1 dag po: verslagje, foto's, angst en vragen

Foto's explantatie NIET AFGESCHERMD!

Moderators: Essi, Susana

Maja34

1 dag po: verslagje, foto's, angst en vragen

Ongelezen bericht door Maja34 » 14 nov 2019 10:26

Alvast kort verslag en vragen omdat ik me ondanks dit alles toch veel zorgen maak om de vormen van mijn borsten.
Ben heel moe en veel pijn maar operatie is goed gegaan. Drains hebben we voordat ik wegging om 18u verwijderd vanwege de pijn het schijnt dat vrouwen met nauwelijks borstweefsel veel pijn kunnen hebben van de drains.. (dit wist ik niet anders had ik niet voor de drains gekozen, ook gezien de vorm van mijn borsten... nu weet ik niet of het vacuüm zuigen van de drains de borsten zo gevormd hebben😟).
Prothesen zijn nog heel, maar veel plooien. Bijna al het kapsel is verwijderd, links had veel dikker kapsel dan rechts zoals ik ik zelf al dacht vanwege de pijn die ik links had.
Ik heb niet gekozen voor enbloc omdat ze dan de incisie 2x zo groot moest maken. Voor mij was het belangrijk dat het kapsel gewoon verwijderd werd. En bijna alles is verwijderd. Foto’s zijn gemaakt, zitten in mijn dossier en vraag ik later op.
Dr. Roossink is een schat!

Ik ben me kapot geschrokken van hoe mijn borsten en nu uitzien..Ik voel me behoorlijk verminkt.
Op de foto's is het minder goed te zien dan gewoon voor de spiegel. Het telehof wijst naar beneden.. dus de borst hangt over het platte stuk heen..
Als je de foto's aanklikt zie je de foto's in normale positie.
- Zijn er vrouwen die hetzelfde hadden en waarbij die vreselijk ‘hoeken’ en platte stukken weer opgevuld zijn met eigen weefsel wat naar beneden ‘zakt’??
- ik heb nu een mega strakke compressie bh aan.. houdt die dat fluffen/vorm terug krijgen tegen?
- die compressie bh zit totaal niet lekker en drukt op vreselijk op mijn hechtingen/wonden. Hoe noodzakelijk is die bh (voor voorkoming van zwelling)? En na hoeveel tijd deden jullie m uit?
Ik vind het zo’n moeilijke afweging ten aanzien van het fluffen of zo’n bh dat tegenhoudt..

Ik hoop dat er dames reageren die hetzelfde ongeveer hadden (dus ook amper borstweefsel en deze hoeken/platte onderkant)🙏.

Ik had 335 cc per borst dual plane (dus deels onder de spier).
Bijlagen
IMG_3486.JPG
IMG_3487.JPG
IMG_3489.JPG

Nic1978

Re: 1 dag po: verslagje, foto's, angst en vragen

Ongelezen bericht door Nic1978 » 14 nov 2019 10:42

Wat fijn dat het achter de rug is!
Ik snap heel goed dat je geschrokken bent. Dat is ook de reden dat ik pas na 3 dagen voor het eerst heb gekeken. En toen schrok ik ook nog. Maar geloof me,ze veranderen elke dag! Het is bij mij nu 9 dagen geleden en ik kijk om de paar dagen en dan zie je echt wel verschil.
Ik snap dat je nu heel erg gefocust bent op hoe ze eruit zien. Maar probeer het een beetje los te laten. Rust goed uit en geef je lichaam de tijd.
(Wel grappig dat ik dit advies nu geef,een paar dagen geleden gaven andere vrouwen mij dit advies :lol: )

Liefs Nic

Maja34

Ongelezen bericht door Maja34 » 14 nov 2019 11:03

Lieve Nic,
Bedankt voor ie lieve snelle reactie!
Zijn jouw borsten ondanks de strakke compressie bh zich anders gaan vormen?
Die bh van mij zit zo strak dat het geen kant op kan.. en ik heb niet veel vochtvorming. De bh drukt heel erg op de hechtingen en dat doet ook pijn.
Liefs!

Nic1978

Ongelezen bericht door Nic1978 » 14 nov 2019 11:14

Ja ondanks de compressiebh zijn ze veranderd. Maar ze hebben mij wel een M gegeven. Een S had ook gepast maar ze zeiden dat die te strak zou zitten,ik had maar lichte compressie nodig. Deze zat vanaf het begin lekker.
Ik had dezelfde bh ook in het Wit besteld en die had ik gister aan. Maar merkte in de loop van de dag dat die band irriteerde bij de littekens. Heb ze toen vergeleken en die nieuwe was veel kleiner! Allebei een M,zo raar. Littekens zijn nu ook geïrriteerd,huid is daar opgezet..baal ervan. Kliniek gebeld vanochtend en moest foto’s sturen en dan bellen ze later vandaag terug.
Dus als het echt pijn doet is dat denk ik niet goed. Het moet wel een beetje druk geven maar het moet geen pijn doen lijkt me. Misschien ook even de kliniek bellen?

xx

Maja34 schreef:
14 nov 2019 11:03
Lieve Nic,
Bedankt voor ie lieve snelle reactie!
Zijn jouw borsten ondanks de strakke compressie bh zich anders gaan vormen?
Die bh van mij zit zo strak dat het geen kant op kan.. en ik heb niet veel vochtvorming. De bh drukt heel erg op de hechtingen en dat doet ook pijn.
Liefs!

bloempje70

Ongelezen bericht door bloempje70 » 14 nov 2019 12:30

Lieve Maja,
Wat fijn dat je alles achter de rug hebt en dat het goed gegaan is.Ik heb nog contact met een andere vrouw hier op het forum en tegen haar heeft dr.Roosink gezegd dat een goed strakke top ook prima is als je alleen een explantatie hebt gehad. Het lijkt me inderdaad niet fijn als je last krijgt van je littekens of dat het pijn doet. Ik zou voor de zekerheid even bellen met de kliniek/dr. Roosink.
Maar ik vind het nog meevallen hoor je foto's. Ik denk dat je borsten vanzelf weer wat gaan zakken als ik hier alle verhalen lees en de foto's zie. Ik wens je een goed herstel!
23-1-2020 explantatie Allergan inspira TRF 265 gram door dr. Niessen en 170 cc lipofilling per borst

Maja34

Ongelezen bericht door Maja34 » 14 nov 2019 12:50

Thanks liefies! Net de kliniek maar ven gebeld en krijg een maat M opgestuurd.. helaas weet ik niemand die m nu op kan halen. Tot die tijd doe ik de onderste haakjes los.
Over 2 weken heb ik de eerste afspraak bij mijn huidtherapeut voor massage.

Nic1978

Ongelezen bericht door Nic1978 » 14 nov 2019 13:45

Wat fijn dat je een grotere krijgt opgestuurd! Zal vast beter zitten :) xx
Maja34 schreef:
14 nov 2019 12:50
Thanks liefies! Net de kliniek maar ven gebeld en krijg een maat M opgestuurd.. helaas weet ik niemand die m nu op kan halen. Tot die tijd doe ik de onderste haakjes los.

Nic1978

Ongelezen bericht door Nic1978 » 14 nov 2019 13:50

Over 2 weken al de eerste massage,wat snel al! Ben erg benieuwd hoe dat zal zijn!
Maja34 schreef:
14 nov 2019 12:50

Lydizzles

Ongelezen bericht door Lydizzles » 14 nov 2019 17:33

Lieve Maja,

Ik herken zo wat je schrijft! Ik maakte mij ook ontzettende zorgen over de strakke top maar doordat iedereen mij hier op het forum geruststelde, heb ik dat los gelaten. Ik vind jouw borsten er echt al heel goed uit zien!! Zelf ben ik nog niet zo ver om fotos te plaatsen :oops: omdat het er bij mij echt veel slechter uit ziet. Deuken waarvan ik nu echt denk dat t nooit meer goed komt.. maar door dr Kappel te vragen of dit ooit goedkomt, stelde ook zij mij gerust. Na bijna 23 jaar hebben ze echt tijd, veel tijd, nodig weer tot hun zelf te komen dus die tijd gun ik ze nu. Voorzichtig pak ik ze soms vast en hoop ik door ze opnieuw liefde te geven, ze weer welkom te heten. :lol: We zullen toch samen door moeten denk ik dan ;)

Succes met je herstel en wees extra lief voor je borsten, ze zijn prachtig!!

liefs, -x-

Susana

Ongelezen bericht door Susana » 14 nov 2019 18:29

Lieve Maja,
Wat fijn dat alles achter de rug is!! Vandaag is jouw dag na de operatie, dus jouw borsten moeten echt nog bijkomen van gisteren, gun ze de tijd!!
Ik vind dat jouw borsten zien super goed uit, geen blauwe plekken en een mooie litteken! Het proces van "fluffen" begint pas na de 2-3 week, dus wees geduldig en neem de tijd om rustig te herstellen! De massages zullen jouw borsten nog verder helpen met herstellen en fluffen!
ik wens je een fijne herstel periode 💜
Explantatie + borstlift 2 september 2019
Handig om te weten : viewtopic.php?f=208&t=2033 💜
Je klachten melden: viewtopic.php?f=142&t=1689 🍀
Voor vragen over borst- en littekenverzorging: info@inbalanstotaal.nl 💌
Website massagepraktijk: https://www.inbalanstotaal.nl/borstmassage/ 🦋

D-borah

Ongelezen bericht door D-borah » 14 nov 2019 19:07

Lieve Maja, je hebt het achter de rug! En wat zien ze er al goed uit hoor, je huid is mooi glad! Wat Lizzy zegt, wees lief voor je borsten en hou van ze, ze hebben zoveel meegemaakt! Vervelend dat die bh zo knelt en rot aanvoelt op je littekens. Probeer anders een naadloze sporttops van de Hema, die irriteert de littekens niet. Bij mij zat het ook heel strak en ik had ook een S, was echt ongemakkelijk. Of kijk bij de action, zo’n elastische naadloze bh, die gebruik ik nog steeds voor ‘s nachts. Het strakke heeft geen invloed op het fluffen. Ik was daar ook bang voor want het zat wekenlang megastrak en plat. In het begin is het fijn om iets straks te dragen; ook van binnen is er wel een wond namelijk. Elke dag zal beter worden. Echt, het is nog zo vroeg, geef ze de tijd! Ik wens je een fijn herstel, wees trots op jezelf en succes met de massages!
Laatst gewijzigd door D-borah op 13 jan 2020 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- Beauty is only skin deep -

Essi

Ongelezen bericht door Essi » 14 nov 2019 20:31

Yeaaaaah!
Het is achter de rug meid. Het ziet er goed uit.... je bent pas dag 1 na de explantatie. Geef het de tijd.
Lief essi

Onzeker

Ongelezen bericht door Onzeker » 14 nov 2019 20:36

Meid ik snap dat je vragen heb en je je zorgen maakt. Ik herken het gevoel, alleen kwam dat bij mij na ongeveer een week.
Zelf heb ik geen drain gehad en heb daar dan ook geen ervaring mee. Super fijn dat jou protheses ook nog heel waren!
Mijn littekens zijn nu ook een stuk groter dan voorheen aan de onderkant, maar ik heb ook een lift gehad en weet niet of dat er dan misschien ook mee te maken heeft.
Ik snap dat je zelf geschrokken bent, maar het ziet er echt goed uit hoor! Er gaat inderdaad nog veel veranderen. dat zie ik bij mezelf ook. Het is geduld hebben en ook ik vind dit lastig hoor. Je zal binnen een paar dagen al zien dat er dingen veranderen.
Mijn borsten hadden ook platte kanten, maar dat is nu al groot en deels weg. Ik heb ook een sport bh van de Hema gehaald omdat ik ook wat last begon te krijgen van de druk op mijn littekens.
Belangrijk dat je nu even tijd neemt voor jezelf om te herstellen. Je lichaam heeft energie nodig om te helen.

x
18 Oktober 2019 explantatie + lift bij JvG door Dr van Selms

Handig om even door te lezen Welkom
Meld je klachten! Meldpunt RIVM

Nic1978

Ongelezen bericht door Nic1978 » 14 nov 2019 21:07

Hi Onzeker,
Heb je miss een link voor mij van de Hema sportbh die je hebt?
Wil die ook gaan halen,maar weet niet welke ik het beste kan nemen...

Liefs Nic
Onzeker schreef:
14 nov 2019 20:36
Meid ik snap dat je vragen heb en je je zorgen maakt. Ik herken het gevoel, alleen kwam dat bij mij na ongeveer een week.
Zelf heb ik geen drain gehad en heb daar dan ook geen ervaring mee. Super fijn dat jou protheses ook nog heel waren!
Mijn littekens zijn nu ook een stuk groter dan voorheen aan de onderkant, maar ik heb ook een lift gehad en weet niet of dat er dan misschien ook mee te maken heeft.
Ik snap dat je zelf geschrokken bent, maar het ziet er echt goed uit hoor! Er gaat inderdaad nog veel veranderen. dat zie ik bij mezelf ook. Het is geduld hebben en ook ik vind dit lastig hoor. Je zal binnen een paar dagen al zien dat er dingen veranderen.
Mijn borsten hadden ook platte kanten, maar dat is nu al groot en deels weg. Ik heb ook een sport bh van de Hema gehaald omdat ik ook wat last begon te krijgen van de druk op mijn littekens.
Belangrijk dat je nu even tijd neemt voor jezelf om te herstellen. Je lichaam heeft energie nodig om te helen.

x

Onzeker

Ongelezen bericht door Onzeker » 18 nov 2019 16:12

Nic1978 schreef:
14 nov 2019 21:07
Hi Onzeker,
Heb je miss een link voor mij van de Hema sportbh die je hebt?
Wil die ook gaan halen,maar weet niet welke ik het beste kan nemen...

Liefs Nic
Onzeker schreef:
14 nov 2019 20:36

x
Deze gebruik ik momenteel https://www.hema.nl/dames/dameskleding ... 02462.html
18 Oktober 2019 explantatie + lift bij JvG door Dr van Selms

Handig om even door te lezen Welkom
Meld je klachten! Meldpunt RIVM

Plaats reactie

Terug naar “Foto's explantatie NIET AFGESCHERMD!”