Hoe lang hulp na operatie?

Lees informatie, stel vragen of deel ervaringen.

Moderators: Essi, Susana

B-explantatie2020

Hoe lang hulp na operatie?

Ongelezen bericht door B-explantatie2020 » 07 nov 2020 19:32

Hoi!

Ik heb op maandag 16 november mijn operatie en ga daarna mee naar huis met mijn moeder voor een paar dagen. Zelf woon ik alleen. Hoeveel dagen hadden jullie 24/7 hulp nodig? Het zal ongetwijfeld verschillen per persoon maar ik zou het fijn vinden een idee te hebben :) Ook omdat ik op vrijdag 20 november een afspraak heb bij het asiel voor een katje, en daarna eigenlijk wel naar huis zou willen!

Liefs,

Brenda

EvaSarah

Re: Hoe lang hulp na operatie?

Ongelezen bericht door EvaSarah » 07 nov 2020 20:59

Hoi Brenda de eerste paar dagen had ik hulp
Maar ik had alleen explantatie dat scheelt denk wel. Er in is echt tien keer heftiger...
Komt goed! Ik kon snel weer voor mijzelf zorgen en als je zorgt dat alles klaar ligt is het prima te doen ❤️
En wat gezellig een katje 🥰 lekker knuffelen tijdens je herstellen

Liefs EvaSarah
Eurosilicone 280cc vanaf 2004

B-explantatie2020

Ongelezen bericht door B-explantatie2020 » 07 nov 2020 21:13

Hoi EvaSarah,

Thanks voor je reactie! Ja ik geloof dat ik bij mijn vergroting ook maar 3 dagen ofzo bij mijn moeder logeerde. Maar toen had ik nog een huisgenoot dus voelde naar huis gaan wat 'veiliger'. Maar kan me voorstellen dat het herstel van de explantatie minder heftig is dan implantatie.
Ja ik kijk zo uit naar het katje :D Ben al een poosje overspannen dus sowieso erg veel thuis, kijk zo uit naar het gezelschap van een leuk katje in huis!

EvaSarah

Ongelezen bericht door EvaSarah » 07 nov 2020 21:49

B-explantatie2020 schreef:
07 nov 2020 21:13
Hoi EvaSarah,

Thanks voor je reactie! Ja ik geloof dat ik bij mijn vergroting ook maar 3 dagen ofzo bij mijn moeder logeerde. Maar toen had ik nog een huisgenoot dus voelde naar huis gaan wat 'veiliger'. Maar kan me voorstellen dat het herstel van de explantatie minder heftig is dan implantatie.
Ja ik kijk zo uit naar het katje :D Ben al een poosje overspannen dus sowieso erg veel thuis, kijk zo uit naar het gezelschap van een leuk katje in huis!
Ik kon echt weinig na de vergroting 😳 onder de borstspier 🤢
Snap je volkomen! Iemand in de buurt? Die snel bij je kan zijn? Dat scheelt misschien in het gevoel. En ik had alles klaar gelegd 🙈 voor mijn man en de kinderen haha en alle boodschappen in huis en vast wat gekookt 😜
O shit overspannen.... ik was onwijs veel thuis doordat ik zo ziek was (achteraf) van de siliconen en stukkende implantaat 😖 wij hebben een poes en zij ligt heerlijk altijd bij mij ❤️ En het spinnen van een kat schijnt heel rustgevend te werken 🥰
Heerlijk een maatje in huis veel plezier met je katje ❤️
Eurosilicone 280cc vanaf 2004

Zusss

Ongelezen bericht door Zusss » 08 nov 2020 06:21

Na de BV kon ik eigenlijk alles meteen, na de explantatie en lipo kon ik de eerste 10dgn niet zelfstandig uit bed komen...
Denk dat het bij iedereen anders is. Probeer iig mensen achter de hand te houden.
Zo leuk een kitten😻
Zal je goed doen.

Sterkte alvast 🤗
In 2020 bevrijd na 20 jaar ☯️
Op naar een gezond(er) lichaam ⚖

B-explantatie2020

Ongelezen bericht door B-explantatie2020 » 08 nov 2020 08:40

Ja de kitten komt echt precies op het goede moment :D

En ja, overspannen sinds eind augustus, maar ik denk dat het wellicht ook te maken heeft met al mijn klachten.. Dus ik hoop dat de operatie me goed gaat doen en ik eindelijk weer wat energie terug krijg en me normaler ga voelen :(

Emerald

Ongelezen bericht door Emerald » 08 nov 2020 13:28

Begrijp ik het goed dat je ook lipofilling doet?

Qua pijn vond ik het alles meevallen. Ik had me op het ergste voorbereid omdat ze me verteld hadden dat als je erg slank bent je vaak meer pijn ervaart. Ook werd er van veel verschillende plekken geoogst. Maar echt het viel mee!
Je wilt natuurlijk wel voldoende rust nemen en voorzichtig zijn met het vers geplaatste vet.
Hoe lang blijf je bij je moeder? Dag of 3/4 is wel handig denk ik. Eenmaal thuis zou ik zorgen dat je bed lekker verschoond is, de was bij en dat er voldoende eten in huis is enzo. En spullen op makkelijke hoogte zetten zodat je niet steeds hoeft te bukken enzo. Pannen afgieten oid heb ik de eerste weken niet gedaan en zwaar tillen doe ik nog steeds niet.

Dat asiel had in mijn geval prima gekund. Ik zou me wel laten brengen door iemand. En daarna weer lekker rustig aan.

Succes!

B-explantatie2020

Ongelezen bericht door B-explantatie2020 » 08 nov 2020 13:36

Hoi Emerald,

Dank voor je antwoord! Ik doe geen lipofilling, alleen explantatie.
Ik dacht ook aan een dag of 3/4 ja :) en goed idee om mn bed enzo van tevoren te verschonen, dat zijn fijne tips!

Dorie

Ongelezen bericht door Dorie » 11 nov 2020 18:37

Ik hen alleen explantatie gehad. Vond het reuze mee vallen. Heb alleen hulp voor huishouden gehad. Denk als je 2 nachtjes bij je moeder blijft wel zat is. Zeker als ze een keer je bed oid wilt verschonen. Na een week heb ik, voorzichtig m, het huishouden weer zelf gedaan
explantatie januari 2020 dr niessen, januari 2021 lipofilling

Sammie

Ongelezen bericht door Sammie » 11 nov 2020 22:37

Ik had ook alleen explantatie en ik kon ook redelijk snel weer voor mezelf zorgen. Zelf douchen en aankleden. Huishouden was wel na een weekje.
Tillen 3 weken. Boodschappen worden al 3 jaar bezorgd alleen nu kon ik het krat niet tillen maar pakte ik 1 voor 1 de boodschappen eruit.
Inderdaad van te voren alles verschoond en schoon
Maar erin was bij mij ook veel heftiger.

Zet em op
En heel heel veel plezier met je katje.
Ik heb er 3 en ze hebben me al heel vaak geholpen en gesteund. Vooral 1 van de 3 is mijn steun als ik me niet fijn voel. Dan komt ze spinnend bij me liggen. Heerlijk. Wordt ik helemaal rustig van.
Liefs Sammie

Plaats reactie

Terug naar “Leefregels/sporten/werken/tips na de operatie”