5 weken.
Gewone bh al zonder beugels vind ik drama, dan krijg ik meteen na een tijdje weer rare klachten van pijn net of het toch te veel afknelt 😢 dus ik hou lekker de sport bh’s nog even aan. En wil gaan zoeken naar een bh die niet knelt 🙈. Hier zijn de gezondheidsklachten zeg maar 50/50
Helft verdwenen helft misschien nog wel even heftiger 🥴 Van Selms zei trek er maar een half jaar voor dan kan je pas zeggen of je rest klachten hebt.... je lichaam heeft tijd nodig!

Maar wat fijn om te lezen dat je happy bent met je borsten 💪🏻❤️🥰 dat scheelt echt enorm!

Wat betreft bh’s ik zou gewoon gaan passen en kijken welke lekker zitten 😘 Oja ik mocht na de controle op week 4 gewone bh’s aan (ik heb alleen explantatie gehad)

Liefs EvaSarah
Eurosilicone 280cc vanaf 2004

Gwensvc

Ongelezen bericht door Gwensvc » 12 okt 2020 18:39

Hi dames, dank je voor jullie lieve reacties!
Ik heb inderdaad enkel een explantatie laten uitvoeren en de implantaten zaten achter de spier. Dus de pijn of het vervelende gevoel is te verklaren.
Ik zit nu op 3 weekjes, wat wil zeggen 3 weekjes sporttopjes. Tijd voor wat mooiere lingerie. En een beetje push up misschien...

Dank je voor jullie raad!
Het is door deze site (tijdens onze lockdown in België) dat ik me als gek heb ingelezen over explantatie. Dankzij de info hier besefte ik dat ik het bij het rechte eind had en dat ik de implantaten eruit wilde.

Zo opgelucht.
Alleen dat gevoel al is zoveel waard.
Ik geef mijn lichaam de tijd om te wennen en ook mezelf. Voorzichtig kijk ik elke dag naar mezelf of een zachte manier en betrap me erop dat ik heel erg nadenk over hoe ik me kleed. Ik wil me goed voelen, ook op onzekere dagen.. en ik ben ervan overtuigd dat ik tegen volgende zomer fier ga zijn op mijn mini’s 😉

Liefs
Gwen

Mar3kids

Ongelezen bericht door Mar3kids » 12 okt 2020 19:20

Gwensvc schreef:
12 okt 2020 18:39
Hi dames, dank je voor jullie lieve reacties!
Ik heb inderdaad enkel een explantatie laten uitvoeren en de implantaten zaten achter de spier. Dus de pijn of het vervelende gevoel is te verklaren.
Ik zit nu op 3 weekjes, wat wil zeggen 3 weekjes sporttopjes. Tijd voor wat mooiere lingerie. En een beetje push up misschien...

Dank je voor jullie raad!
Het is door deze site (tijdens onze lockdown in België) dat ik me als gek heb ingelezen over explantatie. Dankzij de info hier besefte ik dat ik het bij het rechte eind had en dat ik de implantaten eruit wilde.

Zo opgelucht.
Alleen dat gevoel al is zoveel waard.
Ik geef mijn lichaam de tijd om te wennen en ook mezelf. Voorzichtig kijk ik elke dag naar mezelf of een zachte manier en betrap me erop dat ik heel erg nadenk over hoe ik me kleed. Ik wil me goed voelen, ook op onzekere dagen.. en ik ben ervan overtuigd dat ik tegen volgende zomer fier ga zijn op mijn mini’s 😉

Liefs
Gwen
Hoi

Ik wordt blij van jouw woorden.
Ik moet nog, maar als ik dit lees geeft het mij positieve energie!
Ik heb ze ook achter de spier. Is dat pijnlijker?
En is je huid niet altijd gerimpeld En gedeukt?

Liefs

Plaats reactie

Terug naar “Angst/zorgen voor de operatie”