BELANGRIJK!!! Welke compressiekleding en bh's bij lipofilling?

Deel je ervaringen of stel vragen.

Moderators: Essi, Susana

Esthertje

Re: Tips en adviezen lipofilling (ook over compressiekleding enz)

Ongelezen bericht door Esthertje » 19 jul 2019 22:03

Ho Loiza

Ik heb ook lipofilling gehad en had een dure bh van lipo esthetics. Nou die zat na de ingreep helemaal niet lekker. Te strak. Ik heb toen een bamboe top/hemd bh van de Hema aangehad en daarna een zachte padded sport bh.
Zat comfortabel en niet strak. Het heeft mijn lipo geen kwaad gedaan. Denk dat 60-70% is blijven zitten.
Doe wat goed voelt, dan ga je echt niet snel mis hoor. Als het maar niet te strak zit.
Succes.

Liefs
Esther

Loiza

Ongelezen bericht door Loiza » 20 jul 2019 00:20

Thanks voor je tips en geruststelling Esther! 😘
Was 10 jaar de eigenaresse van 300cc siliconen per borst - in juli 2019 explantatie gehad - nu puur natuur inclusief een espressokopje eigen vet per borst. Ben echt verrassend blij met het resultaat :)!

Loiza

Ongelezen bericht door Loiza » 24 jul 2019 18:24

Ik heb heel internet afgezocht voor geschikte 3/4 broekjes. Je hebt websites die broeken aanbieden speciaal voor na een operatie als liposuctie. Daar heb ik 1 van aan gehad, die stof is heel stevig, maar zat bij mij toch niet goed genoeg en die broeken kosten best wat. Mijn ervaring is dat je ook kunt zoeken naar een erg strakke sportlegging, ook wel compressie sportlegging.

Voor broeken kun je zoeken op: compressie (sport) legging, compressie (sport) broek, corrigerende leggings/broeken. Zie bijv de websites van:

Qliniqmedical - merk Biodermis (65 euro)
Podobrace - merk Gladiator (32 euro)
Olfit - merk Skins (70 euro, 90 euro)
Wiggle - merk Skins (35 euro)
Zalando - merk Under Armour (28 euro)

Prijzen zijn van broekjes die ik besteld had. Uiteraard is er nog meer te vinden.

Liefs!
Was 10 jaar de eigenaresse van 300cc siliconen per borst - in juli 2019 explantatie gehad - nu puur natuur inclusief een espressokopje eigen vet per borst. Ben echt verrassend blij met het resultaat :)!

Loiza

Ongelezen bericht door Loiza » 24 jul 2019 18:56

Ook heb ik een studie gemaakt van geschikte topjes/bh's voor (na explantatie plus) lipofilling. Mag niet te strak, moet naadloos zijn, geen beugel hebben. Dus geen naadjes, randjes, beugels van de bh die je borsten kunnen irriteren of te strakke randen die je borsten te veel "duwen"/pletten.

Speciale medische bhs op websites zoals:
Lingeriehuisonline - merk Theya (65 euro)
Annamamelle - merk Amoena Sarah (60 euro)

Ik heb ook gekeken naar sportbh's, maar vond die toch echt wat te strak zitten en het zijn vaak van die racerback topjes, topjes met brede bandjes etc. Die kan ik niet onder al mn kleding dragen. Het is nu zomer dus ja, dat staat niet zo denderend vind ik 😂

Wehkamp - Only Play Level 1 sportbh zwart

Mijn ervaring is nu dat ik de bralette/croptop een geschikte top vind om te dragen. Die heeft een brede hoge voorkant zoals een sporttop maar zit niet super strak en er zijn ook varianten met spaghettibandjes, padding/vulling.

Bol.com - merk Sloggi, Ever fresh crop top.
Wehkamp - merk Sloggi, zero feel bh zonder beugel, zero feel bralette / top
Wehkamp - merk Hunkemoller: Core collection other bralette Maria bordeaux

Zoektermen: medische bh's, post operatieve bh's, sportbhs, bralette, croptop.

Ik heb zelf nu een kleine boezem, 80A/75B, dus niet super veel ondersteuning nodig *). En idealiter wilde ik wel een beetje vulling (padded). Dat speelde mee in mn keuzes.

Liefs!

Luna MKS

Ongelezen bericht door Luna MKS » 05 jan 2020 17:07

Loiza schreef: ↑
19 jul 2019 11:11
I need some advice!! Hellup.

Ik lees op internet verscheidene adviezen mbt het dragen van wel of geen (sport)bh na lipofilling in de borsten. Echt heel uiteenlopend van: draag dag en nacht een goed ondersteunende sportbh tot draag 3 maanden géén bh (want, het nieuwe vet wil je niet pletten).

Ik ben door dr. Kappel geopereerd en bij mn boezem was na de operatie verband geplaatst, rondom mn romp gewikkeld zeg maar. Na 3 dagen de drains verwijderd en het verband daarmee ook. Nu heb ik zelf gewoon overdag een redelijk strak hempje/topje aan, nog geen sportbh oid. Ik heb een mega lading aan medische bhs, sportbhs besteld en het is een crime om 1 te vinden die goed past; niet te strak, wel ondersteunend... wel of geen padding...

Wat zijn de ervaringen van de dames die lipofilling hebben gehad, wat voor type bh?

Ik ben wat angstig nu namelijk: het ingebrachte vet wil ik niet teveel pletten, maar wil straks, als ik de wereld weer in mag, onder mn kleding wel iets aan...

Heb nu van sloggi (zero feel lijn, met pads- kunnen er ook uit) een bh die het beste zit.
Lieve Loiza, waarom heb je niet even het hele topic gelezen? Ik heb daar zoveel tips gegeven.
De padded sportbh's of hemdjes van de Hema kun je gerust na de lipofilling dragen. In het begin zonder padding, later eventueel met.

Lieve meiden, lees topics over een onderwerp waar je info over wilt altijd volledig voordat je vragen gaat stellen waar al antwoorden op zijn gegeven. Er is al zoveel informatie beschikbaar!

X Luna

Even lezen graag 🦋WELKOM OP HET FORUM!🦋
Op onze WEBSITE vind je informatie en onderzoeken
Belangrijk: KLACHTEN DOOR IMPLANTATEN MELDEN!💪
Klachten over behandelaar of verzekeraar? MELD DIT!💪
Problemen met inloggen of registreren? LEES DIT!
⚠️Bij acute problemen je arts raadplegen!

Luna MKS

Ongelezen bericht door Luna MKS » 05 jan 2020 17:18

24 jul 2019 18:56
Ook heb ik een studie gemaakt van geschikte topjes/bh's voor (na explantatie plus) lipofilling. Mag niet te strak, moet naadloos zijn, geen beugel hebben. Dus geen naadjes, randjes, beugels van de bh die je borsten kunnen irriteren of te strakke randen die je borsten te veel "duwen"/pletten.

Speciale medische bhs op websites zoals:
Lingeriehuisonline - merk Theya (65 euro)
Annamamelle - merk Amoena Sarah (60 euro)

Ik heb ook gekeken naar sportbh's, maar vond die toch echt wat te strak zitten en het zijn vaak van die racerback topjes, topjes met brede bandjes etc. Die kan ik niet onder al mn kleding dragen. Het is nu zomer dus ja, dat staat niet zo denderend vind ik 😂

Wehkamp - Only Play Level 1 sportbh zwart

Mijn ervaring is nu dat ik de bralette/croptop een geschikte top vind om te dragen. Die heeft een brede hoge voorkant zoals een sporttop maar zit niet super strak en er zijn ook varianten met spaghettibandjes, padding/vulling.

Bol.com - merk Sloggi, Ever fresh crop top.
Wehkamp - merk Sloggi, zero feel bh zonder beugel, zero feel bralette / top
Wehkamp - merk Hunkemoller: Core collection other bralette Maria bordeaux

Zoektermen: medische bh's, post operatieve bh's, sportbhs, bralette, croptop.

Ik heb zelf nu een kleine boezem, 80A/75B, dus niet super veel ondersteuning nodig *). En idealiter wilde ik wel een beetje vulling (padded). Dat speelde mee in mn keuzes.

Liefs!
Aah mooie bijdrage! Ben je toch nog zelf op de antwoorden gekomen ;)

Luna MKS

Ongelezen bericht door Luna MKS » 05 jan 2020 17:20

24 jul 2019 18:24
Ik heb heel internet afgezocht voor geschikte 3/4 broekjes. Je hebt websites die broeken aanbieden speciaal voor na een operatie als liposuctie. Daar heb ik 1 van aan gehad, die stof is heel stevig, maar zat bij mij toch niet goed genoeg en die broeken kosten best wat. Mijn ervaring is dat je ook kunt zoeken naar een erg strakke sportlegging, ook wel compressie sportlegging.

Voor broeken kun je zoeken op: compressie (sport) legging, compressie (sport) broek, corrigerende leggings/broeken. Zie bijv de websites van:

Prijzen zijn van broekjes die ik besteld had. Uiteraard is er nog meer te vinden.

Liefs!
Ook deze bijdrage is SUPER, wat leuk Loiza!

Lieve meiden, zie hier tips voor goedkopere lipokleding! :D

(Ik lees de laatste maanden niet alle berichten dus ik heb dit nu pas gezien)

:!: Zorg er wel voor dat je broek tot minimaal onder de knieën komt. Dat is altijd beter dan boven de knieen ivm het ontstaan van oneffenheden op de bovenbenen. Een broek tot aan de voeten is ook prima.

kerysa

Ongelezen bericht door kerysa » 05 jan 2020 19:06

Luna schreef: ↑
05 jan 2020 17:20
24 jul 2019 18:24

Liefs!
Ook deze bijdrage is SUPER, wat leuk Loiza!

Lieve meiden, zie hier tips voor goedkopere lipokleding! :D

(Ik lees de laatste maanden niet alle berichten dus ik heb dit nu pas gezien)

:!: Zorg er wel voor dat je broek tot minimaal onder de knieën komt. Dat is altijd beter dan boven de knieen ivm het ontstaan van oneffenheden op de bovenbenen. Een broek tot aan de voeten is ook prima.
Bedankt voor de tip! Helaas heb ik al die merken gegoogled en alleen zalando heeft ze nog. De andere merken verkopen geen broeken zoals we ze graag willen hebben :( blijkbaar is er veel veranderd in het assortiment ..

Maar we blijven verder zoeken naar goedkopere oplossingen!
Explantatie + lipofilling Dr Niessen 16 januari 2020. Mentor coh II 375 cc. Vervangen door 165 cc eigen vet :D Happy!!

Luna MKS

Re: Tips en adviezen lipofilling (ook over compressiekleding en bh's enz)

Ongelezen bericht door Luna MKS » 05 jan 2020 19:17

kerysa schreef: ↑
05 jan 2020 19:06

Bedankt voor de tip! Helaas heb ik al die merken gegoogled en alleen zalando heeft ze nog. De andere merken verkopen geen broeken zoals we ze graag willen hebben :( blijkbaar is er veel veranderd in het assortiment ..

Maar we blijven verder zoeken naar goedkopere oplossingen!

Jammer!☹
In dit topic heb ik wel 2 andere tips staan. viewtopic.php?t=2677
Die van de Hema en de Wehkamp😀
Je leest er ook dat speciale liposuctie kleding eigenlijk overbodig is. Belangrijk is voldoende steun. Dat merk je aan de hoeveelheid pijn bij het lopen zonder broek en met broek. Als je minder pijn voelt, weet je dat je genoeg steun hebt.

Wehkamp:
https://www.wehkamp.nl/magic-bodyfashio ... rt-844957/

Hema
https://www.hema.nl/dames/lingerie/corr ... zkEALw_wcB
Ik weet dat Niessen een aantal jaar geleden de corrigerende broekjes van de Hema aanraadde.
Wel is het zo dat een lange broek het beste is, zodat je geen deuken krijgt op de plek waar een korte broek zou kunnen knellen. Dus altijd een broek tot minimaal onder de knieën.

Dr. Kappel raadt ook strake corrigerende broekjes aan. Speciale liposuctie kleding is eigenlijk overbodig...

In het eerste berichtje van dit topic staan ook nog linkjes.
Verder veel info en tips over bh's in dit topic.
Ik raad alle vrouwen die lipofilling doen alle berichten te lezen.

kerysa

Ongelezen bericht door kerysa » 05 jan 2020 19:27

Dank je Luna!
Explantatie + lipofilling Dr Niessen 16 januari 2020. Mentor coh II 375 cc. Vervangen door 165 cc eigen vet :D Happy!!

Luna MKS

Ongelezen bericht door Luna MKS » 05 jan 2020 21:01

Hier nog een linkje voor betaalbare lipofilling bh's (bij kleinere cup) https://www.kiabi.nl/postoperatief-ling ... _linkname=
https://www.kiabi.nl/post-operatieve-sp ... 431C495430
https://www.kiabi.nl/post-operatieve-be ... 568C612570
Ik had de link al 2 keer eerder geplaatst ;)
Ze lijken me heerlijk! :D
Ik zou ze proberen ;)

vlindertje

Ongelezen bericht door vlindertje » 06 jan 2020 17:05

Ik had deze bh gekocht: https://www.lingeriehuisonline.nl/artik ... eony-tl002
i.p.v. de aanbevolen bh's van lipoelastic. Wel van te voren even bij de kliniek nagevraagd of deze geschikt was na explantatie en lipofilling. En dat was helemaal goed.
Het voordeel is dat je gewoon een S/M/L kan bestellen en je dus niet precies je maat vooraf hoeft te weten. Daardoor hoefde ik ook maar 1 bh te bestellen i.p.v. verschillende maten. En de bh blijft ook goed zitten als de zwelling afneemt.
De bh zit heel fijn en zacht.

En voor tijdens het wassen deze broek: https://www.lingeriehuisonline.nl/artik ... e-leggings
Deze legging kon ik toen nog in maat S/M kopen. Nu staan er alleen nog grotere maten. Maar wellicht nog ergens anders te verkrijgen.
De legging geeft zeker compressie en zit heel fijn (komt ook over de buik).

liedje37

Ongelezen bericht door liedje37 » 08 jan 2020 23:09

Wat fijn om te lezen dat er alternatieven zijn :D Eerlijk gezegd zag ik 't meest op tegen 6 weken in dat drukpak. Ik heb 't 1keer aangetrokken en kreeg meteen de rits niet meer open onder m'n oksel en zat opgesloten in dat pak met dat gat! Mijn billen zijn van nature maat DD dus die zaten flink tegen elkaar geperst dus ik zag mij genoodzaakt al die haakjes en oogjes met hoge nood los te moeten peuteren. Verschrikkelijk
Ik ben nu blij dat m'n operatie is verplaatst ! Ik kan dus andere soepeler kleding aan en die Spanx legging heb ik toevallig al. Dit is winst op letterlijk alle fronten Veel dank voor 't delen

Luna MKS

Re: Welke compressiekleding en bh's bij lipofilling?

Ongelezen bericht door Luna MKS » 19 feb 2020 21:50

http://www.biodermis.nl/home/12-3009-po ... broek.html
Idee voor jullie? Alternatief Lipoelastic?

Hieronder nog een tip van Zuss:
Zusss schreef: ↑
19 feb 2020 20:08
Heej,

Ik had dus precies hetzelfde gevoel bij lipoelastic.
Heb gisteren een pak binnen gekregen van Marena.
Een verademing hierbij. Geen stugge jeukstof maar heel fijn en comfortabel.
Kostte wel 145 euro maar lipoelastic was echt niks voor mij. Misschien iets voor jou?
https://www.emdawear.nl/product/marena- ... ssiebroek/

Zusss

Re: Welke compressiekleding en bh's bij lipofilling?

Ongelezen bericht door Zusss » 20 feb 2020 06:35

Dat is ook een mooi pak Luna van Emdawear💜
Ik heb deze:
Het komt uit Amerika daarom wel duurder. Maar zit goed.

https://www.emdawear.nl/product/marena-sfbhm-body/
BV 2000 - 2020 💃🏼
Op naar klachtenvermindering!🍀🦋🍀

Plaats reactie

Terug naar “Welke bh of kleding na explantatie, lipo en/of lift?”