BELANGRIJK!!! Welke compressiekleding en bh's bij lipofilling?

Deel je ervaringen of stel vragen.

Moderators: Essi, Susana

Esthertje

Re: Tips en adviezen lipofilling (ook over compressiekleding enz)

Ongelezen bericht door Esthertje » 06 feb 2019 12:28

Luna schreef:
06 feb 2019 10:48
Esthertje schreef:
06 feb 2019 06:42
Heel erg bedankt Luna.
Ik ga ermee aan de slag. Ben weer wat wijzer en gerustgesteld.

@Diana
Succes met uitzoeken, ik leef met je mee.

Liefs
Esther
Ok, blij dat je er wat aan had. Ik denk echt dat de 75C goed genoeg zal zijn hoor trouwens. Maar ik weet echt niet hoeveel ze bij je willen inspuiten.. Hadden ze dat gezegd?
En zoals ik schreef zijn de bh's van de Hema prima ;) Dan kun je kiezen uit maat S M L XL enz. Misschien kun je er zo 1 bij nemen? Ik had ze ook en andere dames ook, ging prima. Ook als je lipofilling laat doen. Ik geloof dat Cynthia en Laura ze ook aan hadden. Dacht dat gelezen te hebben in hun posts.
En nogmaals, niet strak! Wel wat steun maar niet strak!
Had je trouwens een 75B voor je bv of had je een 75A? En weet je zeker dat je een omvang 75 hebt? Ik zou mijn borsten goed opmeten, want de meeste vrouwen dragen een verkeerde maat...
Opmeten doe je het beste zo. En altijd goed kijken naar de omvang.

Succes!

X Luna

Dankjewel Luna. Volgens mij had ik 70B voor implantaten. De Niessen wil ongeveer 125-130cc inspuiten als dat lukt.
75C zou dan echt goed moeten zijn. Ik koop in ieder geval ook de bh van Hema.

Liefs
Esther

Luna MKS

Ongelezen bericht door Luna MKS » 06 feb 2019 12:40

Esthertje schreef:
06 feb 2019 12:28

Dankjewel Luna. Volgens mij had ik 70B voor implantaten. De Niessen wil ongeveer 125-130cc inspuiten als dat lukt.
75C zou dan echt goed moeten zijn. Ik koop in ieder geval ook de bh van Hema.

Liefs
Esther

Lieverd, ik had even je berichtje gecorrigeerd. Er ging iets mis met quoten ;)
Ik adviseer je om je maat goed te meten mop. Ben je aangekomen? Waarom heb je nu ineens een 75 omvang?
Als je bent aangekomen klopt dat natuulijk wel, anders moet je echt even nogmaals goed meten. Doe het zoals ik je vertelde.
Als hij dat inspuit, zit je met een 75C zeker veilig hoor.
Als je 70B had, kom je uit op 70C en geen 75C. Toch kan het geen kwaad hoor, beter wat ruimer dan te strak!!!
Hoe kleiner de omvang van een vrouw hoe minder cc nodig is voor een cup maat verschil. Bij 70cm omvang kan 130cc al een groot verschil geven. Bij een omvang 85 merk je het bijna niet.

Komt goed niet te lang nadenken mop ;)

Goed dat je naar dr. Niessen gaat! :D

X Luna

Esthertje, kijk deze is niet zo duur! Dan kun je best 2 maten of zelfs 3 maten bestellen. Dan passen en kijken welke 2 het meest in de buurt komen van wat je nu hebt. Een iets kleinere en 1 die je nu gewoon past.
Ooh dames, het zijn er best veel! Ik zou het kopen ;) En van katoen, wat wil je nog meer?
Is prima genoeg voor na lipofilling (bij kleinere cup). Moet namelijk niet te strak zitten.
Voor lift en lipo is deze niet genoeg. Daar moet je borst wel meer ondersteund worden. Vooral ook als je wat zwaardere borsten hebt.
Ik had de link ook bij ons andere topic met bh's staan, maar helemaal vergeten.
Koop het en kijk even of het wat is.

Ik stop er mee! ;)

Even lezen graag 🦋WELKOM OP HET FORUM!🦋
Op onze WEBSITE vind je informatie en onderzoeken
Belangrijk: KLACHTEN DOOR IMPLANTATEN MELDEN!💪
Klachten over behandelaar of verzekeraar? MELD DIT!💪
Problemen met inloggen of registreren? LEES DIT!
⚠️Bij acute problemen je arts raadplegen!

Luna MKS

Ongelezen bericht door Luna MKS » 06 feb 2019 20:24

Ik had nog even wat linkjes voor jullie gezocht, zodat je kunt zien wat voor soort bh je moet hebben. Een bh die iets ondersteunt, maar niet knelt of teveel druk geeft aan de borsten! Lichte steun is meer dan voldoende. De bh randen moeten over het behandelde gebied zitten en er dus niet op. En het liefste een bh zonder naden die over de borsten lopen. Het spreekt voor zich dat je een bh neemt zonder beugel.

Vragen van dames en antwoorden van chirurgen over het soort bh dat gedragen moet worden na lipofilling:
Engels Vertaling
Engels Vertaling
Engels Vertaling

Deze chirurg zegt helemaal geen bh te dragen. Toch is het dragen van een bh na lipofilling niet erg en juist goed, omdat helemaal geen steun ook weer averechts kan werken. Vooral als je veel beweegt. Maar nogmaals: je bh mag absoluut niet knellen of teveel druk uitoefenen. Een klein beetje steun is voldoende. Een iets grotere bh dan je normaal hebt is altijd beter dan een te kleine. Een sportbh voor zware sport moet je niet hebben. Koop altijd een sportbh voor lichte sport bijvoorbeeld Yoga. Ook geen postoperatieve bh die normaal gesproken gedragen wordt na een bv. Die zijn te strak! Deze moeten altijd wat stakker zitten, zodat de implantaten op de goede plek blijven zolang het weefsel aan het helen is. Maar zo strak mag het absoluut niet na lipofilling!!!

Hier nog een goed advies van een andere arts: voedingsbh’s!!! Ik had dat zelf ook in gedachten en had zelf een linkje naar de voedingsbh van de Hema. Ik ben dus niet helemaal gek ;)

Zo en dit was het dan over de bh’s. Ik denk dat jullie hier een heel eind mee vooruit kunnen.

Welke maat? Kijk naar de hoeveelheid cc van je implantaten en vraag je pc hoeveel hij ongeveer zal inspuiten. Meestal kun je 1 maat kleiner dan je huidige maat nemen en voor de zekerheid ook nog 1 in de maat die je nu hebt. Groter zeker niet, want met lipofilling haal je nooit het volume als met protheses.

Succes!

Lieve meiden, Ik zal niet meer in dit topic reageren tenzij ik nieuwe dingen ontdek. Of als er vragen komen waar we nog niet op hadden geantwoord. Bij dezelfde soort vragen zullen Sol en ik verwijzen naar bestaande topics. Hoop dat jullie dat begrijpen.

KUSSIESS Luna en Sol

Luna MKS

Ongelezen bericht door Luna MKS » 09 feb 2019 12:20

Lieve dames, vergeet niet dat je de kosten voor je bh's en compressiekleding van de belasting kunt aftrekken! Ook alle andere kosten zie:
viewtopic.php?f=186&t=1359

diana1967

Ongelezen bericht door diana1967 » 10 feb 2019 20:45

Hoi Luna,

Bij Mittsu zeiden ze dat ik een B overhoud en moet bestellen. Ik heb nu een D, maar van mezelf had ik een volle B, toen ik naar AA ging heb ik een BV gedaan tot maat C. Zal ik toch maar een C ook nog bestellen dan? Ik houd boven de tepel niets over, zei dr Niessen, dus vandaar de lift en lipo

Liefs

Luna MKS

Ongelezen bericht door Luna MKS » 11 feb 2019 15:29

Mag de bh ook terug? Dan zou ik het gewoon wel doen denk ik. Gewoon voor de zekerheid dat je straks niet met een te kleine cup zit. Kijk maar even.
Jij hebt 88 cm omvang, dus dan zit je tussen de 85 en 90 bh maat. Dan zijn de cups ook gelijk veel groter.
Bij een kleinere omvang en grotere cup zoals bij Dotje is het makkelijker te bepalen vind ik. En bij jou wordt er ook gelift ook dat maakt het lastiger.. :roll:
Dr. Niessen heeft je borsten gezien en gevoeld en weet precies wat hij zal doen en kan altijd redelijk goed inschatten wat er overblijft. Maar met 2 maten zit je wel veilig.
Lastig he :roll:
Succes mop!!!

Loiza

Ongelezen bericht door Loiza » 07 jul 2019 12:21

Was 10 jaar de eigenaresse van 300cc siliconen per borst - in juli 2019 explantatie gehad - nu puur natuur inclusief een espressokopje eigen vet per borst. Ben echt verrassend blij met het resultaat :)!

Loiza

Ongelezen bericht door Loiza » 08 jul 2019 11:58

Wie weet heeft iemand wat aan mijn keuze nav mijn zoektocht naar goede drukkleding..

Ik krijg vrijdag explantatie plus lipofilling en heb maat Xs en S (66 kilo, 179 lang - normaal heb ik s/m, beter 1 maatje kleiner, las ik bij de recensies) van deze besteld:

BIODERMIS 3006 3/4-broek met open kruis na liposuctie / reconstructie ZI 16400704

Op de website van medical qliniq. Kon geen link plakken, die website is niet beveiligd.

Ik krijg een lipofilling achter mn bovenbenen. Deze broek loopt van de navel tot over de knie. En heeft een plasgat🤣. Kwaliteit leek mij ook goed. Het is vrij prijzig, maar goed, dat ding wordt wel mn steun en toeverlaat de komende tijd...
Was 10 jaar de eigenaresse van 300cc siliconen per borst - in juli 2019 explantatie gehad - nu puur natuur inclusief een espressokopje eigen vet per borst. Ben echt verrassend blij met het resultaat :)!

Loiza

Ongelezen bericht door Loiza » 08 jul 2019 12:25

Vivje74

Ongelezen bericht door Vivje74 » 08 jul 2019 22:25

In het kader van recykleer😉 Zijn er ook dames die van hun compressiebh mt 70C en 70D afwillen? En zijn er dames met een compressiepak mt s, tot aan de knie die werkloos in de kast ligt, en dat weg mag?

Ik neem t graag over! (Ja, ik weet dat t nieuw gekocht kan worden, maar voor die paar weken vind ik het eigenlijk zonde geld.....)

Loiza

Ongelezen bericht door Loiza » 19 jul 2019 11:11

I need some advice!! Hellup.

Ik lees op internet verscheidene adviezen mbt het dragen van wel of geen (sport)bh na lipofilling in de borsten. Echt heel uiteenlopend van: draag dag en nacht een goed ondersteunende sportbh tot draag 3 maanden géén bh (want, het nieuwe vet wil je niet pletten).

Ik ben door dr. Kappel geopereerd en bij mn boezem was na de operatie verband geplaatst, rondom mn romp gewikkeld zeg maar. Na 3 dagen de drains verwijderd en het verband daarmee ook. Nu heb ik zelf gewoon overdag een redelijk strak hempje/topje aan, nog geen sportbh oid. Ik heb een mega lading aan medische bhs, sportbhs besteld en het is een crime om 1 te vinden die goed past; niet te strak, wel ondersteunend... wel of geen padding...

Wat zijn de ervaringen van de dames die lipofilling hebben gehad, wat voor type bh?

Ik ben wat angstig nu namelijk: het ingebrachte vet wil ik niet teveel pletten, maar wil straks, als ik de wereld weer in mag, onder mn kleding wel iets aan...

Heb nu van sloggi (zero feel lijn, met pads- kunnen er ook uit) een bh die het beste zit.
Laatst gewijzigd door Loiza op 19 jul 2019 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Loiza

Ongelezen bericht door Loiza » 19 jul 2019 11:24

https://www.wehkamp.nl/sloggi-zero-feel ... duct_image

Dus. Kan ik überhaupt een bh aan en dan die van de link? Wat denken jullie.

Gister zoveel gegoogled dat ik het even niet meer weet...

Liefs!!

Esthertje

Ongelezen bericht door Esthertje » 19 jul 2019 13:56

Lijkt me prima hoor!

Essi

Ongelezen bericht door Essi » 19 jul 2019 15:21

Ik heb deze bij de winkel gezien. Maar volgens mij geeft hij geen steun of wel?
Succes, kan je verder niet adviseren.
Liefs essi

Loiza

Ongelezen bericht door Loiza » 19 jul 2019 15:50

Thanks ladies. Nou, ik heb nu cup a of minder... Dus echt steun heb ik niet nodig....😂 ik vind het prettig als ik straks onder kleding 2 mooie rondingen heb: thanks vullingen en tepelbedekkers. Dus hoop dat de sloggi bh wel kan, die zit het lekkerst, die sportbhs zitten zo mega strak... dan verdwijnt mn pas ingebrachte vet direct, ben ik bang voorr..

Als iemand vanuit lipofilling ervsring tips heeft, liefs!!

Plaats reactie

Terug naar “Welke bh of kleding na explantatie, lipo en/of lift?”