Welke stap nu het beste zetten

Lees hier meer wat je kunt doen.

Moderators: Susana, Essi

Marinde

Re: Welke stap nu het beste zetten

Ongelezen bericht door Marinde » 26 mei 2020 06:42

Dank je wel mo
Ja kan gewoon niet meer wachten haha
Ik zou alleen de leefregels en waneer je de sport bh uit mag enzo wel willen weten
Dat zijn vragen waar we het bijna niet over gehad hebben met de pc
Zou iemand daar iets meer over kunnen vertellen of kan ik dat hier lezen op het forum ?
Liefs marinde

Sammie

Ongelezen bericht door Sammie » 26 mei 2020 08:35

Volgens mij verschilt het een klein per kliniek.
Ik ben bij dr van Selms geweest.
Ik moet dag en nacht de bh aan. In elk geval t/m de eerste controle. En die is na 3 weken.
Ze zeiden dat ik in principe alles mocht doen maar vooral moest oppassen met tillen. Ik mag op mijn zij liggen.
Ik mocht de volgende douchen. Pleisters laten zitten.

Ik doe vooral wat goed voelt. Wij hebben bijvoorbeeld een schuifpui. De eerste 4 dagen kon ik die niet open doen. Als ik met 2 hamden dichtbij mijn lichaam probeerde dan voelde ik mijn littekens pijn doen dus dan stop ik.
Inmiddels kan ik het gewoon. Ik kan makkelijk mijn haar wassen maar helemaal strekken boven mijn hoofd voelt niet fijn. Dus doe ik nog niet.
Bewegen is nog lastig. Wandelen kan prima. Als ze maar niet te veel op en neer gaan.

Ik merk zelf dat het stukken minder heftig is dan toen ze erin kwamen. Minder pijn en minder lang. Al vanaf het begin. En de leefregels ook wat minder heftig zeg maar.

Advies tillen en intensief sporten en zwaar huishoudelijk werk na 6 weken. Das wel hetzelfde

Als het goed is staat op de site van de kliniek de info die zij adviseren. En anders ff een mail sturen om te vragen.

Wel heb ik zelf nog 2 bh's gekocht. Zeker als het een beetje warm is en na slapen met eventueel zweet vind ik het fijn om elke dag even te wassen. Dus ik wilde er 3. Het droogt gelukkig snel met dit weertje.

Hoop dat je er wat aan hebt
Liefs en een fijne dag
Sammie

Marinde

Ongelezen bericht door Marinde » 26 mei 2020 10:45

Hoi sammie
Dank je wel
Ja de pc zei ook tegen mij dat het eigenlijk een fluitje van een cent is , tegenover een vergroting
Maar aan jou reactie heb ik zeker wat aan
Wat fijn dat het goed gaat met je
Mag ik nog vragen Hoe je borsten aanvoelen als ze er net uit Uit zijn?
Was je niet bang om te douchen zeg maar
En voelde dat niet he En vreemd πŸ€—
Liefs marinde

Sammie

Ongelezen bericht door Sammie » 26 mei 2020 11:25

Fijn dat je er wat aan hebt.
Ik durfde de eerste dag niet te kijken en te voelen. De volgende dag ging ik smiddags douchen. Ik was wel bang maar vooral voor mijn reactie. Dr van Selms had gezegd dat ik gewoon kon gaan douchen dus daar vertrouwde ik op. Alleen de straal er op is niet fijn de eerste 2 a 3 dagen. Nu maakt niet meer uit.
Ik wilde mezelf afdrogen want ik wilde niet dat mijn man aan mijn borsten zou komen. Maar hij stond er wel bij als stand by zeg maar.
Ik was vooral verbaasd over hoe zacht en warm ze voelen. Ik kon nog niet echt stevig voelen natuurlijk. Niet echt vast pakken maar heel voorzichtig. Dus heel zacht. Ik had vooral het laatste half jaar hele strakke en harde borsten. Vol spanning. En dat is helemaal weg. En gewoon warm. Ik had altijd koude borsten. En nu gewoon warm. Eigenlijk heel fijn.
Afdrogen ging bij mij echt voorzichtig. Maar gaat steeds beter. Het voelt niet meer naar om eraan te komen. Beetje nog.
Ik kan al bijna knuffelen met mijn man. Hahaha. Borst tegen borst zeg maar.

Ook voelt het de eerste dag een beetje leeg. Niet als je ze aanraakt maar als je je bh uit doet dan is er niks meer wat ze op spanning houdt zeg maar. Er blijft natuurlijk een holte achter denk ik en dat voelde ik wel. Niet naar maar een beetje appart. Al met al een heel erg veel fijner gevoel. Ik had dus heel veel spanning daar en moeite met mijn armen bewegen door de spanning en pijn en dat was direct al weg.

Ik weet nog dat ik veel minder kon en veel meer pijn had met de implantatie. Wereld van verschil. Plus dat mijn lichaam blij is dat die troep eruit isik heb het idee dat ze me daar dankbaar voor is.

Maak je niet te druk met hoe het allemaal zou zijn. Luister gewoon heel erg goed naar je lichaam en geef jezelf en je lichaam eerst de kans om lichamelijk te herstellen en ga dan pas kijken hoe je het eruit vind zien. First things first.
Doe wat fijn voelt en zo niet dan probeer je het weer de volgende dag. Maar wees lief en geduldig en vol vertrouwen. Dan komt het goed

Liefs en een mooie dag
SammieπŸ˜™

Marinde

Ongelezen bericht door Marinde » 26 mei 2020 13:27

Super te horen
Heb net nog even naar je foto's gekeken
Echt zo mooi geworden bij jou πŸ€—
Liefs marinde

Sammie

Ongelezen bericht door Sammie » 26 mei 2020 16:17

Zo lief. πŸ’—
Hoop dat ik er ook ooit zo over ga denken
Ik kijl vooral uit naar dat ik me helemaal beter voel.

En het komt goed. Sowieso
Veel liefs Sammie

Zusss

Ongelezen bericht door Zusss » 26 mei 2020 21:48

Hoi Marinde,

In mijn geval 12 weken snachts de speciale sport bh aan, en 6 weken overdag.
Zou het gewoon even navragen wat het advies daar is.

Zou nu dus voor het eerst zonder mogen vannacht.
Gisteren even geprobeerd maar dat voelde niet fijn.
En het leek me zoiets fijnsπŸ™„
Houd hem dus nog even iets langer aan. Komt goed. Iets om naar uit te kijken😊

Liefs,
Zusss
BV 2000 - 2020 πŸ’ƒπŸΌ
Op naar klachtenvermindering!πŸ€πŸ¦‹πŸ€

Marinde

Ongelezen bericht door Marinde » 26 mei 2020 22:17

Hoi zusss
Ja geloof goed dat je er naar uit kijkt
Maar als het voor nu beter voelt om hem nog aan te houden is dat fijner
Ik draag altijd in bed een sport bh een soft van de action
In bed , ik kan niet slapen zonder omdat mij borsten dan zo vol voelen in bed zeg maar ze liggen dan echt tegen elkaar aan zonder sport bh
Dus ik zal er zo aan gewend zijn
Dat ik na mij speciale sport bh na de explantie, de action bh zal blijven dragen
Volgens mij mag ik wel vrij snel een gewone bh aan
Maar of dat zonder beugel is dat weet ik niet
2 dagen voor de operatie moet ik een corona test doen bij de kliniek , dat ben ik wel verplicht
Zie daar nog meer tegen op dan de operatie zelf πŸ˜‚
Liefs marinde

Zusss

Ongelezen bericht door Zusss » 27 mei 2020 05:48

Marinde schreef: ↑
26 mei 2020 22:17
Hoi zusss
Ja geloof goed dat je er naar uit kijkt
Maar als het voor nu beter voelt om hem nog aan te houden is dat fijner
Ik draag altijd in bed een sport bh een soft van de action
In bed , ik kan niet slapen zonder omdat mij borsten dan zo vol voelen in bed zeg maar ze liggen dan echt tegen elkaar aan zonder sport bh
Dus ik zal er zo aan gewend zijn
Dat ik na mij speciale sport bh na de explantie, de action bh zal blijven dragen
Volgens mij mag ik wel vrij snel een gewone bh aan
Maar of dat zonder beugel is dat weet ik niet
2 dagen voor de operatie moet ik een corona test doen bij de kliniek , dat ben ik wel verplicht
Zie daar nog meer tegen op dan de operatie zelf πŸ˜‚
Liefs marinde
Hai Marinde,

Snap goed dat je een BH draagt, Ik heb met implantaten ook nooit lekker kunnen liggen...
Gelukkig kan ik nu weer heerlijk op mijn zo zonder harde ellende te voelen 😊
Misschien jij ook wel straks.

Oh hihi moet je je laten testen? Maak je geen zorgen please, als je geen klachten hebt, komt het vast goed.. πŸ’œπŸ’œ

Liefs,
Zusss
BV 2000 - 2020 πŸ’ƒπŸΌ
Op naar klachtenvermindering!πŸ€πŸ¦‹πŸ€

Marinde

Ongelezen bericht door Marinde » 27 mei 2020 07:19

Hoi zusss
Weet jij of je met alleen een explantie gelijk een sport bh aankrijgt?
Of wordt je wakker met verband om de borsten ?
Liefs marinde

Essi

Ongelezen bericht door Essi » 27 mei 2020 15:53

Hoi Marinde,
Dit verschilt echt per arts.
Bij Kappel krijg je een soort strak topje aan maar bij een ander weer een operatie b.h.
En soms moet je zelf een b.h kopen en mee nemen naar de kliniek.
Ook de afspraken over hoelang je iets moet blijven dragen verschillen per arts mÑÑr ook per ingreep.
Als je onduidelijkheden hebt hier over, is het beter om nog een keer je arts/kliniek te vragen. Dan weet je 100% zeker dat je het voor jou op de juiste manier doet.
Liefs essi

Plaats reactie

Terug naar β€œAdviezen”