BELANGRIJK!!! Welke compressiekleding en bh's bij lipofilling?

Deel je ervaringen of stel vragen.

Moderators: Essi, Susana

Luna MKS

BELANGRIJK!!! Welke compressiekleding en bh's bij lipofilling?

Ongelezen bericht door Luna MKS » 05 mei 2014 10:13

Lees het hele topic, want er staat veel informatie en tips voor bh's en kleding.
Ook dit topic is belangrijk: viewtopic.php?t=2677

Compressiekleding voor liposuctie gebieden
http://eshop.lipoelastic.nl/producten/drukkleding
http://www.biodermis.nl/home/20-3006-br ... uctie.html
https://www.zalando.nl/corrigerend-onde ... 15151507:s
http://www.wehkamp.nl/damesmode/dames-l ... 1_1A3_A36/
http://www.biodermis.nl/21-postoperatie ... r-de-vrouw
https://www.zalando.be/dim-diam-s-actio ... 2-b11.html
https://www.wehkamp.nl/magic-bodyfashio ... lsrc=aw.ds

:!: Lieve dames, goede compressiekleding die het hele geliposucte gebied bedekt, is belangrijk, zodat dit de zwelling en blauwe plekken zoveel mogelijk tegengaat. En het herstel bervorderd wordt. Let goed op dat de kleding overal gelijkmatige druk geeft, want als kleding op een bepaalde plek knelt, dan kun je daar een deuk krijgen. Even een voorbeeld: Je hebt liposuctie van de benen gehad. Het beste is dan een broek te gebruiken die tot onder je knieën komt. Gebruik je 1 die net boven de knieën komt, kan deze wat verschuiven en gaan drukken op het gebied waar ze het vet hebben geoogst (liposuctie hebben gedaan). Gebeurt dit, dan zul je daar een lelijk resultaat krijgen. Je krijgt dan een soort deuk. Dit kan na liposuctie blijvend zijn. Een lange broek tot onder de knieën is dus altijd beter dan een kortere. Vooral de binnenkant van de benen is heel kwetsbaar voor onregelmatigheden.

Onregelmatigheden kunnen soms ontstaan als er op een bepaalde plek meer vet is weggezogen dan op een andere plek. Dit is helaas niet altijd te voorkomen en staat ook los van de kundigheid van de pc. Tenminste wel van de pc's die wij aanraden, want die zijn heel goed in hun vak.
Bij dames die erg slank zijn en minder vet hebben, zullen oneffenheden wat sneller kunnen ontstaan en opvallen dan bij wat vollere dames.
Ben je erg ontevreden met het resultaat, bespreek dit dan met de pc, want er is altijd een oplossing.

Toegevoegd op 14-2-19
In een reactie naar een dame vertel ik wat meer over de oneffenheden bij sommige leden. Dit komt niet vaak voor bij heel goede artsen en hoeft niet storend te zijn! viewtopic.php?f=57&t=2158#p19292
Laatst gewijzigd door Luna MKS op 17 okt 2014 10:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Even lezen graag 🦋WELKOM OP HET FORUM!🦋
Op onze WEBSITE vind je informatie en onderzoeken
Belangrijk: KLACHTEN DOOR IMPLANTATEN MELDEN!💪
Klachten over behandelaar of verzekeraar? MELD DIT!💪
Problemen met inloggen of registreren? LEES DIT!
⚠️Bij acute problemen je arts raadplegen!

Luna MKS

Re: Tips en adviezen lipofilling (ook over compressiekleding enz)

Ongelezen bericht door Luna MKS » 05 feb 2019 13:51

Vragen dames:
Miekje schreef:
04 feb 2019 20:21
Heeft iemand hier misschien nog compressiekleding tot over de knie ter overname? Die ook lipofilling heeft gehad? Ik heb maat 38.
diana1967 schreef:
04 feb 2019 22:47
Ik heb een vraag: de broeken voor lipofilling en de bh's zijn best prijzig.
Nu kan je de broeken niet in de droger doen, maar wat kan ik als goed alternatief goedkoper vinden om ongeveer 2 uur te dragen over mijn buiken en tot over mijn knie? iemand tips? dankidanki

lieve groetjes
Diana
@Diana: ik geloof dat je je broek best 2 uur uit mag om te wassen en te drogen. Vraag het gewoon aan dr. Niessen, hij beantwoord graag al je vragen. En deel het dan even voor de anderen. Dank je!
Of misschien kun je voor die korte periode gewoon een goedkopere nemen. Bij de Hema heb je compressiebroekjes die niet zo duur zijn. Voor je buik en bovenbenen maar niet onder de knieën. Voor zo'n korte periode is het niet erg namelijk.
@Miekje: hoop dat er een dame komt met antwoord. Kun je niks bij dr. Niessen lenen?

Esthertje

Ongelezen bericht door Esthertje » 05 feb 2019 14:04

Welke maat bh moet ik eigenlijk bestellen voor na de explantatie met lipofilling?

Luna MKS

Ongelezen bericht door Luna MKS » 05 feb 2019 14:15

Esthertje schreef:
05 feb 2019 14:04
Welke maat bh moet ik eigenlijk bestellen voor na de explantatie met lipofilling?
Lieve Esthertje, je bh mag niet knellen anders sterven de vetcellen af.
Ik zou vlak voor de operatie wat maatjes kopen en kun je na de operatie zien welke het beste past. En zo kun je de andere maten terugbrengen.
En echt, mag niet knellen!!! Lichte ondersteuning is voldoende.
Dus een sportbeha voor lichte sport en niet zo'n stevige.
De cup moet groot genoeg zijn en mag niet over je borst snijden! Beter iets te groot dan te klein.
Bh zonder naden is altijd goed, maar als je wel naden hebt, mag het dus niet over de borst drukken. Denk aan de zijkanten. Bij ons zit het weefsel meer naar de zijkanten richting oksel.

Luna MKS

Ongelezen bericht door Luna MKS » 05 feb 2019 14:52

Voorbeeld van een goede bh voor na lipofilling. De mate van compressie kun je afstellen door de bandjes aan de bovenkant te verstellen.
Er zitten geen naden die tegen je vetcellen drukken. En de onderband ligt vrij laag.
De bh mag absoluut niet te klein zijn of te strak!!! Dit dood de vetcellen!!! Beter iets groter dan te klein!

De gewone goedkope sportbh's zonder naden zijn op zich ook prima, maar deze hebben vaak geen voorsluiting wat wel lekker is natuurlijk.
Toch kun je die prima dragen. Jaren geleden waren er niet zoveel bh's met voorsluiting en veel van onze dames hadden die ook en dat ging prima.

Tip: koop altijd 2 maten vlak voor de operatie, dan grijp je nooit mis. Stuur de niet passende maat terug.
Als je een bh hebt aangeschaft en je twijfelt, maak dan een foto en stuur het naar je arts. Die kan je dan vertellen of het goed is.

Luna MKS

Ongelezen bericht door Luna MKS » 05 feb 2019 16:04

Ik had als tip zelf de bandjes aan de voorzijde te knippen en dan een sluiting erin te maken, maar dat werkt toch niet want dan loop je alsnog moeilijk te doen met aantrekken :oops: Geldt ook als je een voedingsbh van de Hema zou dragen waar je de binnenste band van losknipt. Jammer dat het niet kan, want het is een goedkoper alternatief :(

diana1967

Ongelezen bericht door diana1967 » 05 feb 2019 17:18

LIeve Luna
Dank je wel voor al deze informatie, het is zo veel informatie tegelijkertijd die je moet gaan uitzoeken voor na de operatie.
Dr Niessen heeft deze BH aangeraden: /PI UNIQUE, Comfort van Lipoesthetic. Dit is voor mij aangeraden omdat ik en lift en lipo krijg.
Kan jij kijken of je denkt dat deze goed is?
Ik vind de omvang ook zo moeilijk te bepalen, Ik snap het allemaal niet
Maar goed, van lipoesthetic mag je alles passen en evt terug sturen.
De broek die dr Niessen aanraadt, is de VD Variant, van Lipoesthetic. Best heel prijzig allemaal.
Ik heb 2 maten besteld, omdat mijn taille in de grotere maat zit en de rest in de kleinere. Ik laat dr Niessen kijken welke goed is.

Maar denk je dus dat 2 uur met een corrigerend broekje van de hema ook goed is? En hoe strak moet deze dan zitten? Dan kan ik namelijk ook 1 broek van Lipoesthetic gebruiken.

Heeft iemand van deze site ervaring hiermee? Alle tips heel erg welkom
Lieve groetjes
Diana

Luna MKS

Ongelezen bericht door Luna MKS » 05 feb 2019 18:43

diana1967 schreef:
05 feb 2019 17:18
LIeve Luna
Dank je wel voor al deze informatie, het is zo veel informatie tegelijkertijd die je moet gaan uitzoeken voor na de operatie.
Dr Niessen heeft deze BH aangeraden: /PI UNIQUE, Comfort van Lipoesthetic. Dit is voor mij aangeraden omdat ik en lift en lipo krijg.
Kan jij kijken of je denkt dat deze goed is?
Ik vind de omvang ook zo moeilijk te bepalen, Ik snap het allemaal niet
Maar goed, van lipoesthetic mag je alles passen en evt terug sturen.
De broek die dr Niessen aanraadt, is de VD Variant, van Lipoesthetic. Best heel prijzig allemaal.
Ik heb 2 maten besteld, omdat mijn taille in de grotere maat zit en de rest in de kleinere. Ik laat dr Niessen kijken welke goed is.

Maar denk je dus dat 2 uur met een corrigerend broekje van de hema ook goed is? En hoe strak moet deze dan zitten? Dan kan ik namelijk ook 1 broek van Lipoesthetic gebruiken.

Heeft iemand van deze site ervaring hiermee? Alle tips heel erg welkom
Lieve groetjes
Diana
Ja natuurlijk, als hij die aanraadt! :D
Ik had dit merk inderdaad al bij de linkjes staan. Heel goede compressie broeken en bh's!! :D

Op zich is deze ook goed hoor. En goedkoper ;) Vraag het hem even als je wilt.
Jij hebt wel grote borsten natuurlijk, maar toch is die ook goed lijkt mij. Ik lees dat dit soort bh's vaker worden gebruikt ook bij borstreconstructie met eigen weefsel enz. Dus kan mij niet voorstellen dat het niet goed zou zijn in jouw geval.
:!: Bij de bh die hij aanraad is het heel belangrijk dat je de juiste cup maat hebt, zodat de borst goed in de bh valt en nergens knelt.

De broek die hij aanraadt heeft een hoge tailleband voor als hij hoger in de buikstreek boven de navel vet wegzuigt. De meeste dames hebben rond de navel altijd een beetje vet zitten.
Deze broek zit behoorlijk strak en door de voorsluiting is hij makkelijk aan en uit te trekken.
Ik weet van andere dames dat ze ook broeken met hoge taille hadden maar zonder voorsluiting. Helaas kregen de meeste dames de broeken van de kliniek te leen, dus ik kan je niet zeggen wie nou van deze broeken bij deze webwinkel heeft gekocht.. :roll:
Op zich zijn er wel goedkopere alternatieven op deze broek. Ik zou gewoon zoeken en dit dan naar hem toesturen.

In ieder geval kun je voor 2 uurtjes zeker wel een goedkopere variant aan hoor. Het gaat erom dat de drukkleding de zwelling tegenhoud en ook wat steun geeft. Dit geeft ook minder pijn aangezien zonder steun behoorlijk gevoelig is.
Misschien is dit wat voor die uurtjes dat je wast en droogt. Overleg het met hem, wie weet kan het. Het zal niet zo strak zijn als die andere broek, maar voor even kan het wel denk ik.
Bedenk je dat je geen echte zware liposuctie krijgt waar hij liters vet wegzuigt. Bij een echte liposucties en vooral bij buikwandcorrecties is veel compressie echt heel belangrijk. Maar dat is echt niet het geval bij deze liposuctie voor lipofilling. Hij zal overal een klein laagje vet weghalen. Vooral buik en bovenbenen.

Trouwens, in buikvet (vooral onderbuik) zitten meer stamcellen dan in het vet uit de benen en deze stamcellen hebben een goede invloed op de overleving van vetcellen. Dus super dat hij daar vet wegzuigt bij je! :D

Als ik een goede broek tegenkom die goedkoper is, dan plaats ik een linkje ok?

Dikke X

Luna MKS

Ongelezen bericht door Luna MKS » 05 feb 2019 19:35

Helaas vind ik niks wat beduidend goedkoper is. Alleen deze die ietsjes goedkoper is. Ook bij Aliexpress voor je gekeken, maar helemaal niks gevonden :(
Ik denk dat je die link van die lange correctiebroek even aan dr. Niessen moet tonen of je die even aan mag als je broek wordt gewassen en te drogen hangt.

Succes mop!!!

Fijne avond!

Esthertje

Ongelezen bericht door Esthertje » 05 feb 2019 20:13

Dankjewel Luna voor al je uitgebreide info.

Ik zal 2 maten bh aanschaffen. Dat is een goede tip.

Ik had de kliniek gemaild welke cup maat ik moest aanschaffen, en kreeg te horen zelfde maat als nu en een maat kleiner.
Dat vond ik een beetje raar. Ik heb nu 75D, en 290cc prothese. Ben slank en heb niet heel veel eigen borstweefsel, ongeveer 30% is van mij. Ik krijg wel lipofilling, maar dat zal geen extra cupmaat opleveren. Dan lijkt mij een 75C Of D toch wel heel groot of niet?

Luna MKS

Ongelezen bericht door Luna MKS » 05 feb 2019 21:39

Esthertje schreef:
05 feb 2019 20:13
Dankjewel Luna voor al je uitgebreide info.

Ik zal 2 maten bh aanschaffen. Dat is een goede tip.

Ik had de kliniek gemaild welke cup maat ik moest aanschaffen, en kreeg te horen zelfde maat als nu en een maat kleiner.
Dat vond ik een beetje raar. Ik heb nu 75D, en 290cc prothese. Ben slank en heb niet heel veel eigen borstweefsel, ongeveer 30% is van mij. Ik krijg wel lipofilling, maar dat zal geen extra cupmaat opleveren. Dan lijkt mij een 75C Of D toch wel heel groot of niet?
Lieve Esthertje,
Een borst gaat tussen de 150-200 cc met 1 cupmaat omhoog. Bij een kleinere omvang is er minder cc nodig voor 1 cupmaat vergroting. 130cc geeft al een groot verschil bij een omvang van 70 cm. Bij 290 cc (bij een omvang van 75) zijn dat ongeveer 2 cupmaten. Jouw eigen borsten zullen dus ongeveer 75B zijn denk ik wanneer de implantaten verwijderd worden.
Als je lipofilling laat doen, kun je bij zo’n kleine omvang een 1/2 cupmaat vergroting verwachten. In het meest gunstige geval heb je een vergroting van 3/4 cup, maar nooit 1 volle cup. Toch denk ik dat het eerder een 1/2 cup zal zijn, want de eerste keer pakt het vet altijd iets minder goed dan de sessies die volgen.
De arts kan (bij zo'n kleine omvang en cup maat) niet veel meer dan 150 cc inspuiten. Als die dat wel doet, dan sterft er meer vet af. Er was een dame die 75B had en de arts had 200cc ingespoten. Al het vet verdween... Ze deed de lipofilling een paar jaar na de explantatie.
Als 150cc wordt ingespoten, zal zo’n 70% overleven. Dat is het gemiddelde. Dat betekent dat er dus zo’n 105 cc overblijft. Dat is als we uitgaan van 150cc. Dat is iets meer dan een halve cupmaat. Ik verwacht dus dat je na 3 - 4 maanden rond de 75C zit. Ik denk kleiner, maar zeker niet groter. Toch kan het geen kwaad om ook een bh in de huidige maat aan te schaffen, want er wordt altijd meer ingespoten dan er overblijft en daarbij ontstaat er door de lipofilling ook zwelling van je borsten, waardoor het in het begin kan lijken of er niks is veranderd aan de grootte. En het is voor de overleving van het vet niet goed als je bh te strak zit... Dus 1 maat in je huidige maat erbij is altijd goed, al denk ik persoonlijk dat je met een 75C veilig zit.

Ik vind zelf de sport bh's van de Hema heel er goed. Alleen ja, geen voorsluiting. Ik had ook geen voorsluiting toen ik explantatie deed en het ging prima. Ik droeg vaak ook een strak hemdje, dat raadde dr. van Loenen mij aan en was voldoende. Veel dames die langer geleden geopereerd zijn, hadden geen bh met voorsluiting, omdat die bh's er toen amper waren.
Voor lipofilling is een sport bh van de Hema prima genoeg bij een kleine borst. En je hoeft echt niet iedere keer je bh aan en uit. Van onderen wassen kan ook zonder alles uit te trekken ;)
Ik zeg dit alleen omdat al die andere bh's echt absurd duur zijn! :shock: En als je 2 of meer maten wilt hebben, dan tikt dat echt behoorlijk aan.

diana1967

Ongelezen bericht door diana1967 » 05 feb 2019 22:44

Dank je wel Luna, zo blij met al jouw informatie.
Ik leg het zeker aan dr NIessen voor, ik ga nu ook kijken voor een andere cupomvang.
Er is mij gezegd dat ik van een B moet uitgaan, morgen even naar lingeriewinkel om de omvang te meten,
zelf meet ik 88, bij lipoesthetic zeiden ze dat een 85 dan goed zit, maar even voor de zekerheid nog checken.
De broek bij Wehkamp kost 36; bij lipoesthetic met de 10% korting 81, dat is wel een verschil. Maar het kan ook fijn zijn
om ze wat vaker te verschonen, zeker met mijn opvliegers :D :D ,
Ben zo blij met deze site
Succes met uitzoeken Esthertje, komt goed
Lieve groetjes voor iedereen
Diana

Esthertje

Ongelezen bericht door Esthertje » 06 feb 2019 06:42

Heel erg bedankt Luna.
Ik ga ermee aan de slag. Ben weer wat wijzer en gerustgesteld.

@Diana
Succes met uitzoeken, ik leef met je mee.

Liefs
Esther

Luna MKS

Ongelezen bericht door Luna MKS » 06 feb 2019 10:48

Esthertje schreef:
06 feb 2019 06:42
Heel erg bedankt Luna.
Ik ga ermee aan de slag. Ben weer wat wijzer en gerustgesteld.

@Diana
Succes met uitzoeken, ik leef met je mee.

Liefs
Esther
Ok, blij dat je er wat aan had. Ik denk echt dat de 75C goed genoeg zal zijn hoor trouwens. Maar ik weet echt niet hoeveel ze bij je willen inspuiten.. Hadden ze dat gezegd?
En zoals ik schreef zijn de bh's van de Hema prima ;) Dan kun je kiezen uit maat S M L XL enz. Misschien kun je er zo 1 bij nemen? Ik had ze ook en andere dames ook, ging prima. Ook als je lipofilling laat doen. Ik geloof dat Cynthia en Laura ze ook aan hadden. Dacht dat gelezen te hebben in hun posts.
En nogmaals, niet strak! Wel wat steun maar niet strak!
Had je trouwens een 75B voor je bv of had je een 75A? En weet je zeker dat je een omvang 75 hebt? Ik zou mijn borsten goed opmeten, want de meeste vrouwen dragen een verkeerde maat...
Opmeten doe je het beste zo. En altijd goed kijken naar de omvang.

Succes!

X Luna

Luna MKS

Ongelezen bericht door Luna MKS » 06 feb 2019 10:50

diana1967 schreef:
05 feb 2019 22:44
Dank je wel Luna, zo blij met al jouw informatie.
Ik leg het zeker aan dr NIessen voor, ik ga nu ook kijken voor een andere cupomvang.
Er is mij gezegd dat ik van een B moet uitgaan, morgen even naar lingeriewinkel om de omvang te meten,
zelf meet ik 88, bij lipoesthetic zeiden ze dat een 85 dan goed zit, maar even voor de zekerheid nog checken.
De broek bij Wehkamp kost 36; bij lipoesthetic met de 10% korting 81, dat is wel een verschil. Maar het kan ook fijn zijn
om ze wat vaker te verschonen, zeker met mijn opvliegers :D :D ,
Ben zo blij met deze site
Succes met uitzoeken Esthertje, komt goed
Lieve groetjes voor iedereen
Diana
Lieverd, wie heeft gezegd dat jij een B hebt? Ik heb je foto's gezien en denk dat je richting C moet kijken, want anders past je borst niet goed in de cup. Goed opmeten is heel belangrijk, ook je omvang. Dat doe je het beste zo omdat jij minder volume aan de bovenkant hebt. Dus voorover buigen en dan pas om je borsten meten.
Hoop dat de broek kan!! :D

Succes!

X Luna

Dotje heeft een C. Zij heeft wel een kleine omvang, 75 dacht ik. Jij zult veel meer volume hebben dan dit en dus zeker meer dan een B, ook al heb je een grotere omvang.

Plaats reactie

Terug naar “Welke bh of kleding na explantatie, lipo en/of lift?”