Advies verwijderen Allergan prothesen

Als je om cosmetische reden een bv hebt gehad.

Moderators: Susana, Essi

Maddie69

Advies verwijderen Allergan prothesen

Ongelezen bericht door Maddie69 » 21 sep 2020 10:06

Hallo,

Mijn naam is Madelon en ik ben een vrouw van 50 met twee volwassen zoons. Ik heb in 2001 borstprothesen gekregen en in 2015 zijn deze vervangen door allargan ruwe prothesen. Ik heb inmiddels twee auto immuunziekten lupus en sjogren en ga me steeds beroerder voelen. Ik ben door mijn reumatoloog doorverwezen naar siliconenspreekuur in vu en ben daar geweest en ze vinden dat prothesen eruit moeten en denken aan asia syndroom. Ik word opgeroepen voor mri. Zijn er nog meer onderzoeken die kunnen aantonen dat je door prothesen ziek wordt? Ik las op forum iets over bloedonderzoek en het vinden van siliconendeeltjes in bloed. Omdat ik al 20 jaar prothesen heb is de kans kleiner dat ik me goed ga voelen na het verwijderen. Uiteraard wil ik me heeeel graag beter voelen. Ze denken dat ik aanleg heb voor auto immuunziektes en dat prothesen dat verergeren. Maar ik die toch ook erg op tegen het verwijderen omdat ik dan hele lelijke borsten krijg en dat vooruitzicht vind ik ook niet fijn. Maar als het zeker is dat ik er ziek van word laat ik ze het liefst vandaag nog eruit halen. Ik weet het niet meer. Ik lig inmiddels vanwege pijn in mn lijf voornamelijk in bed. Ben volledig afgekeurd. En voel me erg nutteloos en de pijn maakt me soms helemaal gek. Ik hoop dat iemand goeie tips voor me heeft. Alvast bedankt.

Essi

Re: Advies verwijderen allergan prothesen

Ongelezen bericht door Essi » 21 sep 2020 12:53

Welkom Maddie69,
Ik ga er van uit dat je je idd door je implantaten ziek bent geworden.
Als je al bij het VU bent geweest kun je ervan uit gaan dat het ook echt zo is. Hebben ze geen bloed onderzoek gedaan bij je?
Kijk vooral goed rond op dit forum. Iedereen is bang dat het eindresultaat vreselijk is als je zonder implantaten verder gaat. Geloof me het is echt niet zo. Ook al heb je heel veel jaren implantaten gehad, kan je echt nog een mooie borst over houden zonder er nog iets extra's aan te laten doen.
Kijk goed rond bij welke arts je je explantatie wilt laten uitvoeren. Bezoek verschillende artsen voor je je keuze gaat maken.
Ik wens je heel veel succes met het stappen van je volgende stappen.
Liefs essi

Monique MKS

Ongelezen bericht door Monique MKS » 21 sep 2020 18:54

Welkom Maddie69,

We begrijpen allemaal je twijfels en leven met je mee, maar als je het forum en de website goed doorspit, dan zie je vanzelf dat het verwijderen van jouw implantaten onvermijdelijk is. Als je enige kans wil maken op verbetering of in ieder geval stabilisatie van je klachten, zit er echt niks anders op. En het resultaat zal echt meevallen, ook dat zie je op het forum bij alle vrouwen die je voor gingen. De ervaren artsen uit onze lijst weten er altijd iets moois van te maken. Je zult er geen spijt van hebben.

Duik overal in en lees zoveel mogelijk informatie en ervaringen van anderen. Begin eerst met het Welkomsbericht. Dit topic is belangrijk, zodat je weet hoe alles werkt en waar de belangrijkste onderwerpen staan.

Ik wens je heel veel sterkte!

Hartelijke groetjes
Monique MKS
Alles zal aan het licht komen.

Op onze WEBSITE vind je veel informatie en wetenschappelijke onderzoeken.
BELANGRIJK: KLACHTEN DOOR IMPLANTATEN MELDEN BIJ DE OVERHEID!
Klachten over de zorg of niet goed geïnformeerd door een arts of verzekeraar? MELD DIT!
LEZEN GRAAG! WELKOM! Wegwijs op het forum & PRIVACYVERKLARING!
:!: Bij acute problemen je arts raadplegen!

Sammie

Ongelezen bericht door Sammie » 22 sep 2020 08:52

Welkom.

Ik hoop dat je inmiddels veel info hebt kunnen lezen en dat je wat gerustgesteld bent wat betreft het resultaat. De artsen die hier in de lijsten staan kunnen vaak een heel goed beeld geven van wat het resultaat gaat worden. En ze zijn heel goed in hun werk. Lees er zo veel mogelijk over en zoek een arts die bij jou past en waar je je veilig voelt.

Ik wens je veel succes, liefde en wijsheid op je reis en ben benieuwd hoe het met je gaat
Liefs Sammie

Maddie69

Re: Advies verwijderen allargan prothesen

Ongelezen bericht door Maddie69 » 24 sep 2020 10:40

Essi schreef:
21 sep 2020 12:53
Welkom Maddie69,
Ik ga er van uit dat je je idd door je implantaten ziek bent geworden.
Als je al bij het VU bent geweest kun je ervan uit gaan dat het ook echt zo is. Hebben ze geen bloed onderzoek gedaan bij je?
Kijk vooral goed rond op dit forum. Iedereen is bang dat het eindresultaat vreselijk is als je zonder implantaten verder gaat. Geloof me het is echt niet zo. Ook al heb je heel veel jaren implantaten gehad, kan je echt nog een mooie borst over houden zonder er nog iets extra's aan te laten doen.
Kijk goed rond bij welke arts je je explantatie wilt laten uitvoeren. Bezoek verschillende artsen voor je je keuze gaat maken.
Ik wens je heel veel succes met het stappen van je volgende stappen.
Liefs essi
Bedankt voor je reactie. Ik heb 16 oktober mri en bloedonderzoek al gehad. Hoge crp. Bloedarmoede. Positief ana. Maar ik heb begrepen dat er ook een mogelijkheid is om ciliconendeeltjes in je bloed te vinden als ze er zitten. Ik ben me inderdaad aan het inlezen op dit forum. Heel fijn dat dit er is. Geeft me veel informatie en houvast. Uiteindelijk gaat het om mijn gezondheid. En dat is het allerbelangrijkste.

Maddie69

Ongelezen bericht door Maddie69 » 24 sep 2020 10:41

Sammie schreef:
22 sep 2020 08:52
Welkom.

Ik hoop dat je inmiddels veel info hebt kunnen lezen en dat je wat gerustgesteld bent wat betreft het resultaat. De artsen die hier in de lijsten staan kunnen vaak een heel goed beeld geven van wat het resultaat gaat worden. En ze zijn heel goed in hun werk. Lees er zo veel mogelijk over en zoek een arts die bij jou past en waar je je veilig voelt.

Ik wens je veel succes, liefde en wijsheid op je reis en ben benieuwd hoe het met je gaat
Liefs Sammie
Sammie bedankt voor je reactie. Ik ben al artsen aan het benaderen uit de lijst. Zo fijn dat dit er is. Ik ben heel blij met dit forum. Zoveel informatie.

Maddie69

Ongelezen bericht door Maddie69 » 24 sep 2020 10:46

Monique MKS schreef:
21 sep 2020 18:54
Welkom Maddie69,

We begrijpen allemaal je twijfels en leven met je mee, maar als je het forum en de website goed doorspit, dan zie je vanzelf dat het verwijderen van jouw implantaten onvermijdelijk is. Als je enige kans wil maken op verbetering of in ieder geval stabilisatie van je klachten, zit er echt niks anders op. En het resultaat zal echt meevallen, ook dat zie je op het forum bij alle vrouwen die je voor gingen. De ervaren artsen uit onze lijst weten er altijd iets moois van te maken. Je zult er geen spijt van hebben.

Duik overal in en lees zoveel mogelijk informatie en ervaringen van anderen. Begin eerst met het Welkomsbericht. Dit topic is belangrijk, zodat je weet hoe alles werkt en waar de belangrijkste onderwerpen staan.

Ik wens je heel veel sterkte!

Hartelijke groetjes
Monique MKS
Hallo Monique bedankt voor je reactie. Ik denk ook dat verwijderen de enige optie is. Maar lees ook dat als je auto immuunziektes ontwikkeld hebt de kans op verbetering na verwijderen prothesen een stuk lager is dan de 70% kans op verbetering zonder auto immuunziektes. Ik heb geen zekerheid en dat maakt me aan het twijfelen. Ik heb 16 oktober een mri. En afhankelijk daarvan moet ik beslissing nemen. Ik heb al contact opgenomen met een paar artsen uit de lijst. Ik vind het erg spannend allemaal. En best eng. Maar dit forum geeft me wel houvast.

Monique MKS

Ongelezen bericht door Monique MKS » 24 sep 2020 14:47

Hoi Maddie, ik begrijp je twijfels, maar helaas is het zo dat je bij een bestaande auto-immuunziekte of verworven auto-immuunziekte na plaatsing van siliconen, alleen maar meer auto-immuunreacties zult krijgen en dus verergering van jouw ziekten. Het kan zelfs zo erg worden dat je er meer ziektes bij ontwikkeld.
Verwijdering van implantaten is cruciaal, zelfs als een vrouw inmiddels de point of no return heeft bereikt.
Vergeet niet dat er altijd alternatieven zijn voor je borsten. Je hoeft echt niet psychisch hieronder te gaan lijden. En het wordt altijd mooier dan vrouwen dachten, zelfs zonder een alternatief.

Succes met de onderzoeken en met je besluit!
Alles zal aan het licht komen.

Op onze WEBSITE vind je veel informatie en wetenschappelijke onderzoeken.
BELANGRIJK: KLACHTEN DOOR IMPLANTATEN MELDEN BIJ DE OVERHEID!
Klachten over de zorg of niet goed geïnformeerd door een arts of verzekeraar? MELD DIT!
LEZEN GRAAG! WELKOM! Wegwijs op het forum & PRIVACYVERKLARING!
:!: Bij acute problemen je arts raadplegen!

Sammie

Re: Advies verwijderen Allergan prothesen

Ongelezen bericht door Sammie » 24 sep 2020 21:51

fijn he dit forum❤
Ze hebben echt mijn leven gered. Serieus. De beheerders en de lotgenoten (zijn de beheerders ook natuurlijk)
En hun strijd heeft weer zo erg geholpen voor ons en de dames die komen na ons. Hopelijk worden dat er steeds minder.

Verschrikkelijk de onzekerheid die je hebt. Ik herken hem zo goed. Word ik wel beter. Hoe is het resultaat. Is er blijvende schade.?????? Wat als hoe waarom wanneer
Volgens mij kennen we hem allemaal. Of je nou heel ziek was of eigenlijk geen klachten. Een nare en onzekere tijd met lastige beslissingen zonder zekerheid.
Maar misschien is je zekerheid wel dat als je ze laat zitten dat het alleen maar erger kan worden. Dat heb ik wel geleerd.

In elk geval een zware weg en heel fijn dat je dit hier hebt gevonden.
Ik wens je alle wijsheid toe en hopelijk mag je snel geholpen en vind je jou arts.

Sterkte en liefs
Sammie

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetische borstvergroting)”