Zonnen en warm bad met monoblock hydrogel protheses

Lees of stel vragen.

Moderators: Susana, Essi

Muisje

Zonnen en warm bad met monoblock hydrogel protheses

Ongelezen bericht door Muisje » 22 mar 2020 18:49

Hallo,

Ik heb zoals sommigen weten sinds 2010 monoblock hydrogel protheses. Mijn explantatie zou in september plaatsvinden maar ik ben bang dat dit een stuk later gaat worden doordat veel operaties nu uitgesteld zijn door Corona en deze dus nog voor mij zullen komen.
Nu mijn vraag, in deze tijd met alle spanningen en beperkingen is het voor mij heel erg lastig om te ontspannen. Ik weet dat sauna bezoek ivm zweten van de protheses niet goed is. Maar nu kan ik heel goed ontspannen ( dat heb ik ook echt nodig, ik werk nl in de zorg) in een warm bad of om lekker wat in de zon te zitten. Mag dat nu dan ook niet? Dat zou ik wel echt moeilijk vinden, want dan blijft er voor mij niet veel meer over. Wat deden jullie voor jullie explantatie? Verantwoord zonnen of niet, wel nog in bad of alleen douchen?

Liefs Mieke
2010 monoblock Hydrogel implantatie.
Explantatie 2 september 2020 :D :D :D

CynthiaWienoNina

Re: Zonnen en warm bad met monoblock hydrogel protheses

Ongelezen bericht door CynthiaWienoNina » 22 mar 2020 22:10

Ik heb ook hydrogel protheses ik heb daar eigenlijk nooit na gekeken ik gewoon zonnebanken sauna enzo dacht er toevallig deze week aan is dat wel goed aangezien het gaat zweten! Waarom laat jij ze eruit halen als ik vragen mag? Ook lichamelijke klachten pijn aan spieren en gewrichten?

Groetjes Cynthia

Muisje

Ongelezen bericht door Muisje » 23 mar 2020 06:47

Hoi Cynthia,

Ik heb inderdaad lichamelijke klachten, heb darmziekte gekregen na implantatie (colitis ulcerosa), vaak spierpijn in schouders en nek, hoofdpijn, verschillende voedselintoleranties ontwikkeld en een schommelende bloeddruk.
Ja ik heb ook altijd gewoon in zon gelegen, naar sauna geweest en gesport. Nu durf ik niet meer, maar wil me ook niet helemaal gaan beperken als het wel met mate mag.

Liefs Mieke

Tina

Ongelezen bericht door Tina » 23 mar 2020 08:59

Poeh dat is een heel goede vraag! Ik zou denken dat het zweten wel minder is, omdat met siliconen vooral de inhoud dat eruit zweet zegmaar. Natuurlijk is de shell van siliconen maar wat het effect van hitte dan daarop is...
Ik zou voorzichtig doen maar jezelf niet alles ontzeggen als je daar veel behoefte aan hebt. En als het gaat om een warm bad heb je zelf invloed op de temperatuur. Het is denk ik een beetje afwegen van voor en nadelen, het niet doen kost je ook veel, zei je al. Daarnaast, als je het al die jaren hebt gedaan, zullen deze maanden denk ik niet per se alles uitmaken, maar ik snap je gevoel, ik had dat ook. Het is nu al zo lastige periode, helemaal als je zelf in de zorg werkt, dus wees ook een beetje lief voor jezelf 🤗 Dagelijks in de sauna is een ander ding, maar af en toe een warm bad of in de zon zitten kan denk ik echt wel. Als het echt warm wordt buiten kun je ook nog deels in de schaduw zitten of een t shirt oid aanhouden als je je daar prettiger bij voelt. (Wel altijd insmeren he ;))

Sterkte!

Muisje

Ongelezen bericht door Muisje » 23 mar 2020 12:44

Tina, dankjewel voor je lieve antwoord.
Ik zal me zeker goed insmeren 😉

Liefs Mieke

Plaats reactie

Terug naar “Info en vragen”