Oogklachten

Deel je ervaringen of stel vragen.

Moderators: Essi, Susana

Luna MKS

Re: Oogklachten

Ongelezen bericht door Luna MKS » 07 jun 2020 22:26

Bij droge ogen kan er ook pijn achter de ogen ontstaan. Al wijst een gevoel van druk vaak eerder op hoge druk in het oog. Of spanningshoofdpijn. Maar kan ook ontstaan door vermoeidheid.
Je kunt bij de opticien je oogdruk laten meten. Vaak is een hoge oogdruk iets dat in bepaalde families vaker voorkomt.
Maar ik denk dat er bij jou iets anders speelt en dit tijdelijk is. Bij mij komt het ook met periodes, hoewel er bij mij in de famile wel sprake is van glaucoom.. Maar mijn oogdruk is zeer zelden een beetje te hoog.

Wat je kunt doen is een warme of koude kompres gebruiken. Een washandje met koud of warm water en dan 10 minuten op je ogen.
Ik vind een koud kompres altijd erg fijn.
Warm en koud hebben beiden een andere werking en je moet even kijken wat bij jou het fijnste is.
Koud doet de bloedvaten vernauwen en ontzwelt. Dat helpt bij pijn en irritatie. Warm doet de bloedvaten juist verwijden en ontspant de spieren.
Je kunt ook wisselen met warm en koud. Dan doe je eerst een warm kompres voor 10 minuten en daarna even een koud kompress.
Toch denk ik dat in jouw geval een koud kompress beter zal zijn. Ik vind het zelf ook prettiger.

De oogdruppels zou ik ook nemen, want ze geven verlichting. Probeer die van weleda maar. Die zijn voor acute situaties het fijnst.

En verder, de volle maan heeft veel invloed op llichamelijke klachten. Die nemen ook weer af na de volle maan. Het begint meestal een week voor volle maan.
Klinkt vreemd, toch is het echt zo. https://www.farmersalmanac.com/7-ways-m ... alth-26747

Even lezen graag 🦋WELKOM OP HET FORUM!🦋
Op onze WEBSITE vind je informatie en onderzoeken
Belangrijk: KLACHTEN DOOR IMPLANTATEN MELDEN!💪
Klachten over behandelaar of verzekeraar? MELD DIT!💪
Problemen met inloggen of registreren? LEES DIT!
⚠️Bij acute problemen je arts raadplegen!

Luna MKS

Ongelezen bericht door Luna MKS » 08 jun 2020 12:05

Wilde nog iets toevoegen. Omega3 is zeer belangrijk voor de ogen en ook bij droge ogen. Verder is er omega7 uit duindoorn wat ook heel goed helpt bij droge slijmvliezen en droge ogen.
https://membrasin.nl/?gclid=Cj0KCQjww_f ... AOEALw_wcB
Maar omega3 blijft het belangrijkste, omdat het ontstekingen in je lichaam kan verminderen of remmen!
Ik gebruik beiden, maar omega3 is wel de basis.

Sabine

Ongelezen bericht door Sabine » 10 jun 2020 08:22

Luna schreef:
08 jun 2020 12:05
Wilde nog iets toevoegen. Omega3 is zeer belangrijk voor de ogen en ook bij droge ogen. Verder is er omega7 uit duindoorn wat ook heel goed helpt bij droge slijmvliezen en droge ogen.
https://membrasin.nl/?gclid=Cj0KCQjww_f ... AOEALw_wcB
Maar omega3 blijft het belangrijkste, omdat het ontstekingen in je lichaam kan verminderen of remmen!
Ik gebruik beiden, maar omega3 is wel de basis.
(Vegan) Omega 3 slik ik al een hele poos, top tip iig 😘
• Na 4 maand alweer explantatie ivm klachten •
• Day of Freedom by dr. Kappel: 7 maart 2020 •
🌿Mijn harde wijze les: Je bent mooi zoals je bent!🌿

Luna MKS

Ongelezen bericht door Luna MKS » 11 jun 2020 10:55

Ok Sabine, had je het bericht evoor gelezen? En jouw eigen topic? Daar had ik ook nog geschreven.
Sterkte!!!🙏

Sabine

Ongelezen bericht door Sabine » 05 jul 2020 16:00

Luna schreef:
11 jun 2020 10:55
Ok Sabine, had je het bericht evoor gelezen? En jouw eigen topic? Daar had ik ook nog geschreven.
Sterkte!!!🙏
Dank je Luna, ik had het gezien. Momenteel weer erg last van druk, maar las dat het weer volle maan was? Dus ik reageer hier zeer heftig op helaas.
En de angsten zijn er steeds weer, vooral als ik dan weer zo’n bericht lees dat barbara44 blind is geworden.
Dit maakt mij zooo bang. Vreselijk, houdt dit ooit op?🙏🏻🥺🌿
• Na 4 maand alweer explantatie ivm klachten •
• Day of Freedom by dr. Kappel: 7 maart 2020 •
🌿Mijn harde wijze les: Je bent mooi zoals je bent!🌿

Luna MKS

Ongelezen bericht door Luna MKS » 05 jul 2020 16:21

Lieverd, niet bang zijn! En vergelijk het niet met wat Barbara44 heeft gehad. Zij had ontstekingen, dat kwam ook naar voren in haar bloed, anders kreeg ze niet de immuun onderdrukende medicatie.
Ja, de volle maan zorgt bij zeer veel hooggevoelige vrouwen voor ellende zonder dat ze daar ooit bij stil stonden.
Het wordt beter, maar kan even duren en helaas kunnen klachten met periodes terug blijven komen. Omdat het een multisysteem aan oorzaken is. Ook spiritueel. Ga ik weer met mijn gezweef, maar het speelt bij heel veel vrouwen zonder dat ze daar weet van hebben...
Ik zal in het off topic deel wat plaatsen en hoop dat jullie er wat aan hebben.

Wat mij helpt bij vele 'maan' klachten is dichtbij bomen en planten zijn. Ik slaap dan soms met een grote plant naast mij. Ze helpen om je energie te laten stromen, zodat het zich niet ophoopt. Ze nemen jouw energie over en sturen het naar de grond. Ze helpen dus met aarden.
Ik heb soms het gevoel gehad dat ogen uit oogkas willen springen. Zo pijnlijk!

Drink water met wat zeezout, dat helpt ook en washandje op ogen. Had je de druppels van Weleda al?

Sterkte lieverd!!!🙏
Alles komt goed, je wordt niet blind hoor!🌈

LindaJose

Ongelezen bericht door LindaJose » 09 dec 2020 15:14

Ongelofelijk om te lezen dat zoveel lotgenoten dezelfde klachten met de ogen hebben net zoals ik. Ik heb na 10 jaar siliconen protheses ze 4 maanden laten verwijderen. Ik voel mij niet beter maar zelfs slechter na explantatie. Ook de meeste vreemde nieuwe klachten zoals ineens knalrode pijnlijke ogen, en hele zware vermoeide ogen. Ook soort van allergisch gevoel, kriebel in de keel, steeds niezen, verkoudheid en keelpijn die komt en gaat. Mijn weerstand is uitgeschakeld geloof ik.

Plaats reactie

Terug naar “Lichamelijke ziekten en klachten”