Voorstellen Emerald

Als je om cosmetische reden een bv hebt gehad.

Moderators: Essi, Susana

Emerald

Voorstellen Emerald

Ongelezen bericht door Emerald » 04 jun 2020 19:46

Hoi allen,

Emerald hier. Ik ben nieuw op het forum maar lees al een poosje mee.
Ik ben 37 jaar oud en me aan het oriënteren op explantatie met Lipofilling.

Mijn verhaal:
Na 2 zwangerschappen en (korte) borstvoeding was mijn volle 75B een 75Btje geworden. Ik paste gewoon nog mijn beha’s maar het was net wat leger. Of misschien was het zelfs wel alleen de vorm die veranderd was.
Ik was altijd onzeker over mijn borsten. Ik heb een tengere bouw maar wel billen dus was bikini’s kopen voor de mix and match tijd een ramp. 38 onder en 36 boven.

Uit pure ijdelheid liet ik mijn borsten vergroten. Na lange tijd van lezen en uitzoeken, dat wel. En in een ziekenhuis want dat voelde toch veiliger voor mij.
Dat is nu bijna 10 jaar geleden. In die tijd werd nog verteld dat siliconen ‘safe’ waren.

Nu denk ik, had ik maar nooit..... zeker als ik foto’s zie van 10 jaar geleden denk ik ‘waarom?....’

Maar goed ik heb Dus wel implantaten genomen 240cc Eurosiliconen voor de spier. Het resultaat is esthetisch echt zonder meer prachtig. De prothese wordt bedekt door een mooi laagje eigen weefsel en zolang ik rechtop sta zou niemand zien dat het ‘nepborsten’ zijn. Ik ging 2 cupnaten vooruit. Na meten in de lingeriewinkel bleek 70E de juiste maat.
Jaren lang was ik blij en vol zelfvertrouwen.

Ik heb geen erge klachten. Nog niet althans. Wel wat rarigheden. Zo heb ik eens in de zoveel tijd een netelroos aanval. Ook brandt mijn huid soms. Dit kan weken aanhouden en dan maanden weg blijven. Het zijn vooral mijn onderarmen en hals tot en met mijn sleutelbeenderen. Het voelt echt als door de zon verbrand alleen dan in hartje winter bijvoorbeeld. Zeer pijnlijk en wanneer ik het voel beïnvloed het mijn hele dag.
Ook is mijn zonneallergie weer terug sinds 5 jaar. Het was al jaren weg.

Ik ben bij de neuroloog doorgelicht. Geen MS of zenuwschade. Op mri is niets raars te zien en alle waardes die gecheckt kunnen worden zijn volkomen normaal.

2 jaar terug bij dokter Niessen geweest. Hij dacht toen niet dat het van de siliconen kwam, mijn klachten. Mijn borsten zijn helemaal soepel en ik ben niet moe. Wel was hij begripvol en kon explantatie met Lipofilling uitvoeren. Wel heb ik niet veel vet. Hij zou het oogsten van verschillende plekjes. Flanken en een beetje van de binnenkant van mijn dijbenen. Ook zou het in een operatie kunnen. De prothesen zijn weliswaar voor de spier geplaatst maar het kapsel kon blijven zitten en daarboven kun je het vet dan blijkbaar injecteren.

Ook nog bij dokter Melenhorst geweest omdat ik het wel praktisch vond ook wat dichter bij huis te kijken. Diaconessenhuis is net wat korter rijden. Ook een fijne arts die siliconenklachten erkent maar mijn klachten niet zo 1,2,3 aan de prothesen kon linken. Hij stelde hybride voor of eerst explantatie met een beetje Lipofilling en de rest van de Lipofilling in een 2e ingreep.
Wel positief is dat hij naast de eerder genoemde plekken ook wat vet onder de navel weg kon halen. Dat lijkt me fijn want daar zit net een klein ‘heuveltje’
Opvallend vond ik trouwens dat hij zei dat ik maar een beetje eigen weefsel heb en dr. Niessen zijn exacte woorden waren: ‘het kan ook zonder Lipofilling mooi worden want je hebt nog aardig wat eigen weefsel.’

Uiteindelijk komt mijn hele verhaal uit op het feit dat ik toch van de siliconen af wil. Zeker met alle verhalen die ik lees over siliconen. De klachten die ik heb zeggen mij voldoende, mijn immuunsysteem begint te protesteren.

Ik vind het alleen moeilijk want ze zijn zo mooi. Lipofilling lijkt me een fijne keuze. Ook heb ik even over hydrogel gedacht.
Ik denk erover om nog een keer bij dr. Niessen op consult te gaan.... Het blijft een hele stap.
Laatst gewijzigd door Emerald op 28 jun 2020 14:36, 3 keer totaal gewijzigd.

Zusss

Re: Voorstellen

Ongelezen bericht door Zusss » 04 jun 2020 20:11

Hoi Emerald,

Welkom!

Goed dat je besloten hebt te gaan explanteren,zeker nu je merkt dat je immuunsysteem begint te haperen.
Zelf heb ik 20 jaar implantaten gehad en de klachten begonnen na 7 jaar steeds erger te worden...had ik toen maar geweten hoe dat kwam...

Inmiddels nu 3mnd geleden geopereerd. Ben al van veel klachten af en hoop nog meer te gaan opknappen.

Zelf ben ik door Niessen geopereerd. Ook lipofilling.
Ben heel tevreden over hem en ook over het resultaat.
Hij erkende alle klachten en dat vond ik heel fijn.
Hij doet ook onderzoek samen met Nannayakara in het ZH.

Als je nu klachten ontwikkelt, is het waarschijnlijk ook zo dat je dat bij de hydrogel gaat krijgen. Dat begreep ik van Niessen. Je lichaam vecht gewoon tegen de implantaten welke dan ook. Alleen heb je minder silliconen die vrij komen omdat bij hydrogel alleen de enveloppe uit silliconen bestaat.

Succes met je overwegingen. Volg je 💜

Liefs,
Zusss
In 2020 bevrijd na 20 jaar ☯️
Op naar een gezond(er) lichaam ⚖

Marinde

Ongelezen bericht door Marinde » 04 jun 2020 22:08

Hoi emerald
Als ik je verhaal lees en niessen heeft gezegd dat het ook mooi wordt zonder lipo dan zou ik dat eerst proberen
Lipo kan altijd nog
Sucses met jou keuze en volg je hart
Liefs marinde

momoires

Ongelezen bericht door momoires » 05 jun 2020 05:26

Lieve Emerald,

Welkom hier. Het is inderdaad een pittige zoektocht. Je zult veel visies vinden op het forum. Volg jouw hart. Ik heb zoals jij ook beschrijft er niet voor gekozen om te fillen. Daar ben ik weer blij mee. Gelukkig had ik ook wat eigen weefsel. Ik zag op tegen het herstel en mogelijke complicaties van de 2-in-1 operatie. Er zijn daarin ook weer weer meerdere ervaringen. Er zijn dames die er veel baat bij hebben gehad. Ik ben t explanteren aangegaan met de gedachte, mocht filling nodig zijn kan t later. Ik ben daar achteraf heel dankbaar voor. Nu weet ik dat ik het niet zal doen. Ik heb t traject ervaren als een groeiproces. Waarbij mij ik.mijn keuzes een aantal keren heb bijgesteld. Mijn ervaring met de dokter is ook weer anders verlopen, laat het je niet weerhouden. In dit hele traject is er geen goed of slecht, maar puur waar jij jezelf goed bij voelt.... doe je best ❤

Ik begrijp je 🧡

Liefs
Mo

Essi

Ongelezen bericht door Essi » 05 jun 2020 10:43

Welkom Emerald,
Wat goed dat je steeds verder je ogen open doet en merkt dat de tijd rijp is om silicone vrij door het leven te willen gaan.
Je schrijft dat je twee artsen gezien hebt. Ik geloof echt dat als je een b cup had voor je vergroting, dat ook nu nog zal hebben. De vraag is dan of je de lipofilling nodig gaat hebben om nog een borst over te houden.
Niessen staat bekend om lipofilling te doen bij zeer slanke dames en dus verbaast het me dat hij het gedeelte bij je navel dan niet als potentiële "oogst" plek heeft aangewezen en de andere arts die je bezocht hebt wel.
Het verbaast me ook dat hij je heeft laten weten dat je zonder lipofilling mooie borsten over gaat houden, omdat ik zelf de ervaring heb gehad bij hem, en ook hier gelezen heb dat hij bij iedereen lipofilling aanraadt. Ben benieuwd wat hij nu twee jaar later dus zal zeggen als je op consult komt. Ik heb uiteindelijk voor een andere arts gekozen en alleen voor explantatie en ben zeer blij met het resultaat.
De keuze van arts en van behandeling is zo persoon dat niemand je daar bij kan helpen. Voor mij was verwijderen kapsel erg belangrijk en viel de lipofilling af omdat de resultaten op lange termijn niet duidelijk zijn.
Ik wens je heel veel succes met vinden van jou arts en behandeling.
Liefs essi

Emerald

Ongelezen bericht door Emerald » 05 jun 2020 11:04

Wat een fijne reacties allemaal! :D
Dank jullie wel!

Ik vond dr. Niessen wel een heel fijne arts. Luisterde goed en was heel begripvol.
Hij gaf toen aan dat mijn klachten niet perse op het ‘ASIA lijstje’ voorkwamen maar dat het altijd mogelijk is dat het een en ander wel met elkaar te maken heeft.
En het is alweer ruim 2 jaar geleden hè. Mittsu was toen net open dacht ik en er werkte toen nog een andere dame, Erna als ik het mij goed herinner. Begin 2018 was ik daar en het onderzoek heeft niet stilgestaan.
Herkennen meerdere dames die klachten, een brandende huid?

Ik neig wel naar Lipofilling. Al kon hij maar zo’n 75/80 cv oogsten gaf hij toen aan.
Bij de andere dokter (ook een aardige man trouwens) heb ik zelf aangegeven dat ik bang was dat als ik aan zou komen de plek onder de navel mee zou doen en mijn flanken en dijbenen dus veel minder. ‘Dan nemen we dat gebied gewoon ook wat mee.’ Was zijn antwoord. Dus wie weet kan dat bij Niessen ook...

Ik hoop dat het met Lipofilling net iets mooier gevuld zou zijn en dan heb ik in elk geval gelijk een wasbordje ;)

Begrijp ik het goed dat dr. Niessen nu een andere, nieuwere techniek gebruikt? Iets met vocht oid?

Zusss

Ongelezen bericht door Zusss » 05 jun 2020 11:52

Hoi Emerald,

De brandende huid herken ik zeker.
Mijn voeten en handen en soms benen staan echt in de fik.
Moet dan echt koelen onder de kraan.
Ze worden dan heel rood en opgezwollen.

Ook had ik brandende huid bij mijn borsten dat is inmiddels over na explantie gelukkig.

Niessen heeft sinds dit jaar idd een andere techniek.
Water met de geoogste vetbolletjes.
Daardoor kon er bij mij meer in.
Had 270cc implantaten en met lipo 300cc ingespoten.
Had ik nooit verwacht, maar door de nieuwe techniek nu kon dat.
Door het water blijven de vetbolletjes beter in leven.
Zo houd je met deze techniek dus meer borst over.

Voor mij persoonlijk was dat ook belangrijk, naast het gezond worden,iets wat het allerbelangrijkste is.
win win 😊

Liefs,
Zusss

Emerald

Ongelezen bericht door Emerald » 05 jun 2020 12:34

Vreselijk is dat hè? Dat branden. Ik ben zelfs onderzocht op dunne vezel neuropathie nadat mijn ‘grote’ zenuwbanen in orde bleken.
Gekke is dat bij mij niets te zien is, niet rood, niks. Alleen fikt echt mijn huid. Eigenlijk was dat de reden dat ik ging speuren op internet en aan mijn borstprothesen ging denken.

Heb jij ook die ervaring dat er veel vet ‘overleefd’ heeft?

Zusss

Ongelezen bericht door Zusss » 05 jun 2020 13:04

Zelf denk ik ook in die hoek... tis drama inderdaad.
Heb nu de diagnose erytromelalgie maar daarna is er nooit onderzoek gedaan naar hoe het komt dat ik dit heb.
Kan meerdere oorzaken hebben.
Binnenkort ga ik naar de internist om hier grondig naar te laten kijken. Een dermatoloog die deze diagnose gesteld heeft zonder onderbouwing en onderzoek vind ik vaag...

Toen ik mijn dossier voor vergoeding aan het verzamelen was kwam ik erachter dat ik destijds doorgestuurd moest worden naar de internist maar dat is nooit gebeurd. Nu ga ik dus in een ander ZH verder met dit gebeuren.

Jij geen diagnose gekregen?

Mijn cupmaat is ten opzichte Vd implantaten na lipo onveranderd. 75C
Voor BV 75A.

Alleen is het van boven platter en van onder breder en voller. Wel in een vloeiende lijn.
Eigenlijk een "normale" borst maar doordat ik implantaten gewend ben is het even anders.
Maar ben er superblij mee. Natural look.

Eind deze maand mijn laatste controle en als het goed is, veranderd er dan niet veel meer.

Liefs,
Zusss

Emerald

Ongelezen bericht door Emerald » 05 jun 2020 14:27

Nee bij mij is niets uit de onderzoeken gekomen.
Goed dat je verder laat onderzoeken! Hopelijk word je er wijzer van.

Essi

Ongelezen bericht door Essi » 05 jun 2020 14:44

Brandende borsten komt hier wel vaak voorbij als klacht.
Deze klacht had ik ook erg pijnlijk en is na explantatie helemaal verdwenen.
Wat ik regelmatig had was een soort brand/jeuk in mijn armen. Ik wilde er dan niet aan gaan wrijven maar, kon het niet negeren. Ook niets te zien aan de huid maar was heel lastig. Ik heb het nu alweer een tijdje niet gehad, dus hoop dat dit ook een vage klacht is die ik van mijn lijstje kan gaan schappen.
Liefs essi

Zusss

Ongelezen bericht door Zusss » 05 jun 2020 14:49

Emerald schreef:
05 jun 2020 14:27
Nee bij mij is niets uit de onderzoeken gekomen.
Goed dat je verder laat onderzoeken! Hopelijk word je er wijzer van.
Ah oké, lastig hoor.
Je wilt soms toch weten wat het is, dan kan je er ook iets mee hè.

Dankjewel, dat hoop ik ook.

Succes met je overwegingen 🍀💜🍀

Emerald

Ongelezen bericht door Emerald » 05 jun 2020 17:21

Essi schreef:
05 jun 2020 14:44
Wat ik regelmatig had was een soort brand/jeuk in mijn armen. Ik wilde er dan niet aan gaan wrijven maar, kon het niet negeren. Ook niets te zien aan de huid maar was heel lastig. Ik heb het nu alweer een tijdje niet gehad, dus hoop dat dit ook een vage klacht is die ik van mijn lijstje kan gaan schappen.
Liefs essi
Ja dat zei Niessen toen dus ook. Brandende borsten komt wel vaker voor. Maar ik vind het toch vreemd. Ik heb dus blijkbaar geen andere mankementen maar toch eens in de zoveel tijd een aanval. En die duren weken. Als ik rustig ga liggen trekt het dan weg maar zodra ik ga bewegen komt het weer. Ook heb ik geen last van mijn beddengoed maar wel van kleding op plekken waar het herhaaldelijk langs mijn huid wrijft.

Ik hoop dat dit na de explantatie weg zou gaan want daar ben ik dus bang voor. Borsten weg en nog steeds klachten....

Ik hoop van harte dat het weg blijft voor jou!!🍀

Zusss

Ongelezen bericht door Zusss » 05 jun 2020 17:29

Emerald schreef:
05 jun 2020 17:21
Essi schreef:
05 jun 2020 14:44
Liefs essi
Ja dat zei Niessen toen dus ook. Brandende borsten komt wel vaker voor. Maar ik vind het toch vreemd. Ik heb dus blijkbaar geen andere mankementen maar toch eens in de zoveel tijd een aanval. En die duren weken. Als ik rustig ga liggen trekt het dan weg maar zodra ik ga bewegen komt het weer. Ook heb ik geen last van mijn beddengoed maar wel van kleding op plekken waar het herhaaldelijk langs mijn huid wrijft.

Ik hoop dat dit na de explantatie weg zou gaan want daar ben ik dus bang voor. Borsten weg en nog steeds klachten....

Ik hoop van harte dat het weg blijft voor jou!!🍀
Wat vervelend voor je, snap je angsten hierin óf het wel door de implantaten komt.
Dat herken ik, zelf ben ik al van veel klachten verlost.
Maar zeker weten of vage klachten daarvan komen weet je nooit.
Dat moet met name het eerste jaar uitwijzen.
Hoop van 💜e dat dat bij jou ook zo is en je weer de oude mag worden.🍀🍀🍀
Houd moed🌞 het komt goed🌞

Liefs,
Zusss

Luna MKS

Ongelezen bericht door Luna MKS » 06 jun 2020 10:26

🌷Welkom!🌷

Goed dat je het forum hebt ontdekt!💗

Graag vraag ik je het Welkomsbericht te lezen. Dit is belangrijk, zodat je weet hoe alles werkt en waar de belangrijkste onderwerpen staan.

Wat Niessen 2 jaar geleden zei klopt niet helmaal. Dit zijn wel degelijk klachten die vaker voorkomen en een verband hebben met de implantaten. De veroorzaker hiervan is histamine (netelroos en brandende huid sensatie zijn typische klachten door histamine). Je heb als ware een histamine overload in je lijf.
Histamine komt vrij bij oa allergische reacties, reacties op toxinen, reacties op lichaamsvreemd materiaal (bij de vormatie van kapsels komt het ook vrij...), verwonding, fysieke stress (dus puur omdat je lichaam onder stress staat door ziekte of doordat het moet vechten tegen indringers), maar ook warmte, koude, wrijving, beweging, en bepaalde voeding (histaminerijke voeding) kunnen een trigger zijn en ook mentale/emotionele stress en zelfs electromagnetische straling. Verder ook spirituele en fijnstoffelijke gebeurtenissen (off topic, maar wij zijn hele wezens dus mag genoemd worden).

Antihistamine (bijvoorbeeld levocetirizine of cetirizine) zou je symptomen verhelpen, maar explantatie is gewoon onvermijdelijk. Hoe langer je ze laat zitten, hoe erger alles zal worden...

Jouw klachten zijn mij overigens zeer zeer bekend. Ook de zonneallergie. Dit komt wederom door histamine overload. Ben je verder nog gestest op andere allergieen? Heeft een dermatoloog wel eens plakkertjes op de rug gedaan en gekeken? Zou me niks verbazen als je net als ik op van alles blijkt te reageren. Maar zelfs zonder echte aangetoonde allergie kun je dus een soort van allergische reactie krijgen door histamine overload.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Ik wens je heel veel sterkte en succes voor de komende tijd!🌈

Heel veel liefs,

Luna 😘💕💕💕

Even lezen graag 🦋WELKOM OP HET FORUM!🦋
Op onze WEBSITE vind je informatie en onderzoeken
Belangrijk: KLACHTEN DOOR IMPLANTATEN MELDEN!💪
Klachten over behandelaar of verzekeraar? MELD DIT!💪
Problemen met inloggen of registreren? LEES DIT!
⚠️Bij acute problemen je arts raadplegen!

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetische borstvergroting)”