Kleding na explantatie? Wat moet/kan ik dragen? Hoe deed jij dat?

Deel je ervaringen of stel vragen.

Moderators: Essi, Susana

AnnemiekedeJ

Kleding na explantatie? Wat moet/kan ik dragen? Hoe deed jij dat?

Ongelezen bericht door AnnemiekedeJ » 04 sep 2019 20:27

Hoi,
Ik word a.s. zaterdag geopereerd en heb even een hele praktische vraag. Als ik na de explantatie naar huis ga met drains. Wat is dan handige kleding? Kan ik gewoon een shirt over mijn hoofd aantrekken of beter een blouse met knoopjes? Wie heeft hier al ervaring mee?

Susana

Re: kleding na explantatie

Ongelezen bericht door Susana » 04 sep 2019 20:46

Hoi Annemieke,
Zonder twijfel blouse met knoppen. Het lukt niet voor een tijdje je armen omhoog te tillen, zeker niet als je ook een lift krijgt.
Explantatie + borstlift 2 september 2019
Handig om te weten : viewtopic.php?f=208&t=2033 💜
Je klachten melden: viewtopic.php?f=142&t=1689 🍀
Voor vragen over borst- en littekenverzorging: info@inbalanstotaal.nl 💌
Website massagepraktijk: https://www.inbalanstotaal.nl/ 💙

Onzeker

Ongelezen bericht door Onzeker » 04 sep 2019 21:00

Ik heb zelf wat extra blousejes gekocht. Dat is wat makkelijker met aantrekken.
Dit heb ik ook gedaan na de borstvergroting en dit beviel mij wel.
18 Oktober 2019 explantatie + lift bij JvG door Dr van Selms

Handig om even door te lezen Welkom
Meld je klachten! Meldpunt RIVM

AnnemiekedeJ

Ongelezen bericht door AnnemiekedeJ » 04 sep 2019 21:22

Bedankt voor de info! Nu kan ik mij ook daarop voorbereiden. Het wordt toch wel spannend ondertussen...

Moeke

Ongelezen bericht door Moeke » 04 sep 2019 22:05

Ik heb geen lift gehad, alleen explantatie en kon wel een t shirt aantrekken, had ik niet verwacht maar kouwkleum als ik ben was ik daar wel heel blij mee.
En een vest vond ik ook wel fijn om aan te kunnen trekken.
Ik heb hier weleens de tip gelezen om een lang vest met zakken aan de binnenkant (binnenstebuiten dus of extra zakken erin naaien) aan te doen dan kan je de potten in de zakken doen. Het zijn best grote, ronde potten dus de zakken moeten niet te krap zijn dan.

Komt dichterbij hè,, fijn hoor, de verlossing is nabij!

Liefs, Moeke
It's time to change the world!

Voor veel vragen en antwoorden kun je hier terecht:
viewtopic.php?f=208&t=2033
Heb je lichamelijke klachten door je implantaten, meld dit dan hier:
https://www.rivm.nl/meldpunt-bijwerkingen-implantaten
Heb je klachten over de zorg die je kreeg meld dit dan hier:
https://www.landelijkmeldpuntzorg.nl/burger/home
N.a.v. de uitzending van Radar bestaat er de mogelijkheid om ook hier een klacht te melden:
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... -bij-icij/

Rocky

Re: Kleding na explantatie? Wat moet/kan ik dragen? Hoe deed jij dat?

Ongelezen bericht door Rocky » 06 jan 2020 15:03

Hi dames,

Ik vraag me af wat voor kleding handig is om aan te trekken (na explantatie en lipofilling) wanneer ik weer naar m’n werk ga? Ik heb begrepen dat een broek niet te strak mag zitten en kan ik wel gewoon dingen over m’n hoofd aantrekken (na de bv mocht ik geloof ik m’n armen een tijdje niet omhoog doen, mag dat nu wel?). En moeten de schouderbanden van het pak perse aan of blijft het zonder ook wel goed zitten (zodat ik het op m’n werk los in maken als dat nodig is)?

Ik hoop dat iemand hier tips of ideeen over heeft.

Liefs,
Rocky

Scorpio

Ongelezen bericht door Scorpio » 06 jan 2020 15:40

Rocky schreef:
06 jan 2020 15:03
Hi dames,

Ik vraag me af wat voor kleding handig is om aan te trekken (na explantatie en lipofilling) wanneer ik weer naar m’n werk ga? Ik heb begrepen dat een broek niet te strak mag zitten en kan ik wel gewoon dingen over m’n hoofd aantrekken (na de bv mocht ik geloof ik m’n armen een tijdje niet omhoog doen, mag dat nu wel?). En moeten de schouderbanden van het pak perse aan of blijft het zonder ook wel goed zitten (zodat ik het op m’n werk los in maken als dat nodig is)?

Liefs,
Rocky
Hoi Rocky,

Geen ervaring maar wel ideeën 😁. Ten eerste waarom mag je broek niet te strak zitten? Je hebt toch compressie pak. Dat zit sowieso strak. Daarover heen zou ik een iets wijdere broek doen of legging en jurkje bv. Ik denk dat alles wel kan als het maar comfortabel voor jezelf is. Volgens mij mag je ook gewoon je armen omhoog doen. Als je t maar niet teveel belast met zwaar tillen. Tenslotte denk ik dat je het pak even moet proberen zonder schouderbandjes en of dat blijft zitten. Zo ja dan kan het best zonder. Zo lang het maar lekker zit. Ik hoop voor je dat de ervaringsdeskundigen ook nog reageren🙂Hopelijk gaat je herstel goed. 🍀🌸
Meer dan 20jr implantaten. Reden: Nul borstweefsel.
28 feb. 2020 explantatie en lipo bij Niessen ivm zorgen en vage klachten.

vlindertje

Ongelezen bericht door vlindertje » 06 jan 2020 16:53

Rocky schreef:
06 jan 2020 15:03
Hi dames,

Liefs,
Rocky
Ik heb twee elastische broeken gekocht, die er ook wel redelijk netjes uit zien. Die draag ik over het pak heen. Het belangrijkste is dat het rond de middel niet knelt. En dat je het makkelijk over het pak kan aantrekken. Voor in de nacht heb ik een nachthemd met knopen gekocht bij de kruidvat, die is erg handig.
Verder had ik direct na de operatie een joggingpak aan (met rits in het vest en wijdere broek) en de dagen daarna ook. Na een kleine week kon ik ook wel voorzichtig weer wat over mijn hoofd aantrekken. Je kan je armen wel omhoog doen, tot waar het pijn gaat doen. Ik heb de schouderbanden wel aan.

Rocky

Ongelezen bericht door Rocky » 06 jan 2020 19:02

Hi Scorpio en Vlindertje,

Bedankt voor de tips en ideeën! Ik zal idd nog een elastische broek zoeken voor naar m’n werk. Nu thuis draag ik ook een joggingpak en dat gaat prima. Fijn om te horen dat m’n armen omhoog mogen tot waar het kan, dan kan ik ook gewoon een legging aantrekken met een jurkje of tuniek. Verder hoop ik een elastische broek te vinden, waar ik een blouse of vestje op aan kan trekken. Kun jij toevallig een merk aanraden Vlindertje (dat zoekt wat makkelijker ;-) )?

Scorpio

Ongelezen bericht door Scorpio » 06 jan 2020 20:24

Oh handig ook voor mij Vlindertje. Wat dacht je van zoiets Rocky:
https://m.zalando.nl/jogger-pants/dames/
https://m2.hm.com/m/nl_nl/productpage.0840024001.html
Of https://bit.ly/37yrlR8

Even snel gezocht. 😁

Groetjes
Meer dan 20jr implantaten. Reden: Nul borstweefsel.
28 feb. 2020 explantatie en lipo bij Niessen ivm zorgen en vage klachten.

Rocky

Ongelezen bericht door Rocky » 06 jan 2020 20:36

Top, dank je wel Scorpio!

vlindertje

Ongelezen bericht door vlindertje » 07 jan 2020 11:57

Rocky schreef:
06 jan 2020 19:02
Hi Scorpio en Vlindertje,

Bedankt voor de tips en ideeën! Ik zal idd nog een elastische broek zoeken voor naar m’n werk. Nu thuis draag ik ook een joggingpak en dat gaat prima. Fijn om te horen dat m’n armen omhoog mogen tot waar het kan, dan kan ik ook gewoon een legging aantrekken met een jurkje of tuniek. Verder hoop ik een elastische broek te vinden, waar ik een blouse of vestje op aan kan trekken. Kun jij toevallig een merk aanraden Vlindertje (dat zoekt wat makkelijker ;-) )?
Ik heb een broek bij de C&A gekocht (Yessica) en een broek bij de New Yorker. Beide broeken hebben gewoon een elastische band bovenaan de broek en waren rond de 20 dacht ik. Succes! :D

Rocky

Ongelezen bericht door Rocky » 07 jan 2020 15:43

Dank je wel Vlindertje!

Dorie

Ongelezen bericht door Dorie » 26 jan 2020 20:10

Even een vraagje. Ik kan het in de info van de kliniek niet terug vinden. Hier op de site ook niet. Hoe lang moet je s nachts, na explantatie eigenlijk een bh aan? Draag nu een sport top van de Hema s nachts. Heb een s ivm de kleine cups. Maar zou qua schouders eigenlijk een m moeten hebben. Dus het lijkt me ook wel lekker zonder te slapen. Maar als het beter voor de genezing is... dan haal ik nog wat anders erbij. En topje oid
explantatie januari 2020 dr niessen

Luna MKS

Ongelezen bericht door Luna MKS » 28 jan 2020 11:33

Lieve Dorie,

Ik had net als jij ook alleen explantatie en droeg al vrij snel geen bh in de nacht. Ik weet alleen niet meer hoe snel...
Een goede bh die ondersteunt is in het begin nodig om zoveel mogelijk zwelling te voorkomen en om ervoor te zorgen dat het weefsel goed aan elkaar groeit. Maar het herstel in de borsten gaat na explantatie echt heel snel. Toch is het wel belangrijk om minimaal 4 weken een goede ondersteunende bh te dragen als je wat meer volume hebt. Heb je minder weefsel is een sporttop of hemdje voldoende. Heb je echt grote borsten is een goede bh echt zeer belangrijk. Jij heb geen hele grote maar, ook geen kleine borsten. Een gemiddelde maat heb je, dus een beetje steun is wel belangrijk. In de nacht is het inderdaad minder lang nodig. Ik denk dat 3 - 4 weken wel genoeg is. Kijk gewoon hoe het voelt. Als je pijn hebt, dan langer dragen. Doet het geen zeer meer, dan zou het in principe gewoon kunnen hoor. En anders kun je Niessen of Belinda toch even mailen? Maar pijn is altijd een goede graadmeter in deze gevallen.

Succes!!!

Even lezen graag 🦋WELKOM OP HET FORUM!🦋
Op onze WEBSITE vind je informatie en onderzoeken
Belangrijk: KLACHTEN DOOR IMPLANTATEN MELDEN!💪
Klachten over behandelaar of verzekeraar? MELD DIT!💪
Problemen met inloggen of registreren? LEES DIT!
⚠️Bij acute problemen je arts raadplegen!

Plaats reactie

Terug naar “Welke bh of kleding na explantatie, lipo en/of lift?”