Zorgverzekering de Friesland

Lees hier meer.

Moderators: Essi, Susana

Monique MKS

Re: Zorgverzekering de Friesland

Ongelezen bericht door Monique MKS » 24 aug 2020 09:03

Wat ontzettend vervelend en zeer triest! Vrouwen hebben inderdaad niet de energie om ook nog in bezwaar te moeten...
Heb/had je misschien implantaten die van de markt zijn gehaald? Zo ja, vraag ik je om het topic over vergoeding en de voorbeeldbezwaarbrieven nogmaals goed te lezen. En de verwijzingen naar de topics van Evie. Hoe meer argumenten je benoemd, hoe beter. Dus probeer alles te benoemen. En laat duidelijk weten dat jouw explantatie het enige is wat nog gedaan kan worden. Noem al jouw behandelingen en onderzoeken in een eigen verklaring. En vooral ook al jouw beperkingen!

Ik wens je heel veel sterkte en succes!

Lieve groetjes,
Monique MKS
Alles zal aan het licht komen.

Op onze WEBSITE vind je veel informatie en wetenschappelijke onderzoeken.
BELANGRIJK: KLACHTEN DOOR IMPLANTATEN MELDEN BIJ DE OVERHEID!
Klachten over de zorg of niet goed geïnformeerd door een arts of verzekeraar? MELD DIT!
LEZEN GRAAG! WELKOM! Wegwijs op het forum & PRIVACYVERKLARING!
:!: Bij acute problemen je arts raadplegen!

Evie

Ongelezen bericht door Evie » 24 aug 2020 11:56

Kaylee,.

Ik kreeg ook een standaard afwijzingsbrief en zelfs op mijn bezwaar eerst telefonisch nog een afwijzing omdat de medisch adviseur vond dat ze hun protocol van eerst door een internist gezien moeten worden wilden volgen. Gelukkig was ik wel zo scherp om te vragen of ze mijn bezwaarschrift ook hadden laten lezen aan de medisch adviseur. En toen werd ik een uur later teruggebeld en veranderde alles en kreeg ik te horen dat ik gelijk had en ze tot vergoeding zouden overgaan en ook nog eens hun protocol zouden gaan aanpassen zodat dit ook voor anderen met macro getextureerde implantaten zou gelden. Als ik het goed begrepen heb, heb jij deze toch ook?

Ik wil je graag helpen met je bezwaarschrift. Ik heb je een pb gestuurd met mijn nummer. Niet opgeven!!!

Lfs Evie

Monique MKS

Ongelezen bericht door Monique MKS » 24 aug 2020 12:24

Evie schreef:
24 aug 2020 11:56
Kaylee,.

Ik kreeg ook een standaard afwijzingsbrief en zelfs op mijn bezwaar eerst telefonisch nog een afwijzing omdat de medisch adviseur vond dat ze hun protocol van eerst door een internist gezien moeten worden wilden volgen. Gelukkig was ik wel zo scherp om te vragen of ze mijn bezwaarschrift ook hadden laten lezen aan de medisch adviseur. En toen werd ik een uur later teruggebeld en veranderde alles en kreeg ik te horen dat ik gelijk had en ze tot vergoeding zouden overgaan en ook nog eens hun protocol zouden gaan aanpassen zodat dit ook voor anderen met macro getextureerde implantaten zou gelden. Als ik het goed begrepen heb, heb jij deze toch ook?

Ik wil je graag helpen met je bezwaarschrift. Ik heb je een pb gestuurd met mijn nummer. Niet opgeven!!!

Lfs Evie
Wat lief van je Evie!
Wij hebben dit ontzettend vaak gedaan en vele vrouwen aan de vergoeding geholpen, maar dat lukt helaas niet meer, vandaar dat Luna voorbeeldbrieven heeft geschreven en geplaatst.
Zou je meer vrouwen willen/kunnen helpen? Zo ja, zou je dat dan in het topic over in bezwaar gaan willen aangeven? En dan voeg ik dat ook toe in het hoofdbericht over in bezwaar gaan.
En je kunt altijd aan de vrouw laten weten als het jou niet lukt, omdat je daar niet de tijd of energie voor hebt.
We willen dat vrouwen zoveel mogelijk zelfstandig zijn, maar het is altijd fijn als iemand met je meekijkt en meedenkt.

Ik hoor het wel, dank je!

Klachten over de zorg of niet goed geïnformeerd door een arts of verzekeraar? MELD DIT!

Evie

Ongelezen bericht door Evie » 25 aug 2020 17:56

Hoi MoniqueMks,

Van het weekend zal ik mijn schrijven als voorbeeld bezwaarbrief plaatsem en nog verbeteren. Dan heb ik tijd om er rustig voor te gaan zitten. Merk dat herstel langzamer gaat dan ik in mijn koppie had. Maar ik wil zeker helpen en mijn bijdrage leveren.

Liefs, Evie

Monique MKS

Ongelezen bericht door Monique MKS » 25 aug 2020 19:22

Hoi Evie, wat ik bedoelde is dat je achter de schermen vrouwen helpt die jou per pb benaderen.
Zou zo fijn zijn, want wij hebben daar geen tijd of energie meer voor...

Maar je moet natuurlijk wel eerst herstellen van de operatie! Denk aan jezelf!

Het is natuurlijk geheel vrijblijvend en alleen wanneer het je lukt. En 'nee' is ook een antwoord.

Vrouwen moeten het echt eerst zelf proberen vinden wij, daarom zijn voorbeeldbrieven wel fijn, dus bedankt in ieder geval voor je voorbeeldbrief!

Sorry KJhartje, dat ik in jouw topic schrijf!

Evie

Ongelezen bericht door Evie » 26 aug 2020 09:34

Tuurlijk wil ik dat graag doen!! Als ik iemand kan helpen graag!

Liefs Evie

Monique MKS

Ongelezen bericht door Monique MKS » 27 aug 2020 09:08

Evie schreef:
26 aug 2020 09:34
Tuurlijk wil ik dat graag doen!! Als ik iemand kan helpen graag!

Liefs Evie
Wat ontzettend lief van je, heel erg bedankt!

KJhartje

Ongelezen bericht door KJhartje » 29 aug 2020 08:30

Goedemorgen,

Sorry voor mijn late reacties maar ik had een drukke week.
Ik loop inmiddels ook bij een kno arts voor mijn totale geur en smaakverlies mogelijk door Corona in april. Ik zit nu aan een prednison stootkuur en nog een speciale neusspray. Ik hoop dat ik daardoor weer me geur/smaak terug krijg.

Ik heb inmiddels een (nieuwe) brief van de internist gekregen en het advies gekregen om in bezwaar te gaan.
Ik ben in het verleden wel naar de fysio geweest maar ik ben daar mee gestopt omdat het geen nut had. Verder heb ik eigenlijk niet veel anders geprobeerd. Ik ga in bezwaar met de nieuwe brief en ik ga de voorbeeldbrief gebruiken van het forum. Ik hou jullie op de hoogte!

Liefs,
Kaylee

Monique MKS

Ongelezen bericht door Monique MKS » 29 aug 2020 10:00

Goedemorgen Kaylee,
We gaan jou even mailen ok?

Hartelijke groetjes,
Monique MKS

Marbat

Ongelezen bericht door Marbat » 01 sep 2020 20:44

Misschien een vreemde opmerking, maar ik heb de machtiging voor explantatie niet zelf aangevraagd bij mijn zorgverzekering. Na het advies van het VU, heb ik dr. Kappel gecontracteerd om mij te opereren. Dr. Kappel heeft de machtiging aangevraagd en deze is direct door de zorgverzekeraar (Univé) goedgekeurd.
Heb ik nu goed begrepen, dat je de machtiging zelf hebt aangevraagd? Zo ja, had dit niet gedaan moeten worden door de chirurg die jou gaat opereren?

KJhartje

Ongelezen bericht door KJhartje » 08 sep 2020 08:45

Marbat schreef:
01 sep 2020 20:44
Misschien een vreemde opmerking, maar ik heb de machtiging voor explantatie niet zelf aangevraagd bij mijn zorgverzekering. Na het advies van het VU, heb ik dr. Kappel gecontracteerd om mij te opereren. Dr. Kappel heeft de machtiging aangevraagd en deze is direct door de zorgverzekeraar (Univé) goedgekeurd.
Heb ik nu goed begrepen, dat je de machtiging zelf hebt aangevraagd? Zo ja, had dit niet gedaan moeten worden door de chirurg die jou gaat opereren?
Hoi Marist,

De aanvraag is ook door mijn plastisch chirurg gedaan.
Het bezwaar moet jezelf indienen.

Groetjes,
Kaylee

KJhartje

Ongelezen bericht door KJhartje » 15 okt 2020 11:58

Goedemiddag,

Ik heb super goed nieuws gehad. Ik heb bericht gehad van de zorgverzekering dat de operatie is goedgekeurd. Ze hebben alleen een fout gemaakt want er staat vervanging van de protheses. Terwijl ik in bezwaar was gegaan voor verwijdering van de protheses. Ik ga er dan ook gewoon van uit dat het een slordig foutje is. Inmiddels contact opgenomen en ik wordt erover teruggebeld!

Nog 18 nachtjes slapen voor de grote dag! Ik vind het toch wel heel erg spannend nu het zo dichtbij komt. Het roept ook wel veel vragen bij mij op. Één van de vragen is bijvoorbeeld of ik de goede plastisch chirurg/ kliniek heb uitgekozen en of me klachten zullen verminderen.

Tips qua voorbereiding en dingen die helpen zijn altijd welkom.

Liefs, Kaylee

Essi

Ongelezen bericht door Essi » 15 okt 2020 15:47

KJhartje schreef:
15 okt 2020 11:58
Goedemiddag,

Ik heb super goed nieuws gehad. Ik heb bericht gehad van de zorgverzekering dat de operatie is goedgekeurd. Ze hebben alleen een fout gemaakt want er staat vervanging van de protheses. Terwijl ik in bezwaar was gegaan voor verwijdering van de protheses. Ik ga er dan ook gewoon van uit dat het een slordig foutje is. Inmiddels contact opgenomen en ik wordt erover teruggebeld!

Nog 18 nachtjes slapen voor de grote dag! Ik vind het toch wel heel erg spannend nu het zo dichtbij komt. Het roept ook wel veel vragen bij mij op. Één van de vragen is bijvoorbeeld of ik de goede plastisch chirurg/ kliniek heb uitgekozen en of me klachten zullen verminderen.

Tips qua voorbereiding en dingen die helpen zijn altijd welkom.

Liefs, Kaylee
Yessss!
Eindelijk meid wat goed.
Ik ben echt blij voor je dat het nu eindelijk voor elkaar is.
En je operatie datum komt al dichter bij. Je bent er ook al zo lang mee bezig. Fijn hoor.
Voorbereiding..... adem in en adem uit!
Je gaat vast verbetering merken.
Lies essi

Plaats reactie

Terug naar “Explantatie kosten/vergoeding”