Voorstellen Jedaja

Als je geen klachten hebt, maar wel een explantatie overweegt.

Moderators: Susana, Essi

Jedaja

Voorstellen Jedaja

Ongelezen bericht door Jedaja » 12 dec 2019 23:01

Explantatie topic staat hier: viewtopic.php?f=4&t=2907

Hallo allemaal,
Ik ben 37 jaar, getrouwd en moeder van 4 kinderen in de leeftijd van 5 tot 10 jaar. Na ruim 14 jaar siliconenimplantaten in mijn lijf, ben ik er wel klaar mee. Hoe meer ik onderzoek, hoe liever ik ze er uit wil!
Ongeveer een jaar na de eerste vergroting ging één (anatomisch gevormde) prothese onder de spier draaien. Ik ben uiteindelijk na 2 jaar opnieuw onder het mes gegaan, dit keer kreeg ik ronde, ook onder de spier geplaatst. Deze 'draag' ik nu dus ruim 12 jaar.

Ik heb in januari een gesprek bij dr Kappel, ben heel erg benieuwd, maar ook gespannen en bang voor het uiteindelijke resultaat. Maar dr Kappel was aan de telefoon al heel geruststellend. Vóór het gesprek niet stressen, zei ze: we bespreken alles straks rustig en uitgebreid en dan kan ik gedegen keuzes maken. Ondertussen maak ik mezelf wat wegwijs hier op het forum.

Ik heb toenertijd voor borstvergroting gekozen omdat ik bijna geen borstontwikkeling had, echt nauwelijks cupmaat AA. En ik dacht: ik ga dit één keer doen, dus het zal me niet gebeuren dat ik ze te klein ga vinden! Ik heb, na de zwangerschappen, maat 75F (daarvoor 70E). Mijn borsten zijn mooier geworden na de zwangerschappen (natuurlijker) maar ik weet nog steeds hoe het was om 'echt' natuurlijk te zijn: geen last van die éne borst die opzij hangt als ik lig. Gemakkelijk en pijnloos op je buik slapen. Geen rare deuken als ik mijn borstspieren span. En toen had ik nog gevoel in het driehoekige gedeelte onder de tepel... Daarnaast: ik voel ze altijd zitten als een deel dat niet van mezelf is.
Ook zó raar: vroeger keek ik altijd smachtend naar grote borsten bij andere vrouwen "had ik die ook maar!", maar de laatste jaren kijk ik juist bijna jaloers naar die mooie kleinere borsten, zoals hier op het forum: wat zal dat 'vrij' voelen, denk ik dan...

Ja, ik kijk er naar uit om 'vrij' te zijn. Ik heb, volgens mij, geen siliconen gerelateerde klachten (al hoop ik stiekem dat mijn gediagnostiseerde chronische hyperventilatie spontaan verdwijnt na explantatie, en ik ook van plotselinge stekende pijntjes in de borststreek verlost zal zijn, samen met de huiduitslag daar). Maar wat de belangrijkste reden voor mij geworden is: ik ben liever natuurlijk plat en gezond, dan ziek en rondborstig! Ik ga dat risico mezelf en mijn gezin toch niet aandoen?!

Gelukkig staat mijn achterban en in het bijzonder mijn man (die mij niet eens kent met kleine borsten) vierkant achter me. Hij was een paar weken geleden ontzettend opgelucht toen ik ineens zei: "Lief, ik wil ze er uit, en ik wil er geen nieuwe in".

En ik voel me ook nu al gesteund door al die dappere vrouwen hier op het forum. Want oh, ik ben ook zo bang, hoe zal ik er straks uit gaan zien... jullie verhalen sterken mij! Bij deze een bedankje voor jullie, en de dames die zich al jaren krachtig en strijdlustig inzetten voor deze toch slepende zaak! Ik hoop dat ik met mijn verhaal ook een beetje bij kan dragen aan het onderzoek en aan de keuzes die andere vrouwen nog gaan maken.

Jedaja
Laatst gewijzigd door Jedaja op 08 mar 2020 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Dorie

Re: Voorstellen

Ongelezen bericht door Dorie » 13 dec 2019 07:03

Hoi

Succes met je gesprek en je beslissingen. Ik heb ongeveer het zelfde verhaal als jij. Alleen had ik wel borstvorming van mezelf (75a)
Ik word begin januari geopereerd. Voor mij is het aftellen al begonnen!
explantatie januari 2020 dr niessen

Susana

Ongelezen bericht door Susana » 13 dec 2019 07:56

Jedaja, welkom hier 💐
Ik had ook mijn protheses 12 jaar lang...en vanaf dag 1 was ik niet blij mee, het voelde zo nep en ik was super bewust van dit feit: nep!! Ik wilde niet eens protheses, ik wilde een borstlift maar ik liet me ompraten door PC toen die tijd, jong...en beetje "dom".
Ze waren altijd "aanwezig", dus ik deed ze negeren, ik heb mijn borsten 12 jaar lang genegeerd en ik schaamde er voor, ik vond niet fijn als mijn man mijn borsten aanraakte, of als ze iemand ze zag. Ik kon niet slapen op mijn buik en de laatste 2 jaar kreeg ik wel pijn klachten door flinke kapsel vorming.
Ik ging vanuit dat ik zou een kleine B overhouden na de explantatie, nou ik heb een volle C en ze zijn zacht en mooi maar voornamelijk, ze zijn echt, niets nep meer, geen pijn, geen schaamte, ik voel me vrij en dat wens ik voor jou.
Veel succes met jouw proces 💜
Explantatie + borstlift 2 september 2019
Handig om te weten : viewtopic.php?f=208&t=2033 💜
Je klachten melden: viewtopic.php?f=142&t=1689 🍀
Voor vragen over borst- en littekenverzorging: info@inbalanstotaal.nl 💌
Website massagepraktijk: https://www.inbalanstotaal.nl/ 💙

djr1985

Ongelezen bericht door djr1985 » 13 dec 2019 09:09

Hoi Jedaja,
Welkom hier en voor mij ook een vergelijkbaar verhaal. Ik ben pas sinds augustus bewust van deze siliconen problematiek, ik had en heb geen klachten dus me er niet mee bezig gehouden maar ondertussen wel al 15 jaar dezelfde implantaten. Ik ben erg geschrokken toen ik er meer over ging lezen en dacht meteen "ze moeten eruit". Aan de ene kant heeeeel verdrietig, want ik vind ze mooi en weet ook hoe m'n platte borstkas er 15 jaar geleden uitzag. Maar de laatste jaren had ik ook vaker wat zorgen, ze zaten me in de weg, voelde de rand beter wat me echt stoorde (voor de spier geplaatst en m'n huid zal wel dunner worden ofzo) en gewoon niet meer heel prettig allemaal. Maar dat zou allemaal nooit een reden zijn geweest om ze te verwijderen, tot ik dus o.a. Dit forum ontdekte. Nu zie ik wel redenen om tot explantatie over te gaan. En over 6 dgn is het zover. Ik ben heel benieuwd of ik me bevrijd of onvrouwd ga voelen, ben ook zeker bang. Maar probeer ook te relativeren, dit kunnen we nog een beetje opvullen, een aandoening aan je gezicht oid is dan veel heftiger.
Maar succes de komende tijd!
Sinds 2004 McGhan 410, 245 cc. 15 jaar later laten verwijderen door dr Van Selms in dec 2019.

Jedaja

Ongelezen bericht door Jedaja » 14 dec 2019 12:23

Bedankt voor jullie reacties :)

Heel veel succes Dorie en sterkte met het herstel volgende maand! Spannend hoor. Had jij (veel) klachten waardoor je tot deze beslissing kwam? En ga je voor alleen explantatie of ook lipofilling?

En Susana ja ik was ook 'een beetje dom', en hoe meer ik begrijp en lees, hoe dommer ik me voel hoor. Ik weet dat ons niets te verwijten valt omdat we dit allemaal niet wisten, maar toch... al die risico's die ik heb gelopen en nog steeds loop...
djr1985 schreef:
13 dec 2019 09:09
Hoi Jedaja,
Welkom hier en voor mij ook een vergelijkbaar verhaal. Ik ben pas sinds augustus bewust van deze siliconen problematiek, ik had en heb geen klachten dus me er niet mee bezig gehouden maar ondertussen wel al 15 jaar dezelfde implantaten. Ik ben erg geschrokken toen ik er meer over ging lezen en dacht meteen "ze moeten eruit". Aan de ene kant heeeeel verdrietig, want ik vind ze mooi en weet ook hoe m'n platte borstkas er 15 jaar geleden uitzag. Maar de laatste jaren had ik ook vaker wat zorgen, ze zaten me in de weg, voelde de rand beter wat me echt stoorde (voor de spier geplaatst en m'n huid zal wel dunner worden ofzo) en gewoon niet meer heel prettig allemaal. Maar dat zou allemaal nooit een reden zijn geweest om ze te verwijderen, tot ik dus o.a. Dit forum ontdekte. Nu zie ik wel redenen om tot explantatie over te gaan. En over 6 dgn is het zover. Ik ben heel benieuwd of ik me bevrijd of onvrouwd ga voelen, ben ook zeker bang. Maar probeer ook te relativeren, dit kunnen we nog een beetje opvullen, een aandoening aan je gezicht oid is dan veel heftiger.
Maar succes de komende tijd!
Heb jij verder (nog) geen duidelijke klachten? Knap dat je deze beslissing zo snel durft te nemen, alhoewel, ik heb dus ook hoe meer ik weet, hoe liever en sneller ik ze eruit wil.. Maar ook ik vind mijn borsten nu zeker nog mooi... elke keer als ik mezelf in de spiegel zie neem ik al een beetje afscheid van mijn spiegelbeeld. En dan denk ik 'jullie kunnen nog zo mooi zijn, maar jullie zijn ook gevaarlijk!' Alsof ik het mezelf steeds even van de ernst moet doordringen ofzo.
Ik ga jouw verhaal volgen, ben benieuwd hoe je je straks voelt! Heb jij ook over lipofilling nagedacht?
Heel veel sterkte gewenst volgende week. Het is volgens mij niet alleen lichamelijk maar ook emotioneel een heftige tijd!
BV 2005 en 2007 - explantatie 7 maart 2020
🦚 Geen moment spijt, joepie vrij! 🦚

Dorie

Ongelezen bericht door Dorie » 14 dec 2019 12:28

Hoi jedaja

Bedankt voor de succes wensen. Nee ik heb eigenlijk helemaal geen klachten. Ook cosmetisch zien mijn borsten er nog goed uit. Het is meer een gevoelskwestie.... dat heb ik weggestopt en voor mezelf de datum 10 jaar gegeven. Dus om er weer over na te gaan denken als ik de implantaten tien jaar had.
Nu bijna 11 jaar verder en worden ze dus “preventief” verwijderd. Ik ga niet voor lipofilling. Wel serieus overwogen. Maar vindt het te heftig en weer gesleutel aan mijn lijf terwijl het misschien helemaal niet nodig is! Dus back to naturel... spannend. Ik houd hopelijk een a cup over

djr1985

Ongelezen bericht door djr1985 » 14 dec 2019 13:21

Ik kan het verhaal van Dorie eigenlijk bijna kopiëren 😉 idd geen klachten en het voelt aan de ene kant als preventief, aan de andere kant dat de houdbaarheidsdatum blijkbaar echt (al even...) om is en het dus "moet", en dan ben ik toch blij dat ik er 15 hele jaren plezier van heb gehad zonder problemen.
Lipofilling ook serieus over nagedacht maar uiteindelijk geconcludeerd dat het de kosten, grotere ingreep en klein resultaat niet waard is.
Sinds 2004 McGhan 410, 245 cc. 15 jaar later laten verwijderen door dr Van Selms in dec 2019.

Dorie

Ongelezen bericht door Dorie » 14 dec 2019 13:27

djr1985 schreef:
14 dec 2019 13:21
Ik kan het verhaal van Dorie eigenlijk bijna kopiëren 😉 idd geen klachten en het voelt aan de ene kant als preventief, aan de andere kant dat de houdbaarheidsdatum blijkbaar echt (al even...) om is en het dus "moet", en dan ben ik toch blij dat ik er 15 hele jaren plezier van heb gehad zonder problemen.
Lipofilling ook serieus over nagedacht maar uiteindelijk geconcludeerd dat het de kosten, grotere ingreep en klein resultaat niet waard is.
Hahah🤝

Essi

Ongelezen bericht door Essi » 14 dec 2019 22:56

Welkom hier jedaja,
Succes met al je stappen. Je bent al goed op weg. Je instelling is de juiste... liever plat en gezond, dan ziek met grote borsten.
En ja ik kan beamen dat je je straks VRIJ zal voelen😘
Liefs essi

Luna MKS

Re: Voorstellen Jedaja

Ongelezen bericht door Luna MKS » 09 mar 2020 10:02

Lieve Jejada, je explantatie topic staat nu hier: viewtopic.php?f=4&t=2907&p=30863#p30863
Schrijf daar maar verder ok?

X Luna

Even lezen graag 🦋WELKOM OP HET FORUM!🦋
Op onze WEBSITE vind je informatie en onderzoeken
Belangrijk: KLACHTEN DOOR IMPLANTATEN MELDEN!💪
Klachten over behandelaar of verzekeraar? MELD DIT!💪
Problemen met inloggen of registreren? LEES DIT!
⚠️Bij acute problemen je arts raadplegen!

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (geen klachten)”