Belangrijk mbt kapselonderzoek voor dames die explantatie in het OLVG of Jan van Goyen laten uitvoeren of hebben gehad

Lees informatie, stel vragen of deel ervaringen.

Moderators: Essi, Susana

Maja34

Belangrijk mbt kapselonderzoek voor dames die explantatie in het OLVG of Jan van Goyen laten uitvoeren of hebben gehad

Ongelezen bericht door Maja34 » 11 aug 2020 15:06

Belangrijk bericht mbt kapselonderzoek voor dames die hun explantatie in het OLVG of Jan van Goyen laten uitvoeren of hebben gehad:

Ik heb mijn kapsels voor second opinion via Henry Dijkman bij het Radboud laten onderzoeken omdat de pathologie van het OLVG/Jan van Goyen in het verslag niet had genoemd dat er siliconen waren aangetroffen. Zelfs nadat zij de second opinion van het Radboud binnen hadden, stond er in hun 2e verslag niets over de aangetroffen siliconen bij het Radboud. Vreemd verhaal dus.
Ik heb via Dr. Roossink een klacht ingediend over dit gebeuren bij pathologie, omdat ik bindweefselmassage van mijn borsten heb ondergaan vanwege grote hoeveelheid vocht omdat ik in de veronderstelling was dat er geen siliconen in mijn weefsel zaten. Na de behandelingen kreeg ik ernstige allergische reacties. Als ik wist dat er siliconen in mijn borsten zaten had ik nooit aan de bindweefselmassage begonnen. Hiermee verspreid je namelijk de deeltjes door je lymfeklieren en komen er ontzettend veel afvalstoffen vrij.
Vanmorgen ben ik gebeld door de patholoog voor opheldering. Mijn mond viel open van haar uitleg. Zij zetten nooit in het verslag naar de PC en patiënt dat er siliconen zijn aangetroffen omdat dit standaard zo is!!! Ondanks dat de PC letterlijk als vraagstelling heeft of er siliconen zijn aangetroffen vermelden ze dit niet.
Ik heb de patholoog uitgelegd dat het voor vrouwen juist fijn is als er een bevestiging is .. zwart op wit.. ook voor vrouwen die te maken hebben met instanties zoals het UWV etc. Ze gaat nu intern bespreken of het toch in de verslagen gezet kan worden. Ook Dr. Roossink heeft dit bij Jan van Goyen intern besproken en alle PC’s zijn hier nu van op de hoogte ☺!

Monique MKS

Re: Belangrijk mbt kapselonderzoek voor dames die explantatie in het OLVG of Jan van Goyen laten uitvoeren of hebben geh

Ongelezen bericht door Monique MKS » 12 aug 2020 11:34

Hoi Maja,

In het weefsel van vrouwen die siliconen borstimplantaten hebben gehad, zitten altijd siliconen. Siliconen borstimplantaten zweten altijd door. Daarbij laat de envelop ook siliconen deeltjes los. Ook bij zoutwater en monobloc implantaten gebeurt dat.
Om deze reden raden wij zware bindweefselmassage van de borsten af, ook mammografie raden wij af. Vooral als er kapselweefsel achterbleef.

Goed dat je dit bij de artsen hebt gemeld en op het forum deelt!

Sterkte met jouw klachten!

hartelijke groetjes
Monique MKS
Alles zal aan het licht komen.

Op onze WEBSITE vind je veel informatie en wetenschappelijke onderzoeken.
BELANGRIJK: KLACHTEN DOOR IMPLANTATEN MELDEN BIJ DE OVERHEID!
Klachten over de zorg of niet goed geïnformeerd door een arts of verzekeraar? MELD DIT!
LEZEN GRAAG! WELKOM! Wegwijs op het forum & PRIVACYVERKLARING!
:!: Bij acute problemen je arts raadplegen!

Essi

Re: Belangrijk mbt kapselonderzoek voor dames die explantatie in het OLVG of Jan van Goyen laten uitvoeren of hebben geh

Ongelezen bericht door Essi » 13 aug 2020 17:17

Goh, ik weet niet meer precies wat er over mijn kapsels te melden was na het onderzoek bij het Jan van Gooyen, maar volgens mij heeft van Selms wel gemeld dat er siliconen deeltjes en ontstekingscellen ofzo aanwezig waren. Voor mij was het belangrijk dat er geen aanwijzingen op ALCL was.
Maar wat er nou precies tegen me gezegd is in dat gesprek weet ik ook niet meer.
Liefs essi

Plaats reactie

Terug naar “Over kapsels, enbloc en onderzoek kapsels”