Restanten dunne kapsels kunnen geen kwaad!

Lees informatie, stel vragen of deel ervaringen.

Moderators: Susana, Essi

momoires

Re: Restanten dunne kapsels kunnen geen kwaad!

Ongelezen bericht door momoires » 15 mei 2020 02:51

Luna schreef:
25 sep 2019 20:34
Geweldige bijdrage lieve Moeke!! En nou willen we geen paniek meer zien hoor!
Het heeft echt geen zin om moeilijk te doen over dat kleine beetje kapsel dat achter moest blijven omdat het tegen ribben en spieren verkleefd zat of het dunne vliesje dat moest achterblijven omdat het te dun was om te verwijderen.
In deze berichten nog wat over enbloc en het onderzoeken van kapsel. viewtopic.php?t=2437
Ook daar moet je niet over in paniek raken. Enbloc is alleen noodzakelijk bij intracapsulaire scheuren. En helaas is het zelfs dan niet altijd mogelijk. Zelfs niet bij de Amerikaanse artsen waar je een fortuin moet betalen ;)
Het onderzoeken van kapsels is verder ook nutteloos als er geen aanwijzingen zijn voor ALCL!
Laat dit los meiden!

Bij mij bleef 1/4 deel kapsel per borst achter. Had geen enbloc en mijn kapsel was niet onderzocht. En zoals ik heeeeeel veeel vrouwen. Niks aan de hand ;)

En natuurlijk blijven we erop hameren dat kapsels zoveel mogelijk weg moeten, maar een arts die ervaring heeft en weet wat siliconen kunnen aanrichten is hier als geen ander van op de hoogte en zal er altijd alles aan doen om zoveel mogelijk te verwijderen.

Dikke kapsels moeten altijd weg en kunnen gelukkig ook altijd weg. Al moet er ook dan soms een heel klein beetje achterblijven, maar ook dat kan geen kwaad. Het kwaad is dan allang geschiet zoals Moeke heel goed verwoord.
Wees blij als je dunne kapsels had, want je lichaam doet er minder lang over dit af te breken. Het kapsel gaan namelijk meteen in remissie zodra de bron verdwijnt. Je immuunsysteem stopt met het vormen van kapsel en begint met het afbreken ervan.
Er zijn onderzoeken die laten zien dat kapsels langer blijven zitten, maar dat zijn juist de dikke kapsels die heel domme artsen achter lieten. Deze hadden wel verwijderd kunnen en moeten worden!
Lieve Luna in 2017 had je een andere visie. Klopt dat?

Liefs
Mo

Monique MKS

Ongelezen bericht door Monique MKS » 15 mei 2020 10:37

Hoi M,
Voordat er verwarring ontstaat bij de vrouwen plaats ik hieronder nog even een reactie die ik bij een andere vraag van jou plaatste.
Monique MKS schreef:
15 mei 2020 10:29
Lieve M

Luna is wegens prive omstandigheden en ziekte afwezig, dus ik reageer nu namens haar.
Ons standpunt ten aanzien van de kapsels is nooit veranderd, Luna heeft in verschillende topics uitgelegd hoe dat zit. Zoveel mogelijk kapsel verwijderen is heel belangrijk, mits dat veilig kan. Als er teveel schade wordt toegebracht aan weefsel voor de verwijdering van een flinterdun kapsel of kapsel dat tegen de ribben is vergroeid, is dat niet veilig en moet er altijd een klein deel achterblijven. Dit kleine deel dat achterblijft zal geen noemenswaardig effect hebben op je klachten.

Graag verwijs ik je naar dit topic viewtopic.php?t=475

Ik hoop dat het zo duidlijk is. In het deel over de kapsels lees je meer topics met informatie die Luna hierover geplaats heeft.

hartelijke groetjes,
Monique MKS
Alles zal aan het licht komen.

Op onze WEBSITE vind je veel informatie en wetenschappelijke onderzoeken.
BELANGRIJK: KLACHTEN DOOR IMPLANTATEN MELDEN BIJ DE OVERHEID!
Klachten over de zorg of niet goed geïnformeerd door een arts of verzekeraar? MELD DIT!
LEZEN GRAAG! WELKOM! Wegwijs op het forum & PRIVACYVERKLARING!
:!: Bij acute problemen je arts raadplegen!

Luna MKS

Ongelezen bericht door Luna MKS » 21 mei 2020 12:22

momoires schreef:
14 mei 2020 22:36
Hi, waar komt deze info vandaan?

Liefs M
Deze info die Moeke in het eerste bericht gaf, komt van dr. Kappel. Moeke was patiente van dr. Kappel en tevens ziekenhuisverpleegkundige en was een tijdje 1 van de moderatoren. Dr. Kappel (dé expert op dit gebied) heeft deze informatie met haar gedeeld.

We hopen dat dit jullie helpt. Er komt binnenkort wat uitgebreidere info voor jullie van de dokter.

We wijzen jullie graag ook nog op je eigen aandeel in de weg naar genezing. Alleen explanteren is niet genoeg. Je moet ook je hele leefstijl aanpassen. Ook daarover straks meer van dr. Kappel. Lees voor nu de info op forum bij deel 'Gezondheid bevorderen' viewforum.php?f=134

Even lezen graag 🦋WELKOM OP HET FORUM!🦋
Op onze WEBSITE vind je informatie en onderzoeken
Belangrijk: KLACHTEN DOOR IMPLANTATEN MELDEN!💪
Klachten over behandelaar of verzekeraar? MELD DIT!💪
Problemen met inloggen of registreren? LEES DIT!
⚠️Bij acute problemen je arts raadplegen!

Mariaa

Ongelezen bericht door Mariaa » 31 aug 2020 04:05

Moeke schreef:
25 sep 2019 16:28
De mate van kapselvorming
wordt aangeduid met de classificatie Baker I, 2, 3 of 4

Baker 1: Normaal soepele borst met een natuurlijke vorm; Baker 1 kapselvorming
treedt op bij alle patiënten met een borstvergroting.
Baker 2: Bij aftasten heeft de borst een vastere consistentie,
de natuurlijke vorm is behouden.
Baker 3: Bij aftasten heeft de borst een vastere consistentie, de borst vertoont
zichtbare vervorming.
Baker 4: Duidelijk rondom vervorming van de borst.

feit: Kapsels worden door je lichaam gevormd, dus zijn lichaamseigen. Níet door de implantaten.
feit: Siliconen lekken altijd bij elk implantaat.
feit: Het is aangetoond dat siliconen migreren door je lichaam.

Waar ben je beter mee af, baker 1 of 4..?

Baker 4 zit vol siliconen, heeft misschien veel op kunnen vangen maar lang niet alles. De lekkende siliconen zijn al gemigreerd door je lichaam.
Baker 1 is heel dun en houdt zodoende nauwelijks siliconen vast, ook daar zijn de siliconen doorheen gegaan en gemigreerd door je lichaam.
Baker 2 en 3 dus idem dito ergens in het midden maar in alle gevallen heb je siliconen door je hele lichaam.

Als van je kapsel een stukje achter blijft heeft dat dus niet heel veel extra gevolgen. Feitelijk. Klinkt misschien heel tegenstrijdig maar de resten worden door je lichaam afgevoerd en komen net als de rest siliconen die gemigreerd zijn, ook in je lichaam.
Hoe dunner het kapsel, des te moeilijker te verwijderen maar des te minder siliconen zitten er dus in. Logisch.

Uiteraard wil je graag zoveel mogelijk siliconen kwijt bij de operatie. Waar mogelijk zal een arts, zeker de arts die hier het belang van inziet! zoveel als mogelijk van het kapsel verwijderen. Noem dit ook en kijk vooral naar de lijst met artsen elders hier op het forum.

Maar het maakt niets uit als er nog restanten achter blijven van dunne kapsels! Sowieso zitten er nauwelijks siliconen in en het kan gevaarlijk zijn omdat het heel snel scheurt en amper te verwijderen valt en daardoor schade gemaakt moet worden aan het omliggende weefsel om alles eruit te krijgen, wat dus op voorhand al heel moeilijk is. Zo'n dun vliesje scheurt al af op het moment dat een chirurg het vastpakt met een pincet, mm voor mm.
Dikke kapsels zijn veel minder moeilijk te verwijderen juist omdat ze dik zijn en soms zelfs hard. Zelfs dan is het niet altijd mogelijk om alles weg te halen. Met name als het vastzit aan de ribbenkast. Ik wil hierbij niet claimen dat kapsels kunnen blijven zitten, in tegendeel, hoe meer je weg hebt de beter. Maar,

Het heeft echt totaal geen zin om je druk te maken over dunne vliesjes die achter blijven!!!

Beter gebruik je die energie in het beter willen worden. Geloof in het zelfhelende vermogen van je lichaam en help haar mee met een gezonde levensstijl, gezond eten, genoeg bewegen en als je het aankan rustig aan detoxen om zoveel mogelijk van de zware metalen uit je lichaam te krijgen.
Het feit dat je klachten hebt van de siliconen geeft al aan dat die stoffen in je lichaam zitten.. Deze stoffen gaan veel verder dan de kapsels. Als die alles op zouden vangen zou je immers die klachten niet hebben.

https://www.stichtingsvs.meldpuntklacht ... he-stoffen

liefs, Moeke

Ik ben ontzettend blij dit nu weer te lezen
Ik kan niet slapen vanwege mijn operatie komende dinsdag en dit helpt.

Essi

Ongelezen bericht door Essi » 31 aug 2020 09:58

Mariaa schreef:
31 aug 2020 04:05
Moeke schreef:
25 sep 2019 16:28
De mate van kapselvorming
wordt aangeduid met de classificatie Baker I, 2, 3 of 4

Baker 1: Normaal soepele borst met een natuurlijke vorm; Baker 1 kapselvorming
treedt op bij alle patiënten met een borstvergroting.
Baker 2: Bij aftasten heeft de borst een vastere consistentie,
de natuurlijke vorm is behouden.
Baker 3: Bij aftasten heeft de borst een vastere consistentie, de borst vertoont
zichtbare vervorming.
Baker 4: Duidelijk rondom vervorming van de borst.

feit: Kapsels worden door je lichaam gevormd, dus zijn lichaamseigen. Níet door de implantaten.
feit: Siliconen lekken altijd bij elk implantaat.
feit: Het is aangetoond dat siliconen migreren door je lichaam.

Waar ben je beter mee af, baker 1 of 4..?

Baker 4 zit vol siliconen, heeft misschien veel op kunnen vangen maar lang niet alles. De lekkende siliconen zijn al gemigreerd door je lichaam.
Baker 1 is heel dun en houdt zodoende nauwelijks siliconen vast, ook daar zijn de siliconen doorheen gegaan en gemigreerd door je lichaam.
Baker 2 en 3 dus idem dito ergens in het midden maar in alle gevallen heb je siliconen door je hele lichaam.

Als van je kapsel een stukje achter blijft heeft dat dus niet heel veel extra gevolgen. Feitelijk. Klinkt misschien heel tegenstrijdig maar de resten worden door je lichaam afgevoerd en komen net als de rest siliconen die gemigreerd zijn, ook in je lichaam.
Hoe dunner het kapsel, des te moeilijker te verwijderen maar des te minder siliconen zitten er dus in. Logisch.

Uiteraard wil je graag zoveel mogelijk siliconen kwijt bij de operatie. Waar mogelijk zal een arts, zeker de arts die hier het belang van inziet! zoveel als mogelijk van het kapsel verwijderen. Noem dit ook en kijk vooral naar de lijst met artsen elders hier op het forum.

Maar het maakt niets uit als er nog restanten achter blijven van dunne kapsels! Sowieso zitten er nauwelijks siliconen in en het kan gevaarlijk zijn omdat het heel snel scheurt en amper te verwijderen valt en daardoor schade gemaakt moet worden aan het omliggende weefsel om alles eruit te krijgen, wat dus op voorhand al heel moeilijk is. Zo'n dun vliesje scheurt al af op het moment dat een chirurg het vastpakt met een pincet, mm voor mm.
Dikke kapsels zijn veel minder moeilijk te verwijderen juist omdat ze dik zijn en soms zelfs hard. Zelfs dan is het niet altijd mogelijk om alles weg te halen. Met name als het vastzit aan de ribbenkast. Ik wil hierbij niet claimen dat kapsels kunnen blijven zitten, in tegendeel, hoe meer je weg hebt de beter. Maar,

Het heeft echt totaal geen zin om je druk te maken over dunne vliesjes die achter blijven!!!

Beter gebruik je die energie in het beter willen worden. Geloof in het zelfhelende vermogen van je lichaam en help haar mee met een gezonde levensstijl, gezond eten, genoeg bewegen en als je het aankan rustig aan detoxen om zoveel mogelijk van de zware metalen uit je lichaam te krijgen.
Het feit dat je klachten hebt van de siliconen geeft al aan dat die stoffen in je lichaam zitten.. Deze stoffen gaan veel verder dan de kapsels. Als die alles op zouden vangen zou je immers die klachten niet hebben.

https://www.stichtingsvs.meldpuntklacht ... he-stoffen

liefs, Moeke

Ik ben ontzettend blij dit nu weer te lezen
Ik kan niet slapen vanwege mijn operatie komende dinsdag en dit helpt.
Ga slapen nachtbraker 😉🤣👍

Mariaa

Ongelezen bericht door Mariaa » 31 aug 2020 10:23

Essi schreef:
31 aug 2020 09:58

Ga slapen nachtbraker 😉🤣👍
Ik ben banggggg
Maar echt

Heb de huisarts net gebeld voor oxazepam morgen
ander ren ik de kliniek uit

De rest van de berichten van Mariaa staan hier:
viewtopic.php?t=3120

Plaats reactie

Terug naar “Over kapsels, enbloc en onderzoek kapsels”