Normale leven na explant

Lees informatie, stel vragen of deel ervaringen.

Moderators: Essi, Susana

Nic1978

Normale leven na explant

Ongelezen bericht door Nic1978 » 12 nov 2019 18:51

Vraagje aan de vrouwen die alleen een explant hebben gehad. Na hoeveel weken gingen jullie de normale dingen weer oppakken? Auto rijden,uiteten,sporten,shoppen..Dan weet ik een beetje waar ik naar kan uitkijken :) Of moet ik wachten tot de controle? (die heb ik pas na 4 wkn,3 dec pas)

Een vanaf wanneer mag je een bh met pads dragen? Ik heb nu een compressiebh vanuit de kliniek en daar zitten zakjes in waar je zelf vulling in kan doen. Stomme vraag misschien,maar vraag me af of dat de borst dan niet plat drukt? :?

Liefs Nic

Lydizzles

Re: Normale leven na explant

Ongelezen bericht door Lydizzles » 13 nov 2019 10:24

Hi Nic, ik ga zo eindelijk de deur even uit met mn zus en shoppen voor bh’s. Ga nog niet zelf rijden maar volgens mij mag je na een week weer autorijden als het goed voelt.
Heb je nog pijn? Ik voel niets qua pijn alleen wat irritatie af en toe van de band van de sport bh. Daarom wil ik ook snel iets comfortabelers kopen. Heb mijn oude sport bh’s aan maar die zitten niet echt lekker.
En ik wil ook op zoek naar pads zodat het in kleding er nog uitziet als voorheen. Want nu valt alles zo plat😕

Ben ook benieuwd naar de ervaringen van de rest van de dames!

Fijne dag vandaag!

-x-

ROBINE78

Ongelezen bericht door ROBINE78 » 13 nov 2019 11:18

Ik heb een explantatie gehad en lipofilling dus niet helemaal je vraag, maar denk dat het dan bij jou alleen maar sneller zal gaan, het herstel. Maar bij mij was het zo dat ik na een week voorzichtig ging autorijden, maar dat vond ik toch nog een beetje pijnlijk als ik echt goed moest sturen, bijvoorbeeld bij het inparkeren ofzo, dan deden mijn borsten nog wel pijn. Ik draaide echt hele kleine stukjes met mijn stuur om ze niet teveel te belasten maar moest toch mijn kinderen van school halen. Na 2 weken ging dat al wat beter.
Ik ging overigens na 2 en halve week op vakantie naar Duitsland, naar een pretpark. Ben toen best heel actief geweest, maar ging niet in de achtbanen enzo. Vond dat wel snel, die vakantie, maar dat was al gepland dus toch door laten gaan. Hield me wel goed aan dingen als niet tillen enz, en liep wat rustiger dan anders, maar dat kwam met name door de liposuctie, dus dat zal jij niet hebben. Je herstelt best snel!

Nic1978

Ongelezen bericht door Nic1978 » 13 nov 2019 11:27

Oh leuk bh’s shoppen! Ben benieuwd :D
Ik heb ook geen pijn,zelfde als jij eigenlijk..voel de wonden af en toe maar verder niks.
Haha dat van dat plat vallen herken ik heel goed. Ben benieuwd of we wel al pads mogen dragen? Ben een beetje bang dat alles dan weer wordt platgedrukt en het fluffen zo wordt tegengehouden..haha wat kunnen we onszelf gek maken :lol:
Ik hoor graag of je geslaagd bent! :) Heel veel plezier!

Xxx
Lydizzles schreef:
13 nov 2019 10:24
Hi Nic, ik ga zo eindelijk de deur even uit met mn zus en shoppen voor bh’s. Ga nog niet zelf rijden maar volgens mij mag je na een week weer autorijden als het goed voelt.
Heb je nog pijn? Ik voel niets qua pijn alleen wat irritatie af en toe van de band van de sport bh. Daarom wil ik ook snel iets comfortabelers kopen. Heb mijn oude sport bh’s aan maar die zitten niet echt lekker.
En ik wil ook op zoek naar pads zodat het in kleding er nog uitziet als voorheen. Want nu valt alles zo plat😕

Ben ook benieuwd naar de ervaringen van de rest van de dames!

Fijne dag vandaag!

-x-

Nic1978

Ongelezen bericht door Nic1978 » 13 nov 2019 11:32

In de kliniek zeiden ze dat ik de volgende dag al mocht autorijden..toen dacht ik “huh?!”..heb ik natuurlijk niet gedaan en nu nog niet. Ga volgende week misschien eens kijken of het lukt (dan is het 2 weken na de operatie)
Oh wow zo snel al op vakantie naar een pretpark! Dat zou ik niet durven,maar denk idd wel dat ik het zou kunnen na 2,5 week. Als ik kijk naar hoe ik me nu al voel. Maar ben vooral bang dat ik iets “fout” doe..stom hè :?
Ben je inmiddels helemaal hersteld? Blij met het resultaat? En merk je ook al dat je je lichamelijk beter voelt? xx
ROBINE78 schreef:
13 nov 2019 11:18
Ik heb een explantatie gehad en lipofilling dus niet helemaal je vraag, maar denk dat het dan bij jou alleen maar sneller zal gaan, het herstel. Maar bij mij was het zo dat ik na een week voorzichtig ging autorijden, maar dat vond ik toch nog een beetje pijnlijk als ik echt goed moest sturen, bijvoorbeeld bij het inparkeren ofzo, dan deden mijn borsten nog wel pijn. Ik draaide echt hele kleine stukjes met mijn stuur om ze niet teveel te belasten maar moest toch mijn kinderen van school halen. Na 2 weken ging dat al wat beter.
Ik ging overigens na 2 en halve week op vakantie naar Duitsland, naar een pretpark. Ben toen best heel actief geweest, maar ging niet in de achtbanen enzo. Vond dat wel snel, die vakantie, maar dat was al gepland dus toch door laten gaan. Hield me wel goed aan dingen als niet tillen enz, en liep wat rustiger dan anders, maar dat kwam met name door de liposuctie, dus dat zal jij niet hebben. Je herstelt best snel!

Moeke

Ongelezen bericht door Moeke » 13 nov 2019 12:14

Hi Nic

Ik heb ook alleen explantatie gehad. Na anderhalve week ben ik weer auto gaan rijden dat ging wonderbaarlijk goed. Pads mag je gewoon dragen. Ook winkelen uit eten, no problem.
Ik ben door dr Kappel geopereerd en heb haar dezelfde vraag gesteld. Vanaf drie dagen mag je feitelijk alles weer doen wat je wil en kan. Je kan niets verkeerd doen.
Je merkt vanzelf als iets nog niet goed voelt dan wacht je daar nog mee.
Ook geen restricties met slapen ed.
Ik heb wel langer ook snachts een bh gedragen omdat ik de steun heel prettig vond.
Je hoeft niet bang te zijn dat de pads het fluffen tegen gaan hoor. Soms heb ik een wat strakke bh aan dan ziet het er ook wat verkreukeld uit maar dat houdt echt het fluffen niet tegen.
In de eerste uren/ dagen na de explantatie gaat de borstspier weer op z'n plek zitten. Vandaar dat je de eerste drie dagen dat topje van haar krijgt. Het zorgt ervoor dat de holtes weer verdwijnen waar de protheses zaten.
Sporten vind ik nog steeds lastig om op te pakken maar dat is meer door de vermoeidheid en mijn eigen mindset. Het mag wel dus daar hoef je niet bang voor te zijn. Niet gelijk volop push ups gaan doen denk ik dan, stop die maar eerst in de bh :lol:
Wat doe je voor sport?

Groetjes, Moeke
It's time to change the world!

Voor veel vragen en antwoorden kun je hier terecht:
viewtopic.php?f=208&t=2033
Heb je lichamelijke klachten door je implantaten, meld dit dan hier:
https://www.rivm.nl/meldpunt-bijwerkingen-implantaten
Heb je klachten over de zorg die je kreeg meld dit dan hier:
https://www.landelijkmeldpuntzorg.nl/burger/home
N.a.v. de uitzending van Radar bestaat er de mogelijkheid om ook hier een klacht te melden:
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... -bij-icij/

ROBINE78

Ongelezen bericht door ROBINE78 » 13 nov 2019 12:25

Ja, soms zeggen ze dat iets mag, maar zelf kun je nog het beste voelen of het een goed idee is. Ik mocht bijvoorbeeld na een week al op mijn buik slapen,terwijl overal hier op het forum wordt gezegd dat dat niet mag na lipofilling. Ik slaap dus nog steeds niet op mijn buik, zelfs op mijn zij (en dat mocht gelijk al) had ik al zoiets van 'is dit nu een goed idee', maar alleen op mijn rug houd ik niet uit. Maar ja, wat het autorijden enzo betreft, voel je dat zelf het beste aan.

Ik voel nu dat het allemaal heel rustig aanvoelt, dat ik weer steeds meer durf enz. En niet zo bang meer ben om iets fout te doen of te forceren. Maar dat gevoel heb ik wel een tijdje gehad, twijfelde bij alles of ik het wel mocht. Nu achteraf denk ik, je moet gewoon vooral op je gevoel vertrouwen, je voelt meteen dat sommige dingen geen goed plan zijn en als je een paar weken verder bent en de pijn is weg, ga je eigenlijk als vanzelf weer meer doen en durven, dan voelt het gewoon oke. Maar tillen is nooit een goed plan natuurlijk, die eerste weken... ;-)
Ik ben nu blij met het resultaat, maar bij mij kunnen ze nog veel kleiner worden tot 3 maanden, dus ik weet nog niet wat het uiteindelijke resultaat zal zijn. Ik heb wel de indruk dat ik veel minder moe ben als voorheen (met implantaten) maar ik wil dat niet te snel roepen. Ik viel eigenlijk continue overal in slaap, zelfs als ik 10 minuten bij mijn zoontje zijn school voor de deur zat te wachten in de auto, sliep ik al. Als ik een kwartiertje ergens heen moest rijden, moest ik vaak stoppen en naar de kant omdat ik anders in slaap zou vallen, enz. Dat gevoel heb ik in ieder geval nog niet gehad. Ik ben aardig wakker altijd ;-) hoop dat het zo blijft!

Nic1978

Ongelezen bericht door Nic1978 » 13 nov 2019 12:40

Hm ik had een bericht terug getypt maar zie het niet staan..vreemd..maar dan maar nog een keer.
Bedankt voor je uitgebreide reactie,heel fijn!
Goed om te weten dat pads gewoon mogen..ziet er in kleding toch wat leuker uit :D Ik heb vanuit de kliniek een compressiebh waar ook zakjes in zitten waar je pads in kan doen,die kan je van datzelfde merk bestellen dus dat ga ik doen. Vind het wel fijn om gewoon deze bh te blijven dragen. Werd ook gezegd,tot aan de controle (3 dec) dag&nacht dragen,dus daar ga in me sowieso aan houden.

Ik doe aan fitness. Stond de laatste tijd wel een beetje op een laag pitje omdat ik zo weinig energie had. Maar wil het in het nieuwe jaar weer gaan oppakken. Tot die tijd geef ik m’n lichaam nog rust,tijd om goed te herstellen. Misschien dat ik al wel eerder thuis wat oefeningen ga doen voor m’n onderlichaam,maar ik kijk gewoon even hoe alles de komende tijd gaat.

Welke sport doe jij?
En merk je al dat je je na de explant lichamelijk beter voelt? En al gewend aan je “nieuwe” lichaam?:-). xx
Moeke schreef:
13 nov 2019 12:14
Hi Nic

Ik heb ook alleen explantatie gehad. Na anderhalve week ben ik weer auto gaan rijden dat ging wonderbaarlijk goed. Pads mag je gewoon dragen. Ook winkelen uit eten, no problem.
Ik ben door dr Kappel geopereerd en heb haar dezelfde vraag gesteld. Vanaf drie dagen mag je feitelijk alles weer doen wat je wil en kan. Je kan niets verkeerd doen.
Je merkt vanzelf als iets nog niet goed voelt dan wacht je daar nog mee.
Ook geen restricties met slapen ed.
Ik heb wel langer ook snachts een bh gedragen omdat ik de steun heel prettig vond.
Je hoeft niet bang te zijn dat de pads het fluffen tegen gaan hoor. Soms heb ik een wat strakke bh aan dan ziet het er ook wat verkreukeld uit maar dat houdt echt het fluffen niet tegen.
In de eerste uren/ dagen na de explantatie gaat de borstspier weer op z'n plek zitten. Vandaar dat je de eerste drie dagen dat topje van haar krijgt. Het zorgt ervoor dat de holtes weer verdwijnen waar de protheses zaten.
Sporten vind ik nog steeds lastig om op te pakken maar dat is meer door de vermoeidheid en mijn eigen mindset. Het mag wel dus daar hoef je niet bang voor te zijn. Niet gelijk volop push ups gaan doen denk ik dan, stop die maar eerst in de bh :lol:
Wat doe je voor sport?

Groetjes, Moeke

Nic1978

Ongelezen bericht door Nic1978 » 13 nov 2019 12:48

Ja ik denk ook wel dat ons lichaam het vanzelf aangeeft als ie iets niet fijn vindt.
Maar ben wel blij te horen dat jij ook bij alles twijfelde of je het wel goed deed. Vrouwendingetje denk ik:-)

Ah oké,dat is dus nog ff afwachten. Heb je ook foto’s hier?
Wat fijn dat je je wel fitter lijkt te voelen! Dat van dat in slaap kunnen vallen herken ik wel..heel vervelend,herkende mezelf niet meer. Van 5x sporten kon ik 1x vaak niet eens meer opbrengen.

Ben wel echt blij met dit forum. We maken toch allemaal hetzelfde door.
En ik ben alleen en zit nu hele dagen thuis. Dan is het fijn om soms toch ff van gedachte te kunnen wisselen en zeker met vrouwen die je snappen :) xx

ROBINE78 schreef:
13 nov 2019 12:25
Ja, soms zeggen ze dat iets mag, maar zelf kun je nog het beste voelen of het een goed idee is. Ik mocht bijvoorbeeld na een week al op mijn buik slapen,terwijl overal hier op het forum wordt gezegd dat dat niet mag na lipofilling. Ik slaap dus nog steeds niet op mijn buik, zelfs op mijn zij (en dat mocht gelijk al) had ik al zoiets van 'is dit nu een goed idee', maar alleen op mijn rug houd ik niet uit. Maar ja, wat het autorijden enzo betreft, voel je dat zelf het beste aan.

Ik voel nu dat het allemaal heel rustig aanvoelt, dat ik weer steeds meer durf enz. En niet zo bang meer ben om iets fout te doen of te forceren. Maar dat gevoel heb ik wel een tijdje gehad, twijfelde bij alles of ik het wel mocht. Nu achteraf denk ik, je moet gewoon vooral op je gevoel vertrouwen, je voelt meteen dat sommige dingen geen goed plan zijn en als je een paar weken verder bent en de pijn is weg, ga je eigenlijk als vanzelf weer meer doen en durven, dan voelt het gewoon oke. Maar tillen is nooit een goed plan natuurlijk, die eerste weken... ;-)
Ik ben nu blij met het resultaat, maar bij mij kunnen ze nog veel kleiner worden tot 3 maanden, dus ik weet nog niet wat het uiteindelijke resultaat zal zijn. Ik heb wel de indruk dat ik veel minder moe ben als voorheen (met implantaten) maar ik wil dat niet te snel roepen. Ik viel eigenlijk continue overal in slaap, zelfs als ik 10 minuten bij mijn zoontje zijn school voor de deur zat te wachten in de auto, sliep ik al. Als ik een kwartiertje ergens heen moest rijden, moest ik vaak stoppen en naar de kant omdat ik anders in slaap zou vallen, enz. Dat gevoel heb ik in ieder geval nog niet gehad. Ik ben aardig wakker altijd ;-) hoop dat het zo blijft!

Lydizzles

Ongelezen bericht door Lydizzles » 13 nov 2019 13:26

Na 1,5uur weer thuis en ik ben kapot!! Hebben alles lopend gedaan en ik dacht van te voren dat ik dat wel even zou doen maar dat viel even vies tegen. In totaal maar 5 km gelopen en dat was dus al teveel.
Nu weer heerlijk op de bank en languit, voorlopig doe ik niets meer ;)

Qua bh's ben ik de hema even ingelopen omdat ik ergens op het forum een foto had gezien van een sport bh die er heel comfortabel uit zag maar heb ik niet kunnen vinden. Ga toch verder online shoppen. Ik ben wel benieuwd waar jij die losse pads kan kopen? Lijkt mij ideaal om die in bh te kunnen doen zodat de buitenkant er weer wat voller uitziet.

-x-

Nic1978

Ongelezen bericht door Nic1978 » 13 nov 2019 13:42

Oh echt? Jeetje,dat had ik ook niet verwacht. Kan je nagaan wat zo’n operatie/narcose met je lichaam doet... :?

Ik heb van de kliniek de Carefix Mary bh gekregen en op de site van Emdawear kan je dus ook tijdelijke protheses bestellen die daarin kunnen. En die kan je naar behoefte aanpassen,dus kan je zo vol/leeg maken als je zelf wil. Lijkt mij wel ideaal. Misschien is dat voor jou dan ook wel iets:
https://www.emdawear.nl/product/carefix ... ieve-beha/

https://www.emdawear.nl/product/carefix ... -prothese/

Liefs xx
Lydizzles schreef:
13 nov 2019 13:26
Na 1,5uur weer thuis en ik ben kapot!! Hebben alles lopend gedaan en ik dacht van te voren dat ik dat wel even zou doen maar dat viel even vies tegen. In totaal maar 5 km gelopen en dat was dus al teveel.

Qua bh's ben ik de hema even ingelopen omdat ik ergens op het forum een foto had gezien van een sport bh die er heel comfortabel uit zag maar heb ik niet kunnen vinden. Ga toch verder online shoppen. Ik ben wel benieuwd waar jij die losse pads kan kopen? Lijkt mij ideaal om die in bh te kunnen doen zodat de buitenkant er weer wat voller uitziet.

-x-

Lydizzles

Ongelezen bericht door Lydizzles » 13 nov 2019 13:51

Nic1978 schreef:
13 nov 2019 13:42
Oh echt? Jeetje,dat had ik ook niet verwacht. Kan je nagaan wat zo’n operatie/narcose met je lichaam doet... :?

Ik heb van de kliniek de Carefix Mary bh gekregen en op de site van Emdawear kan je dus ook tijdelijke protheses bestellen die daarin kunnen. En die kan je naar behoefte aanpassen,dus kan je zo vol/leeg maken als je zelf wil. Lijkt mij wel ideaal. Misschien is dat voor jou dan ook wel iets:

Liefs xx
Lydizzles schreef:

-x-
Ohh dat ziet er idd goed uit! Ik ga die bestellen! Dank je wel voor de link :D
-x-

Nic1978

Ongelezen bericht door Nic1978 » 13 nov 2019 13:56

Ja ik ga die protheses ook bestellen. De bh heb ik al in zwart en wit. Ben benieuwd! :) xx
Lydizzles schreef:
13 nov 2019 13:51
Nic1978 schreef:
13 nov 2019 13:42

Liefs xx
Lydizzles schreef:

-x-
Ohh dat ziet er idd goed uit! Ik ga die bestellen! Dank je wel voor de link :D
-x-

Petra2011

Ongelezen bericht door Petra2011 » 27 dec 2019 14:44

Ik heb de 3de dag na de explanatie al auto gereden. Het was wel een kort ritje van 10 minuten maar het ging best. En daarna eigenlijk iedere dag een kort ritje.

Luna MKS

Ongelezen bericht door Luna MKS » 27 dec 2019 15:40

Fijn Petra dit aparte topic met je vraag!👍

Meiden misschien hebben jullie ook vragen. Maak voor iedere vraag een apart topic. Is gewoon prettiger voor de nieuwe dames die na jullie komen en ook voor mij en de moderatoren😉
Als alles in de eigen voorstel of explantatie topics staat, schiet dat niet op...

Als je bij een dame een bepaalde vraag ziet, kun je daar ook even een topic voor maken. Zo helpt iedereen mee aan informatie.
😘💕

Even lezen graag 🦋WELKOM OP HET FORUM!🦋
Op onze WEBSITE vind je informatie en onderzoeken
Belangrijk: KLACHTEN DOOR IMPLANTATEN MELDEN!💪
Klachten over behandelaar of verzekeraar? MELD DIT!💪
Problemen met inloggen of registreren? LEES DIT!
⚠️Bij acute problemen je arts raadplegen!

Plaats reactie

Terug naar “Leefregels/sporten/werken/tips na de operatie”