Tips bij lipofilling

Informatie over lipofilling.

Moderators: Essi, Susana

Emerald

Tips bij lipofilling

Ongelezen bericht door Emerald » 09 okt 2020 12:30

Ik dacht, ik geef nog eens een update van waar ik uiteindelijk zelf voor gekozen heb. Uiteindelijk heb ik toch een drukpak van LipoElastic en een shapewear legging voor als die in de was zit. Omdat ik zelf slank ben, er dus niet megaveel wordt weggehaald hoef ik dit maar 4 weken overdag te dragen.
Beha is gewoon een Sloggie in de maat die ik nu draag. Die zal dan wat losser zitten.
Verder ben ik héél veel aan het lezen geweest over wat Amerikaanse artsen nou eigenlijk aanraden. Er zijn daar een aantal chirurgen die deze ingreep aan de lopende band uitvoeren voor langere tijd. Dus wie weet vindt iemand dit ook interessant:
-BH liever wat losser, hele lichte steun. Hemdje, yogabeha etc. Luna schrijft het altijd al!
-Echt sporten pas na 10 tot 12 weken.
-Eet meer calorieën en zorg dat je genoeg proteïne binnen krijgt
-Geen alcohol 2 weken voor tot 12 weken na je operatie
-Geen cafeïne
-Het vet warm houden, dus draag een lekker warme trui bij fris weer (geen warme kompressen)
-Niet roken voor en tot 12 weken na de ingreep

Sommige artsen gaan nog verder en raden ook groene thee, pure chocolade, knoflook en kurkuma af tot 12 weken na de operatie omdat dit de vorming van kleine bloedvatenstelsel tegen zou kunnen gaan. Deze adviezen worden echter niet onderbouwd.

Ik ga me denk ik wel aan alles houden. Baat het niet dan schaadt het niet denk ik.

Luna MKS

Ongelezen bericht door Luna MKS » 09 okt 2020 12:50

Een vrouw naar mijn hart, een vrouw die onderzoek doet, geweldig!!!👍

Ik zal dit bericht afsplitsen ok en bij lipofilling tips zetten. Daar staan overigens nog meer tips.

Even lezen graag 🦋WELKOM OP HET FORUM!🦋
Op onze WEBSITE vind je informatie en onderzoeken
Belangrijk: KLACHTEN DOOR IMPLANTATEN MELDEN!💪
Klachten over behandelaar of verzekeraar? MELD DIT!💪
Problemen met inloggen of registreren? LEES DIT!
⚠️Bij acute problemen je arts raadplegen!

Luna MKS

Re: Tips bij lipofilling

Ongelezen bericht door Luna MKS » 09 okt 2020 13:11

Wil nog alleen inhaken op het warm houden. Zorg er wel voor dat je niet je lichaamstemperatuur laat oplopen en dat je het zo warm hebt dat je gaat zweten, want dat werkt namelijk juist averechts...
Wanneer we opwarmen, verbranden we meer energie en als je meer energie verbrand, is dat nadelig voor de overleving. Vooral vrouwen die van zichzelf een snelle stofwisseling hebben en snel afvallen door sporten (opwarming van lijf en verhoging hartslag) of stress.
En idd ik zou het sporten ook zeker een hele tijd niet doen. Ik las ook dat je vrijen met parter maar ook kunt vermijden lange tijd🤭

Even grapje tussendoor🤣

💋💋💋

Luna MKS

Ongelezen bericht door Luna MKS » 09 okt 2020 13:17

De gedachte achter het warmhouden is overigens omdat jezelf warmhouden ook weer energie kost. En omdat koud de bloedvaten vernauwd, warmte verwijd ze juist en dat is belangrijk voor de vorming van de vaatjes.
Deze periode is het fijnst om de operatie te doen. De zomer is minder geschikt vanwege de grote warmte en het dragen van dat nare pak. Echt niet fijn in de zomer🥵

Nou ik stop! Doeg meiden!😘🥰

Emerald

Ongelezen bericht door Emerald » 09 okt 2020 13:43

Luna schreef:
09 okt 2020 13:11
Wil nog alleen inhaken op het warm houden. Zorg er wel voor dat je niet je lichaamstemperatuur laat oplopen en dat je het zo warm hebt dat je gaat zweten, want dat werkt namelijk juist averechts...
Wanneer we opwarmen, verbranden we meer energie en als je meer energie verbrand, is dat nadelig voor de overleving. Vooral vrouwen die van zichzelf een snelle stofwisseling hebben en snel afvallen door sporten (opwarming van lijf en verhoging hartslag) of stress.
En idd ik zou het sporten ook zeker een hele tijd niet doen. Ik las ook dat je vrijen met parter maar ook kunt vermijden lange tijd🤭

Even grapje tussendoor🤣

💋💋💋
Klopt inderdaad. Gewoon lekker warm maar niet te. En veel water drinken wordt ook aangeraden. Lichte beweging was trouwens wel gewoon aangeraden. Wandelen bijvoorbeeld.

Luna MKS

Ongelezen bericht door Luna MKS » 09 okt 2020 14:01

En vooral niet overgaan op een proteine dieet en koolhydraten laten liggen lieve meiden, want dan ga je juist vet verbranden... Maar extra proteïnen zijn wel belangrijk, want dat zijn de bouwstenen van je cellen en dus bloedvaten. Maar dus niet ineens de koolhydraten gaan inwisselen voor eiwitten.

Denk laat ik het er maar bij zetten, want misschien denken vrouwen dat ze meer eiwitten moeten eten dan koolhydraten.

Nou ik stop nu voor vandaag, fijne dag iedereen!☀️

Plaats reactie

Terug naar “Informatie lipofilling”