Explantatie Allergan siliconen en lipofilling na klachten

Als je om cosmetische reden een bv hebt gehad.

Moderators: Essi, Susana

Godsgifttomen

Explantatie Allergan siliconen en lipofilling na klachten

Ongelezen bericht door Godsgifttomen » 18 okt 2020 15:27

Hoi allemaal,

Mijn naam is Bianca en ik word over anderhalve maand geopereerd, wel een beetje met pijn in mijn hart, maar gezondheid gaat voor alles.
Al vanaf de allereerste keer 15 jaar geleden kreeg ik kapselvorming, toen ik daarna weer opnieuw geopereerd werd, kreeg ik wederom kapselvorming, mijn lichaam wilde niet meewerken. Toen gaf de pc aan dat als ze nu weer afgestoten zouden worden, het er voor mij niet in zat.

Wat ik toen ben gaan doen is borstmassages zodat de kapsel geen kans kreeg zich te nestelen, dit hielp en ik had er ruim 10 jaar veel plezier van. Tot ik pijn kreeg 5 jaar geleden en steken en ik me niet lekker voelde. Ik kreeg een mri en wat bleek er zat een scheur, volgend de plastisch chirurg een geluk dat ze niet waren gelekt.....

Ik kreeg toen in 2015 alles vergoed via die kliniek, ook weer nieuwe siliconen, Allergan adviseerde deze kliniek.....

Een aantal maanden geleden kreeg ik steken in mijn borst en voelde me al een tijd zwaar vermoeid bij de minste inspanning, ook liep ik al een jaar bij de fysio voor nek schouder klachten, toen ik ook enorme gewrichtsklachten kreeg in mijn onderrug werd er gedacht aan osteoporose of botontkalking. Ik heb een botonderzoek gehad maar alles was goed, uit de bloedtesten kwam ook niets, sterker nog mijn waardes waren perfect. Ik kreeg haaruitval en mijn geheugen liet me ook steeds in de steek als ik niet op een woord kon komen, heel irritant. Ook had ik het steeds mega koud.

Ik voelde me niet goed....doordat de steken in mijn linkerborst toenamen ben ik op dit forum terecht gekomen en kwam ik tot de ontdekking dat ik nu dus Allergan implantaten heb die in 2018 uit de handel zijn genomen omdat ze een grote kans hebben op scheuren en lekken door een fabricagefout ofzo.

Ik dus weer terug naar de pc en gevraagd om een mri. Omdat hij ook weer kapsel waarnam en ik inmiddels veel van mijn klachten kerkende in het ASIA Syndroom, voor mezelf de keuze gemaakt om ze eruit te laten halen. Mijn geluk is dat er ook kapselvorming zit waardoor ik een gedeelte vergoed krijg door de zorgverzekering,. Omdat ik het gewoon niet aankan om theezakjes over te houden heb ik gekozen voor lipofilling bij dr. Niessen.

Het consult was erg prettig, daar waar mijn eigen pc gehaast was en duidelijk werkte met een drukke agenda, nam Dr. Niessen uitgebreid de tijd voor me. Hij bekeek kritisch mijn borsten en ook al was het commentaar soms bikkelhard (hij zei dat mijn borsten wat hingen...slik...), hij was eerlijk en open en vertelde me precies zijn behandelplan en visie over het herstel, ook middels de inzet van voedingssuplementen en de juiste voeding. Hij heeft inmiddels nieuwe technieken ontwikkeld waardoor het vet ook beter blijft zitten zegt hij. Ik hoop dat er genoeg blijft zitten want dat is natuurlijk altijd de angst bij lipofilling, maar hij gaf aan dat als ik niet tevreden was en er teveel was verdwenen er mogelijkheden waren om een tweede keer lipofilling te doen. Ik neem aan dat dat dan onder de garantie valt, moet ik nog even navragen.

Ondanks dat Zilveren Kruis de explantatie niet 100% vergoed omdat zijn kliniek niet gecontracteerd is heb ik toch besloten me door hem te laten opereren. Hij heeft YouTube filmpjes van deze operatie online staan en veel artikelen geschreven met zijn visie op siliconen en lipofilling. Ik ben ook tot deze keuze gekomen door dit forum want zijn naam kwam steeds weer boven.

]Ik heb me dus suf gespaard en een gedeelte moeten lenen om de 4500 euro bij mekaar te krijgen maar ik denk echt dat ik me straks 300% beter ga voelen. Ook krijg ik iets van 1800 terug als het goed is van de zorgverzekering, anders hd ik nooit de lipofilling kunnen doen.

Ik ben best zenuwachtig voor de operatie, en hoop zo dat het enigzins nog toonbaar is, ook ben ik benieuwd naar de cupmaat. Ik heb nu 375cc en heb inmiddels cupmaat E. Ik denk dat ik blij mag zijn als er een C overblijft maar dat zien we dan nog wel.

Eind november is de grote dag...... ;)
Laatst gewijzigd door Godsgifttomen op 29 okt 2020 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Essi

Re: Explantatie en lipofilling na klachten

Ongelezen bericht door Essi » 18 okt 2020 19:46

Welkom hier op het forum, wat fijn dat je al wat stappen hebt ondernomen om van je gif bommen af te komen.
Rot dat je zoveel klachten hebt ontwikkeld.
Je gaat voor verbetering. Laat me nog even je operatie datum weten, dan zet ik je op de lijst met komende operaties.
Liefs essi

Carolientje

Ongelezen bericht door Carolientje » 18 okt 2020 20:12

Hallo Bianca,

Wat grappig, ik heb me pas net geregistreerd en lees als eerste jouw verhaal. Mijn verhaal is een beetje vergelijkbaar..
Fijn dat je binnenkort geholpen wordt, ik ben heel benieuwd hoe je de lipofilling gaat ervaren.
Als het goed is wordt ik ook binnen nu en 6 wk geholpen. Mijn implantaten gaan er na 16 jaar uit omdat ik ook een gescheurd implantaat heb, aan de linkerkant. Maar bij mij is het kapsel ook gescheurd, (extracapsulair ruptuur) daardoor heb ik nu opgezette lymfklieren links naast mijn borst en in de oksel. Ik heb het idee dat mijn haar meer uitvalt dan normaal, en ik heb ook last van lage rugklachten waarvoor ik al een tijd naar een osteopaat ga. Voordat het implantaat scheurde heb ik nooit klachten gehad.
Omdat ik ook niet terug wil naar mijn oude cup (A), heb ik ook gekozen voor lipofilling. Ik wil echt geen implantaten meer, dan maar wat kleinere borsten maar wel puur natuur. Ik ga er vanuit dat het twee keer nodig zal zijn, ik weet dat ws maar 50% blijft behouden van de vetcellen.
De vulling van mijn implantaten is 245 cc, ik ging toen van AA naar een B cup. Toen ik 16 jaar geleden klaar was met borstvoeding geven was er niks meer van mijn borsten overgebleven, alleen theezakjes. Inmiddels ben ik wel 12 kg zwaarder dan toen dus misschien valt het mee hoe klein ze zijn straks. Ik heb wel het idee dat ik het beter kan accepteren dan vroeger, ik ben nu 45 jaar en merk dat ik steeds beter met m'n 'imperfecties' om kan gaan.
Als ik geopereerd ben zal ik hier mijn ervaring met je (en anderen) delen!

Godsgifttomen

Ongelezen bericht door Godsgifttomen » 19 okt 2020 11:54

Essi schreef:
18 okt 2020 19:46
Welkom hier op het forum, wat fijn dat je al wat stappen hebt ondernomen om van je gif bommen af te komen.
Rot dat je zoveel klachten hebt ontwikkeld.
Je gaat voor verbetering. Laat me nog even je operatie datum weten, dan zet ik je op de lijst met komende operaties.
Liefs essi
Beste Essi, ik word 26 november geopereerd, super spannend!

Godsgifttomen

Ongelezen bericht door Godsgifttomen » 19 okt 2020 11:56

Carolientje schreef:
18 okt 2020 20:12
Hallo Bianca,

Wat grappig, ik heb me pas net geregistreerd en lees als eerste jouw verhaal. Mijn verhaal is een beetje vergelijkbaar..
Fijn dat je binnenkort geholpen wordt, ik ben heel benieuwd hoe je de lipofilling gaat ervaren.
Als het goed is wordt ik ook binnen nu en 6 wk geholpen. Mijn implantaten gaan er na 16 jaar uit omdat ik ook een gescheurd implantaat heb, aan de linkerkant. Maar bij mij is het kapsel ook gescheurd, (extracapsulair ruptuur) daardoor heb ik nu opgezette lymfklieren links naast mijn borst en in de oksel. Ik heb het idee dat mijn haar meer uitvalt dan normaal, en ik heb ook last van lage rugklachten waarvoor ik al een tijd naar een osteopaat ga. Voordat het implantaat scheurde heb ik nooit klachten gehad.
Omdat ik ook niet terug wil naar mijn oude cup (A), heb ik ook gekozen voor lipofilling. Ik wil echt geen implantaten meer, dan maar wat kleinere borsten maar wel puur natuur. Ik ga er vanuit dat het twee keer nodig zal zijn, ik weet dat ws maar 50% blijft behouden van de vetcellen.
De vulling van mijn implantaten is 245 cc, ik ging toen van AA naar een B cup. Toen ik 16 jaar geleden klaar was met borstvoeding geven was er niks meer van mijn borsten overgebleven, alleen theezakjes. Inmiddels ben ik wel 12 kg zwaarder dan toen dus misschien valt het mee hoe klein ze zijn straks. Ik heb wel het idee dat ik het beter kan accepteren dan vroeger, ik ben nu 45 jaar en merk dat ik steeds beter met m'n 'imperfecties' om kan gaan.
Jeetje ook alzo een heftig verhaal. Ik ben nu 42 jaar en accepteer het ook dat het nooit meer zo vol zal zijn als dat het was, het is nu tenminste puur natuur inderdaad. Door welke arts laat je het doen?

Essi

Ongelezen bericht door Essi » 19 okt 2020 21:04

Carolientje schreef:
18 okt 2020 20:12
Hallo Bianca,

Hallo Carolientje,
Wat fijn dat je ook een datum hebt. Zou je een eigen voorstel topic willen maken? Daar kun je vertellen bij welke arts je de operatie uit gaat laten voeren. En als je wil zet ik je op de lijst met komende operaties dan tellen we samen met jou af naar jou dag.
Snel er uit die lekkende rommel. En dan op naar een goed herstel. Ik lees dat je 12 kg zwaarder bent geworden, bedenk dan of je een lipo echt nodig hebt. Vaak zijn de borsten na explantatie toch groter dan ze waren voor de borstvergroting en is het helemaal niet nodig.
Liefs essi

EvaSarah

Ongelezen bericht door EvaSarah » 19 okt 2020 22:11

Jeetje meiden!
Hier een beetje een zelfde verhaal links kapotte prothese 😖 mega veel klachten!

Ik heb alleen voor explantatie gekozen omdat ik zo ziek was en geen zin in extra herstel had..
het is mij reuze meegevallen (voor bv 80A en nu een 80B)

Ik hoop dat jullie klachten echt verdwijnen na de explantatie (hier de heftige klachten gelukkig wel)

Succes met jullie toch ❤️
Heel veel liefs EvaSarah
Eurosilicone 280cc vanaf 2004

Luna MKS

Ongelezen bericht door Luna MKS » 23 okt 2020 09:14

Lieve dames, dit topic staat verkeerd. Ik zal hem verplaatsen en een eigen topic aanmaken voor Carolientje.
Tot zo!

Even lezen graag 🦋WELKOM OP HET FORUM!🦋
Op onze WEBSITE vind je informatie en onderzoeken
Belangrijk: KLACHTEN DOOR IMPLANTATEN MELDEN!💪
Klachten over behandelaar of verzekeraar? MELD DIT!💪
Problemen met inloggen of registreren? LEES DIT!
⚠️Bij acute problemen je arts raadplegen!

Luna MKS

Ongelezen bericht door Luna MKS » 23 okt 2020 12:51

Welkom Godsgifttomen!🌷

Fijn dat je al snel wordt verlost van die gifbommen! :D

Ik zou je willen vragen het 'Welkomsbericht' te lezen en een melding bij de overheid te doen. Dank je!
viewtopic.php?f=208&t=2033

Ik wens je heel veel succes en sterkte in de weg die je gaat afleggen! 🍀

Heel veel liefs, Luna😘💕💕💕

Ps. Ik heb je topic verplaats naar het deel 'Stel jezelf voor'

@ Carolientje: Ik heb een eigen topic voor je gemaakt, deze vind je hier: viewtopic.php?f=16&t=3179

Even lezen graag 🦋WELKOM OP HET FORUM!🦋
Op onze WEBSITE vind je informatie en onderzoeken
Belangrijk: KLACHTEN DOOR IMPLANTATEN MELDEN!💪
Klachten over behandelaar of verzekeraar? MELD DIT!💪
Problemen met inloggen of registreren? LEES DIT!
⚠️Bij acute problemen je arts raadplegen!

Godsgifttomen

Ongelezen bericht door Godsgifttomen » 29 okt 2020 12:52

Luna MKS schreef:
23 okt 2020 12:51
Welkom Godsgifttomen!🌷

Fijn dat je al snel wordt verlost van die gifbommen! :D

Ik zou je willen vragen het 'Welkomsbericht' te lezen en een melding bij de overheid te doen. Dank je!
viewtopic.php?f=208&t=2033

Ik wens je heel veel succes en sterkte in de weg die je gaat afleggen! 🍀

Heel veel liefs, Luna😘💕💕💕

Ps. Ik heb je topic verplaats naar het deel 'Stel jezelf voor'

@ Carolientje: Ik heb een eigen topic voor je gemaakt, deze vind je hier: viewtopic.php?f=16&t=3179

Gedaan!

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetische borstvergroting)”