Praktisch na lipofilling- ervaringen graag

Lees informatie, stel vragen of deel ervaringen.

Moderators: Essi, Susana

Scorpio

Praktisch na lipofilling- ervaringen graag

Ongelezen bericht door Scorpio » 11 jan 2020 07:58

Goedemorgen dames het Ik kan niet zo goed slapen, want ik heb wat vragen. Van die praktische vragen😊.

Ik word op vrijdagmiddag geopereerd en mijn man heeft maandag ook nog vrij. Is het realistisch dat ik mijn dochter na 3 dagen elke dag breng en ophaal naar school met de auto? Ik hoop dat mijn man een week vrij kan nemen. Hij werkt bij een klein bedrijf ( stoere mannenwereld) dus willen ze vast allemaal weten wat hij gaat doen. Ik dacht misschien kan hij zorgverlof krijgen oid maar dan moet hij het waarschijnlijk uitleggen. Zit ik niet op te wachten. Ik heb het gister pas mijn schoonouders verteld.

Verder:

Hoe snel kun je zelf naar de wc, haar borstelen, aankleden ( gewoon en pak) brood smeren. De dagelijkse dingen dus.

Ik zit het meeste met mijn dochter haar school. Een week later op controle zie ik ook tegenop om met de trein vanuit t noorden te doen.

Waarschijnlijk doe ik ook wat lipofilling onder ogen. Ik heb echt van die wallen door volumeverlies en ik lig er toch😊
Dus ik zal wel wat blauwer zijn. Ik vind dat misschien nog spannender dan mijn borsten omdat dit in mijn gezicht is.

In ieder geval bedanktπŸ™‚

LiefsπŸ’•
Meer dan 20jr implantaten. Reden: Nul borstweefsel.
28 feb. 2020 explantatie en lipo bij Niessen ivm zorgen en vage klachten.

Vivje74

Re: Praktisch na lipofilling- ervaringen graag

Ongelezen bericht door Vivje74 » 11 jan 2020 09:29

Hi Scorpio, hoe oud is jouw dochter? Zou ze evt mt iemand anders kunnen meerijden?
Eerlijk? Ik ging pas na 14 dagen autorijden puur omdat het toen niet anders kon maar ik vond het verschrikkelijk. Dan met name de gordel en gas geven/remmen. Wij hebben een automaat dus het scheelde dat ik niet hoefde te schakelen.

De dagelijkse dingen zoals mezelf verzorgen deed ik de dag erna gewoon weer. Zelfs koken, al mochten man en kinderen de pannen vullen/afgietsel. Ik heb nul gedaan qua tilwerk of huishoudelijk werk voor 4 weken.

Als je ook lipofilling onder je ogen doet is er best kans dat de boel daar ook opzwelt, het is maar de vraag of je ΓΌberhaupt je ogen goed open krijgt om veilig aan het verkeer deel te nemen.
Je man kan best zorgverlof aanvragen hoor, zeggen dat jij een operatie moet ondergaan volstaat echt. Tenminste zo heeft mijn man het gedaan.

Succes! Je bent in ieder geval in goede handen bij dr Niessen.

Rocky

Ongelezen bericht door Rocky » 11 jan 2020 09:56

Hi Scorpio,

Ik ben op een donderdag geopereerd, dat was nog in de vakantie, dus de kinderen hoefden toen nog niet naar school. Afgelopen week heb ik mijn dochter (zoon gaat al naar de middelbare) nog niet naar school gebracht. De eerste week mag je nog niet autorijden (je bent dan ook niet verzekerd) en ik vond kleine stukjes lopen al vermoeiend genoeg. Komende week zullen mijn ouders haar nog naar school brengen en daarna zal ik het zelf weer doen. Ik vond het vooral fijn om het rustig aan te doen in de ochtenden (kids wel helpen en verzorgen, maar niet naar school hoeven brengen) omdat ik erg slecht sliep. Dus zodra de kids naar school waren, kon ik weer even bijkomen en rustig douchen.

Mezelf verzorgen ging prima. De eerste keer douchen heeft m’n moeder me geholpen, vooral om in de gaten te houden dat ik niet flauw zou vallen en met afdrogen en het pak weer aantrekken. Douchen was lekker, maar ook vermoeiend. De pleisters onder mijn borsten heb ik steeds droog gefΓΆhnd, zodat ze niet nat zouden zijn onder m’n bh.

Licht huishoudelijk werk, zoals de vaatwasser in en uitruimen, broodjes smeren etc, koken, kon al vrij snel, maar ik hield mezelf daarbij wel in de gaten. Als ik ergens pijn kreeg of heel moe werd, stopte ik en pakte ik het later weer op.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, mocht ik iets vergeten zijn of als je nog iets wil weten, dan hoor ik het wel :-)

vlindertje

Ongelezen bericht door vlindertje » 11 jan 2020 11:52

Scorpio schreef: ↑
11 jan 2020 07:58
Goedemorgen dames het Ik kan niet zo goed slapen, want ik heb wat vragen. Van die praktische vragen😊.

Ik word op vrijdagmiddag geopereerd en mijn man heeft maandag ook nog vrij. Is het realistisch dat ik mijn dochter na 3 dagen elke dag breng en ophaal naar school met de auto? Ik hoop dat mijn man een week vrij kan nemen. Hij werkt bij een klein bedrijf ( stoere mannenwereld) dus willen ze vast allemaal weten wat hij gaat doen. Ik dacht misschien kan hij zorgverlof krijgen oid maar dan moet hij het waarschijnlijk uitleggen. Zit ik niet op te wachten. Ik heb het gister pas mijn schoonouders verteld.

Verder:

Hoe snel kun je zelf naar de wc, haar borstelen, aankleden ( gewoon en pak) brood smeren. De dagelijkse dingen dus.

Ik zit het meeste met mijn dochter haar school. Een week later op controle zie ik ook tegenop om met de trein vanuit t noorden te doen.

Waarschijnlijk doe ik ook wat lipofilling onder ogen. Ik heb echt van die wallen door volumeverlies en ik lig er toch😊
Dus ik zal wel wat blauwer zijn. Ik vind dat misschien nog spannender dan mijn borsten omdat dit in mijn gezicht is.

LiefsπŸ’•
Hoi Scorpio,

Ik ben vlak voor de kerstvakantie geopereerd. Ik had het zo gepland, zodat ik de kinderen 2 weken niet naar school hoefde te brengen en dus ook nog geen auto hoefde te rijden. En dat was ook nodig. Ik ben na 2 weken weer gaan autorijden. Ik ben nu 3 weken en ik rijd nog wel wat voorzichtig over grote hobbels en stuur ook voorzichtig.
Ik kon gelijk zelf naar de wc, mijzelf wassen, mijn haren borstelen (wel wat minder ver mijn armen daarbij optillen), brood smeren (als het niet te hoog stond).

Wel had ik de eerste dagen hulp nodig bij het aantrekken van het pak, broek en sokken. De eerste twee nachten kon ik ook heel moeilijk overeind komen in bed. Mijn man heeft me naar de controle gebracht met de auto.
En na 2 weken ben ik weer gaan werken. Ik vind het werken nog wel heel inspannend en ben nog snel moe.

Veel succes met de voorbereidingen Scorpio! :D

Luna MKS

Ongelezen bericht door Luna MKS » 11 jan 2020 12:23

Lieverds, heb dit topic verplaatst naar leefregels/werken/tips na operatie
Denk dat het makkelijker te vinden is dan.
Daar staat alles van explantatie, lipo en borstlift een beetje door elkaar. Maar zolang het in de titel staat is het wel te onderscheiden.

Even over je ogen: ik vrees dat die na 1 week nog wat blauw zijn... De huid onder ogen is uitermate dun en kwetsbaar. Daar lopen ook veel bloedvaatjes en ontstaan heel snel blauwe plekken. Misschien kun je het proberen te verstoppen met make up. En doe dan een bril op dan ziet niemand er wat van denk ikπŸ˜‰
De zwelling onder de ogen neemt meestal wel snel af overigens. De blauwe plekken en zwellingen hangen af hoe diep hij het vet aanbrengt. Maar Niessen is heel goed hoor, hij weet precies wat hij doet!πŸ˜‰

De rest heb ik niet gelezen sorry🀣

SuccesπŸ˜˜πŸ’•πŸ˜˜πŸ’•πŸ˜˜πŸ’•

Even lezen graag πŸ¦‹WELKOM OP HET FORUM!πŸ¦‹
Op onze WEBSITE vind je informatie en onderzoeken
Belangrijk: KLACHTEN DOOR IMPLANTATEN MELDEN!πŸ’ͺ
Klachten over behandelaar of verzekeraar? MELD DIT!πŸ’ͺ
Problemen met inloggen of registreren? LEES DIT!
⚠️Bij acute problemen je arts raadplegen!

Scorpio

Ongelezen bericht door Scorpio » 11 jan 2020 14:59

Lieve allemaal. Ontzettend bedankt voor jullie uitgebreide reacties. Ai, ik heb wel door dat ik nog wat moet regelen. Dit had ik toch wat onderschat.

De eerste week opvang heb ik nu bijna rond. De tweede week wordt moeilijker, maar ik ga er over nadenken hoe dit op te lossen.

Jullie zijn superrrrπŸ’•πŸ‘

Rocky

Ongelezen bericht door Rocky » 11 jan 2020 15:08

Hi Scorpio,

Ik ga trouwens morgen proberen een stukje te rijden. Ik verwacht nml dat ik volgende week zelf m’n dochter aar school kan brengen, maar qua rust en aangezien ik dan ook weer volledig thuis ga werken, heb ik mijn ouders nog even ingeschakeld. De week daarna weer naar kantoor, dus dat wordt de grootste test πŸ™ˆ

Scorpio

Ongelezen bericht door Scorpio » 11 jan 2020 15:17

Rocky schreef: ↑
11 jan 2020 15:08
Hi Scorpio,

Ik ga trouwens morgen proberen een stukje te rijden. Ik verwacht nml dat ik volgende week zelf m’n dochter aar school kan brengen, maar qua rust en aangezien ik dan ook weer volledig thuis ga werken, heb ik mijn ouders nog even ingeschakeld. De week daarna weer naar kantoor, dus dat wordt de grootste test πŸ™ˆ
Succes Rocky. Ik hoor graag hoe dat ging.πŸ˜„ Mijn schoonouders wonen niet in de buurt en mijn ouders zijn niet heel gezond, maar ik ga eens kijken. 🌸

Rocky

Ongelezen bericht door Rocky » 11 jan 2020 15:28

Veel succes met de planning Scorpio! X

Babs1

Ongelezen bericht door Babs1 » 11 jan 2020 17:38

Hi Scorpio,
Wat goed van je dat je lipofilling en explantatie in een keer laat doen. Ik durfde het niet. Maar als ik de foto’s zie van de andere dames wil ik het toch laten doen. Ik heb 14 februari een consult bij pc. Spannend!!! Verder heb ik ook jaren geleden een ooglidcorrectie boven en onder ooglid gehad omdat ik wallen had. Zover ik weet is lipofilling dan juist geen optie. Mij is verteld dat juist het vet rondom het oog is uitgezakt wegens verlies van collageen (ouderdom, roken etc) die de stevigheid van de huid verzorgt. Daarom is er vet weggehaald en een stukje huid zodat het weer strak wordt. Maar ik denk dat je pc dit misschien nog duidelijker kan uitleggen.
Liefs patricia

Luna MKS

Ongelezen bericht door Luna MKS » 12 jan 2020 13:01

Lieve Babs, Scorpio bedoelt waarschijnlijk donkere kringen en een dieper traangootje. Dan is lipo juist wel geschikt, omdat het wat vulling en bedekking geeft. Dit ontstaat door het dunner en doorzichtiger worden van de huid.
Bij jou waren het echte wallen, dus uitzakking van huid met wat verdikking. Dat is weer wat anders.
Dr. Niessen weet heel goed wat hij doet hoor, echt een heel goede arts!πŸ‘Œ
Dokter Kappel doet ook wel eens lipo borsten en het gezicht bij vrouwen die dat wensen. Ze liggen er dan toch inderdaad.
πŸ˜˜πŸ’•

Even lezen graag πŸ¦‹WELKOM OP HET FORUM!πŸ¦‹
Op onze WEBSITE vind je informatie en onderzoeken
Belangrijk: KLACHTEN DOOR IMPLANTATEN MELDEN!πŸ’ͺ
Klachten over behandelaar of verzekeraar? MELD DIT!πŸ’ͺ
Problemen met inloggen of registreren? LEES DIT!
⚠️Bij acute problemen je arts raadplegen!

Ikke-83

Ongelezen bericht door Ikke-83 » 13 jan 2020 08:59

Scorpio schreef: ↑
11 jan 2020 07:58

Verder:

LiefsπŸ’•
Ik ben nu dag 4 na operatie en ik ben blij dat manlief de kids nog haalt en brengt.

Ik heb woensdag de controle en dan rij ik ook nog niet zelf.

Qua pijn is het allemaal wel te doen, maar ik beweeg als een 90 jarige. Daarnaast slaap ik heel slecht dus ben erg moe.

Ontbijtje maken en haren doen van mijn meiden lukt wel. Maar verder doe ik nog vrij weinig....
9 januari '20 explantatie + lipofilling Dr. Niessen

Rocky

Ongelezen bericht door Rocky » 22 feb 2020 18:33

Ik weet niet of dit de juiste topic is, maar weet iemand hoe lang je na explantatie en lipofilling gedurende de nacht een bh aan moet houden?

Scorpio

Ongelezen bericht door Scorpio » 23 feb 2020 08:19

Rocky schreef: ↑
22 feb 2020 18:33
Ik weet niet of dit de juiste topic is, maar weet iemand hoe lang je na explantatie en lipofilling gedurende de nacht een bh aan moet houden?
Hoi Rocky. Staat het niet in de info v Niessen? Ik zou Belinda even vragen. Die reageert supersnel.
Ben je het al zat een bh in de nacht?😁

Rocky

Ongelezen bericht door Rocky » 23 feb 2020 18:34

Hi Scorpio,

Ik draag nu gewoon die bamboe bh van de Hema en dat zit eigenlijk prima. Maar ik bedacht me ineens of het wel nodig was om die nog in de nacht te dragen. Ik zal inderdaad even bellen, dan weet ik het meteen πŸ˜ƒ

Plaats reactie

Terug naar β€œLeefregels/sporten/werken/tips na de operatie”