Nieuwe test siliconen belasting

Stel vragen over bepaalde onderzoeken of deel ervaringen.

Moderators: Essi, Susana

Sammie

Nieuwe test siliconen belasting

Ongelezen bericht door Sammie » 01 aug 2020 23:44

Henry Dijkman poste dit net op Facebook. Ik dacht dat ik het hier wel kon plaatsen. Super belangrijke ontwikkeling vind ik.

Hair Diagnostix biedt unieke wetenschappelijk bewezen screening methodes aan, gebaseerd op meerdere technologische platforms. Door middel van jouw haar kan Hair Diagnostix, op een niet invasieve manier, inzicht geven in wat er zich afspeelt in jouw lichaam

Siliconen implantaten zijn niet inert en cohesive gel bestaat niet zonder Platina.
Resten van Platina kunnen door een ruptuur of door diffusie (gel bleed) in het lichaam terecht komen en zorgen voor gezondheidsklachten en problemen. Het ontstaan van auto-immuunklachten of ontstekingsklachten wordt ook wel “Breast Implant Illness” (BII) genoemd.

Om vast te kunnen stellen of er sprake is van een ruptuur of diffusie heeft Hair Diagnostix een test ontwikkeld, waarbij het Platina niveau in het lichaam over langere tijd kan worden vastgesteld met behulp van een haartest op basis van massaspectrometrie. Het enige dat hiervoor nodig is, zijn een aantal haren.
Hiermee krijg je inzicht in de siliconen belasting van je lichaam. Indien je klachten hebt die passen bij BII dan is explantatie belangrijk, 80% van de patiënten herstellen.
Met deze test kun je siliconen toxiciteit vast stellen. Voor meer info kijk op hair diagnostix.nl en binnenkort ook hairdiagnostix.com

https://www.hairdiagnostix.nl

EvaSarah

Re: Nieuwe test siliconen belasting

Ongelezen bericht door EvaSarah » 02 aug 2020 13:03

Super interessant! Maar best prijzig zo’n test 🙈
Ik wist al dat je veel uit haren kan zien ❤️
Eurosilicone 280cc vanaf 2004

Zusss

Ongelezen bericht door Zusss » 03 aug 2020 07:03

Wat goed dat je dit deelt Sammie! Interessant!
Inderdaad erg prijzig maar het overwegen waard.
Thnx😘
BV 2000 - 2020 💃🏼
Op naar klachtenvermindering!🍀🦋🍀

Sammie

Ongelezen bericht door Sammie » 03 aug 2020 11:46

ik vind het voor mezelf niet meer nodig. Ik vertrouw weer op mijn lichaam en voel me al zoveel beter. Maar ik word enthousiast van nieuwe ontwikkelingen en meer bekendheid.
Zo eenzaam en wanhopig voelde ik me toen artsen en mijn omgeving me niet geloofde en voor erg gevoelig en buren out uitmaakte. Dat gun ik niemand dus elke ontwikkeling naar meer voor vrouwen die deze weg nog moeten bewandelen en dus zullen helpen word ik blij van.

Maddie69

Ongelezen bericht door Maddie69 » 01 okt 2020 09:24

Mijn arts zegt dat ze in gesprek zijn hierover maar dat de resultaten niet betrouwbaar zijn.
Als dit een goede manier is om het aan te tonen waarom moeten we dit dan zelf betalen?

Sammie

Ongelezen bericht door Sammie » 01 okt 2020 09:31

er kan veel uit haren gehaald worden maar of het betrouwbaar is weet ik niet.
Ik denk dat dit sowieso niet vergoed gaat worden. Dit onderzoek.
Ik zou me er niet aan vasthouden en vooral met je klachten naar huisarts en of internist gaan.

Hopelijk wordt de wachtlijst in het VU korter en kunnen we daar sneller terecht voor onderzoek maar dat zal na de aandacht van Radar en Jamie wellicht oplopen ipv terug lopen.

Luna MKS

Ongelezen bericht door Luna MKS » 03 okt 2020 10:50

Zo nieuw is deze test niet hoor, wij kennen de haaranalyse test al heel lang en staat al sinds 2010 op de website van het Meldpunt.
Ze hebben het nu in een nieuw jasje gestoken en promoten het als test om siliconenbelasting of lekkage aan te tonen.
Ze maken eigenlijk een beetje misbruik van de situatie vind ik zelf.
Ik vind ze erg duur. Haaranalyse tests zijn bij vele alternatieve geneeskundigen veel goedkoper. Google er maar op.
Daarbij is het, vind ik, bijna een onzinning test, aangezien alle implantaten zweten, dus ja, de test zal positief zijn. Zelfs als je nog geen klachten hebt, omdat de drempelwaarde van de hoeveelheid stoffen in het lijf en klachten, bij iedere vrouw verschilt.

Liefs, Luna💕💕💕

O.a. dit bedrijf doet de test namens vele alternatieve geneeskundigen: https://www.rpsanitashumanus.com/dienst ... iaal/haar/
:!: Hier waar je het voor de helft van de prijs zelf kunt aanvragen: https://www.haartest.nl/waarom-haartest/

Even lezen graag 🦋WELKOM OP HET FORUM!🦋
Op onze WEBSITE vind je informatie en onderzoeken
Belangrijk: KLACHTEN DOOR IMPLANTATEN MELDEN!💪
Klachten over behandelaar of verzekeraar? MELD DIT!💪
Problemen met inloggen of registreren? LEES DIT!
⚠️Bij acute problemen je arts raadplegen!

Luna MKS

Ongelezen bericht door Luna MKS » 03 okt 2020 17:10

Zie mijn eerdere bericht waar het goedkoper kan, als je het echt graag wilt doen.
Deze test is echt niks nieuws onder de zon. En de prijs die dit bedrijf vraagt is heel erg hoog (330,-). Onze vrouwen hebben het financieel vaak erg moeilijk...
Heb je er wel het geld voor, is het natuurlijk een mooie aanvulling, maar zeker niet noodzakelijk.

Succes en sterkte iedereen!!!🙏

Luna MKS

Ongelezen bericht door Luna MKS » 03 okt 2020 20:35

Een tip: trek het bedrag van alternatieve onderzoeksmethoden, die niet worden vergoed, van de belasting af.
https://www.zorgwijzer.nl/faq/aftrekbare-zorgkosten
Ons topic over belastingaftrek: https://meldpuntklachtensiliconen.com/f ... php?t=1359

Plaats reactie

Terug naar “Onderzoeken”