BELANGRIJK! Klachten melden bij Meldpunt Bijwerkingen Implantaten

Heb je klachten door implantaten, meld dit dan!

Moderators: Essi, Susana

Loiza

Re: Klachten melden bij Meldpunt Bijwerkingen Implantaten

Ongelezen bericht door Loiza » 22 jul 2019 23:02

Heey moeke,

Ja even een karweitje, al die klachten los noteren.

Ik las het rapport dat Luna deelde en daar kwamen drie hoofdcategorieën uit (meest gemelde klachten door vermoedelijk siliconen in 2018);
Vermoeidheid
Reuma achtige klachten
Pijnlijke borsten

Misschien kun je je klachten waarvan je denkt dat die door de siliconen komen, groeperen in een aantal hoofdcategorieën.. scheelt weer werk.

Gewoon doen zoals je wilt hoor, gewoon een suggestie 😘😘

Liefs
Was 10 jaar de eigenaresse van 300cc siliconen per borst - in juli 2019 explantatie gehad - nu puur natuur inclusief een espressokopje eigen vet per borst. Ben echt verrassend blij met het resultaat :)!

Loiza

Ongelezen bericht door Loiza » 22 jul 2019 23:03

Ik leef overigens met je mee! Echt naar dat je zoveel klachten hebt. Sterkte en op naar een goed herstel na de explantatie😘
Was 10 jaar de eigenaresse van 300cc siliconen per borst - in juli 2019 explantatie gehad - nu puur natuur inclusief een espressokopje eigen vet per borst. Ben echt verrassend blij met het resultaat :)!

Luna MKS

Ongelezen bericht door Luna MKS » 22 jul 2019 23:12

Sterkte lieve Moeke!❤❤❤
Meld desnoods alleen je hoofdklachten. Zo belangrijk dat iedereen een melding doet.
💋💕😴

Even lezen graag 🦋WELKOM OP HET FORUM!🦋
Op onze WEBSITE vind je informatie en onderzoeken
Belangrijk: KLACHTEN DOOR IMPLANTATEN MELDEN!💪
Klachten over behandelaar of verzekeraar? MELD DIT!💪
Problemen met inloggen of registreren? LEES DIT!
⚠️Bij acute problemen je arts raadplegen!

Moeke

Ongelezen bericht door Moeke » 22 jul 2019 23:26

Dank jullie wel.
Ik zal beginnen met die hoofdklachten, heb ik idd alle 3.
Loiza jouw tip is ook handig, om te kijken welke klachten volgens mij in ieder geval samenhangen met de siliconen.
Ik zal morgen weer proberen.

Liefs X

debster

Ongelezen bericht door debster » 02 aug 2019 10:10

Graag jullie advies, want wie twijfelt ook of al die vage klachten nou echt komen van de siliconen? Ik bedoel, ik zit ook thuis met burn-out achtige klachten, ik zou ook aan de overgang begonnen kunnen zijn...(spieren, gewrichten, vermoeidheid, concentratie).
Ik denk dus zelf dat ik pas melding wil doen als ik de verwijdering achter de rug heb en er klachten verdwenen zijn. Dan pas weet ik zeker dat het echt van de siliconen kan zijn. Dit staat natuurlijk los van de overduidelijke klachten als pijnlijke borsten (en wat het psychisch met je doet dat je vergif in je lijf hebt).

Voor alle duidelijkheid, ik twijfel dus niet over de explantatie, maar wel over de zuiverheid van wat ik wil melden over mijn klachten naar het meldpunt.

Luna MKS

Ongelezen bericht door Luna MKS » 02 aug 2019 10:39

De meeste vrouwen, maar vooral artsen, schuiven het op de overgang, maar het zijn toch echt de implantaten. Zonder implantaten zouden vrouwen veel minder last hebben van overgangsklachten.
Ik snap dat het voor veel vrouwen nog steeds moeilijk is te geloven en dat alles wat wij zeggen misschien wat overdreven lijkt. Ik zal jullie zeggen dat zelfs ik ooit hetzelfde dacht, zelfs nadat ik de explantatie had laten doen, maar dit is de werkelijkheid! Zie het verhaal van Jacqueline, hoeveel meer bewijs moet er zijn?
Verder is er nu bij Sjannine, die ook in het boek 'Het Siliconen Lek' haar verhaal deed, veel aan de gang met haar handen.
De vingers zijn blauw/zwart aan het worden. Misschien gaat ze haar vingers kwijtraken. De vaten zijn beschadigd en in het rapport staat dat dit mogelijk door lichaamsvreemde, giftige stoffen komt. Daar schrik ik zo van!
Henry Dijkman is ook al ingelicht. Het is echt niet normaal meer wat die troep kan aanrichten in weefsels.
Reken maar van yes dat je klachten ook van de siliconen komen! Natuurlijk snap ik dat je wilt wachten, maar toch is melden echt belangrijk en hoe sneller hoe beter. Je kunt daarna ook weer aangeven dat klachten zijn verminderd of juist niet. Ook als je klachten niet verminderen of volledig verdwijnen, kun je niet zeggen dat het niet de implantaten waren, want bij sommige vrouwen gaan veel klachten nooit meer weg. Siliconen kunnen immers echt niet volledig je lichaam uit.

In deze link veel antwoorden op vragen. Ook de vraag: 'Komen mijn klachten wel van implantaten, zijn deze wel de oorzaak?'
Er staat ook een linkje hoe je het boek kunt kopen. Voor degenen die daar intresse in hebben. De link vind je onderin bij ' 23.Overige vragen'

Succes en sterkte!

Liefs, Luna

debster

Ongelezen bericht door debster » 02 aug 2019 13:24

Bedankt voor je openhartige reactie Luna. Ik twijfel ook geen moment aan wat de siliconen allemaal kunnen veroorzaken, het is eigenlijk zo eenvoudig logisch. En het liefst zou ik iedereen die erover denkt ze te laten plaatsen tegenhouden. Zijn er (nog) geen beroemdheden met klachten die bereid zijn zich hard te maken voor deze zaak en hun woordje hierover willen doen zodat het wereldnieuws wordt (of heb ik iets dergelijks gemist in de tijd dat ik er nog niet mee bezig was?). Het kan toch niet zo zijn dat al die actrices/popsterren enz helemaal geen klachten hebben?

Ik zal de melding doen nu ik weet dat ik er bij veranderingen ook weer melding van kan maken. Bedankt voor die tip.

Liefs Debster

Moeke

Ongelezen bericht door Moeke » 23 sep 2019 20:35

debster schreef:
02 aug 2019 13:24
Bedankt voor je openhartige reactie Luna. Ik twijfel ook geen moment aan wat de siliconen allemaal kunnen veroorzaken, het is eigenlijk zo eenvoudig logisch. En het liefst zou ik iedereen die erover denkt ze te laten plaatsen tegenhouden. Zijn er (nog) geen beroemdheden met klachten die bereid zijn zich hard te maken voor deze zaak en hun woordje hierover willen doen zodat het wereldnieuws wordt (of heb ik iets dergelijks gemist in de tijd dat ik er nog niet mee bezig was?). Het kan toch niet zo zijn dat al die actrices/popsterren enz helemaal geen klachten hebben?

Ik zal de melding doen nu ik weet dat ik er bij veranderingen ook weer melding van kan maken. Bedankt voor die tip.

Liefs Debster
Ik zag net de finale van RuPaul op Netflix deze show heeft 9 Emmy awards gewonnen en er kijken enorm veel mensen naar. Midden in de show vertelt Rupaul over Michelle Visage haar explantatie, waarna het spotlight op haar gericht wordt, boven in het balkon van het theater en ze uitlegt dat ze ziek werd van de implantaten. Ze noemde Healingbreastplantillness.com.. Ik zat hier echt met mijn oren te klapperen zeg maar!
Wat een bereik. Michelle heeft 3x implantaten gehad, de 2de lekten. Ik heb even gegoogeld en je kunt wel intervieuws met haar vinden, ook op YouTube.
💖
It's time to change the world!

Voor veel vragen en antwoorden kun je hier terecht:
viewtopic.php?f=208&t=2033
Heb je lichamelijke klachten door je implantaten, meld dit dan hier:
https://www.rivm.nl/meldpunt-bijwerkingen-implantaten
Heb je klachten over de zorg die je kreeg meld dit dan hier:
https://www.landelijkmeldpuntzorg.nl/burger/home
N.a.v. de uitzending van Radar bestaat er de mogelijkheid om ook hier een klacht te melden:
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... -bij-icij/

Yka

Re: BELANGRIJK! Klachten melden bij Meldpunt Bijwerkingen Implantaten

Ongelezen bericht door Yka » 15 okt 2019 12:38

Is er ook zo'n meldpunt bij de overheid voor mensen uit België? die link voor melding is van het rivm (Nederland).

mvg

Luna MKS

Ongelezen bericht door Luna MKS » 15 okt 2019 14:15

Yka schreef:
15 okt 2019 12:38
Is er ook zo'n meldpunt bij de overheid voor mensen uit België? die link voor melding is van het rivm (Nederland).

mvg

Hoi, lees even dit bericht: viewtopic.php?f=142&t=2536&p=25452#p25452

Succes!

Mirdik!

Ongelezen bericht door Mirdik! » 20 okt 2019 19:25

Ik heb mijn bijwerkingen ook gemeld. Dus hopelijk staan we met zijn allen sterk.

BrendaB

Ongelezen bericht door BrendaB » 26 nov 2019 16:43

Heb ook even wat klachten ingevuld 👍

Maantje71

Ongelezen bericht door Maantje71 » 12 dec 2019 12:07

Ik heb ook een klacht ingediend

Autumn

Ongelezen bericht door Autumn » 17 dec 2019 10:31

Ik heb de lijst ook ingevuld.

Chika

Ongelezen bericht door Chika » 17 dec 2019 15:18

Heb het 2 weken terug ook ingevuld, had een hele lijst. Systeem werd er traag van😳. Kreeg van de week netjes een beveiligde mail of ik een aantal klachten nog specifieker kon toelichten. Heel goed!! Hoop dat het doorgeven van al onze bijwerkingen in korte tijd gaat bijdragen aan het serieus genomen worden van de bijwerkingen van siliconen!
2003 BV
Riep tot vorig jaar nog dat het de beste beslissing ooit was! Weet nu wel beter😩
3 feb wordt ik ervan verlost. Kan niet wachten!

Plaats reactie

Terug naar “BELANGRIJK: KLACHTEN MELDEN!”