Hoe lang snachts bh na explantatie en lipo?

Deel je ervaringen of stel vragen.

Moderators: Essi, Susana

muszika

Hoe lang snachts bh na explantatie en lipo?

Ongelezen bericht door muszika » 28 okt 2020 09:30

Hallo lieve mensen,

Hoe lang moet ik eigenlijk na een explantatie met lipo ook nachts een bh dragen???

Wat zijn jullie ervaringen ?

Lieve groetjes
Muszi

Luna MKS

Re: Hoe lang snachts bh na explantatie en lipo?

Ongelezen bericht door Luna MKS » 28 okt 2020 09:53

Hoi Muszi,

Heb even een apart topic gemaakt, omdat het andere topic niet over bh bij lipo ging. Anders loopt alles door elkaar.

Ik zou minimaal 4 weken de bh dragen voor de steun. Na 4 weken zijn de bloedvaatjes goed gevormd en zijn de vetcellen al wat sterker. In ieder geval minder gevoelig voor beschadiging.
Na 4 weken is de wond vanbinnen ook goed genezen. Ook al duurt het ruim 1 jaar voor het weefsel "af" is en tot rust komt.
Verder moet je vooral afgaan op wat je voelt. Doet het zonder zeer, dan nog even dragen. Hij mag niet knellen!

De dames zullen vast nog zeggen wat zij hebben gedaan.

πŸ₯°πŸ˜˜

Even lezen graag πŸ¦‹WELKOM OP HET FORUM!πŸ¦‹
Op onze WEBSITE vind je informatie en onderzoeken
Belangrijk: KLACHTEN DOOR IMPLANTATEN MELDEN!πŸ’ͺ
Klachten over behandelaar of verzekeraar? MELD DIT!πŸ’ͺ
Problemen met inloggen of registreren? LEES DIT!
⚠️Bij acute problemen je arts raadplegen!

Zusss

Ongelezen bericht door Zusss » 28 okt 2020 15:15

Hoi Muszi,

Heb je PB ook beantwoord ivm je andere vraagπŸ˜‰πŸ€—

6 weken is het de bedoeling dat je je BH draagt snachts.
Zelf heb ik dit langer gedaan, vond het niet fijn zonder.
Ben na een tijdje over gestapt op de Hema bamboo BH.

Doe wat goed voelt bij jou, maar sowieso die 6 weken dag en nacht.

En na 1 jaar mag je weer dragen wat je wilt. Tot die tijd ook geen beugels of push-up enzo.

Liefs
ZusssπŸŒΈπŸ’œ
BV 2000 - 2020 πŸ’ƒπŸΌ
Op naar klachtenvermindering!πŸ€πŸ¦‹πŸ€

Dorie

Ongelezen bericht door Dorie » 28 okt 2020 15:58

Volgens dr niessen mag je wel een beugel bh aan hoor. Na 4 of 6 weken ofzo... Zijn advies is nu slechts 4 weken de speciale bh dag en nacht. Daarna alleen indien nodig. Misschien even na vragen bij je eigen arts. Elke arts heeft weer een ander advies....
explantatie januari 2020 dr niessen

Luna MKS

Ongelezen bericht door Luna MKS » 28 okt 2020 16:05

Lieve Zuss, je mag al eerder ph ups dragen hoor en beugel bh's. Je hoeft echt geen jaar te wachten, ook niet na lipo.
Van wie heb je dit gehoord?

De adviezen rond het dragen bh na lipo verschillen enorm. Er zijn zelfs artsen die advieseren om helemaal geen bh te dragen. Ook niet na explantatie en lipo en dat een strak hempje voldoende is.
Het gaat vooral om wat je voelt. Pijn is altijd een goede indicatie. Heb je pijn, dan betekent dat dat er wat meer steun nodig is.

Kijk vooral naar wat je voelt. En borsten zijn in het eerste jaar erg gevoelig, dus geef ze de vrijheid en snoer ze niet afπŸ˜‰
Bij lipo echt zeker minimaal 3- 4 maanden wachten met push up.

Ik heb overigens na meer dan 9 jaar explantatie nog steeds erg gevoelige borsten. Natuurlijk deels hormonaal, maar ook door alle gerommel in mijn borsten😒

Luna MKS

Ongelezen bericht door Luna MKS » 28 okt 2020 16:06

Dorie schreef: ↑
28 okt 2020 15:58
Volgens dr niessen mag je wel een beugel bh aan hoor. Na 4 of 6 weken ofzo... Zijn advies is nu slechts 4 weken de speciale bh dag en nacht. Daarna alleen indien nodig. Misschien even na vragen bij je eigen arts. Elke arts heeft weer een ander advies....
Ik stuurde mijn bericht met de jouwe DorieπŸ˜‰

Luister naar het advies van eigen arts idd en vooral ook naar wat je zelf voelt.

Ik zou wel voorzichtig zijn met beugel na lipo. 4 weken is echt te vroeg hoor. Geloof me.

De vaatjes zijn wel gevormd dan, maar het vet heeft nog steeds voldoende voeding nodig. Ze zijn nog steeds kwetsbaar. Bij beugels knel je de aanvoer van voeding naar de cellen wat af. De bloeddoorstroming wordt minder en dat komt de cellen niet ten goede. Daarbij is je lichaam nog steeds bezig met het afvoeren van vocht. Je knelt de lymfevaten ook wat af met beugels. Niet doen dusπŸ˜‰

Luna MKS

Ongelezen bericht door Luna MKS » 28 okt 2020 16:19

Ik moet wel lachen, dr Niessen moet denk ik een keer een beugel bh aantrekken om te voelen wat we voelen met zo'n ding aan🀣

Bh's zijn ondingenπŸ˜”

Luna MKS

Ongelezen bericht door Luna MKS » 28 okt 2020 16:28

Overigens willen we na explantatie zoveel mogelijk ontgiften en dat betekent ook een grote schoonmaak van je borsten. Daar zat immers de bron van ellende.
Je lymfevaten voeren afvalstoffen weg uit je borsten, ga je te snel over op beugels en push-ups, werk je dat tegen.

Vanuit deze kant benaderd is het advies van Zuss om 1 jaar geen beugel of push up te dragen dus zeer goed! En ik zou alle vrouwen met erg kleine borsten en die wel graag snel een push up willen dragen, adviseren dit wel zo min mogelijk te doen en thuis die krengen uit te trekken.
En borstmassage toe te passen.
Hierbij het advies van Susan over hoe borstmassage te doen:
https://meldpuntklachtensiliconen.com/f ... php?t=2439

:!: Let op! Doe geen borstmassage bij niet onderzochte knobbels of aangetoonde siliconen deposito's/ophopingen of siliconomen in je borsten! Ook niet bij ALCL!

Ook als je niet bent geopereerd is het constant dragen van bh gewoon echt niet ok voor je borsten. Hier een mooi artikel daarover https://www.centraalgezond.nl/nieuws/be ... -ongezond/

Zusss

Ongelezen bericht door Zusss » 29 okt 2020 06:52

Luna MKS schreef: ↑
28 okt 2020 16:28
Overigens willen we na explantatie zoveel mogelijk ontgiften en dat betekent ook een grote schoonmaak van je borsten. Daar zat immers de bron van ellende.
Je lymfevaten voeren afvalstoffen weg uit je borsten, ga je te snel over op beugels en push-ups, werk je dat tegen.

Vanuit deze kant benaderd is het advies van Zuss om 1 jaar geen beugel of push up te dragen dus zeer goed! En ik zou alle vrouwen met erg kleine borsten en die wel graag snel een push up willen dragen, adviseren dit wel zo min mogelijk te doen en thuis die krengen uit te trekken.
En borstmassage toe te passen.
Hierbij het advies van Susan over hoe borstmassage te doen:
https://meldpuntklachtensiliconen.com/f ... php?t=2439

:!: Let op! Doe geen borstmassage bij niet onderzochte knobbels of aangetoonde siliconen deposito's/ophopingen of siliconomen in je borsten! Ook niet bij ALCL!

Ook als je niet bent geopereerd is het constant dragen van bh gewoon echt niet ok voor je borsten. Hier een mooi artikel daarover https://www.centraalgezond.nl/nieuws/be ... -ongezond/
Hai Luna,

Terugkomend op je vraag, maar waar je nu hierboven het antwoord al omschrijft...

De beautycoach van de kliniek heeft mij dit advies per mail gestuurd naar aanleiding van mijn vraag hierover.

Persoonlijk volg ik dus het advies om 1 jaar te wachten met beugels en push-up wel op.
En beugels zitten idd toch niet lekkerπŸ˜‰πŸ˜‰

Blijft lastig al die verschillende en soms tegenstrijdige adviezen die wij allemaal te horen krijgen over het siliconenleed en wat daarbij komt kijken...

Groetjes, fijne dag!!🌸
BV 2000 - 2020 πŸ’ƒπŸΌ
Op naar klachtenvermindering!πŸ€πŸ¦‹πŸ€

Emerald

Ongelezen bericht door Emerald » 29 okt 2020 08:52

Idem hier hoor. Voorlopig geen beugelbeha’s hier. Laat staan push up. Je hebt ook beha’s zonder beugel met lichte padding. Die schaf ik denk ik over een aantal weken aan.

Overigens draag ik β€˜s nachts helemaal geen beha naar gewoon een hemdje. Ik lig dan wel nog steeds braaf op mijn rug.

Plaats reactie

Terug naar β€œWelke bh of kleding na explantatie, lipo en/of lift?”